Actualitate
Uite recepția, nu e recepeția pe tronsonul Deva -Lugoj
Construirea porțiunii de autostradă Deva – Lugoj este o adevărată epopee. Aici se poate circula între Lugoj și Traian Vuia, dar spre Deva nu se știe când se vor mai pune câțiva kilometri.
Încă de la sfârșitul anului trecut a fost finalizată și „bucata” dintre Traian Vuia și Margina de pe tronsonul de autostradă dintre Lugoj și Deva.
Greu când nu nimerești nici numele localității
Recepția lucrărilor a fost amânată, din motive birocratice și aceasta părea să se fi făcut în data de 6 februarie, așa cum era promis de către Ministerul Transporturilor. Dar, în cursul zilei de ieri, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a emis un comunicat de presă în care anunță că recepția nu s-a făcut. „Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere anunţă că pentru obiectivul „Autostrada Lugoj – Deva, Lot 2, km 27+620 – km 56+220”, în baza Deciziei Directorului General, s-a constituit Comisia de recepție. Aceasta, în perioada 02.02.2017 – 06.02.2017 a inspectat atent stadiul lucrărilor, conform H.G. nr. 273 din 14 iunie 1994 privind aprobarea Regulamentului de recepţie a lucrărilor de construcţii şi instalaţii aferente acestora. Comisia a solicitat clarificări la anumite aspecte de natură tehnică și a propus decalarea Recepției până după clarificarea acestora. Având în vedere importanța de ordin strategic a autostrăzii Lugoj – Deva, aceasta atrage după sine o atenție sporită asupra detaliilor de ordin tehnic, care trebuie îndeplinite și monitorizate conform standardelor proiectului. În consecință, în perioada 15.02.2017 – 17.02.2017, Comisia constituită realizează inspecția tehnică a lucrărilor executate pe Lotul 2 al autostrăzii Lugoj – Deva, pe sectoarele A, B, C și Nodul Rutier de la Marginea (corect este Margina, dar ce mai contează o astfel de greșeală la un asemenea nivel – n. red.). În funcție de modul în care au fost rezolvate punctele semnalate, Compania va informa cu privire la decizia Comisiei de inspecție tehnică”, se arată în comunicatul CNAIR.
Puțină istorie, nu foarte îndepărtată
Războiul dus cu recepția și darea în folosință a porțiunii de autostradă dintre Margina și Traian Vuia nu este unul secular, ci de dată destul de recentă. Deci, la începutul acestui an, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, anunța că recepția lotului 2 din autostrada Deva -Lugoj se va face în intervalul 6 – 10 februarie 2017. Luni, 6 februarie 2017, reprezentanți ai CNAIR și mai mulți primari au făcut recepția lotului 2 din tronsonul de autostradă Lugoj – Deva, sau, cel puțin, așa se credea, ținând cont de comunicatul de presă de mai sus. Respectivul lot, în lungime de 15 kilometri, face legătura între localitățile timișene Margina și Traian Vuia. Cei prezenți la recepție nu au făcut declarații oficiale legate de data în care se va și putea circula pe acest lot de autostradă, dar constructorii afirmau, atunci, că acest lucru s-ar putea întâmpla chiar în săptămâna 6-10 februarie 2017. În schimb, însă, acest lucru a fost confirmat de ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc. „În săptămâna 6-10 februarie vom da în folosinţă cei 15 kilometri de pe lotul 2 Lugoj-Deva”, spunea ministrul Cuc, citat de bursa.ro. Lucrările au fost terminate încă de la mijlocul lunii decembrie a anului trecut, dar recepția nu s-a putut face din cauza unor chichițe birocratice. Problemele, însă, abia de aici încep. Dacă starea carosabilului este una bună, problemele sunt sub asfalt, mai exact la canalele care subtraversează autostrada, la ploi apa scursă pe aici inundând drumurile laterale. De asemenea, cei care au terenuri în zonă, victime colaterale în acest veritabil război care pare a fi construcția de autostrăzi în România, nu mai pot ajunge la ele, iar astfel de probleme se pot întâlni și în județul Hunedoara.
