Connect with us
Data: 06/02/2025
.

Actualitate

CJ Hunedoara şi-a numărat banii din pungă. O parte i-a împărţit instituţiilor din subordine

Publicat

pe

Marea subvenţionare pe 2013

Teatre, şcoli, licee, direcţii, centre, un muzeu şi o bibliotecă din judeţşi-au umplut puşculiţa ce le va permite funcţionarea în acest an

Unităţile gestionate sau finanţate Consiliului Judeţean (CJ ) Hunedoara ştiu din ce bani îşi vor desfăşura activitatea în 2013. Legislativul judeţului Hunedoara a aprobat în şedinţa sa de luna trecută, bugetele de venituri şi cheltuieli ale instituţiilor de cultură, de învăţământ sau de asistenţă socială a căror activitate este gestionată sau finanţată parţial ori total de CJ.

CJ Hunedoara şi-a numărat banii din pungă. O parte i-a împărţit instituţiilor din subordine

CJ Hunedoara şi-a numărat banii din pungă. O parte i-a împărţit instituţiilor din subordine

Nu mai puţin de 20 de instituţii, printre care se numără şcoli ori licee de învăţământ special, teatre, direcţii şi agenţii s-au aflat pe lista de alocaţii financiare de la consiliul judeţean şi în 2013.

Subvenţii mari, venituri mici

Printre unităţile a căror buget pe 2013 a fost aprobat săptămâna trecută de CJ Hunedoara se numără cele două teatre existente în judeţ, dar şi biblioteca „Ovid Densusianu” sau Muzeul Civilizaţiei Dacice şi Romane (MCDR) din Deva. Astfel, Teatrul Dramatic „I.D. Sârbu” din Petroşani îşi va desfăşura activitatea în acest an dintr-un buget de venituri şi cheltuieli în valoare de 4,2 milioane de lei. Cea mai mare parte din această sumă o reprezintă subvenţia de la CJ Hunedoara, în valoare de 4,1 milioane de lei, bani necesari, printre altele, plăţii salariilor pentru cei aproape 75 de salariaţi. Conform previziunilor, teatrul din Petroşani va obţine în 2013, circa 130.000 de lei, ca venituri, în urma manifestărilor culturale ce vor avea loc aici în acest an.

Advertisement

Mai puţin de jumătate din conţinutul puşculiţei pe 2013 a lui „I.D. Sârbu” din Petroşani o reprezintă bugetul pe acest an al Teatrului de Artă din Deva. Diferenţa de alocaţii financiare este dată de numărul redus de angajaţi, respectiv 12, pe care îi are instituţia din Deva, comparativ cu cea din Petroşani. Astfel, pentru 2013, Teatrul de Artă va avea un buget de venituri şi cheltuieli de circa 1,6 milioane de lei, din care 150.000 de lei sunt preconizaţi a fi încasaţi din spectacolele ce vor fi organizate aici, iar 1,5 milioane de lei reprezintă subvenţii de la CJ Hunedoara.

Cu circa 4 milioane de lei va contribui consiliul judeţean la bugetul pe 2013 al muzeului din Deva, sumă din care vor fi plătite salariile angajaţilor, utilităţile, va fi acoperit costul unor dotări noi sau investiţii. Muzeul Civilizaţiei Dacice şi Romane a avut o activitate bogată în 2012 şi va avea una la fel de diversăşi în acest an, motiv pentru care veniturile pe care le va obţine în 2013 de pe urma evenimentelor sunt prognozate a fi de aproximativ 740.000 de lei.

Judeţul are un ansamblu profesionist. Trebuie să-l finanţăm

După teatre şi muzeu, de cultura hunedorenilor se vor ocupa în 2013 alte două instituţii aflate în subordinea şi finanţarea consiliului judeţean. Una dintre acestea este Centrul Judeţean pentru Conservarea şi Promovarea Culturii Tradiţionale Hunedoara, instituţie pentru care, în acest an, a fost aprobat un buget de venituri şi cheltuieli în valoare de 2,1 milioane de lei. Din această sumă, doar 100.000 de lei sunt venituri proprii, restul fiind subvenţii de la CJ Hunedoara, de fapt, bani din care se plătesc salariile angajaţilor, utilităţile, serviciile, achiziţionarea unor obiecte de inventar sau deplasări în străinătate.

Pe de altă parte, pentru cea mai mare instituţie de la care împrumută cărţi hunedorenii, respectiv Biblioteca Judeţeană „Ovid Densusianu”, consiliul judeţean a aprobat o subvenţie de 2,3 milioane de lei, aferentă lui 2013. Pe lângă aceşti bani, biblioteca judeţeană îşi va desfăşura activitatea în acest an şi cu ajutorul a 15.000 de lei obţinuţi ca venituri din prestarea unor servicii.

