Connect with us
Data: 13/12/2024
.

Actualitate

Angajați ai CFR Marfă au vândut vagoane de oțel la preț de fier vechi, iar acum sunt anchetați

Publicat

pe

Procurorii Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism (DIICOT) – Serviciul Teritorial Timişoara împreună cu ofiţeri de poliţie judiciară din cadrul Brigăzii de Combatere a Criminalităţii Organizate Timişoara au efectuat, ieri, 63 de percheziții pe raza municipiului București și a județelor Timiș, Caraș-Severin, Hunedoara, Prahova, Mehedinți, Călărași, Arad, Teleorman, Dâmboviţa. Acțiunea a vizat destructurarea unui grup infracțional organizat, format din 40 de suspecți, specializat în săvârşirea infracţiunilor de delapidare cu consecințe deosebit de grave, fals intelectual şi uz de fals.

În cauză, există suspiciunea rezonabilă că în cursul anului 2016, la nivelul unei societăți de transporturi feroviare, s-a constituit un grup infracțional organizat, implicând factori de decizie de la nivelul central și teritorial al societății de transport. S-a reţinut că membrii grupului infracţional au subevaluat bunurile din patrimoniul societății, cu prilejul operațiunilor de vânzare-cumpărare a 2.450 de vagoane destinate casării, facilitând astfel traficarea în folosul unei firme de colectare a deșeurilor feroase din Călărași a diferenței rezultate între valoarea reală și cea subevaluată a bunurilor casate. Subevaluarea s-a efectuat prin ofertarea pe Bursa de Mărfuri București, în baza unei proceduri de licitație deschisă a 2.450 de vagoane pe roți, la preț de fier vechi, deși, în conformitate cu standardele în materie, deșeurile metalice provenite din casarea materialului rulant se încadrau în categoria „deșeu fier vechi greu” și „deșeu fier vechi special” (oțel), categorii de deșeuri cu o valoare de piață net superioară”, se arată în comunicatul emis de DIICOT.

Vagoane vândute la un preț mai mic

Manopera frauduloasă a fost premeditată de către factorii de decizie din cadrul societăţii de transporturi feroviare în complicitate cu reprezentanții firmei de colectare a deşeurilor. S-a constatat că, deși oferta de vânzare inițiată de către reprezentanţii societăţii de transporturi feroviare pe Bursa de Mărfuri viza cantitatea generică de 49.000 de tone de fier vechi, ulterior contractul de vânzare-cumpărare încheiat cu ofertantul firmei de colectare a menționat vânzarea fierului vechi provenit din casarea a 2.450 de vagoane. „Prețul de achiziție a fost de 120 euro/tona de fier vechi, în condițiile în care prețul mediu practicat pentru “deșeu fier vechi greu” era de 175,88 euro/tonă, iar pentru “deșeu fier vechi special” (oțel) era de 218,90 euro/ tonă. A rezultat că prin această manoperă s-a realizat practic o subevaluarea a bunurilor cu 82,42% în cazul “deșeurilor fier vechi special” (oțel) și cu 46,56% în cazul “deșeurilor fier vechi greu””, se mai arată în comunicatul DIICOT. De asemenea, unii dintre reprezentații firmei de colectare a deşeurilor au exercitat, la nivel local, constrângeri asupra membrilor comisiilor de casare, amenințând intervenția pe lângă conducerea unității în vederea destituirii din funcție, în cazul în care nu se conformau planului infracțional.

Cele 2.450 de vagoane supuse casării însumează cantitățile de 35.002,12 tone de oțel și 16.584,50 tone de fier vechi greu, cantități care au fost menționate în documentele încheiate ca fier vechi. Prejudiciul cauzat prin activitatea infracțională este de 6.313.748,52 euro.

