Actualitate
De la 1 aprilie, Primăria din Sălaşu de Sus funcţionează într-un sediu nou
1 aprilie este, aşa cum ştim cu toţii, Ziua Păcălelilor. Cu toate acestea, pe 1 aprilie se întâmplă şi lucruri extrem de serioase.
În comuna hunedoreană Sălaşu de Sus a avut loc, la sfârşitul săptămânii trecute, un eveniment deosebit. De la data de 1 aprilie, fără nicio păcăleală, Primăria comunei Sălaşu de Sus funcţionează într-un sediu nou.
Util şi necesar
În prezenţa angajaţilor primăriei, a consilierilor locali şi a primarului Virgil Haitău, a fost inaugurat noul sediu al Primăriei comunei Sălaşu de Sus. Aceasta va funcţiona într-o clădire nouă, bine compartimentată şi dotată, în care administraţia locală din Sălaşu de Sus îşi va desfăşura activitatea de acum încolo. Ceremonia a debutat cu un serviciu religios, oficiat de preoţii din comună, care au sfinţit, apoi, construcţia. „Proiectul şi lucrările la acest nou sediu al Primăriei comunei Sălaşu de Sus, o investiţie utilă şi necesară, au fost realizate cu fonduri proprii. Lucrările au fost începute în 2008 şi s-au derulat în paralel cu Centrul de Informare Turistică din Sălaşu de Sus, care a beneficiat de finanţare europeană. Totodată, lucrările de la noua primărie s-au suprapus şi cu altele, care au beneficiat, şi ele, de finanţare europeană, fiind vorba despre amenajarea şi reabilitarea drumurilor de exploataţie agricolă, punerea în circuitul turistic a cetăţii medievale de la Mălăieşti, realizarea unui spaţiu public de recreere în localitatea de reşedinţă, dotarea căminului cultural din Sălaşu de Sus şi introducerea reţelelor de apă şi canalizare în toate cele 11 sate componente ale comunei. La toate aceste proiecte noi a trebuit să plătim cote de cofinanţare şi tocmai de aceea lucrările la noua primărie au durat aşa de mult, dar totul este bine când se termină cu bine. Mulţumesc tuturor celor care ne-au sprijinit în aceste demersuri. Am convingerea că activitatea din administraţia locală se vor desfăşura mult mai bine, iar gradul de mulţumire al concetăţenilor noştri faţă de serviciile oferite va fi unul mult mai ridicat decât în prezent”, a declarat Virgil Haitău, primarul comunei Sălaşu de Sus. Panglica inaugurală a fost tăiată, în mod firesc şi fair-play, în acelaşi timp, de primarul în funcţie, şi de fostul edil-şef din Sălaşu de Sus, Sorin Marica, actualmente deputat, în mandatul căruia au început lucrările, Virgil Haitău fiind, atunci, viceprimar. Vechiul sediu al primăriei nu va rămâne nefolosit, pentru acesta fiind deja câteva oferte în vederea utilizării spaţiului, precum înfiinţarea unui minimarket şi a unei agenţii CAR, dar şi altele, administraţia publică locală din comuna Sălaşu de Sus urmând a lua, în perioada următoare, o decizie în acest sens.
Actualitate
Distrugere de muniţie în poligonul din zona Bârcea Mică. Activitățile de detonare vor avea loc joi

Unitatea Militară 01794 Deva aduce la cunoștința cetățenilor că, joi, 06 martie 2025, între orele 09:00-14:00, va efectua activități de instrucție, respectiv detonare a unor încărcături de exploziv în poligonul cu destinație specială Bârcea Mică.
“Toate activitățile de instrucție se vor desfășura cu respectarea de către Unitatea Militară 01794 Deva a tuturor normelor de siguranță, sănătate și securitate în muncă, protecția mediului și apărare împotriva incendiilor prevăzute de actele normative în vigoare. Accesul populației în zona poligonului este interzis în timpul executării distrugerii muniției”, se arată într-un comunicat transmis de Compartimentul Comunicare al Primăriei Municipiului Deva.
Actualitate
Acțiuni pentru siguranța școlară. Întâlniri cu elevi și verificări în școli și în localuri din apropiere

