Actualitate
Când se plătesc pensiile în ianuarie 2024
Casa Națională de Pensii informează că, în luna ianuarie 2024, plata pensiilor la Poștă se face conform convenției încheiate între cele două instituții. Fondurile necesare s-au transmis astăzi către Poșta Română.
Astfel, sumele virate vor ajunge în conturile Poștei Române SA pe data de 4 ianuarie 2024, iar distribuirea pensiilor pe teren (la domiciliile beneficiarilor) se va efectua începând cu data de 5 ianuarie 2024.
Plata pe card a pensiilor se va face în perioada 11 – 12 ianuarie.
„Facem precizarea că deschiderea de credite de la Ministerul Finanțelor pentru plata pensiilor în luna ianuarie 2024 s-a făcut din 29.12.2023 cu utilizarea creditelor începând cu data de 03.01.2024 și cu încadrarea in limitele lunii ianuarie 2024, aprobate de Guvern”, precizează reprezentanții Ministerului Muncii și Solidarității Sociale.
Actualitate
Focus on the Road, acțiune europeană pentru siguranța rutieră, desfășurată și în județul Hunedoara
Operațiunea „Focus on the road”, desfășurată și de polițiștii I.P.J. Hunedoara , în perioada 07-13 octombrie a.c.
În perioada 07-13 octombrie a.c., polițiștii din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Hunedoara se vor alătura operațiunii ”Focus on the road”, înscrisă în Programul Operaţiunilor Europene al Organizaţiei Poliţiilor Rutiere din Europa (ROADPOL).
Obiectiv principal al acțiunii vizează depistarea și sancționarea abaterilor la regimul rutier de natură a distrage atenția de la conducere, pentru prevenirea accidentelor de circulație, ținând cont de pericolul și consecințele circumscrise unor astfel de evenimente.
Pentru a preîntâmpina producerea unor accidente rutiere nedorite, polițiștii recomandă șoferilor să poarte centura de siguranță permanent, să nu se lase distrași de telefonul mobil la volan și să păstreze în mers o distanţă suficient de mare față de vehiculul din faţă, pentru a putea opri în condiţii de siguranţă în caz de nevoie.
”Evitaţi acţionarea bruscă a sistemului de frânare şi a mecanismului de direcţie și folosiţi luminile de întâlnire inclusiv pe timpul zilei.
Adaptaţi permanent viteza de deplasare la condiţiile de drum şi de trafic! Circulaţi cu viteză redusă atât în localităţi, cât şi în afara lor!
Nu conduceţi sub influenţa băuturilor alcoolice sau a unor substanțe cu efect psihoactiv!
Asigurați-vă temeinic înainte de a schimba direcția de mers și manifestați atenție sporită la pietoni, bicicliști, căruțași ori motocicliști.
În plus, nu conduceţi dacă vă simţiţi obosiţi, iar la primele semne, respectiv stare de moleşeală, clipire frecventă, înceţoşarea privirii, întrerupeţi călătoria şi parcaţi autovehiculul într-un loc sigur pentru a vă odihni.
Nu uitați, înainte de plecarea la drum este necesară verificarea stării tehnice a autovehiculului şi, în special, a presiunii în pneuri, gradul de îmbătrânire şi uzură ale acestora şi ale racordurilor, precum şi verificarea instalaţiei de climatizare”, arată IPJ Hunedoara.
FOTO: IPJ Hunedoara
Actualitate
ITM Hunedoara monitorizează activitatea zilierilor
În perioada 02.10.2024 – 07.10.2024 inspectorii de muncă din cadrul Inspectoratului Teritorial de Muncă Hunedoara au desfășurat acțiuni de control în contextul Campaniei naționale privind verificarea modului de respectare de către beneficiari a prevederilor Legii nr. 52/2011 privind exercitarea unor activități cu caracter ocazional desfășurate de zilieri, republicată, cu modificările și completările ulterioare.