Advertisement

13 mandate de aducere la audieri

Totodată, ofițerii D.G.A. au ridicat înscrisuri de la trei instituții și urmează să pună în aplicare 13 mandate de aducere la audieri față de persoane suspecte. „În fapt, s-a reținut faptul că, în cursul anului 2016, mai multe persoane din cadrul Societății Naționale de Transport Feroviar de Marfă „CFR MARFĂ” S.A, s-au constituit într-un grup infracțional organizat, implicând factori de decizie de la nivel central și teritorial, având drept scop subevaluarea bunurilor din patrimoniul societății, cu prilejul operațiunilor de vânzare-cumpărare a 2.450 de vagoane destinate casării. Astfel, s-a facilitând însușirea și folosirea de către SC REMAT SA Călărași a diferenței rezultate între valoarea reală și cea subevaluată a bunurilor casate. Subevaluarea s-a efectuat de către S.N.T.F.M. ”CFR MARFĂ” S.A, prin ofertarea pe Bursa de Mărfuri București, a celor 2.450 de vagoane pe roți, la preț de deșeuri de fier vechi, deși în componența acestora se afla oțel special cotat pe piață cu prețuri de vânzare mai mari”, se arată și în comunicatul emis de DGA. De asemenea, comisiile constituite în vederea predării vagoanelor casate către beneficiarul SC Remat SA Călărași au omis să menționeze în procesele verbale de casare cantitățile de oțel rezultate în urma tăierii și cântăririi, fapt care a facilitat însușirea diferenței de preț de către SC Remat SA Călărași.

În cauză, ofițerii D.G.A. au fost delegați de procurorul de caz să efectueze activități de procedură penală începând cu luna februarie 2016.

Advertisement

Actualitate

Deveanul acuzat de instigare publică în mediul online, pus sub control judiciar

Publicat

pe

Redactat de

Bărbatul de 53 de ani, din Deva, acuzat de instigare publică în mediul online, a fost pus sub control judiciar pentru o perioadă de 60 de zile.

Potrivit unui comunicat al Parchetului de pe lângă Tribunalul Hunedoara, bărbatul ar fi folosit rețeaua de socializare pentru a lansa un apel public la comiterea de acțiuni îndreptate în vederea suprimării vieţii persoanelor care îşi desfăşoară activitatea în cadru Curţii Constituţionale.

“Procurorii din cadrul Parchetului de pe lângă Tribunalul Hunedoara efectuează cercetări într-o cauză având ca obiect comiterea infracţiunii de instigare publică, prev. de art. 368 alin. (1) din Codul penal, constând în aceea că suspectul B.M.L. a folosit reţeaua de socializare FACEBOOK pentru a lansa un apel direct şi public la comiterea de acţiuni îndreptate în vederea suprimării vieţii persoanelor care îşi desfăşoară activitatea în cadru Curţii Constituţionale. Astfel, în data de 06.12.2024, inculpatul B.M.L, utilizând contul de FACEBOOK, a publicat un material video prin care instigă publicul la comiterea unor acte de violenţă extremă împotriva persoanelor din cadrul Curţii Constituţionale. În acest clip video, inculpatu1 B.M.L. a solicitat public omorârea personalului Curţii Constituţionale prin executarea „la zid” şi a cerut în mod direct sprijin pentru a obţine arme de foc necesare asasinatului, spunând că doreşte să realizeze personal execuţia”, se arată în comunicatul Parchetului de pe lângă Tribunalul Hunedoara.

În cauză, au fost efectuate două percheziţii domiciliare, bărbatul fiind, în prima fază, reținut pentru 24 de ore. Procurorul din cadrul Parchetului de pe lângă Tribunalul Hunedoara a dispus în cazul său luarea măsurii controlului judiciar pentru 60 de zile.

„Punerea în mişcare a acţiunii penale, reţinerea şi luarea măsurii preventive a controlului judiciar reprezintă etape şi măsuri din cursul procesului penal, reglementate de Codul de procedură penală, având ca scop crearea cadrului procesual adecvat de administrare a probatoriului, activităţi care nu pot, în nicio situaţie, să înfrângă principiul constituţional al prezumţiei de nevinovăţie”, precizează procurorii.

