Connect with us
Data: 22/01/2025
.

Actualitate

Precizări, din partea Apa Prod Deva, referitoare la modalitatea de facturare a apei potabile în municipiul Hunedoara

Publicat

pe

Stimați consumatori,
Ca urmare a mai multor probleme legate de modalitatea de facturare a apei potabile, ridicate de locuitori ai municipiului Hunedoara, facem următoarele precizări:
1. În blocurile unde există asociații de proprietari – Apa Prod SA are încheiat contract de furnizare a apei potabile cu Asociația de Proprietari și nu cu locatarii. În vederea facturării, se citește lunar apometrul general din căminul de branșament aferent fiecărei scări de bloc și se facturează cantitatea indicată de acest contor. Diferențele de plată, numite de locatari ”pierderi”, reprezintă diferența dintre consumul indicat de apometrul general și consumul rezultat din citirea apometrelor din interiorul apartamentelor. De asemenea, există și situații în care o defecțiune la rețeaua interioară de apă poate cauza aceste diferențe de consum. În ambele situații, probleme aparține Asociației de Proprietari care împarte aceste diferențe pe tabelul lunar de cheltuieli conform decizilor adunării generale. (Legea 230/2007)
2. În cazul contorizării individuale pe bază de repartitoare de costuri (cum este majoritatea din municipiul Hunedoara), modalitatea de facturare este prevăzută în Legea 241/2006 privind serviciul de alimentare cu apă și de canalizare, modificată și completată prin Legea 224/2015:
” (1.4) Indiferent de sistemul de distribuţie a apei în condominiu, contractarea individuală a furnizării/prestării serviciului cu utilizatorii din condominiu se face în punctul de delimitare dintre reţeaua publică şi instalaţia interioară a condominiului, respectiv contorul montat la branşamentul condominiului, pentru alimentarea cu apă, şi căminul de racord, pentru preluarea la canalizare.
(1.5) Contractele individuale de furnizare/prestare a serviciului cu utilizatorii din condominiu se încheie cu operatorul, iar contractul încheiat cu asociaţia de proprietari/locatari încetează de drept numai după achitarea la zi de către utilizatorul colectiv a tuturor debitelor datorate operatorului.
(1.6) Principalele obligaţii ale operatorului în raport cu utilizatorii din condominiu în cazul încheierii de contracte individuale de furnizare/prestare a serviciului sunt:
a) să asigure la branşamentul condominiului parametrii de calitate a apei potabile;
b) să repartizeze pe fiecare unitate imobiliară consumul de apă înregistrat de contorul montat la branşamentul condominiului; diferenţa dintre consumul înregistrat de contorul de branşament şi suma consumurilor individuale se repartizează egal pe unitate imobiliară şi se facturează individual;
c) să emită lunar factură fiecărui utilizator; factura va cuprinde şi o rubrică cu termenele de scadenţă ale tuturor contoarelor pentru care utilizatorul trebuie să asigure, pe cheltuiala sa, verificarea periodică metrologică;
d) să factureze în sistem pauşal utilizatorii care nu asigură montarea contoarelor de apă în toate locurile de consum aferente proprietăţii individuale sau care nu verifică metrologic contoarele la termenul de scadenţă ori nu înlocuiesc toate contoarele respinse metrologic;
e) să nu sisteze furnizarea/prestarea serviciului la nivel de condominiu în caz de neplată a facturilor individuale.
(1.7) Principalele obligaţii ale utilizatorilor din condominiu în cazul încheierii de contracte individuale de furnizare/prestare a serviciului sunt:
a) să suporte proporţional cu cota-parte indiviză cheltuielile de administrare, întreţinere şi reparare a instalaţiilor comune de alimentare cu apă şi de canalizare din condominiu;
b) să plătească până la termenul de scadenţă facturile individuale emise de operator;
c) să suporte cheltuielile de montare, verificare periodică metrologică şi înlocuire a contoarelor de apă aferente proprietăţii individuale;
d) să înlocuiască contoarele de apă cu citire la distanţă numai cu contoare de acelaşi tip şi să comunice operatorului, în termen de cel mult 48 de ore, seria şi indexul contorului nou împreună cu seria şi indexul contorului înlocuit;
e) să permită accesul operatorului pe proprietatea lor, în cazul suspiciunii de fraudă, pentru verificarea integrităţii contoarelor şi a funcţionării instalaţiilor interioare de apă, în termen de cel mult 48 de ore de la solicitare, sub sancţiunea facturării în sistem pauşal în 5 zile de la notificarea scrisă; utilizatorul individual nu este exceptat şi de la aplicarea altor sancţiuni prevăzute de lege în cazul în care se constată violarea sigiliilor aplicate contoarelor sau robinetelor sau orice alte acţiuni care pot denatura corectitudinea consumului înregistrat de contor.
(1.8) Contractul individual de furnizare/prestare a serviciului care se încheie cu utilizatorii din imobilele de tip condominiu se elaborează de către operator, prin corelarea obligaţiilor prevăzute la alin. (1.6) şi (1.7) pe structura contractului-cadru aprobat de A.N.R.S.C. Contractul va cuprinde şi clauze referitoare la modalitatea de determinare şi plată a cantităţilor de ape uzate şi meteorice, după caz.”(Art. 31 din 241/2006 modificată și completată prin 224/2015).
3. În cazul contorizărilor pe bază de branșament individual, se facturează consumul indicat de acest branșament.

