Connect with us
Data: 14/09/2024
.

Actualitate

Seminar la Camera de Comerț și Industrie (CCI) din Deva: Agenții economici din județ, informați despre noile modificări fiscale

Publicat

pe

Camera de Comerț și Industrie (CCI) din Deva a fost, ieri, gazda unui seminar în care s-au prezentat și au fost dezbătute noile modificări fiscale aplicabile de la 1 ianuarie anul acesta. Evenimentul a fost organizat în colaborare cu filiala județeană a Corpului Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România (CECCAR) și a adunat un număr mare de agenți economici hunedoreni, interesați de aceste noi schimbări legislative.

Aproximativ 70 agenți economici hunedoreni, administratori, directori economici, şefi de servicii de contabilitate, experţi contabili, persoane fizice din judeţul Hunedoara, au luat parte la Seminarul „Modificări fiscale aplicabile de la 1 ianuarie 2016”, organizat, ieri, începând cu ora 11:00, la sediul CCI Hunedoara din Deva. Participarea la acest eveniment a fost gratuită, prin acest seminar conducerea CCI Hunedoara dorind să vină în întâmpinarea oamenilor de afaceri locali, cărora prevederile noului Cod Fiscal le ridică probleme. „Practic, acesta este rolul CCI Hunedoara, să venim în sprijinul agenților economici din județ. Noi suntem consecvenți misiunii noastre de informare corectă a agenților economici asupra tuturor modificărilor legislative care privesc activitatea pe care aceștia o desfășoară. Seminarul de astăzi (n.red.) face parte din programul nostru de activități. La început de an, de obicei, ne întâlnim cu agenții economici. De data aceasta, subiectul este foarte fierbinte, aș putea spune. Modificările noului Cod Fiscal și a Codului de procedură fiscală sunt importante pentru toți agenții economici”, a declarat Crinela Gafton, director general al CCI Hunedoara.

Noutăți multe

Prezentările au fost susținute de Maria Mornea, președintele filiala Hunedoara a CECCAR, în timpul semnarului fiind dezbătute aspecte cu privire la aplicarea noului Cod Fiscal și a Codului de procedură fiscală, aspecte financiar-contabile privind închiderea anului financiar 2015, precum și modificări legislative privind taxa pe valoarea adăugată. „Este foarte important ca agenții economici să fie puși în temă cu aceste aspecte. Sunt foarte multe noutăți, prețuri de transfer, schimbări asupra modului de calcul al impozitului pe profit la microîntreporinderi. Sunt o grămadă de probleme de genul acesta, inclusiv, taxele locale, care nu sunt de neglijat și sunt destul de importante. În plus, mai există câteva modificări și la legislația contabilă, ce au intrat în vigoare începând cu 1 ianuarie și care au relevanță în aplicarea Codului Fiscal. În aceste condiții, e foarte important modul în care agenții economici sunt puși la curent cu aceste noi prevederi”, a spus, la rândul său, Maria Mornea, președintele filiala Hunedoara a CECCAR.

Cu această ocazie, în timpul seminarului, a fost distribuit și un chestionar realizat de CCI Hunedoara pentru a identifica problemele cu care se confruntă agenţii economici din județ şi ale cărui rezultate vor fi publicate, ulterior, pe pagina de Internet a instituției.

Advertisement

Un eveniment similar va fi organizat de CCI Hunedoara și la Petroșani. Acesta va avea loc peste aproximativ două săptămâni și se dorește să vină în întâmpinarea agenților economici din Valea Jiului.

