Actualitate
Circa 1.380 de preşcolari hunedoreni au fost înscrişi în clasa pregătitoare
IŞJe în “febra” validărilor de cereri
Din cei 2.828 de copii din judeţ aşteptaţi să înceapă în acest an cursurile clasei pregătitoare, până la această dată, Inspectoratul Şcolar Judeţean(IŞJ) Hunedoara a validat 1.382 de cereri de înscriere. Verificarea cererilor se va încheia în data de 22 aprilie, urmând ca aceia care nu au primit validarea să fie incluşi în cea de-a doua sesiune de înscriere.
La nivelul judeţului Hunedoara există peste 4.000 de locuri, pentru cei aproximativ 2.800 de preşcolari recenzaţi. Clasa pregătitoare şi I esteobligatorie pentru toţi copiii care au împlinit sau urmează să împlineascăşase, respectiv, şapte ani până în data de 31 august. În cazul celor care vor avea şapte ani abia după această dată, părinţii pot cere evaluarea psihosomatică a copiilor, urmând ca în funcţie de rezultat să fie propuşi pentru clasa pregătitoare sau grupa mare a grădiniţei.
Prima sesiune se desfăşoară normal
Validarea cererilor şi înscrierea copiilor din judeţ care urmează să înceapă în noul an şcolar clasa pregătitoare a decurs fără probleme, mai mult de jumătate dintre cei recenzaţi fiind deja înscrişi în baza de date a IŞJ Hunedoara. Înscrierea elevilor se face la sediul şcolii, unde părinţii trebuie să completeze o cerere tip, şi să depună la dosar copii ale cărţilor de identitate ale părinţilor sau tutorilor, certificatul de naştere al copilului şi, dacă este cazul, copie după rezultatul evaluării psihosomatice. Părinţii au posibilitatea să îşi înscrie copiii şi la alte şcoli decât cele de care aparţin, prin bifarea unei opţiuni speciale pe fişa de înscriere. La şcolile speciale se pot înscrie copiii care au opt ani până la începerea anului şcolar, dar şi cei cu vârste cuprinse între şase şi opt ani, la cererea părinţilor şi în urma unei testări de specialitate şi a examenului psihosomatic. Până la această dată, în cadrul primei sesiuni de înscriere, au fost evaluaţi peste 300 de copii, dintre care cei mai mulţi vor merge în clasa pregătitoare, peste 100 în clasa I şi cinci în grupa mare a grădiniţelor.
Circa 220 de cadre didactice vor preda
Selectarea elevilor este făcută în funcţie de o serie de criterii, stabilite de Ministerul Educaţiei. Au prioritate, în ordine, copiii cu un anumit handicap, orfanii de unul sau ambii părinţi şi cei care au fraţi sau surori în şcoala aleasă pentru înscriere. Acestor criterii se adaugă cele stabilite de unităţile de învăţământ, care trebuie aprobate de consilierul juridic al Inspectoratului Şcolar al Judeţului (ISJ) Hunedoara. Formarea cadrelor didactice va fi făcută în perioada iunie-iulie şi cuprinde 40 de ore de cursuri şi practică. Inspectorii şcolari estimează că, în anul şcolar 2012-2013, vor exista aproximativ 220 de cadre didactice calificate pentru predarea la clasele I şi pregătitoare.
Actualitate
Junioarele IV s-au întrecut pe semicerc

Sala Sporturilor din Deva a găzduit prima etapă a Campionatului Județean de handbal pentru junioare IV, fete născute în 2014 și 2015.
Pe lângă gazdele de la CSM Deva, la acest turneu au mai participat CFR Simeria, CSȘ Hunedoara și, respectiv, CSȘ Petroșani. După jocuri spectaculoase, disputate cu ardoarea specifică vârstei, turneul a fost câștigat de CSȘ Petroșani, pe locurile următoare situându-se, în ordine, CSȘ Hunedoara, CSM Deva și CFR Simeria. Data și locația următorului turneu urmează a fi anunțată de către Asociația Județeană de Handbal Hunedoara, cea care organizează competiția.
Actualitate
Aproape 400 de infracțiuni informatice, instrumentate anul trecut, în creștere cu 12 la sută față de 2023