Advertisement
Citeste mai mult ...

Actualitate

Deva: Începe plata pentru personalul din secțiile de votare, de la alegerile parlamentare și prezidențiale din 2024

Publicat

pe

Redactat de

Începând de marți, 17 decembrie 2024, va începe plata indemnizațiilor și a indemnizațiilor de protocol pentru președinții, locțiitorii, membrii birourilor electorale ale secțiilor de votare, operatorii de calculator ai acestora și informaticienii, aferente participării la alegerile pentru președintele României, Senat și Camera Deputaților din anul 2024, au informează reprezentanții Primăriei Municipiului Deva.

 

“Între 17 și 20 decembrie 2024, Primăria Municipiului Deva va efectua plățile pentru cele 46 de secții de votare care au funcționat în cadrul alegerilor menționate. Plățile vor fi realizate atât prin transfer electronic, cât și pentru persoanele care au optat să își ridice personal banii de la casieria Primăriei Municipiului Deva, situată în Piața Unirii, nr. 4, în camerele nr. 21 și nr. 23”, arată reprezentanții Primăriei Deva.

 

Reprezentanții Primăriei Deva mai transmit că indemnizațiile vor fi eliberate personal pe baza actului de identitate valabil (în original), sau, după caz, pe baza procurii notariale, în cazul în care persoana care ridică indemnizația nu este cea înscrisă în statul de plată. Persoana împuternicită va trebui să prezinte actul de identitate.

Advertisement

Programul pentru plata indemnizațiilor:

  • Marți, 17 decembrie 2024, între orele 8:30 – 17:00
  • Miercuri, 18 decembrie 2024, între orele 8:30 – 17:00
  • Joi, 19 decembrie 2024, între orele 8:30 – 17:00
  • Vineri, 20 decembrie 2024, între orele 8:30 – 17:00
Citeste mai mult ...

Actualitate

Firmele de top din județul Hunedoara, premiate de Camera de Comerț și Industrie

Publicat

pe

Redactat de

Camera de Comerț și Industrie Hunedoara a premiat, la sala de evenimente Imperial Events din Deva, cele mai performante firme din județ. Evenimentul a avut loc în cadrul GALEI EXCELENȚEI ÎN AFACERI – TOPUL FIRMELOR DIN JUDEŢUL HUNEDOARA, Ediția 2024.

Premiem afaceri care fac bine

Ediția din acest an a fost organizată sub titlul PREMIEM AFACERI CARE FAC BINE! Cu această ocazie s-au prezentat, în fața comunității locale și a participanților, pe lângă performanțele economice ale firmelor care au înregistrat rezultate financiare foarte bune în anul precedent, și proiecte și inițiative sociale susținute de mediul de afaceri local. Aceste proiecte au avut un impact pozitiv asupra comunității și au fost derulate prin ONG-uri și GAL-uri, fiind, totodată, și inițiative individuale. Sunt bucuroasă că am putut să organizăm acest eveniment, mai ales că trecem printr-o perioadă destul de dificilă pentru mediul de afaceri. Totuși, mediul de afaceri a răspuns pozitiv invitației noastre și ne bucurăm că la acest eveniment avem peste 80 de firme premiate. Le transmit tuturor multă sănătate și un An Nou mult mai bun, pentru că știm care au fost datele financiare. Acestea au fost bune, dar ne dorim să fie și mai bune. În același timp, îi îndemn pe toți să se alăture inițiativei pe care am avut-o la această ediție a Topului Firmelor Hunedorene, „Premiem afaceri care fac bine!”. Credem că este important ca, împreună cu mediul de afaceri, cu ONG-urile și cu autoritățile publice, să construim o entitate în care să se simtă solidaritatea, iar resursele pe care le avem să le folosim pentru proiecte sociale, care pot să aducă progres comunității”, a spus Crinela Gafton, directorul Camerei de Comerț și Industrie Hunedoara.

