Actualitate
Alegeri iunie 2024. MAI: 665 de sesizări de incidente electorale

Pe parcursul nopții, nu au fost înregistrate incidente care să vizeze securitatea sediilor secțiilor de votare, iar în această dimineață, efectivele Ministerului Afacerilor Interne care au asigurat măsurile de protecție le-au predat președinților birourilor electorale.
În ultimele 24 de ore, au fost primite 665 de sesizări de incidente electorale, 14% fiind în curs de verificare.
67% dintre sesizări a fost despre continuarea campaniei electorale, 11% au fost despre posibile fapte de corupere a alegătorilor, iar restul au privit alte tipuri de fapte.
Au fost aplicate 97 de amenzi, în valoare de peste 100 de mii de lei și 242 de avertismente. Totodată, s-au întocmit dosare penale pentru săvârșirea a 107 posibile infracțiuni.
La acest moment, procesul de vot a început în întreaga țară.
Preşedinții birourilor electorale ale secţiilor de votare sunt obligați să ia măsurile necesare pentru ca alegerile să decurgă în bune condiţii. Responsabilitatea președintelui secției de vot se întinde şi în afara localului secției de votare, până la o distanţă de 500 metri.
În ceea ce privește, atribuțiile Ministerului Afacerilor Interne, așa cum în campania electorală, datorită bunei organizări și a mobilizării efectivelor implicate, a fost menținut un climat normal de legalitate, și pentru astăzi la nivelul MAI au fost luate măsuri pentru ca procesul de votare să se desfășoare fără probleme din punct de vedere al ordinii publice.
Aproximativ 42.800 de polițiști, jandarmi, pompieri, polițiști de frontieră și lucrători de la alte structuri sunt mobilizați la nivelul întregii țări pentru protecția secțiilor de vot și pentru menținerea siguranței publice atât în proximitatea secțiilor de votare, cât și pe raza localităților.
Echipe formate din angajați MAI au misiunea de a efectua cercetări de urgență în cazul sesizărilor privind nerespectarea legii în context electoral.
Peste 1.600 de polițiști desfășoară activități în trafic și verificări inclusiv a modului în care se efectuează transportul de persoane. La această acțiune se va asigura sprijin aerian cu ajutorul aeronavelor IGAv.
Conducerea Ministerului a cerut efectivelor imparțialitate și respectarea cu strictețe a normelor legale în îndeplinirea misiunilor de astăzi, maximă atenție fiind acordată verificărilor privind comiterea unor contravenții sau infracțiuni electorale, indiferent de persoanele implicate.
Contravenții:
• Refuzul oricărei persoane de a se conforma dispozițiilor președintelui biroului electoral al secției de votare cu privire la asigurarea ordinii în localul de vot și în afara acestuia, până la o distanță de 500 metri, se sancționează cu amendă cuprinsă între 2.200 și 3.000 de lei.
• Distribuirea, inclusiv de către candidați, de băuturi alcoolice în secția de votare și în afara acesteia, pe o rază de 500 metri, dar și comercializarea și consumul de băuturi alcoolice pe o distanță de 500 de metri în jurul localului secției de votare se pedepsește cu amendă de la 2.200 la 3.000 de lei.
• Continuarea campaniei electorale prin lansarea, afișarea sau distribuirea materialelor electorale de orice tip, precum și sfătuirea alegătorilor, la sediul secțiilor de votare sau în jurul acestora pe o rază de 500 de metri, să voteze sau să nu voteze anumite partide politice, alianțe politice, alianțe electorale ori candidați independenți se pedepsește cu amendă cuprinsă între 1.400 și 2.000 lei.
• Cu amendă de la 600 la 1.000 de lei se sancționează prezența oricărei persoane în cabinele de vot, în afara celei care votează, cu excepția însoțitorului solicitat de alegător, din motive temeinice constatate de președintele biroului electoral al secției de votare.
• Aceeași amendă se poate aplica și persoanelor care refuză accesul în localul de vot al membrilor și operatorilor de calculator ai biroului electoral al secției de votare, candidaților, persoanelor acreditate potrivit legii, jurnaliștilor și persoanelor care își exercită dreptul de vot.
• De asemenea, alegătorii care își fotografiază sau filmează prin orice mijloace buletinul de vot, în timpul exercitării dreptului de vot, riscă o amendă cuprinsă între 600 și 1.000 de lei.
