Connect with us
Data: 14/09/2024
.

Actualitate

Inspector ANAF, trimis în judecată de DNA pentru luare de mită

Publicat

pe

„Procurorii din cadrul Direcției Naționale Anticorupție – Serviciul Teritorial Timișoara au dispus trimiterea în judecată sub control judiciar, a inculpatului Cojocaru Alexandru Bogdan, inspector antifraudă în cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală – Direcția Regională Antifraudă 5 Deva, în sarcina căruia s-a reținut săvârșirea infracțiunii de luare de mită și în stare de libertate a inculpatului Ciocan Ciprian Vasile, administrator al unei societăți comerciale, în sarcina căruia s-a reținut săvârșirea infracțiunii de complicitate la luare de mită”. Asta a anunțat, ieri, Direcția Națională Aticorupție (DNA).

În rechizitoriul întocmit, procurorii au stabilit că în perioada 2015-2016, cu ocazia unui control ce se desfășura la o societate comercială, bărbatul, în calitate de inspector antifraudă în cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală – Direcția Regională Antifraudă 5 Deva, a pretins cu titlu de mită de la un om de afaceri (denunțător în cauză) foloase materiale pe care urma să le primească disimulat, prin intermediul administratorului unei firme, în schimbul favorizării firmei respective. În acest context, inspectorul antifraudă nu a încheiat niciun act final de control ori inspecție fiscală, mai mult a întreprins acțiuni de tracasare a reprezentanților societății controlate, materializate prin solicitarea repetată de documente și invitarea acestora la sediul instituției acestuia din municipiul Deva. De asemenea, și efectuarea de verificări paralele ce priveau alte aspecte decât obiectul principal al controlului, finalizate prin aplicarea unor sancțiuni contravenționale minore, toate cu scopul de a pune presiune și a-i determina în cele din urmă să accepte condițiile impuse, respectiv de a accepta să dea cu titlu de mită, anumite foloase materiale ori pecuniare.

Mita a fost returnată… de două ori

„Urmare a acestui comportament, la data de 02 iunie 2016, omul de afaceri i-a remis inculpatului Ciocan Ciprian Vasile, în considerentul de mai sus, suma de 2.100 lei. A doua zi, inculpatul Cojocaru Alexandru – Bogdan s-a prezentat la sediul firmei și a returnat cei 2.100 lei, lăsând să se înțeleagă că suma remisă nu ar fi suficientă și de aceea a restituit-o. În cursul zilei de 07 iunie 2016, omul de afaceri s-a întâlnit cu inculpatul Cojocaru Alexandru – Bogdan, ocazie cu care acesta din urmă i-a reproșat că nu l-a căutat mai repede pentru că lucrurile ar fi putut fi rezolvate mai demult, dar că acestea se pot aranja și în această fază, dar prin toamnă”, se mai arată în comunicatul DNA. În continuare, inspectorul antifraudă i-a oferit consultanță denunțătorului în sensul că l-a învățat să deschidă o firmă unde să transfere toate activele societății vizată de control, care ulterior urma să fie închisă. De asemenea, pentru a tergiversa rezultatul final al controlului, inspectorul antifraudă i-a mai spus omului de afaceri ca pe data de 09 iunie 2016, când acesta din urmă era invitat la sediul Direcției Regionale Antifraudă Deva, să prezinte mai puține acte decât cele solicitate și să facă o nouă cerere pentru a obține o amânare a termenului de depunere a documentelor. Mai mult, inculpatul l-a asigurat pe denunțător că între timp el se va ocupa ca lucrurile să evolueze într-o manieră favorabilă, întrucât urmează să se schimbe și conducerea, iar cu noul șef se înțelege mai bine.

Nici de această dată inspectorul antifraudă nu a fost mulțumit de suma de bani oferită de denunțător, lăsând să se înțeleagă că cei 10.000 lei pe care a vrut să-i remită omul de afaceri sunt prea puțini. În plus, în cadrul întâlnirii avute, inspectorul a manifestat un comportament extrem de precaut, încercând chiar să-l percheziționeze pe denunțător în vederea depistării unor eventuale mijloace de înregistrare.

