Connect with us
Data: 20/02/2025
.

Actualitate

Lupeni: Testări gratuite pentru o populație sănătoasă

Publicat

pe

În perioada 24-27 octombrie la Lupeni se va organiza o campanile gratuită de testare a sănătății populației. Aceasta va fi organizată la sediul Centrului EGAL al Crucii Roșii Române din localitate iar cei care doresc să afle mai multe despre starea de sănătate vor avea de ales dintr-o gamă bogată de investigații medicale.

”Primăria Municipiului Lupeni în colaborare cu Biserica Adventistă de Ziua a Șaptea si în parteneriat cu Dr. Nistor Claudia si Crucea Roşie Subfiliala Lupeni vor organiza în perioada 24 -27 octombrie 2023: Prezentări de sănătate – teste gratuite la sediul Centrului EGAL al Crucii Roșii Române din Lupeni, situat în strada Aleea Plopilor Nr.1.(zona BCR). În cadrul acestei acțiuni vor fi oferite gratuit cetățenilor următoarele teste: procentul de grăsime din organism; riscul de ateroscleroză; osteodensitometrie; tensiune arterială; vârsta inimii; ecografie; glicemie; EKG. Programul pentru aceste testări gratuite este următorul: 24 octombrie între orele 12:00 -18:00, iar în perioada 25-27 octombrie între orele 10:00 – 17:00”, informează Lucian Resmeriță primarul municipiului Lupeni.

Administrația locală de la Lupeni investește constant sistemul medical din localitate pentru că nimic nu este mai important decât sănătatea.

FOTO: FACEBOOK RESMERITA LUCIAN

Actualitate

Curtea de Apel Alba Iulia, creștere record a volumului de dosare în 2024

Publicat

pe

Redactat de

Curtea de Apel Alba Iulia a prezentat joi, 20 februarie 2025, bilanțul activității din anul precedent, evidențiind o creștere considerabilă a volumului de dosare aflate pe rolul instanțelor din circumscripția sa.

La Adunarea generală a judecătorilor au participat și reprezentanți ai Consiliului Superior al Magistraturii (CSM), alături de invitați din instituțiile colaboratoare.

Creștere cu peste 22% a volumului de activitate

În 2024, numărul total al cauzelor aflate pe rol la instanțele din circumscripția Curții de Apel Alba Iulia a fost de 217.434 dosare, înregistrând o creștere de 22,18% față de anul anterior. Dintre acestea, 152.096 au fost cauze nou intrate, cu aproape 19% mai multe decât în 2023.

Pe rolul Curții de Apel Alba Iulia s-au aflat 12.893 dosare în 2024, dintre care 8.807 au fost cauze nou intrate.

Tribunalul Hunedoara, cea mai mare creștere

Tribunalele din circumscripția Curții de Apel Alba Iulia au înregistrat, în ansamblu, o creștere a volumului de activitate cu 20,29%, totalizând 45.430 dosare. Cele mai mari creșteri s-au înregistrat la:

  • Tribunalul Hunedoara: 19.956 dosare (+47,88% față de 2023)
  • Tribunalul Sibiu: 11.287 dosare (+6,89%)
  • Tribunalul Alba: 14.187 dosare (+3,47%)

Judecătoriile, creștere de peste 24%

La nivelul celor 16 judecătorii din circumscripție, numărul cauzelor aflate pe rol a crescut cu 24,05%, ajungând la 159.111 dosare în 2024.

Cea mai mare creștere s-a înregistrat la Judecătoria Hunedoara, unde volumul de activitate a fost cu 41,15% mai mare decât în 2023.

Advertisement

Evoluția dosarelor pe materii

În funcție de specializare, s-au remarcat creșteri semnificative la:

  • Litigii de muncă: +37,31%
  • Asigurări sociale: +45,38%
  • Drept civil: +27,52%
  • Drept penal: +9,45%

Pe de altă parte, numărul litigiilor comerciale a scăzut cu 12,50%, iar cel al cauzelor de contencios administrativ și fiscal cu 3,81%.

Tendințe la nivelul secțiilor Curții de Apel Alba Iulia

Datele statistice indică o creștere a activității la Secția I Civilă și Secția de Contencios Administrativ și Fiscal, în timp ce Secția a II-a Civilă a înregistrat o ușoară scădere.