Infracțiuni electorale prevăzute în Codul Penal
• Împiedicarea, prin orice mijloace, a liberului exerciţiu al dreptului de a alege sau de a fi ales se pedepseşte cu închisoarea de la 6 luni la 3 ani.
• Atacul, prin orice mijloace, asupra localului secţiei de votare se pedepseşte cu închisoare de la 2 la 7 ani şi interzicerea exercitării unor drepturi.
• Oferirea sau darea de bani, de bunuri ori de alte foloase în scopul determinării alegătorului să voteze sau să nu voteze o anumită listă de candidaţi ori un anumit candidat se pedepseşte cu închisoare de la 6 luni la 3 ani şi interzicerea exercitării unor drepturi. Sunt exceptate bunurile cu valoare simbolică, inscripționate cu însemnele unei formațiuni politice.
• Persoana care votează fără a avea acest drept, de două sau mai multe ori sau prin introducerea în urnă a mai multor buletine de vot decât are dreptul riscă o pedeapsă cu închisoarea de la 6 luni la 3 ani sau cu amendă şi interzicerea exercitării unor drepturi. Cu aceeaşi pedeapsă se sancţionează utilizarea unui act de identitate nul ori fals sau a unui buletin de vot fals.
• Violarea prin orice mijloace a secretului votului se pedepseşte cu amendă, dar dacă fapta a fost comisă de un membru al biroului electoral al secţiei de votare, pedeapsa este închisoare de la 6 luni la 3 ani sau amendă şi interzicerea exercitării unor drepturi.
La alegerile de astăzi, au dreptul să voteze cetăţenii români care au peste 18 ani și cei 674 de români care chiar astăzi împlinesc 18 ani. De asemenea, pot vota, în aceleași condiții ca și cetățenii români, cetățenii altor state membre ale Uniunii Europene care au reşedinţa sau domiciliul pe teritoriul României.
Pentru alegerile europarlamentare, alegătorii pot vota la secțiile de votare la care sunt arondați, dar dacă nu se află în comuna, orașul, municipiul sau sectorul unde sunt arondați, pot vota la orice altă secţie de votare.
Atenție însă! Pentru autoritățile administrației publice locale, alegătorii pot vota numai la secțiile de votare la care sunt arondați cu domiciliul sau reședința.
Alegătorii pot opta să își exercite dreptul de vot numai pentru un singur tip de scrutin sau pentru ambele.
Nu au drept de vot debilii sau alienaţii mintal, puşi sub interdicţie şi persoanele care sunt condamnate prin hotărâre judecătorească definitivă la pierderea drepturilor electorale.
Direcția Generală de Evidență a Persoanelor și serviciile de evidență a persoanelor au program de lucru cu publicul și astăzi. Direcția Generală de Evidență a Persoanelor va avea program cu publicul până la ora 22.00.
Actualitate
Apel: “Haideți să-i găsim cățelușei un stăpân!”

O cățelușă găsită pe stradă de polițiști își caută stăpân. Aceasta rătăcea prin fața sediului Inspectoratului de Poliție Județean (IPJ) Hunedoara, din Deva. Oamenii legii au făcut un apel pentru a-i găsi stăpânul sau o familie iubitoare care să-i ofere un cămin cald.
“Astăzi, această cățelușă a fost ridicată de pe domeniul public, din fața IPJ Hunedoara și introdusă în adăpostul autorizat de la Sântuhalm. Nu știm dacă are un stăpân care o caută (nu este microcipată) sau dacă cineva ar dori să o adopte și să-i ofere un cămin cald. Dacă o recunoașteți sau dacă vreți să-i oferiți o șansă la o viață mai bună, vă rugăm să contactați adăpostului pentru câini sau pe colegii noștri de la Biroul pentru Protecția Animalelor!”, au scris, pe pagina oficială de pe rețeaua de socializare, reprezentanții IPJ Hunedoara.
Actualitate
Aproape 2.800 de străini, în evidențele Biroului pentru Imigrări Hunedoara. Cei mai mulți, din Republica Moldova, Nepal și Sri-Lanka

Poliţiştii de imigrări din Hunedoara au asigurat, anul trecut, managementul șederii și rezidenței pentru 2.797 de persoane. Dintre aceștia, 1.867 de străini din state terțe, cei mai mulți provenind din Republica Moldova, Nepal și Sri-Lanka și 930 de cetățeni ai Uniunii Europene/Spațiului Economic European și Confederației Elvețiene, majoritatea din Italia, Germania și Austria.
