
Primăria comunei Ghelari își digitalizează activitatea internă și modul de comunicare cu cetățenii, care, pe lângă sesizări făcute direct pe site-ul web al primăriei, chiar și de pe telefonul mobil, vor avea acces mai ușor la serviciile publice și vor putea face și plăți online a taxelor și impozitelor locale, precum și a amenzilor. Autoritățile locale din această comună își doresc o interacțiune constantă cu cetățenii, lucru care se va putea face, în curând, prin intermediul site-ului primăriei.
Site-ul Primăriei comunei Ghelari trece prin transformări masive, fiind în curs de actualizare. Cu o interfață nouă, acesta va deveni, în scurt timp, un instrument modern și util de comunicare cu locuitorii comunei, care vor avea acces la serviciile publice, eliberări de acte necesare, certificate fiscale, adeverințe de la APIA, dar și alte documente necesare, astfel încât oamenii vor fi scutiți de drumuri până la sediul instituției.
Digitalizarea serviciilor oferite de primărie face parte dintr-un amplu proiect cu finanțare europeană, implementat de către administrația publică locală din Ghelari, prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).
Conducerea administrației publice este de părere că acest proces de digitalizare va îmbunătăți și mai multe relația dintre cetățeni și instituție. Primarul comunei Ghelari, Iancu Emerson Toma, spune că acest amplu proiect este implementat cu scopul de a asigura o transparență față de cetățeni, dar și pentru a veni în sprijinul locuitorilor. “Ne dorim să venim în sprijinul cetățenilor pentru a avea acces mai ușor la informații, la documente necesare, în sensul că, dacă omul are nevoie de o adeverință sau un certifical fiscal, de exemplu, să nu mai fie nevoie să vină până la primărie pentru el. Va exista și posibilitatea plății online a taxelor și impozitelor locale, precum și a amenzilor. Vom avea și un infochioșc informativ”, a declarat primarul comunei Ghelari, Iancu Emerson Toma.
Demersurile privind digitalizarea au început mai demult la Ghelari și se poate spune că primăria acestei comune a „furat startul”, utilizând deja registrul agricol. „Noi folosim registrul electronic cam de aproximativ de un an. Acesta a fost primul pas în procesul spre digitalizare. Pe site-ul web, încercăm să încărcăm toate documentele necesare ccetățenilor”, a explicat primarul comunei Ghelari.
Demersuri pentru înființarea unui centru after-school, la Ghelari
Pe de altă parte, administrația publică locală din Ghelari mai are și alte proiecte pregătite și depuse spre finanțare. Unul dintre acestea vizează reabilitarea termică a grădiniței din Ghelari, pe care administrația publică locală dorește să o aducă la standardele cele mai moderne. În același timp, la Ghelari se dorește înființarea unui centru de tip after-school, pentru a veni, astfel, în întâmpinarea părinților și copiilor din comună, un spațiu modern în care micuții își vor putea petrece timp de calitate, după ce ies de la școală.