Actualitate
2016, un an cu reușite pentru edilii din Hațeg
Anul care a trecut a fost unul electoral, cu două rânduri de alegeri, locale şi parlamentare. Experienţa de după 1989 ne arată că aceşti ani sunt destul de dificili în ce priveşte administraţia locală.
În orașul hunedorean Hațeg „efectele” anului electoral 2016 nu s-au simţit, din fericire, foarte mult. Din contră, în Hațeg administrația publică locală a reușit implementarea mai multor proiecte.
Accent pe rețeaua de infrastructră
Acest lucru s-a datorat și faptului că administraţia în funcţie a fost reconfirmată în urma alegerilor locale din 5 iunie, iar proiectele începute au fost, în mod firesc, continuate. “Am dat o mare importanță lucrărilor din rețeaua de infrastructură. Au fost demarate lucrările de execuţie la obiectivul de investiţii „Modernizare străzi în oraşul Haţeg”. În acest proiect sunt cuprinse, pentru modernizare, prin asfaltare, montare de borduri, amenajare de rigole şi altele, străzile Vasile Alecsandri, Magnoliei, Victor Bontescu, Valeriu Popoviciu şi Tudor Arghezi. Termenul de finalizare al lucrărilor este octombrie 2017, dar vor fi finalizate mai repede. De asemenea, s-a făcut introducerea reţelei de alimentare cu apă şi montarea de hidranţi pe strada Ciprian Porumbescu, dar și în satul aparținător Silvașu de Sus. Mai avem un proiect ce vizează lucrări de extindere și reabilitare a rețelei de iluminat public, în cadrul căruia sunt prevăzute și înclouirea actualelor corpuri de iluminat cu unele cu led. Alte proiecte pe care ni le propunem, în ceea ce privește infrastructura, sunt continuarea operațiunilor de extindere a rețelei de canalizare, precum și realizarea unei centuri ocolitoare, făcând deja demersuri în acest sens către forurile responsabile”, a declarat Marcel adrian Goia, primarul orașului Hațeg.
Sănătate, cultură, educație și sport
Dar adsministrația publică locală din orașul hunedorean Hațeg a realizat lucruri pozitive nu doar în ceea ce privește infrastructura, ci și în alte domenii. „S-a realizat documentaţia pentru Planul Urbanistic Zonal pentru proiectul de investiţii „Construire şcoală gimnazială în oraşul Haţeg”. Viitoarea unitate de învăţământ va fi amplasată pe Bulevardul Tudor Vladimirescu, în spatele Poştei, mai exact, şi va avea o capacitate de aproximativ 20 de săli de clasă. Totodată, un alt proiect ambițios este cel referitor la amenajarea, în cadrul Colegiului Național I.C. Brătianu din Hațeg, a unui corp de clădire în care să funcționeze o secție tehnologică, de 10 clase. Legat de învățământ, doresc să mai precizez și că, în decursul anului trecut, a fost înlocuit gardul de la Grădinița cu program prelungit din oraș. De asemenea, s-a întocmit cererea de finanţare pe fonduri europene şi alte documente aferente pentru reabilitarea termică a mai multor blocuri din localitate, precum şi a Spitalului Orăşenesc Haţeg. Am mai depus, la Compania Națională de Investiții, un proiect pentru construirea unui bazin de înot, care va fi amplasat la ieșirea din oraș către Totești, și avem speranțe că lucrările vor fi demarate în 2017. Legat de sport, doresc să mai precizez că vor fi reabilitate și tribunele stadionului din oraș, deoarece au fost distruse în mare măsură în urma unei furtuni puternice, dar și că există un proiect de amenajare a unei baze multifuncționale, cu gazon sintetic. Alte proiecte depuse și pe care le vom începe în curând sunt cele privitoare la proiect depus reabilitarea Căminului Cultural de la Silvașu de Jos și a cinematografului din oraș. Și doresc să mai amintesc și de organizarea unei noi ediții a Festivalului Folcloric „Hațegana”, acțiune care coincide și cu Zilele orașului, manifestarea fiind una de succes”, a precizat primarul Marcel Adrian Goia.