2016, anul cu zero kilometri inaugurați
Reprezentanții fostului Executiv, care a reușit “performanța” de a nu inaugura niciun kilometru de autostradă în 2016, dar și miniștri din actualul Guvern, suțineau că, până la sfârșitul acestui an, se va putea circula, fără înterupere între Deva și Lugoj, iar astfel se putea ajunge, pe A1, de la Sibiu până la Nădlac și mai încolo, spre Vestul Europei. Situația s-a schimbat, însă, după alocarea sumelor de la buget pentru Lugoj – Deva. Practic, va fi o „haltă” la Holdea, în județul Hunedoara, pentru construirea a două tuneluri cerute de ecologiști, pentru animale de care localnicii nu știau că trăiesc în zonă, dar asta e altă chestiune, așa că șoferii, dacă se respectă promisiunile, vor coborî de pe autostradă pe DN 68, de la Ohaba până la Coșevița, apoi vor reveni pe șoseaua de mare viteză. Deci, o prognoză optimistă pentru un drum fără pauze pe tronsonul Deva – Lugoj, așa cum susțin datele oficiale, este trimestrul III din 2018.
Alte mărunțișuri
Reamintim că A 1 ar trebui să facă legătura între București și Nădlac și, de acolo, spre Vestul Europei. Aici e funcțional, din „Epoca de aur”, tronsonul București – Pitești, îmbătrânit și el. Apoi s-ar circula de la Sibiu la Deva, când nu sunt probleme pe tronsonul dintre Orăștie și orașul de pe malurile Cibinului, dar acestea apare frecvent, însă acestea sunt mărunțișuri, precum și între Lugoj și Nădlac. Un alt mărunțiș este și faptul că de la buget nu s-a alocat niciun leu pentru tronsonul Sibiu – Pitești, iar hunedorenii care speră să ajungă, pe autostradă, până la București, ar mai avea de așteptat, în varianta superoptimistă încă patru ani, deși termenul realist, susținut de surse care au dorit să își păstrezeanonimatul, este 2023.
Actualitate
Un hunedorean, ca și calificat la mondialele de fotbal

Până a afla dacă echipa națională de fotbal a României va fi prezentă pentru prima oară din 1998 încoace la un Campionat Mondial (CM) de fotbal va mai trece ceva vreme. Pe de altă parte, un antrenor român, hunedorean de origine, este ca și calificat la CM de anul viitor, care va avea loc în SUA, Mexic și Canada.
Alin Dincă, antrenorul cu portarii al Iranului
Este vorba despre Alin Dincă, antrenorul cu portarii al naționalei Iranului. Hunedoreanul în vârstă de 45 de ani a fost portar la juniorii Corvinului și la Ponorul Vața, pentru ca apoi să plece în Germania, unde a avut un restaurant, dar și o școală de portari. Apoi a revenit în țară, fiind antrenor cu portarii la U Cluj, pentru ca, după aceea, să ocupe același post la Apoel Nicosia, în Cipru, și la al – Tăi, în Arabia Saudită. A urmat un popas la Ceahlăul Piatra Neamț, iar apoi Alin Dincă, licențiat în educație fizică și sport și posesor al unui masterat în performanță sportivă, așa cum notează sport.ro, a ajuns în Iran, ca antrenor cu portarii, la începutul lui 2020, la Tractor Tabriz. Hunedoreanul activează la naționala Iranului din martie 2023 și este foarte aproape de calificarea la CM de anul viitor. Mai exact, iranienii mai au nevoie de un punct în confruntarea de acasă, din 25 martie, cu Uzbekistanul, pentru a fi calificați la turneul final, chiar dacă mai sunt de disputat, apoi, două etape din preliminarii. În prezent Iran are 19 puncte și Uzbekistan 16, primele două clasate din această grupă de șase, din care mai fac parte UAE, Qatar (ambele cu 10 puncte), Kirghistan (3) și RPD Coreeană (2), calificându-se direct. Există și varianta ca ambele echipe să se califice după aceste meci, acest lucru presupunând o victorie a uzbecilor, coroborată cu succese ale Kirghistanului cu Qatar și, respectiv, al nord-coreenilor cu cei din Emirate.