Este nevoie de o legislație fiscală simplificată

Pe de altă parte, cel mai important eveniment de business din județ – TOPUL FIRMELOR 2024, aflat la cea de-a XXXi-a sa ediție, reprezintă nu doar cadrul perfect pentru sărbătorirea succesului financiar, dar contribuie și la stabilirea unor relații mai puternice între companii și partenerii sociali din județ, încurajând și alte firme să investească în comunitate. Cu această ocazie s-au trimis și mesaje clare către decidenții politici, prin care se cere o legislație fiscală simplificată, care ar aduce doar beneficii. „Ne bucurăm că avem succes cu această acțiune. Suntem la a XXXI-a ediție și avem la fel de mulți participanți ca la ediția aniversară, cea de anul trecut. Mesajul pe care îl transmitem noi, Camerele de Comerț, către decidenții politici, în principal, este cel de a asigura o legislație fiscală mai simplificată. În ultimele 84 de luni am avut 554 de modificări ale Codului Fiscal prin 107 Hotărâri de Guvern și Ordonanțe de Urgență. E nevoie de predictibilitate și mediul de afaceri a dovedit că se poate descurca chiar și când nu i se asigură toate condițiile. Eu sunt optimist și mă bucur că județul Hunedoara are, și în Topul Național, peste 100 de firme care sunt între primele zece locuri pe domenii de activitate. Sper ca, și în continuare, să asistăm la aceeași tendință de dezvoltare a județului Hunedoara”, a declarat Viorel Arion, președintele Camera de Comerț și Industrie Hunedoara.

Pentru dezvoltarea economică și socială a județului

Organizat de Camera de Comerţ şi Industrie Hunedoara în colaborare cu Camera de Comerţ şi Industrie a României, acest Top constituie un mijloc eficient de a promova activ firmele locale, care au obţinut în fiecare an rezultate economice foarte bune. Cei prezenți au opinat că aceste rezultate duc la o dezvoltare nu doar economică, ci și socială, a județului Hunedoara. „Este un eveniment deosebit. Este un eveniment festiv și sunt onorat că particip. Este un lucru încurajator pentru toate firmele din județul Hunedoara și firmele care au câștigat sunt un exemplu demn de urmat pentru toate societățile comerciale. Camera de Comerț cultivă un mediu concurențial pentru firme și pentru dezvoltarea județului Hunedoara. Sunt prezent la acest eveniment pentru a aduce salutul și mulțumirile Consiliului Județean și al președintelui Laurențiu Nistor și promitem că suntem alături de mediul de afaceri pentru dezvoltarea acestor firme, dar și pentru dezvoltarea economică și socială a județului Hunedoara. Este ceva deosebit ce se petrece la această acțiune, eu participând în premieră la un astfel de eveniment, și sper să vin și în viitor. Am fost impresionat de numărul mare de firme care au fost premiate cu acest prilej”, a transmis Ioan Demeter, vicepreședinte al Consiliului Județean Hunedoara.

Motorul economiei

Clasamentul firmelor premiate a fost realizat pe baza rezultatelor financiare ale fiecărei firme pe anul 2023, înregistrate la Ministerul Finanţelor Publice. Reprezentanții autorităților publice și-au exprimat gratitudinea față de aceste firme de top, care reprezintă motorul economiei. „Îi felicit pe organizatori. De asemenea, felicitări și întreaga gratitudine pentru toți antreprenorii care au participat la acest eveniment pentru că, până la urmă, ei sunt motorul economiei noastre și trebuie ca fiecare reprezentant al autorităților statului să fie foarte atent la nevoile pe care acești oameni le au”, a menționat Doris Visirin, prefectul județului Hunedoara.

