Connect with us
Data: 11/12/2024
.

Actualitate

Aproape 2.000 de ortaci vor mai scoate cărbune din minele neviabile din Valea Jiului

Publicat

pe

Au început disponibilizările!

La Petrila, Paroşeni şi Uricani se va lucra până în 2018 cu personal mult redus, mulţi optând pentru concediere şi plăţi compensatorii

La exploatările de huilă din Valea Jiului ce se vor închide în câţiva ani vor mai lucra aproape 2.000 de mineri.

Restul s-au trecut pe listele de disponibilizare şi, într-o lună, se aleg şi cu sumele compensatorii.

Şomajul, recalificarea sau pensionarea

Advertisement

La Petrila vor mai scoate cărbuni 573 de mineri, alţi 737 mai rămân la Paroşeni şi 564 la Uricani. În cadrul administraţiei Societăţii Naţionale de Închideri de Mine Valea Jiului (SNÎMVJ) vor mai fi alţi 65 de angajaţi, iar până la jumătatea lunii viitoare, cei 489 de disponibilizaţi primesc şi banii, toţi într-o singură tranşă. Asta după ce au fost consiliaţi de cei dela „Şomaj”. „În această perioadă au fost efectuate, la fiecare sucursală minieră, serviciile de pre-concediere, servicii care constau în prelucrarea către toţi angajaţii care pleacă din sistem a drepturilor şi obligaţiilor, referitoare la ajutorul de şomaj. După această perioadă, în data de 8 octombrie, le încetează contractele individuale de muncă, după care fiecare angajat are de făcut o fişă de lichidare, pe baza căreia când o finalizează, disponibilizaţii îşi vor putea ridica suma de bani. Sumele se ridică de la casieriile sucursalelor, fie de pe card, la solicitarea angajatului, începând cu data de 15 octombrie”, a declarat Aurel Anghel, directorul general al SNÎMVJ.

După 15 octombrie, foştii mineri ajung şomeri şi mai primesc o indemnizaţie a cărei valoare depinde de vechimea în muncă, dar, în medie, aceasta este de 500 de lei.

Disponibilizările sunt în plină desfăşurare, iar ortacii au discutat cu responsabilii de la agenţiile locale de formare profesională. Asta, dacă vor vrea să se recalifice pe perioada şomajului, gratuit şi să îşi găsească apoi o nouă slujbă. O bună parte dintre ei, însă, vor ajunge în câteva luni, pensionari.

 

Advertisement
Advertisement

Actualitate

Screening gratuit pentru scolioză: un pas important pentru sănătatea elevilor din Hunedoara

Publicat

pe

Redactat de

Direcția de Asistență Socială Hunedoara, în parteneriat cu balneo-fiziokinetoterapeutul Alexandra Nedeluși și echipa KineTeam, a lansat un program gratuit de screening pentru depistarea scoliozei la elevii din clasele V-VIII. Proiectul vizează diagnosticarea timpurie a afecțiunilor coloanei vertebrale și promovarea sănătății posturale în rândul tinerilor.

Prima etapă a avut loc la Școala Gimnazială Nr. 3, parte din Colegiul Economic „Emanuil Gojdu,” iar acțiunile vor continua în următoarele săptămâni la alte unități școlare din oraș. Elevii sunt evaluați doar cu acordul prealabil al părinților, asigurând astfel transparența și colaborarea familiei în procesul de prevenție.

Importanța diagnosticării precoce

Scolioza, o afecțiune care afectează aproximativ 2-3% dintre adolescenți, poate avea un impact semnificativ asupra calității vieții dacă nu este tratată corespunzător. Screeningul are ca scop identificarea semnelor timpurii ale deformării coloanei vertebrale și recomandarea unor măsuri adecvate de tratament, precum exercițiile de kinetoterapie, terapia cu corset sau alte intervenții personalizate.