Situația volumului de dosare pe secții:

  • Secția Penală: 2.429 dosare (-0,74% față de 2023)
  • Secția I Civilă: 7.780 dosare (+11,34%)
  • Secția a II-a Civilă: 774 dosare (-7,53%)
  • Secția de Contencios Administrativ și Fiscal: 1.910 dosare (+15,34%)

Raportul anual al Curții de Apel Alba Iulia reflectă o creștere constantă a volumului de activitate, cu un număr tot mai mare de dosare pe rol. Creșterile semnificative la litigiile de muncă și asigurările sociale sugerează o accentuare a problemelor economico-sociale care ajung în instanțe. În același timp, scăderea litigiilor comerciale ar putea indica o stabilizare a mediului de afaceri.

FOTO: Curtea de Apel Alba Iulia

Advertisement
Citeste mai mult ...

Actualitate

Ajutorul de deces, majorat. Câți bani se dau în plus

Publicat

pe

Redactat de

Cuantumul ajutorului de deces s-a majorat, începând cu 13 februarie 2025, data intrării în vigoare a Legii nr. 10/2025 privind bugetul asigurarilor sociale de stat pentru anul 2025.

Valoarea ajutorului este de 8.620 de lei (în cazul decesului pensionarului sau asiguratului) și de 4.310 lei (în cazul decesului unui membru de familie neasigurat).

“Pentru perioada 1 ianuarie – 12 februarie 2025, se vor avea în vedere cuantumurile ajutorului de deces, aprobate prin Legea nr. 422/2023, respectiv: 7.567 lei(în cazul decesului pensionarului sau asiguratului), 3.784 lei(în cazul decesului unui membru de familie neasigurat)”, au precizat reprezentanții Casei Naționale de Pensii Publice.

Ajutorul de deces se acordă unei singure persoane, fie că este vorba despre unul dintre soți, copii, părinți sau oricărei persoane care dovedeşte cu acte că a suportat cheltuielile ocazionate de deces.

Citeste mai mult ...

Actualitate

Ajutoare de urgență pentru familii și persoane singure din mai multe județe, printre care și Hunedoara

Publicat

pe

Redactat de

Guvernul a aprobat, astăzi, acordarea de ajutoare de urgenţă de peste 1,7 milioane lei pentru sprijinirea unor familii şi persoane singure din mai multe județe, printre care și Hunedoara.

Potrivit unui comunicat transmis de Ministerul Muncii, Familiei, Tineretului și Solidarității Sociale, banii vor ajunge la 431 familii şi persoane singure, care fie se află în situaţii de necesitate cauzate de incendii, fenomene meteorologice severe, fie au probleme grave de sănătate sau se află în situaţii care pot conduce la creşterea riscului de excluziune socială.

„În urma centralizării situaţiilor extreme cu care se confruntă familii sau cetăţeni din toată ţara, am alocat fonduri pentru a le veni în ajutor celor mai greu încercaţi dintre noi. Plata ajutoarelor de urgenţă va fi asigurată din bugetul alocat Ministerului Muncii, Familiei, Tineretului şi Solidarităţii Sociale”, a declarat ministrul Simona Bucura-Oprescu.

Astfel, suma de 409.700 lei a fost alocată pentru 75 familii şi persoane singure aflate în situaţii de necesitate cauzate de incendii, din judeţele: Bacău, Bihor, Brăila, Buzău, Cluj, Dâmboviţa, Dolj, Giurgiu, Gorj, Hunedoara, Ialomiţa, Iaşi, Mureş, Neamţ, Suceava, Teleorman, Tulcea, Vaslui, Vâlcea şi Vrancea, iar 185.500 lei pentru 51 familii şi persoane singure care se află în situaţii de necesitate cauzate de fenomene meteorologice severe produse în acest an, din judeţele Constanţa şi Vaslui. De asemenea, 1.118.900 lei a fost alocată pentru 305 familii şi persoane singure care se confruntă cu situaţii deosebite determinate de starea de sănătate ori alte cauze care pot conduce la apariţia sau sporirea riscului de excluziune socială, din judeţele: Argeş, Bacău, Bihor, Bistriţa-Năsăud, Botoşani, Braşov, Brăila, Buzău, Caraş-Severin, Călăraşi, Covasna, Dâmboviţa, Dolj, Galaţi, Giurgiu, Gorj, Harghita, Hunedoara, Ialomiţa, Iaşi, Ilfov, Mehedinţi, Neamţ, Olt, Sălaj, Sibiu, Suceava, Teleorman, Timiş, Vaslui, Vâlcea, Vrancea şi municipiul Bucureşti.

Citeste mai mult ...

URMĂREȘTE ServusHD TV

Ultima ora

PROGNOZA METEO

CURS VALUTAR

PUBLICITATE

Cumpara si citeste PDF

ABONAMENT ONLINE

MICA / MARE PUBLICITATE

LOCURI DE MUNCA

ANUNTURI MICA PUBLICITATE

publica anunt servuspress

Agentie Imobiliara Deva

Actualitate