Polițiștii din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean (IPJ) Hunedoara, în colaborare cu jandarmii Inspectoratului de Jandarmi Județean (IJJ) Hunedoara, au desfășurat, zilele trecute, o amplă acțiune privind creșterea gradului de siguranță școlară la nivelul întregului județ.
În cadrul acțiunii, au fost organizate 45 de activități de informare cu caracter educativ-preventiv, adresate elevilor, la care au participat 1.242 de persoane.
“Polițiștii au fost prezenți în cadrul a patru întâlniri tematice realizate cu reprezentanții unor unități de învățământ, întâlniri care au avut drept scop îmbunătățirea climatului de siguranță școlară. De asemenea, au fost efectuate controale la nivelul unităților de învățământ și al zonelor adiacente. Patru agenți de pază din cadrul unor instituții școlare au fost verificați pentru respectarea atribuțiilor de serviciu, iar 62 de unități de alimentație publică situate în apropierea școlilor au fost controlate pentru respectarea normelor legale. În cadrul verificărilor, au fost legitimate peste 100 de persoane în zonele din proximitatea școlilor, 4 elevi fiind identificați absentând de la orele de curs”, au informat reprezentanții IPJ Hunedoara.
Acțiuni de acest gen vor continua și în perioada următoare, pentru menținerea un mediu de siguranță și protecție pentru toți elevii.
Sursa foto: IPJ Hunedoara
Actualitate
DAS Deva: A fost aprobată lista de priorități a solicitanților de locuințe ANL

Consilierii locali au aprobat, în ședința ordinară de joi, 27 februarie, lista solicitanților care au acces la locuințele pentru tineri, destinate închirierii, precum și lista de priorități în soluționarea cererilor de locuințe ANL, valabilă pentru anul 2025 – pe baza dosarelor depuse până în data de 31 decembrie 2024.
Conform legii, analizarea cererilor de locuințe ANL și stabilirea listei de priorități în soluționarea acestora se fac în fiecare an, până la finele lunii februarie, luându-se în considerare cererile depuse până la sfârșitul anului precedent și se aprobă prin Hotărâre a Consiliului Local.
Potrivit datelor centralizate de Serviciul Fond Locativ al Direcției de Asistență Socială Deva, 203 persoane, cu vârste între 18 și 40 de ani, sunt cuprinse în lista de acces la locuințele pentru tineri destinate închirierii, iar 8 dintre acestea figurează pe lista de priorități valabilă pentru 2025 – ca urmare a actualizării dosarelor până în data de 23 ianuarie 2025.
Informații suplimentare cu privire la locuințele ANL se pot obține la numerele de telefon 0737.036.001 și 0755.878.451 – Serviciul Fond Locativ (Compartiment Locuințe ANL), după următorul program: luni – joi, între orele 8:00 – 16:30 și vineri, între orele 8:00 – 14:00.
În prezent, Direcția de Asistență Socială Deva administrează 134 de locuințe ANL (garsoniere și apartamente), care sunt situate în trei imobile.
Sursa: Direcția de Asistență Socială Deva
- Actualitatecu 2 zile in urma
Copil de 5 ani din Uricani, răpus de meningită meningococică
- Actualitatecu o zi in urma
Accident rutier în Orăștie: Trei persoane rănite ușor
- Actualitatecu 3 zile in urma
Două șoferițe, implicate în două accidente rutiere
- Actualitatecu 2 zile in urma
O hunedoreancă la naționala de handbal
- Actualitatecu 2 zile in urma
Ați văzut-o? O femeie din Hunedoara este căutată de familie și polițiști
- Actualitatecu o zi in urma
Întreruperi de energie electrică, programate în perioada 3 -7 martie, în județul Hunedoara
- Actualitatecu 3 zile in urma
Numai cu reprezentanți din Valea Jiului. O nouă formulă la conducerea Prefecturii Hunedoara
- Actualitatecu 16 ore in urma
Rutenii din întreaga lume s-au întâlnit la Pojoga