Aproape 400 de infracțiuni informatice au fost instrumentate de polițiști, pe parcursul anului trecut, în creștere cu 12 procente față de 2023.
“Domeniul criminalității informatice a cunoscut, în ultimii ani, un trend ascendent. Faptele incriminate de Codul Penal pe acest segment au crescut cu circa 12%”, arată reprezentanții Inspectoratului de Poliție Județean (IPJ) Hunedoara.
Polițiștii din structurile de investigații criminale, cei care au competența să cerceteze astfel de fapte, atrag atenția și asupra infracțiunilor de înșelăciune, comise în mediul on-line. Fiecare utilizator al internetului, în special tinerii și persoanele în vârstă, ar trebui să acționeze cu mare atenție și responsabilitate atunci când vine vorba despre datele personale.
Activități dedicate promovării siguranței în mediul on-line
Anual, la data de 11 februarie, este marcată „Ziua Siguranței pe Internet”. În acest sens, polițiștii hunedoreni au desfășurat, în cursul zilei de marți, mai multe activități dedicate promovării siguranței și responsabilității în mediul on-line.
Două dintre activitățile educative s-au desfășurat la școlile gimnaziale din localitățile Brănișca și Vețel. Scopul a fost ca minorii să conștientizeze pericolele online, precum cyberbulliyng, furtul de date personale și expunerea la materiale ilegale sau cu conținut dăunător.
Pentru a nu ajunge victime în mediul online, polițiștii vă recomandă următoarele măsuri: utilizarea unor parole puternice, cu un nivel ridicat de complexitate; evitați folosirea termenilor uzuali și schimbați periodic parolele; asigurați-vă că aplicațiile și programele antivirus sunt actualizate, pentru a preveni vulnerabilitățile; atenție la e-mailurile și mesajele suspecte; nu deschideți link-uri din surse necunoscute, primite pe e-mail sau prin SMS, prin intermediul comunicărilor de pe social media ori prin platformele de tip chat (WhatsApp, Telegram etc.); evitați partajarea informațiilor personale pe rețelele de socializare și setați nivelurile de confidențialitate corespunzătoare; verificați sursele de informare, pentru a combate dezinformarea; fiți atenți la mesajele care par să vină din partea băncilor; unitățile bancare nu solicită prin SMS date confidențiale, cum ar fi datele cardurilor, parolele de access sau coduri PIN. “În situația în care ați fost înșelați sau ați furnizat datele bancare altor persoane, vă sfătuim să anunțați imediat banca la care aveti conturile, precum și cea mai apropiată unitate de poliție. Prin educație și măsuri de precauție, internetul poate deveni mai sigur!”, mai transmit reprezentanții IPJ Hunedoara.
Actualitate
ASOCIAȚII DE PROPRIETARI. Administratorii ale căror atestate expiră, notificați de DAS Deva

Administratorii asociațiilor de proprietari din municipiul Deva ale căror atestate au expirat sau urmează să expire în cursul anului 2025 au fost notificați de către Direcția de Asistență Socială Deva cu privire la reînnoirea documentelor, în cel mai scurt timp.
Conform legislației care reglementează activitatea asociațiilor de proprietari, atestatul este actul care dovedește calitatea de administrator de imobile (condominii).
Documentul este valabil timp de 4 ani de la data emiterii și poate fi reînnoit în aceleași condiții în care a fost emis.
Expirarea atestatului determină imposibilitatea exercitării activității de administrare a imobilelor, iar legea prevede amenzi de la 5.000 lei la 10.000 lei pentru administratorii care își desfășoară activitatea fără să dețină un atestat valabil.
Atestatul pentru dobândirea calității de administrator de condominii se eliberează pe baza unei cereri scrise, care se depune la Direcția de Asistență Socială Deva (Str. I.L. Caragiale, nr. 4, etaj 1 – Registratură), însoțită de următoarele documente:
– act de identitate
– acte de stare civilă (certificat de naștere, certificat de căsătorie – unde este cazul)
– certificat de calificare profesională pentru ocupația de administrator de condominii, conform Legii nr. 196/2018, cu modificările și completările ulterioare
– cazier judiciar
– cazier fiscal
– adeverință medicală, eliberată de medicul de familie, din care să rezulte că solicitantul este apt din punct de vedere medical pentru a îndeplini funcția de administrator de condominii
– declarație pe propria răspundere, din care să rezulte că solicitantul nu se află în curs de urmărire penală sau de judecată pentru săvârșirea de infracțiuni
Persoanele fizice din municipiul Deva care solicită emiterea atestatului de administrator de condominii vor plăti o taxă specială de 110 de lei, conform prevederilor Hotărârii Consiliului Local nr. 379/2024 privind stabilirea impozitelor și taxelor locale, precum și a taxelor speciale pentru anul 2025.
Mai multe detalii cu privire la emiterea atestatului pot fi consultate pe pagina de internet a Direcției de Asistență Socială Deva – https://dasdeva.ro, Secțiunea Locuințe și Asociații, de unde poate fi descărcat și formularul de cerere.
INFORMAȚII SUPLIMENTARE se pot obține la numerele de telefon 0755.878.637 și 0254.218.030 / Tasta 7 (Compartimentul Asociații de Proprietari), după următorul program: luni – joi, între orele 8.00 – 16:30 și vineri, între orele 8:00 – 14:00.
În municipiul Deva, funcționează 456 de asociații de proprietari, în care își desfășoară activitatea un număr de 79 de administratori, conform evidențelor Compartimentului Asociații de Proprietari.
Aproape o treime dintre administratori au obligația să-și reînnoiască atestatele în anul 2025. De la începutul anului, doar 9 dintre aceștia au solicitat eliberarea unui nou document.
Sursa: Direcția de Asistență Socială Deva
- Actualitatecu 2 zile in urma
Va intra la finanțare stadionul de la Hunedoara?
- Actualitatecu o zi in urma
Vizită educativă la Centrul Integrat 112 Deva: Conștientizarea importanței apelurilor corecte de urgență
- Actualitatecu 2 zile in urma
Final fericit în cazul cățelușei găsită de polițiștii hunedoreni pe stradă. „Lassie s-a întors acasă!”
- Actualitatecu o zi in urma
Casa Județeană de Pensii, anunț pentru cei care primesc pensiile pe carduri
- Actualitatecu 2 zile in urma
Ordin de protecție provizoriu emis de polițiști, ca urmare a proferării de amenințări la adresa fostei concubine
- Actualitatecu o zi in urma
Intervenție rapidă a pompierilor din Brad pentru salvarea unei case din Târnava de Criș, după un incendiu izbucnit la o anexă
- Actualitatecu 2 zile in urma
Șoferi prinși conducând sub influența alcoolului
- Actualitatecu 2 zile in urma
Urșii din Parcul Național Defileul Jiului au ieșit din hibernare. Imagini surprinse de camerele de supraveghere