Parteneriat pentru sănătate

Proiectul reflectă angajamentul Direcției de Asistență Socială Hunedoara și al echipei de specialiști de a sprijini sănătatea elevilor prin acțiuni voluntare. Cu ajutorul echipei KineTeam și al Alexandrei Nedeluși, acest demers contribuie la creșterea gradului de conștientizare în comunitate privind prevenția și tratamentul scoliozei.

Advertisement

Screeningul gratuit rămâne deschis tuturor elevilor din Hunedoara care se încadrează în grupa de vârstă vizată, continuând să sprijine comunitatea prin acțiuni de prevenție și educație.

FOTO: FACEBOOK PRIMĂRIA HUNEDOARA

Citeste mai mult ...

Actualitate

Sfârșit de an cu vești bune din comuna Hărău

Publicat

pe

Redactat de

Comuna Hărău este o așezare rurală din județul Hunedoara, situată pe Valea Mureșului. Cei circa 2.500 de locuitori ai comunei Hărău, care are o suprafață de aproape 50 de kilometri pătrați, trăiesc în patru sate, respectiv localitatea de reședință omonimă și așezările aparținătoare Banpotoc, Bârsău și Chimindia.

Proiecte în derulare și planuri de viitor

Totodată, comuna Hărău, care se întinde pe o suprafață de 42 de kilometri pătrați și are o populație de peste 2.200 de oameni, este una dintre puținele așezări, nu doar din județ, ci și din întreaga țară, în care numărul locuitorilor a fost în creștere, conform ultimului recensământ. În atare condiții este firească atenția pe care administrația publică locală din comuna hunedoreană Hărău o acordă pentru dezvoltarea rețelelor de utilități și de infrastructură. Administrația publică din Hărău a demarat lucrările de modernizare a iluminatului public. „În prima etapă se vor schimba toate corpurile de iluminat în localitățile Bârsău și Hărău urmând ca anul viitor să fie schimbate în Banpotoc și Chimindia. Promisiunile se respectă! De asemenea, avem și proiecte de viitor în ceea ce privește creșterea gradului de confort al locuitorilor. Astfel, ne propunem ca, în viitor, să înființăm un parc fotovoltaic, să realizăm o infrastructură de drumuri agricole, să continuăm modernizarea drumurilor de interes local și a străzilor, să construim o bază sportivă tip 2 în Bârsau și, nu în ultimul rând, să înființăm rețele de distribuție pentru gazul metan, a declarat Lucian Mihael Albu Weber, primarul comunei hunedorene Hărău.

Educația la loc de cinste

Și tânăra generație este, în mod firesc, în atenția administrației din Hărău. Elevii din comună fac schimburi de experiență cu cei de prin alte părți, iar procesul educativ se desfășoară la standarde moderne, prin investițiile realizate, dar și prin cele ce vor urma. Am participat, cu mare plăcere la o întâlnirea a elevilor din Hărău cu colegi de-ai lor de la Colegiul Național ,,Decebal” din Deva. Cu această ocazie, echipa ,,Decebal Tech” ne-a demonstrat, cu Robotul Viitorului, că cele mai profunde experiențe vor apărea din tehnologia de mâine. Legat de educație doresc să mai anunț și că elevii din comuna Hărău vor beneficia de un microbuz electric nou.
Acest microbuz este complet electric, cu o autonomie de 294 km și o capacitate de 16 locuri, incluzând spații dedicate persoanelor cu dizabilități. Vehiculul este dotat cu sisteme moderne de siguranță, încălzire și aer condiționat, fiind gândit pentru a oferi confort și siguranță
”, a precizat Lucian Mihael Albu Weber, primarul comunei Hărău.