Sprijin pentru parteneriatele public – privat

Criteriile de grupare au fost stabilite în funcţie de domeniile de activitate şi mărimea firmei, iar indicatorii de eficienţă au luat în considerare cifra de afaceri, profitul de exploatare, rata profitului curent, eficienţa utilizării resurselor umane, efortul de dezvoltare și eficienţa utilizării capitalului angajat. Acești indicatori de eficiență ar putea crește prin dezvoltarea parteneriatelor public-privat, pe care autoritățile declară că doresc să le sprijine. „Cel mai important lucru este ca noi, administrațiile locale, să fim alături de tot ceea ce înseamnă mediul de afaceri privat. Felicităm acest mediu pentru performanță și pentru faptul că se străduie ca, de-a lungul timpului, să dezvolte business-ul din județul Hunedoara și să crească numărul de angajați, ceea ce este extrem de important pentru noi, ca administrație locală și județeană. Mesajul pe care trebuie să-l dăm cu toții este acela că acest parteneriat public – privat poate strânge forțele împreună pentru crea lucruri bune, constructive, pentru viitorul tuturor, a precizat Lucian Rus, primarul municipiului Deva.

Momente deosebite

La întocmirea clasamentului din acest an au participat 12.805 societăţi comerciale hunedorene, societăţi cooperative/organizaţii cooperative, institute de cercetare şi regii autonome, dintre care, după aplicarea criteriilor eliminatorii, au fost selecţionate conform metodologiei 4.372 firme, 1.155 dintre acestea fiind clasate în top pe primele 3 locuri. Evenimentul s-a încheiat prin momente artistice deosebite, prezentate de către Dubașii de la Vețel și Nicole Cherry.

TOP 10 al celor mai bune firme din județul Hunedoara

1. ARCELORMITTAL HUNEDOARA SA

2. SEWS ROMANIA SRL

3. FARMACEUTICA REMEDIA DISTRIBUTION & LOGISTICS SRL

Advertisement

4. ASSA ABLOY ENTRANCE SYSTEMS PRODUCTION ROMANIA SRL

5. BESSER ROMANIA SRL

6. AMER SPORTS RO SRL

7. T&O PRODCOM SRL

8. ADACONI SRL

Advertisement

9. DRUPO SRL

10. LABORATOARELE FARES BIOVITAL SRL

Citeste mai mult ...

INFORMARE

Această informare este efectuată de:

S.C. GEOMAR RESOURCES S.R.L., Orăștie, str. Târgului nr. 25, jud. Hunedoara, CUI RO 49298717,intenționează obțină emiterea acordului de mediu, conform Legii nr. 292/2018 cu modificările ulterioare, pentru obiectivul: “Stație concasare, sortare și concentrare hidrogravitațională a substanțelor minerale utile” comuna Certeju de Sus, loc. Certeju de Sus (amplasamentul fostei uzine de preparare II E.M. Certej), JUD. HUNEDOARA, identificat cu CF nr. 147 Certeju de Sus.

​Ca rezultat al acestei măsuri se vor produce următoarele:

sortarea agregatelor minerale brute cu concasarea fractiei mari, concomitent fiind supuse spalarii cu apa tehnologica
la final sorturile obținute sunt depozitate în depozitele de produse finite, amenajate la sol, de unde sunt încărcate în mijloace auto și transportate la beneficiari.

Persoanele care doresc să obțină informații suplimentare sau care intenționează să transmită observații, sugestii șirecomandări se pot adresa solicitantului la adresamenționate începând cu data de 13.12.2024.

e-mail:  petrecristea71@yahoo.com, tel. 0755795457

Prin reprezentant,

S.C. GEOMAR RESOURCES S.R.L.

Administrator Petre Criste

URMĂREȘTE ServusHD TV

Ultima ora

PROGNOZA METEO

CURS VALUTAR

PUBLICITATE

Cumpara si citeste PDF

ABONAMENT ONLINE

MICA / MARE PUBLICITATE

LOCURI DE MUNCA

ANUNTURI MICA PUBLICITATE

publica anunt servuspress

Agentie Imobiliara Deva

Actualitate