„Principalele scopuri pentru care străinii şi-au stabilit reşedinţa pe teritoriul României sunt angajare în muncă și reîntregirea familiei”, a declarat, în cadrul unei conferințe de presă, susținută astăzi, la sediul IPJ Hunedoara, inspectorul principal de poliție Ciprian-Titus Mihuț, șeful Biroului pentru Imigrări Hunedoara.
În perioada analizată, au fost înregistrate 1.192 de cereri pentru eliberarea avizelor de angajare în muncă, fiind emise 953 de avize de angajare pentru lucrători permanenţi, iar 239 de cereri au fost respinse, ca urmare a neîndeplinirii condițiilor legale.
Opt cetățeni străini, depistați în situații ilegale
Pe linia combaterii șederii ilegale, în perioada de referință, au fost organizate 25 de activități specifice de control, atât cu forțe proprii, cât și în cooperare cu structuri ale MAI sau instituții cu atribuții în domeniu. Ca urmare a acțiunilor desfășurate au fost depistați în situații ilegale opt străini. Au fost emise cinci decizii de returnare cu termen de plecare voluntară de 15 sau 30 de zile de pe teritoriul României, dintre care, pentru ședere ilegală – două, iar ca urmare a anulării dreptului de ședere/revocare viză de intrare – trei. Ca urmare a emiterii deciziilor de returnare, față de doi străini, a fost instituită măsura nepermiterii intrării pe teritoriul statelor membre ale Uniunii Europene, Spaţiului Economic European şi Confederaţiei Elveţiene, pentru perioade cuprinse între trei și șase luni, în conformitate cu prevederile Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 194/2002 privind regimul străinilor în România, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
În perioada analizată au mai fost emise alte trei decizii de returnare sub escortă, două persoane au fost introduse în centrele de custodie publică, până la îndepărtarea de pe teritoriul țării noastre, iar un străin au fost îndepărtat sub escortă până la punctul de trecere al frontierei. Totodată, au fost aplicate 21 de sancțiuni contravenționale, în valoare totală de 18.500 lei, pentru nerespectarea prevederilor O.U.G. nr. 194/2002 privind regimul străinilor în România, republicată, și a prevederilor O.G. nr. 25/2014 privind încadrarea în muncă și detașarea străinilor pe teritoriul României, cu modificările și completările ulterioare.
Avizele de angajare în muncă și detașare, emise în sistem electronic
Ca element de noutate, pentru a veni în sprijinul cetățenilor, Inspectoratul General pentru Imigrări a îmbunătățit și a crescut eficiența sistemului informatic în anul 2024, astfel avizele de angajare în muncă și detașare, în prezent sunt emise în sistem electronic, semnate cu semnătură electronică calificată și transmise solicitanților către adresa de e-mail comunicată, fără a mai fi necesară prezența acestora la ghișeu în vederea înmânării.
Noile modificări aduse aplicației Portal IGI oferă posibilitatea de a alege data și ora la care solicitanții doresc să se prezinte la ghișeu, iar cererile privind obținerea avizelor de angajare în muncă și detașare sunt preluate exclusiv în baza unei programări prin intermediul acestei aplicații, astfel fiind eliminate cozile de așteptare la ghișeu.
Actualitate
Bilanțul Serviciului Rutier Hunedoara: Mai puține accidente grave pe șoselele din județ, în 2024

Polițiștii au prezentat rezultatele activităţii Serviciului Rutier Hunedoara din 2024. Față de anul precedent, se constată o scădere a numărului de accidente rutiere grave înregistrate pe drumurile publice din judeţ, arată statisticile oamenilor legii.
Anul trecut, în urma activităților preventive desfășurate de polițiștii rutieri hunedoreni, numărul accidentelor rutiere grave a înregistrat o scădere semnificativă față de 2023. De asemenea, s-a redus și numărul persoanelor care și-au pierdut viața în urma acestor evenimente tragice.