Advertisement

Dosarul a fost trimis spre judecare la Tribunalul Timiș, cu propunerea de a se menține măsura preventivă dispusă în cauză. Procurorii au beneficiat, în acest caz de sprijin din partea Direcției Generale Anticorupție.

Advertisement

Actualitate

FOTO: Măsuri de protecție sportite pentru siguranța elevilor

Publicat

pe

Redactat de

Încă din prima săptămână de la debutul noului an școlar 2024-2025, zilnic, polițiștii au fost și vor fi în continuare, alături de elevi și cadrele didactice pentru asigurarea unui climat de siguranță.
Odată cu primul sunet de clopoțel, care s-a auzit în toate unitățile de învățământ din județul Hunedoara anunțând începerea noului an școlar, eveniment care a avut loc în data de 09 septembrie 2024, Inspectoratul de Poliție Județean Hunedoara împreună cu Inspectoratul Județean de Jandarmi Hunedoara au dispus luarea unor măsuri specifice privind asigurarea unui climat de ordine şi siguranţă publică în incinta şi zona adiacentă unităţilor de învăţământ preuniversitar.
Astfel, în perioada 09 – 13 septembrie 2024, au fost angrenate 257 forțe de ordine, care au acționat și vor acționa zilnic în zona școlilor, în sistem integrat, fiecare unitate de învățământ fiind inclusă în itinerariile de patrulare auto și pedestre ale acestora, în scopul prevenirii oricăror fapte de natură antisocială.
De asemenea, 77 de echipaje ale poliției rutiere au acționat și vor acționa în continuare zilnic, în zona unităților de învățământ, în intervalele orare privind intrarea și ieșirea de la cursuri a elevilor, pentru asigurarea fluidizării traficului în zona adiacentă a unităților de învățământ precum și organizarea unor activități pentru respectarea normelor privind circulația pe drumurile publice de către pietoni și de către conducătorii autovehiculelor precum și a conducătorilor auto care asigură transportul școlar.
Au fost derulate 28 de activități de către polițiștii rutieri, fiind verificați 19 conducători auto care asigură transportul școlar cu privire la deținerea de către aceștia a permisului de conducere și a certificatului de competență profesională.
De asemenea, au fost verificate 107 vehiculele destinate transportului de elevi, respectiv privind valabilitatea inspecției tehnice periodice și valabilitatea asigurărilor obligatorii de răspundere civilă auto în caz de accident rutier (autovehicul și bunuri/persoane transportate).
  Activitățile au fost completate cu instruirea persoanelor implicate în transportul școlar – conducători auto și coordonatori de transport – în vederea respectării legislației, a scopului pentru care au fost alocate aceste mijloace, dar și despre conduita preventivă ce trebuie adoptată în trafic.
Precizăm că, autovehiculele special destinate transportului de elevi pot transporta doar elevi și profesori însoțitori la activitățile culturale și educative extracuriculare (festivaluri, cursuri/concursuri școlare, excursii, tabere de creație etc ), nefiind permisă utilizarea în alte scopuri.
Pentru o comunicare cât mai eficientă, la fiecare unitate şcolară au fost afişate datele de contact ale poliţistului responsabil pentru acea unitate școlară, numărul de telefon pentru apelul de urgență 112 și a celui alocat protecției drepturilor copilului 119, precum și alte informații utile privind modalitățile de semnalare a unor evenimente.
În urma elaborării la nivel județean a Planului Teritorial Cadru pentru siguranța școlară, un document programatic în care sunt prevăzute sarcini și obiective pentru toate instituțiile cu atribuții pe linie de siguranță școlară, în această primă săptămână  au fost definitivate planurile locale de acțiune pentru siguranța școlară, fiind constituite grupurile de acțiune la fiecare unitate școlară cu personalitate juridică (respectiv 124 de grupuri) și registrele speciale de evidență a activităților punctuale la toate unitățile de învățământ (251 de registre).
Pe tot parcursul anului școlar se vor derula activități de prevenire a violenței școlare, sens în care la nivel național a fost deja demarată o campanie ce va fi implementată și la nivelul județului nostru.
Campania se numește ,,TĂCEREA E TOT VIOLENȚĂ. VOCEA TA E SOLUȚIA” și are scopul de a crește gradul de conștientizare al părinților, cadrelor didactice, elevilor, precum și la nivel de societate, cu privire la necesitatea asigurării unui climat optim de siguranță în mediul școlar, prin prevenirea victimizării minorilor, prevenirea și combaterea delincvenței juvenile și/sau infracționalității în mediul școlar și a traficului și consumului de droguri.
Totodată activitățile din campanie subliniază importanța, mecanismul și beneficiile semnalării/sesizării faptelor antisociale săvârșite în unitățile de învățământ.
Începând din acest an școlar a fost operaționalizat canalul de informare www.sigurantascolara.ro, în care vor fi prezentate informații și recomandări ale instituțiilor responsabile pentru crearea unui climat de siguranță școlară optim, modurile de acțiune, procedurile și legislația incidentă domeniului siguranța școlară, campanii/programe/proiecte de prevenire derulate la nivelul unităților de învățământ și lecții de informare și prevenire, pe diferite teme și cicluri de învățământ, precum și datele de contact ale tuturor entităților naționale și locale cu responsabilități în acest domeniu.
Citeste mai mult ...