Advertisement

De asemenea, începând din acest an, în judeţ va funcţiona, în subordinea CJ Hunedoara, Ansamblul Folcloric Profesionist ”Drăgan Muntean”. Scopul acestuia este de promovare a obiceiurilor şi culturii tradiţionale, iar în 2013, îşi va desfăşura activitatea dintr-un buget de venituri şi cheltuieli în valoare de 620.000 de lei, alocaţi în totalitate de CJ Hunedoara.

Actualitate

Apel: “Haideți să-i găsim cățelușei un stăpân!”

Publicat

pe

Redactat de

O cățelușă găsită pe stradă de polițiști își caută stăpân. Aceasta rătăcea prin fața sediului Inspectoratului de Poliție Județean (IPJ) Hunedoara, din Deva. Oamenii legii au făcut un apel pentru a-i găsi stăpânul sau o familie iubitoare care să-i ofere un cămin cald.

Astăzi, această cățelușă a fost ridicată de pe domeniul public, din fața IPJ Hunedoara și introdusă în adăpostul autorizat de la Sântuhalm. Nu știm dacă are un stăpân care o caută (nu este microcipată) sau dacă cineva ar dori să o adopte și să-i ofere un cămin cald. Dacă o recunoașteți sau dacă vreți să-i oferiți o șansă la o viață mai bună, vă rugăm să contactați adăpostului pentru câini sau pe colegii noștri de la Biroul pentru Protecția Animalelor!”, au scris, pe pagina oficială de pe rețeaua de socializare, reprezentanții IPJ Hunedoara.

 

Citeste mai mult ...

Actualitate

Aproape 2.800 de străini, în evidențele Biroului pentru Imigrări Hunedoara. Cei mai mulți, din Republica Moldova, Nepal și Sri-Lanka

Publicat

pe

Redactat de

Poliţiştii de imigrări din Hunedoara au asigurat, anul trecut, managementul șederii și rezidenței pentru 2.797 de persoane. Dintre aceștia, 1.867 de străini din state terțe, cei mai mulți provenind din Republica Moldova, Nepal și Sri-Lanka și 930 de cetățeni ai Uniunii Europene/Spațiului Economic European și Confederației Elvețiene, majoritatea din Italia, Germania și Austria.

Principalele scopuri pentru care străinii şi-au stabilit reşedinţa pe teritoriul României sunt angajare în muncă și reîntregirea familiei”, a declarat, în cadrul unei conferințe de presă, susținută astăzi, la sediul IPJ Hunedoara, inspectorul principal de poliție Ciprian-Titus Mihuț, șeful Biroului pentru Imigrări Hunedoara.

În perioada analizată, au fost înregistrate 1.192 de cereri pentru eliberarea avizelor de angajare în muncă, fiind emise 953 de avize de angajare pentru lucrători permanenţi, iar 239 de cereri au fost respinse, ca urmare a neîndeplinirii condițiilor legale.

Opt cetățeni străini, depistați în situații ilegale

Pe linia combaterii șederii ilegale, în perioada de referință, au fost organizate 25 de activități specifice de control, atât cu forțe proprii, cât și în cooperare cu structuri ale MAI sau instituții cu atribuții în domeniu. Ca urmare a acțiunilor desfășurate au fost depistați în situații ilegale opt străini. Au fost emise cinci decizii de returnare cu termen de plecare voluntară de 15 sau 30 de zile de pe teritoriul României, dintre care, pentru ședere ilegală – două, iar ca urmare a anulării dreptului de ședere/revocare viză de intrare – trei. Ca urmare a emiterii deciziilor de returnare, față de doi străini, a fost instituită măsura nepermiterii intrării pe teritoriul statelor membre ale Uniunii Europene, Spaţiului Economic European şi Confederaţiei Elveţiene, pentru perioade cuprinse între trei și șase luni, în conformitate cu prevederile Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 194/2002 privind regimul străinilor în România, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

Advertisement

În perioada analizată au mai fost emise alte trei decizii de returnare sub escortă, două persoane au fost introduse în centrele de custodie publică, până la îndepărtarea de pe teritoriul țării noastre, iar un străin au fost îndepărtat sub escortă până la punctul de trecere al frontierei. Totodată, au fost aplicate 21 de sancțiuni contravenționale, în valoare totală de 18.500 lei, pentru nerespectarea prevederilor O.U.G. nr. 194/2002 privind regimul străinilor în România, republicată, și a prevederilor O.G. nr. 25/2014 privind încadrarea în muncă și detașarea străinilor pe teritoriul României, cu modificările și completările ulterioare.

Avizele de angajare în muncă și detașare, emise în sistem electronic

Ca element de noutate, pentru a veni în sprijinul cetățenilor, Inspectoratul General pentru Imigrări a îmbunătățit și a crescut eficiența sistemului informatic în anul 2024, astfel avizele de angajare în muncă și detașare, în prezent sunt emise în sistem electronic, semnate cu semnătură electronică calificată și transmise solicitanților către adresa de e-mail comunicată, fără a mai fi necesară prezența acestora la ghișeu în vederea înmânării.