Japonia este deja acolo
Și dacă tot vorbim de preliminariile din Asia, trebuie să spunem că acest continent a dat prima echipă calificată, fiind vorba de Japonia, așa cum anticipam zilele trecute în cotidianul SERVUS HUNEDOARA. Nipponii nu mai pot pierde unul dintre primele două locuri din grupă, având 19 puncte, celelalte echipe fiind Australia (10), Arabia Saudită (9), Indonezia, Bahrain și China (toate cu 6). În Asia sunt trei grupe în această fază, iar ocupantele locurilor 3 și 4 în faza următoare a calificărilor, Coreea de Sud (15 puncte) având asigurată minim prezența aici, adversarele sale fiind Iordania, Irak (ambele 12), Oman (7), Kuwait (5) și Palestina (3). În a patra fază vor fi două grupe de trei echipe, care joacă fiecare cu fiecare, într-o singură manșă, iar câștigătoarele se califică la CM, unde Asia are opt locuri și unul în play-off. Acest loc de play-off va reveni învingătoarei din dubla manșă în care se întâlnesc pozițiile secunde din grupele fazei a patra.
Și alții își pregătesc bagajul
Este clar că în zilele următoare vom ști și calificata din Oceania, Noua Zeelandă fiind cotată ca mare favorită în finala de pe teren propriu cu Noua Caledonie, învinsa urmând a merge în play-off-ul intercontinental. În acest play-off fiecare confederație va trimite câte o echipă, mai puțin cea europeană, cea de-a șasea fiind încă una de pe continentul organizator, respectiv America de Nord. În primul tur al acestuia cele mai bune două situate în ierarhia FIFA dintre participante vor sta, iar celelalte patru vor juca în primul tur. Apoi vor urma alte două meciuri, câștigătoarele urmând a obține biletele pentru turneul final. De asemenea, și Argentina este cu bagajele făcute, campionii mondiali având nevoie de o victorie acasă cu Brazilia pentru a-și asigura calificarea cu patru etape înainte de încheierea preliminariilor, dar mai sunt și alte variante. În America de Sud cele zece participante joacă între ele tur-retur, iar primele șase se califică și a șaptea merge în play-off. În Africa sunt nouă grupe de șase echipe, din câștigătoarele se vor califica direct, iar cele mai bune patru locuri secunde vor juca semifinale și meciul decisiv pentru locul disponibil în play-off-ul intercontinental. O situație interesantă este în grupa E, din care Eritreea s-a retras înainte de începerea preliminariilor, iar naționala din Congo a fost exclusă, rămânând doar patru competitoare, situația actuală în clasament fiind Maroc (12), Niger, Tanzania (ambele 6) și Zambia (3). Astfel, dacă marocanii vor câștiga meciul de acasă cu Tanzania din 25 martie se vor califica la CM, indiferent de ce se va mai întâmpla apoi în grupă.
România e departe
Iar dacă pe alte continente se vorbește deja despre calificate, în Europa preliminariile abia au început. În Europa sunt 12 grupe a câte patru sau cinci echipe, iar Bătrânul Continent are alocate 16 locuri la turneul final. 12 dintre acestea vor fi ocupate de câștigătoarele de grupă din preliminarii, iar celelalte după un play-off. În acest play-off, care se va disputa în luna martie a anului viitor, participă locurile secunde din preliminarii, plus cele mai bune patru clasate în Nations League. Primele meciuri din preliminariile europene s-au jucat în grupele cu cinci formații, într-una dintre acestea evoluând și România. Din păcate pentru selecționata pregătită de fostul antrenor al Corvinului, Mircea Lucescu, startul preliminariilor a fost unul ratat, România pierzând, acasă, cu 0-1, meciul cu Bosnia și Herțegovina, în celălalt meci al grupei, din care mai face parte și Austria, Cipru trecând, pe teren propriu, cu 2-0, de San Marino. Astfel, lucrurile se complică, România având nevoie de un parcurs perfect de acum înainte pentru câștigarea grupei sau măcar pentru ocuparea poziției secunde. Reprezentativa tricoloră are, totuși, șansa, de a ajunge în barajul continental datorită poziționării bune în Nations League, dar acest lucru încă nu e sigur. Totul va fi sigur doar dacă Spania, Germania, Portugalia, Franța și Anglia, mari favorite, vor obține calificarea directă. În meciul următor din preliminarii România va juca luni, 24 martie, de la ora 21:45, în dfeplasare, cu San Marino, în aceeași zi și la aceeași oră mai fiind programat și meciul Bosnia – Cipru.