De mare utilitate
Anul trecut a însemnat, pentru cei din Hațeg, și începerea unor operațiuni de mare utilitate.„A început și cadastrarea gratuită a terenurilor pentru populație. Acțiunea este una de lungă durată, urmând a se finaliza în 2018. În total sunt de cadastrat circa 6.300 de hectare, din care aproximativ 4.000 sunt terenuri extravilane, costurile fiind suportate din fonduri guvernamentale și europene. Costul pentru cadastrarea diferenței va fi suportat din bugetul local. De asemenea, a fostr întocmit și un proiect pentru colectarea și valorificarea deșeurilor provenite din construcții și demolări”, a mai spus Marcel Adrian Goia, primarul din Hațeg.
Actualitate
APIA a început campania de primire a Cererilor de plată pentru anul 2025

Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA) a demarat astăzi, 3 martie 2025, Campania de primire a Cererilor de plată în anul 2025. Fermierii pot depune Cererea de plată până pe data de 30 mai, fără obligația de a se prezenta la Centrele APIA, doar prin accesarea aplicației geospațiale AGI Online, conform Instrucţiunilor de utilizare disponibile în interfaţa aplicaţiei, pe site-ul APIA www.apia.org.ro.
În situația în care se accesează și scheme din sectorul zootehnic, fermierii se vor prezenta la Centrele APIA conform programării pe care au stabilit-o în prealabil cu funcționarii APIA, în vederea completării declarației sector zootehnic în aplicația dedicată sectorului zootehnic, înainte de accesarea AGI Online. Astfel, funcționarii APIA vor contacta fermierii în vederea programării pentru depunerea Cererilor de plată.
La completarea Cererii, fermierii care sunt beneficiari APIA își vor actualiza informațiile din Cererea de plată pentru Campania 2025. Se va completa o singură Cerere de Plată, chiar dacă solicitantul utilizează suprafeţe de teren și/sau deține explotații cu cod ANSVSA în diferite localităţi/judeţe.
Fermierii trebuie să verifice împreună cu primăria pe raza căreia utilizează terenul, situația înscrierii în Registrul agricol a datelor despre terenul agricol și să permită acesteia să transmită la APIA adeverințele privind utilizarea terenului conform înscrierii în Registrul Agricol.
Documentele care fac dovada că terenul agricol se află la dispoziţia fermierului trebuie să fie încheiate înaintea depunerii Cererii de plată şi să fie valabile la data depunerii acesteia.
Adeverințele emise pentru schemele de sprijin cuplat din sectorul zootehnic de către asociaţia/agenţia acreditată pentru înfiinţarea şi menţinerea registrului genealogic al rasei/oficiul pentru zootehnie judeţean, pot fi transmise electronic prin platforma pusă la dispoziție de către APIA, cu informarea fermierului conform procedurii deja utilizate și în anii anteriori de campanie. De asemenea, fermierii care deţin animale în exploataţie au obligația să se asigure că datele acestora sunt actualizate/corectate în Baza Națională de Date (BND) (la medicul veterinar concesionar/asociaţie/propriile evidenţe, dacă este utilizator SNIIA).
Responsabilitatea privind legalitatea şi valabilitatea documentelor aparţine fermierului şi/sau autorităţii care a emis/atestat aceste documente, după caz.
Fermierii pot semna Cererile folosind și semnătura electronică. În această situație este necesar să anunțe (prin mesaj, telefonic sau prin e-mail) funcționarul desemnat să gestioneze cererea despre faptul că dorește să se semneze electronic Cererea de plată. Semnătura electronică aplicată pe cererea de plată trebuie descărcată din aplicația AGI Online la data depunerii Cererii. Angajamentele și declarațiile, părți ale cererii de plată, se vor semna, de asemenea, electronic la aceeași dată.