Noile modificări aduse aplicației Portal IGI oferă posibilitatea de a alege data și ora la care solicitanții doresc să se prezinte la ghișeu, iar cererile privind obținerea avizelor de angajare în muncă și detașare sunt preluate exclusiv în baza unei programări prin intermediul acestei aplicații, astfel fiind eliminate cozile de așteptare la ghișeu.

Advertisement
Citeste mai mult ...

Actualitate

Bilanțul Serviciului Rutier Hunedoara: Mai puține accidente grave pe șoselele din județ, în 2024

Publicat

pe

Redactat de

Polițiștii au prezentat rezultatele activităţii Serviciului Rutier Hunedoara din 2024. Față de anul precedent, se constată o scădere a numărului de accidente rutiere grave înregistrate pe drumurile publice din judeţ, arată statisticile oamenilor legii.

Anul trecut, în urma activităților preventive desfășurate de polițiștii rutieri hunedoreni, numărul accidentelor rutiere grave a înregistrat o scădere semnificativă față de 2023. De asemenea, s-a redus și numărul persoanelor care și-au pierdut viața în urma acestor evenimente tragice.

Polițiștii rutieri hunedoreni spun că numărul accidentelor rutiere grave și, implicit, numărul victimelor a scăzut progresiv în ultimii ani. Astfel, în 2024, pe șoselele din județul Hunedoara s-au înregistrat 79 de accidente grave, soldate cu decesul a 22 de persoane și rănirea gravă a altor 72. Comparativ cu anul 2023 se constată scăderi semnificative la principalii indicatori: numărul accidentelor scade cu șapte, iar numărul persoanelor decedate scade cu trei.

Viteza rămâne principala cauză generatoare de accidente grave

Conform analizei efectuată de poliţiştii rutieri hunedoreni, şi în 2024, principalele cauze ale producerii accidentelor de circulaţie grave au fost cam aceleaşi ca şi în anii anteriori, respectiv viteza neadaptată la condițiile de drum/nelegală (19 accidente grave), nerespectarea regulilor de circulație de către pietoni (11 accidente grave), neacordarea priorității pietonilor (8 accidente grave) și neacordarea priorității altor vehicule (7 accidente grave).

Advertisement

Obiectivele noastre principale au fost și sunt scăderea numărului de accidente rutiere grave, asigurarea unui climat de siguranță corespunzător și protejarea vieții, sănătății și integrității corporale a tuturor participanților la trafic, nu doar a conducătorilor auto. Principala cauza de producere a accidentelor rutiere grave o reprezintă viteza nelegală sau neadaptată la condițiile de drum, abaterile pietonilor, precum și neacordarea de prioritate pietonilor de către conducătorii de autovehicule”, a declarat, în cadrul unei conferințe de presă susținută astăzi la sediul IPJ Hunedoara, subcomisar de poliție Cătălin Luca, șeful Serviciului Rutier Hunedoara.

 

 

Aproape o mie de infracțiuni, constatate în 2024. Peste 2.400 de șoferi, lăsați pietoni

Pentru reducerea riscului rutier și creșterea siguranței pe drumurile publice, polițiștii au organizat, în 2024, 1.170 de acțiuni preventive. Dintre acestea, 335 au vizat respectarea regimului legal de viteză, 199 prevenirea conducerii sub influența alcoolului, 52 conducerea sub influența drogurilor sau a substanțelor similare, 53 nerespectarea regulilor de circulație de către pietoni, 55 neacordarea priorității de trecere pietonilor, iar 34 de acțiuni au urmărit prevenirea depășirilor neregulamentare.
Pentru neregulile constatate, polițiștii rutieri au retras 1.536 de certificate de înmatriculare și au aplicat 40.674 de sancțiuni contravenționale, 39.475 dintre acestea vizând nerespectarea prevederilor O.U.G. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice. Totodată, au fost constatate 932 de infracțiuni constatate la regimul circulației rutiere, în toate situațiile fiind întocmite dosare de cercetare penală.
De asemenea, polițiștii au luat măsura suspendării temporare a dreptului de a conduce autovehicule în cazul a 2.433 de conducători auto, pentru diferite abateri, dintre care: pentru conducere sub influența alcoolului (206 de permise de conducere), pentru depășirea limitei legale de viteză (1.080 de permise de conducere), pentru neacordarea priorității de trecere vehiculelor (164 de permise de conducere), pentru depășire neregulamentară (402 permise de conducere) și pentru neacordarea priorității de trecere pietonilor (94 de permise de conducere).

 

Advertisement
Citeste mai mult ...

URMĂREȘTE ServusHD TV

Ultima ora

PROGNOZA METEO

CURS VALUTAR

PUBLICITATE

Cumpara si citeste PDF

ABONAMENT ONLINE

MICA / MARE PUBLICITATE

LOCURI DE MUNCA

ANUNTURI MICA PUBLICITATE

publica anunt servuspress

Agentie Imobiliara Deva

Actualitate