Advertisement

Actualitate

FOTO: Măsuri de protecție sportite pentru siguranța elevilor

Publicat

pe

Redactat de

Încă din prima săptămână de la debutul noului an școlar 2024-2025, zilnic, polițiștii au fost și vor fi în continuare, alături de elevi și cadrele didactice pentru asigurarea unui climat de siguranță.
Odată cu primul sunet de clopoțel, care s-a auzit în toate unitățile de învățământ din județul Hunedoara anunțând începerea noului an școlar, eveniment care a avut loc în data de 09 septembrie 2024, Inspectoratul de Poliție Județean Hunedoara împreună cu Inspectoratul Județean de Jandarmi Hunedoara au dispus luarea unor măsuri specifice privind asigurarea unui climat de ordine şi siguranţă publică în incinta şi zona adiacentă unităţilor de învăţământ preuniversitar.
Astfel, în perioada 09 – 13 septembrie 2024, au fost angrenate 257 forțe de ordine, care au acționat și vor acționa zilnic în zona școlilor, în sistem integrat, fiecare unitate de învățământ fiind inclusă în itinerariile de patrulare auto și pedestre ale acestora, în scopul prevenirii oricăror fapte de natură antisocială.
De asemenea, 77 de echipaje ale poliției rutiere au acționat și vor acționa în continuare zilnic, în zona unităților de învățământ, în intervalele orare privind intrarea și ieșirea de la cursuri a elevilor, pentru asigurarea fluidizării traficului în zona adiacentă a unităților de învățământ precum și organizarea unor activități pentru respectarea normelor privind circulația pe drumurile publice de către pietoni și de către conducătorii autovehiculelor precum și a conducătorilor auto care asigură transportul școlar.
Au fost derulate 28 de activități de către polițiștii rutieri, fiind verificați 19 conducători auto care asigură transportul școlar cu privire la deținerea de către aceștia a permisului de conducere și a certificatului de competență profesională.
De asemenea, au fost verificate 107 vehiculele destinate transportului de elevi, respectiv privind valabilitatea inspecției tehnice periodice și valabilitatea asigurărilor obligatorii de răspundere civilă auto în caz de accident rutier (autovehicul și bunuri/persoane transportate).
  Activitățile au fost completate cu instruirea persoanelor implicate în transportul școlar – conducători auto și coordonatori de transport – în vederea respectării legislației, a scopului pentru care au fost alocate aceste mijloace, dar și despre conduita preventivă ce trebuie adoptată în trafic.
Precizăm că, autovehiculele special destinate transportului de elevi pot transporta doar elevi și profesori însoțitori la activitățile culturale și educative extracuriculare (festivaluri, cursuri/concursuri școlare, excursii, tabere de creație etc ), nefiind permisă utilizarea în alte scopuri.
Pentru o comunicare cât mai eficientă, la fiecare unitate şcolară au fost afişate datele de contact ale poliţistului responsabil pentru acea unitate școlară, numărul de telefon pentru apelul de urgență 112 și a celui alocat protecției drepturilor copilului 119, precum și alte informații utile privind modalitățile de semnalare a unor evenimente.
În urma elaborării la nivel județean a Planului Teritorial Cadru pentru siguranța școlară, un document programatic în care sunt prevăzute sarcini și obiective pentru toate instituțiile cu atribuții pe linie de siguranță școlară, în această primă săptămână  au fost definitivate planurile locale de acțiune pentru siguranța școlară, fiind constituite grupurile de acțiune la fiecare unitate școlară cu personalitate juridică (respectiv 124 de grupuri) și registrele speciale de evidență a activităților punctuale la toate unitățile de învățământ (251 de registre).
Pe tot parcursul anului școlar se vor derula activități de prevenire a violenței școlare, sens în care la nivel național a fost deja demarată o campanie ce va fi implementată și la nivelul județului nostru.
Campania se numește ,,TĂCEREA E TOT VIOLENȚĂ. VOCEA TA E SOLUȚIA” și are scopul de a crește gradul de conștientizare al părinților, cadrelor didactice, elevilor, precum și la nivel de societate, cu privire la necesitatea asigurării unui climat optim de siguranță în mediul școlar, prin prevenirea victimizării minorilor, prevenirea și combaterea delincvenței juvenile și/sau infracționalității în mediul școlar și a traficului și consumului de droguri.
Totodată activitățile din campanie subliniază importanța, mecanismul și beneficiile semnalării/sesizării faptelor antisociale săvârșite în unitățile de învățământ.
Începând din acest an școlar a fost operaționalizat canalul de informare www.sigurantascolara.ro, în care vor fi prezentate informații și recomandări ale instituțiilor responsabile pentru crearea unui climat de siguranță școlară optim, modurile de acțiune, procedurile și legislația incidentă domeniului siguranța școlară, campanii/programe/proiecte de prevenire derulate la nivelul unităților de învățământ și lecții de informare și prevenire, pe diferite teme și cicluri de învățământ, precum și datele de contact ale tuturor entităților naționale și locale cu responsabilități în acest domeniu.
Citeste mai mult ...

Actualitate

Telecabina de la Cetatea Deva repornește astăzi

Publicat

pe

Redactat de

Cetatea Devei rămâne accesibilă pentru vizitatori, telecabina care facilitează urcarea pe fortificație funcționând în regim normal. Telecabina este operativă zilnic între orele 10:00 și 19:00, cu ultima urcare programată la ora 18:15 și ultima coborâre la 18:45.

Pentru cei care preferă să exploreze cetatea pe jos, aceasta poate fi vizitată și pe traseu, accesibil prin Poarta 1. Vizitatorii au la dispoziție trei trasee diferite pentru a ajunge pe vârful cetății. Aceste opțiuni permit turiștilor să se bucure de peisajul impresionant și de istoria locului într-un mod activ și relaxant.

”Telecabina care facilitează accesul pe Cetatea Devei va funcționa în regim normal pentru public. Reamintim că telecabina este funcțională zilnic între orele 10:00-19:00. Ultima urcare cu telecabina este la ora 18:15 iar ultima coborâre este la ora 18:45. Cetatea Devei poate fi vizitată de turiști și la pas, pe la Poarta 1, alegând unul dintre cele trei trasee: traseul nr. 1 – din spatele restaurantului de la Poalele Cetății până la Poarta 1, timp de mers: aproximativ 45 de minute; traseul nr. 2 – de la intrarea în tunel (partea dreaptă) până la Poarta 1, timp de mers: aproximativ 40 de minute; traseul nr. 3 – din fața tunelului (partea stângă) până la Poarta 1, timp de mers: aproximativ 30 de minute”, informează reprezentanții Compartimentului de presă al Primăriei Municipiului Deva.

FOTO: FACEBOOK PRIMĂRIA MUNICIPIULUI DEVA

Citeste mai mult ...

Actualitate

Tabăra Salvamont de la Refugiul Bucura și-a încetat activitatea

Publicat

pe

Redactat de

Începând de astăzi, Salvamont Straja Lupeni a finalizat operațiunile de desființare a taberei Salvamont de la Refugiul Bucura.

Această decizie vine ca urmare a sezonului estival și a încheierii activităților de salvare montană în această zonă.

Administrația Parcului Național Retezat face apel către toți turiștii care vizitează zona să respecte regulile de curățenie și să contribuie la menținerea refugiu curat. Este esențial ca vizitatorii să urmeze bunele practici ecologice, să adune deșeurile și să lase locul așa cum l-au găsit, pentru a asigura protecția și conservarea frumuseților naturale ale parcului. De asemenea, Administrația Parcului Național Retezat recomandă turiștilor să fie atenți la semnele și informațiile furnizate pentru a se asigura că activitățile lor nu afectează mediul înconjurător.

FOTO: Salvamont Lupeni
Citeste mai mult ...

Actualitate