Polițiștii rutieri hunedoreni spun că numărul accidentelor rutiere grave și, implicit, numărul victimelor a scăzut progresiv în ultimii ani. Astfel, în 2024, pe șoselele din județul Hunedoara s-au înregistrat 79 de accidente grave, soldate cu decesul a 22 de persoane și rănirea gravă a altor 72. Comparativ cu anul 2023 se constată scăderi semnificative la principalii indicatori: numărul accidentelor scade cu șapte, iar numărul persoanelor decedate scade cu trei.
Viteza rămâne principala cauză generatoare de accidente grave
Conform analizei efectuată de poliţiştii rutieri hunedoreni, şi în 2024, principalele cauze ale producerii accidentelor de circulaţie grave au fost cam aceleaşi ca şi în anii anteriori, respectiv viteza neadaptată la condițiile de drum/nelegală (19 accidente grave), nerespectarea regulilor de circulație de către pietoni (11 accidente grave), neacordarea priorității pietonilor (8 accidente grave) și neacordarea priorității altor vehicule (7 accidente grave).
“Obiectivele noastre principale au fost și sunt scăderea numărului de accidente rutiere grave, asigurarea unui climat de siguranță corespunzător și protejarea vieții, sănătății și integrității corporale a tuturor participanților la trafic, nu doar a conducătorilor auto. Principala cauza de producere a accidentelor rutiere grave o reprezintă viteza nelegală sau neadaptată la condițiile de drum, abaterile pietonilor, precum și neacordarea de prioritate pietonilor de către conducătorii de autovehicule”, a declarat, în cadrul unei conferințe de presă susținută astăzi la sediul IPJ Hunedoara, subcomisar de poliție Cătălin Luca, șeful Serviciului Rutier Hunedoara.
Aproape o mie de infracțiuni, constatate în 2024. Peste 2.400 de șoferi, lăsați pietoni
Pentru reducerea riscului rutier și creșterea siguranței pe drumurile publice, polițiștii au organizat, în 2024, 1.170 de acțiuni preventive. Dintre acestea, 335 au vizat respectarea regimului legal de viteză, 199 prevenirea conducerii sub influența alcoolului, 52 conducerea sub influența drogurilor sau a substanțelor similare, 53 nerespectarea regulilor de circulație de către pietoni, 55 neacordarea priorității de trecere pietonilor, iar 34 de acțiuni au urmărit prevenirea depășirilor neregulamentare.
Pentru neregulile constatate, polițiștii rutieri au retras 1.536 de certificate de înmatriculare și au aplicat 40.674 de sancțiuni contravenționale, 39.475 dintre acestea vizând nerespectarea prevederilor O.U.G. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice. Totodată, au fost constatate 932 de infracțiuni constatate la regimul circulației rutiere, în toate situațiile fiind întocmite dosare de cercetare penală. De asemenea, polițiștii au luat măsura suspendării temporare a dreptului de a conduce autovehicule în cazul a 2.433 de conducători auto, pentru diferite abateri, dintre care: pentru conducere sub influența alcoolului (206 de permise de conducere), pentru depășirea limitei legale de viteză (1.080 de permise de conducere), pentru neacordarea priorității de trecere vehiculelor (164 de permise de conducere), pentru depășire neregulamentară (402 permise de conducere) și pentru neacordarea priorității de trecere pietonilor (94 de permise de conducere).
- Actualitatecu o zi in urma
Tânăr de 25 de ani, decedat pe ruta Hunedoara-Deva
- Stiri nationalecu 2 zile in urma
Delgaz Grid: Peste 1.400 de cazuri de potențial consum fraudulos de gaze naturale și energie electrică, identificate în 2024
- Actualitatecu 2 zile in urma
Părintele Arsenie Boca a fost proclamat sfânt. Inclus în calendarul Bisericii Ortodoxe Române, alături de alți 15 noi sfinți canonizați
- Stiri nationalecu 2 zile in urma
„Drumul Iancului”, între Vidrișoara și limită cu județul Hunedoara, va fi modernizat
- Actualitatecu o zi in urma
Adrian David, directorul CAS Hunedoara: „Un sistem unitar de sănătate la nivel european este tot mai aproape de realitate”
- Actualitatecu o zi in urma
Bărbat dat dispărut. Poliția solicită sprijinul populației
- Actualitatecu 2 zile in urma
Corvinul își continuă pregătirile la Mogoșoaia
- Actualitatecu 2 zile in urma
Acțiune de amploare pentru găsirea unui bărbat dispărut în județul Hunedoara