Pauză în America de Nord
În America de Nord nu se joacă în aceste zile, Aici s-a ajuns în cea de-a doua fază a calificărilor, cu șase grupe de câte cinci echipe. Acestea joacă fiecare cu fiecare, în manșă unică, cu două meciuri acasă și două în deplasare, această fază a calificărilor urmând a se încheia în iunie. Primele două clasate merg în faza a treia, în care vor fi trei grupe de câte patru echipe, cu meciuri tur-retur între fiecare. Câștigătoarele acestor trei grupe, ale căror meciuri se joacă în toamna acestui an, se vor alătura țărilor organizatoare la CM din partea Americii de Nord. Această confederație va trimite, așa cum arătam și mai sus, două echipe la play-off-ul intercontinental. Acestea vor fi primele două echipe cu linia de clasament cea mai bună dintre formațiile situate pe poziția secundă a rundei a treia din calificările nord-americane.
Foto: sport.ro
Actualitate
Întreruperi de energie electrică, programate în perioada 24 – 28 martie, în județul Hunedoara

Rețele Electrice România anunță întreruperi de energie electrică, în perioada 24 -27 martie 2025, în câteva localități din județul Hunedoara.
Județul Hunedoara
Ziua / Dată
| |||||||||||||||||
Luni, 24 Martie 2025
| |||||||||||||||||
Marți, 25 Martie 2025
| |||||||||||||||||
Miercuri, 26 Martie 2025
| |||||||||||||||||
Joi, 27 Martie 2025
| |||||||||||||||||
Vineri, 28 Martie 2025
|
“Rețele Electrice România a redus pe cât posibil întreruperile programate pentru a minimiza disconfortul clienților. Acestea au loc când sunt necesare lucrări de mentenanță sau modernizări ale rețelei, situații în care sunt luate toate măsurile de siguranță pentru protejarea consumatorilor și colegilor noștri. Regretăm neplăcerile resimțite, în cazurile în care aceste lucrări vă perturbă temporar activitățile”, transmit reprezentanții companiei.
Lista întreruperilor programate se regăsește şi pe site-ul www.reteleelectrice.ro şi poate fi consultată în secțiunea Întreruperi programate.
Actualitate
Incident rutier și altercație în Petroșani: pieton lovit de mașină și șofer amenințat de patru bărbați

Astăzi, în jurul orei 14:35, Poliția Municipiului Petroșani a fost sesizată cu privire la un incident rutier petrecut în cartierul Colonie, unde un pieton în vârstă de 43 de ani ar fi fost lovit de un autoturism condus de un bărbat de 40 de ani, din Petroșani.
Potrivit informațiilor preliminare, șoferul implicat în accident susține că, înainte de impact, patru bărbați aflați pe o stradă din municipiu i-ar fi solicitat să oprească mașina, după care i-ar fi lovit autoturismul și l-ar fi amenințat.
În urma incidentului, polițiștii au deschis un dosar penal pentru vătămare corporală din culpă, părăsirea locului accidentului, distrugere și amenințare. Cercetările sunt în continuate pentru stabilirea exactă a împrejurărilor în care s-au produs faptele și pentru luarea măsurilor legale, cei implicați în incident fiind conduși la sediul Poliției, pentru audieri. De asemenea, conducătorului auto i-au fost prelevate probe biologice în vederea stabilirii posibilității prezenței alcoolului ori a substanțelor psihotrope în organism.
- Actualitatecu 2 zile in urma
Incendiu la o gospodărie din Gura Barza
- Actualitatecu 3 zile in urma
Distribuirea tichetelor gratuite de transport pentru pensionari și alte categorii de beneficiari din Deva
- Actualitatecu 3 zile in urma
LIGA 3 PLAY-OFF
- Actualitatecu 9 ore in urma
Amenzi de peste 140.000 de lei pentru neconformități în domeniul siguranței alimentelor
- Actualitate - Evenimentcu 2 zile in urma
Ample acțiuni de curățenie generală în localitățile hunedorene
- Actualitatecu o zi in urma
Investiție majoră la Hațeg
- Actualitatecu 11 ore in urma
Locuințe sociale într-o comună hunedoreană
- Actualitatecu 3 zile in urma
Verificări RAR pentru tractoare și remorci în comuna Șoimuș