Termen prelungit pentru facilități fiscale

Vești bune vin și pentru contribuabilii din comuna Hărău. Anunțam, nu cu mult timp în urmă, că, în conformitate cu Ordonanța Guvernului 107/2024 și Hotârârea Consiliului Local Hărău 51/2024 se instituie unele faciltăți fiscale și se aprobă procedura de anulare a acesoriilor și majorărilor aferente obligaților bugetare principale până la data de 31.08.2024 inclusiv, datorate bugetului local de către contribuabili, persoane fizice și juridice. Termenul inițial de plată a acestor impozite și taxe restante era de 25 noiembrie 2024, însă a fost prelungit până pe 19 decembrie anul curent. Astfel, contribuabilii pot achita impozitele și taxele restante până la data de 19.12.2024, perioadă în care vor beneficia de toate reducerile prevăzute în actele normative mai sus enunțate, iar cei interesați pot depune cereri în acest sens la sediul Primăriei comunei Hărău. Menționez că anularea majorărilor și accesoriilor se aplică doar contribuabililor care achită debitele integral”, a transmis primarul comunei Hărău, Lucian Mihael Albu Weber.

Administrația, în formulă completă

Mai este de menționat și faptul că administrația publică din Hărău este, acum, în formulă completă. Astfel, a fost validat un consilier local pe un loc rămas vacant și, de asemenea, a fost ales viceprimarul comunei, în cazul acestuia, ca și al primarului, fiind vorba despre o realegere. Cu ocazia primei ședințe ordinare a noului Consiliu Local al comunei Hărău, cea din luna noiembrie, a depus jurământul și ultimul dintre consilierii locali nou aleși, Dumitru Gelu Neculai, care a ocupat locul rămas vacant în urma retragerii mele, conform legii, din această postură de consilier. De asemenea, a fost ales și viceprimarul comunei, acesta fiind colegul meu Petru Moga, care își continuă activitatea în această funcție. Totodată, au fost stabilite și cele trei comisii care vor funcționa în cadrul Consiliului Local, respectiv cea economică-financiară, cea de învățământ-sănătate și cea de administrație publică”, a spus primarul comunei hunedorene Hărău, Lucian Mihael Albu Weber.

Advertisement
Citeste mai mult ...

Actualitate

Autoturisme electrice pentru municipiul Hunedoara, prin AFM

Publicat

pe

Redactat de

Șase autoturisme electrice, marca Dacia Spring, vor deservi Primăria Municipiului Hunedoara și instituțiile din subordine. Acestea au fost obținute prin Programul „Rabla Plus” – secţiunea dedicată instituţiilor publice şi unităţilor administrativ-teritoriale.

Reprezentanții municipalității hunedorene au explicat că, în această secţiune a programului, derulat de Administrația Fondului pentru Mediu (AFM), nu a fost nevoie de predarea unor maşini vechi pentru a obţine un eco-tichet ci, pur şi simplu, s-au acordat eco-tichete primăriilor, cu principala condiţie de a se achiziţiona autoturisme ecologice. În cazul instituţiilor publice s-a aplicat şi principiul „primul venit – primul servit”. S-a procedat apoi la parcurgerea procedurii legale de achiziţie publică, fiind achiziționate astfel cele șase autoturisme.

„La Primărie aveam până acum doar două maşini, ambele de producţie autohtonă, una din 2014, cealaltă din 2019. Nu am dorit niciodată să cheltuim bani pe autoturisme, dar, dacă tot s-a ivit posibilitatea de la obţine gratuit prin programul derulat de Administraţia Fondului de Mediu, ne-am spus că nu ar strica deloc. Ca să se înţeleagă foarte clar, Primăria Hunedoara nu a plătit niciun leu pentru achiziţionarea acestor maşini, ci doar a întocmit o serie de documente. Trei dintre aceste maşini vor fi folosite de Poliţia Locală, una este în uzul Direcţiei de Asistenţă Socială, o alta va fi folosită de administraţia Castelului Corvinilor iar cea de-a şasea va fi folosită de Direcţia Proiecte cu Finanţare Europeană din cadrul Primăriei”, a explicat primarul municipiului Hunedoara, Dan Bobouţanu.

 

Sursa foto: captură video Primăria Hunedoara/Facebook
Citeste mai mult ...

Actualitate