Din luna noiembrie 2015, Apa Prod SA a pus în funcțiune serviciul de Autocitire. Astfel, fiecare utilizator poate transmite indexul contorului telefonic – la numărul 0800 008123, sau poate opta pentru transmiterea indexului pe portalul apaprod.ro ori la Serviciul Relații Clienți din Centrul Operațional de care aparține. În cazul netransmiterii indexului, se va factura un consum estimativ. La fiecare 3 luni, Apa Prod SA face regularizarea consumului prin citirea contoarelor de către angajații companiei.
Pentru orice nelămuriri, Serviciul de Relații cu Clienții vă stă la dispoziție, de luni până vineri, între orele 07:00-15:00. De asemenea, vă puteți adresa și în scris Apa Prod SA, cererile urmând a fi depuse direct la Centrul Operațional sau pot fi transmise prin fax ori prin e-mail. Toate datele de contact le găsiți pe apaprod.ro.

Advertisement

Actualitate

Tânăr prins conducând fără permis pe DN 7, în Simeria

Publicat

pe

Redactat de

Un tânăr de 23 de ani, din județul Mureș, a fost depistat conducând fără permis pe DN 7, în zona orașului Simeria, luni, 21 ianuarie 2025, în jurul orei 21:00.

Potrivit reprezentanților Inspectoratului de Poliție Județean Hunedoara, în timpul unui control de rutină, polițiștii au oprit autoturismul condus de tânăr și, în urma verificărilor în bazele de date, au descoperit că acesta nu deține permis de conducere.

În cauză, autoritățile au deschis un dosar de cercetare penală pentru conducerea unui vehicul fără permis, infracțiune care poate atrage sancțiuni severe conform legislației în vigoare.

Polițiștii reamintesc importanța respectării legislației rutiere și avertizează că astfel de abateri reprezintă un risc major pentru siguranța traficului. Cercetările continuă pentru stabilirea tuturor circumstanțelor acestui incident.

FOTO: ARHIVĂ

Citeste mai mult ...

Actualitate

Scandal între vecini în Hațeg: Doi frați reținuți după o altercație violentă pentru un loc de parcare

Publicat

pe

Redactat de

O dispută aparent banală legată de un loc de parcare a degenerat într-o altercație violentă între patru vecini din Hațeg. Incidentul s-a petrecut în seara de 21 ianuarie 2025, în jurul orei 20:00, și a implicat doi frați, de 27 și 29 de ani, și alți doi frați, de 42 și 45 de ani, toți locuind în același cartier.

Conform informațiilor furnizate de Inspectoratul de Poliție Județean Hunedoara, cei doi frați mai tineri au fost agresați fizic de cei doi vecini mai în vârstă. În urma altercației, victimele au solicitat îngrijiri medicale și au fost transportate la o unitate medicală din Hațeg pentru evaluare și tratament.

Poliția Orașului Hațeg a deschis un dosar penal pentru săvârșirea infracțiunii de „loviri sau alte violențe.” În urma cercetărilor și a probatoriului administrat, autoritățile au luat măsura reținerii pentru 24 de ore a celor doi frați în vârstă de 42 și 45 de ani. Aceștia au fost duși în Centrul de Reținere și Arestare Preventivă din Deva și urmează să fie prezentați procurorului de caz pentru dispunerea măsurilor legale.

Cazul scoate în evidență cum neînțelegerile între vecini pot escalada rapid, ajungând să necesite intervenția autorităților. Poliția continuă cercetările pentru a stabili cu exactitate circumstanțele în care s-a produs incidentul.

FOTO: ARHIVĂ

Citeste mai mult ...

Actualitate

Muzeul Trenulețelor din Hunedoara, închis temporar

Publicat

pe

Redactat de

Muzeul Trenulețelor “Valentin Banciu”, din municipiul Hunedoara, este închis temporar. Publicul va putea să admire spectaculoasele exponate ale acestui muzeu unic în România, cel mai probabil, în primăvară, într-o nouă locație mai mare și mai aproape de Castelul Corvinilor.

“Dragi prieteni! Dorim să vă anunțăm faptul ca Muzeul este închis temporar! Urmează să deschidem într-o nouă locație mai mare și mai aproape de castel unde vă vom surprinde cu foarte multe noutăți și surprize. Sperăm că putem deschide porțile în decursul lunii martie a acestui an, dar vă vom ține la curent! Vă mulțumim pentru înțelegere și abia aștept să ne revedem cu noul proiect! Doamne ajută!”, au transmis reprezentanții muzeului.

“Muzeul Trenulețelor” de la Hunedoara a fost deschis în urmă cu cinci ani, fiind una dintre principalele atracții turistice din municipiul de pe Cerna. Muzeul găzduiește piese din impresionanta colecţie a regretatului pilot de raliuri hunedorean Valentin Banciu, decedat în 2018, la vârsta de 54 de ani. Vizitatorii expoziției inedite au posibilitatea să admire o lume în miniatură, foarte spectaculoasă şi plină de culoare, în care piesele de rezistență sunt trenulețele.

 

Sursa foto: Muzeul Trenulețelor „Valentin Banciu”/Facebook
Citeste mai mult ...

URMĂREȘTE ServusHD TV

Ultima ora

PROGNOZA METEO

CURS VALUTAR

PUBLICITATE

Cumpara si citeste PDF

ABONAMENT ONLINE

MICA / MARE PUBLICITATE

LOCURI DE MUNCA

ANUNTURI MICA PUBLICITATE

publica anunt servuspress

Agentie Imobiliara Deva

Actualitate