Actualitate

Telecabina de la Cetatea Deva repornește astăzi

Publicat

pe

Redactat de

Cetatea Devei rămâne accesibilă pentru vizitatori, telecabina care facilitează urcarea pe fortificație funcționând în regim normal. Telecabina este operativă zilnic între orele 10:00 și 19:00, cu ultima urcare programată la ora 18:15 și ultima coborâre la 18:45.

Pentru cei care preferă să exploreze cetatea pe jos, aceasta poate fi vizitată și pe traseu, accesibil prin Poarta 1. Vizitatorii au la dispoziție trei trasee diferite pentru a ajunge pe vârful cetății. Aceste opțiuni permit turiștilor să se bucure de peisajul impresionant și de istoria locului într-un mod activ și relaxant.

”Telecabina care facilitează accesul pe Cetatea Devei va funcționa în regim normal pentru public. Reamintim că telecabina este funcțională zilnic între orele 10:00-19:00. Ultima urcare cu telecabina este la ora 18:15 iar ultima coborâre este la ora 18:45. Cetatea Devei poate fi vizitată de turiști și la pas, pe la Poarta 1, alegând unul dintre cele trei trasee: traseul nr. 1 – din spatele restaurantului de la Poalele Cetății până la Poarta 1, timp de mers: aproximativ 45 de minute; traseul nr. 2 – de la intrarea în tunel (partea dreaptă) până la Poarta 1, timp de mers: aproximativ 40 de minute; traseul nr. 3 – din fața tunelului (partea stângă) până la Poarta 1, timp de mers: aproximativ 30 de minute”, informează reprezentanții Compartimentului de presă al Primăriei Municipiului Deva.

FOTO: FACEBOOK PRIMĂRIA MUNICIPIULUI DEVA

Citeste mai mult ...

Actualitate

Tabăra Salvamont de la Refugiul Bucura și-a încetat activitatea

Publicat

pe

Redactat de

Începând de astăzi, Salvamont Straja Lupeni a finalizat operațiunile de desființare a taberei Salvamont de la Refugiul Bucura.

Această decizie vine ca urmare a sezonului estival și a încheierii activităților de salvare montană în această zonă.

Administrația Parcului Național Retezat face apel către toți turiștii care vizitează zona să respecte regulile de curățenie și să contribuie la menținerea refugiu curat. Este esențial ca vizitatorii să urmeze bunele practici ecologice, să adune deșeurile și să lase locul așa cum l-au găsit, pentru a asigura protecția și conservarea frumuseților naturale ale parcului. De asemenea, Administrația Parcului Național Retezat recomandă turiștilor să fie atenți la semnele și informațiile furnizate pentru a se asigura că activitățile lor nu afectează mediul înconjurător.

FOTO: Salvamont Lupeni
Citeste mai mult ...

Actualitate