În cadrul acestor acțiuni de control, s-a urmărit modul în care beneficiarii aplică și respectă cerințele prevederilor Legii nr. 52/2011 din domeniul relațiilor de muncă, referitoare la durata activității ocazionale care poate fi exercitată în temeiul prevederilor prezentei legi, înființarea, completarea și prezentarea registrului de evidență a zilierilor, dovada plății remunerației cuvenite zilierului și folosirea zilierilor pentru activități expres reglementate de lege.
Cu ocazia acestei campanii, Inspectoratul Teritorial de Muncă Hunedoara a efectuat controale la un număr de 8 beneficiari din județul Hunedoara, pentru care desfășurau activitate un număr total de 653 de zilieri, din care 305 femei, 346 bărbați și 2 tineri sub 18 ani.
Pentru deficiențele identificate s-au dispus măsuri de remediere într-un timp determinat a acestora și s-au aplicat sancțiuni contravenționale constând în avertismente.
Prin aceste acțiuni de control, se urmărește creșterea gradului de conștientizare a beneficiarilor și a zilierilor care desfășoară activități cu caracter ocazional în domeniile stabilite de către legiuitor, în ceea ce privește necesitatea aplicării și respectării prevederilor legale în domeniul relațiilor de muncă, stipulate de Legea nr. 52/2011, diminuarea consecințelor sociale și economice negative rezultate din nerespectarea de către beneficiarii din domeniile controlate și determinarea acestora de a respecta obligația de a înființa, completa și transmite Registrul electronic de evidență a zilierilor la inspectoratul teritorial de muncă în raza căruia se află sediul societății, în termenul legal.
Având în vedere complexitatea relațiilor de muncă, considerăm că acest tip de controale tematice reprezintă un cadru legal, coerent și preventiv de acțiune în vederea respectării legislației specifice de către toți angajații și angajatorii.
Actualitate
Petrila: Cantina de ajutor social, desființată
Consiliul Local al orașului Petrila a decis desființarea Cantinei de ajutor social în urma unei analize cost-eficiență, optând pentru noi măsuri de sprijin pentru persoanele vulnerabile. Cantina de ajutor social, care funcționa în cadrul Direcției de Asistență Socială (DAS) Petrila, va fi închisă, iar bunurile acesteia vor rămâne în gestiunea DAS.
În același timp, Consiliul a aprobat o serie de modificări în organigrama și statul de funcții al DAS Petrila. Printre schimbările importante se numără desființarea unor posturi vacante din domeniul medical, dar și înființarea unui compartiment dedicat asistenților personali pentru persoanele cu handicap grav, cu un total de 165 de posturi. Alte modificări includ crearea de posturi noi pentru asistenți sociali debutanți și un casier, precum și mutarea unor funcționari publici între compartimente.
Aceste decizii vin în contextul unei reorganizări mai ample a Direcției de Asistență Socială, care își propune să îmbunătățească eficiența serviciilor oferite și să răspundă mai bine nevoilor comunității locale.
FOTO: ARHIVĂ
-
Actualitatecu 2 zile in urma
Tragic accident de muncă, în Deva. Un bărbat de 49 de ani și-a pierdut viața, după ce a căzut de la înălțime
-
Actualitatecu 2 zile in urma
L-ați văzut? Băiat de 14 ani, din Deva, dat dispărut – UPDATE: A fost găsit
-
Actualitatecu 2 zile in urma
Gazul metan rămâne prioritatea administrației din Crișcior
-
Actualitatecu 3 zile in urma
Aeroclubul Teritorial „Constantin Manolache” Deva, gazdă a Campionatului Național de Aeronave Ultraușoare
-
Actualitatecu 3 zile in urma
Verificări la construcțiile hidrotehnice din județ
-
Actualitatecu 2 zile in urma
Seniorii Devei fac primii pași în lumea digitală, cu Tableta Lions
-
Actualitatecu 3 zile in urma
Comuna Densuș, între proiecte finalizate și planuri de viitor
-
Actualitatecu 3 zile in urma
Programul „Casa Verde Fotovoltaice”: Peste 7.600 de înscrieri, în Regiunea Vest