Materialele de informare (afiș, pliante, broșură) aferente Campaniei 2025, legislația aferentă, informațiile detaliate pentru accesarea fiecărei măsuri de sprijin/intervenții și listele cu UAT-uri eligibile pentru Măsura 10, DR-01, DR-02, DR-03, DR-09, DR-10, DR-11, pot fi consultate la Centrele APIA și pe site-ul instituției: www.apia.org.ro.
Foarte important este ca, înainte de semnarea Cererii de plată 2025, solicitanții să verifice încă o dată infomațiile înscrise în aceasta și documentația care o însoțește.
„Asigurăm fermierii de tot sprijinul specialiștilor APIA în informarea cât mai eficientă cu privire la depunerea Cererilor de plată în anul 2025 și furnizarea informaţiilor necesare pentru accesarea intervenţiilor/măsurilor/schemelor prevăzute în Planul Strategic 2023-2027 și măsurilor de mediu și climă din PNDR 2014 – 2020. Totodată, rugăm fermierii să respecte data și ora programării la APIA în vederea depunerii în timp util a Cererii de plată în anul 2025”, transmit reprezentanții APIA.
Actualitate
Distrugere de muniţie în poligonul din zona Bârcea Mică. Activitățile de detonare vor avea loc joi

Unitatea Militară 01794 Deva aduce la cunoștința cetățenilor că, joi, 06 martie 2025, între orele 09:00-14:00, va efectua activități de instrucție, respectiv detonare a unor încărcături de exploziv în poligonul cu destinație specială Bârcea Mică.
“Toate activitățile de instrucție se vor desfășura cu respectarea de către Unitatea Militară 01794 Deva a tuturor normelor de siguranță, sănătate și securitate în muncă, protecția mediului și apărare împotriva incendiilor prevăzute de actele normative în vigoare. Accesul populației în zona poligonului este interzis în timpul executării distrugerii muniției”, se arată într-un comunicat transmis de Compartimentul Comunicare al Primăriei Municipiului Deva.
Actualitate
Acțiuni pentru siguranța școlară. Întâlniri cu elevi și verificări în școli și în localuri din apropiere

Polițiștii din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean (IPJ) Hunedoara, în colaborare cu jandarmii Inspectoratului de Jandarmi Județean (IJJ) Hunedoara, au desfășurat, zilele trecute, o amplă acțiune privind creșterea gradului de siguranță școlară la nivelul întregului județ.
În cadrul acțiunii, au fost organizate 45 de activități de informare cu caracter educativ-preventiv, adresate elevilor, la care au participat 1.242 de persoane.
“Polițiștii au fost prezenți în cadrul a patru întâlniri tematice realizate cu reprezentanții unor unități de învățământ, întâlniri care au avut drept scop îmbunătățirea climatului de siguranță școlară. De asemenea, au fost efectuate controale la nivelul unităților de învățământ și al zonelor adiacente. Patru agenți de pază din cadrul unor instituții școlare au fost verificați pentru respectarea atribuțiilor de serviciu, iar 62 de unități de alimentație publică situate în apropierea școlilor au fost controlate pentru respectarea normelor legale. În cadrul verificărilor, au fost legitimate peste 100 de persoane în zonele din proximitatea școlilor, 4 elevi fiind identificați absentând de la orele de curs”, au informat reprezentanții IPJ Hunedoara.
Acțiuni de acest gen vor continua și în perioada următoare, pentru menținerea un mediu de siguranță și protecție pentru toți elevii.
Sursa foto: IPJ Hunedoara
- Actualitatecu 2 zile in urma
Copil de 5 ani din Uricani, răpus de meningită meningococică
- Actualitatecu o zi in urma
Accident rutier în Orăștie: Trei persoane rănite ușor
- Actualitatecu o zi in urma
Întreruperi de energie electrică, programate în perioada 3 -7 martie, în județul Hunedoara
- Actualitatecu 2 zile in urma
Ați văzut-o? O femeie din Hunedoara este căutată de familie și polițiști
- Actualitatecu 2 zile in urma
O hunedoreancă la naționala de handbal
- Actualitatecu 22 de ore in urma
Rutenii din întreaga lume s-au întâlnit la Pojoga
- Actualitatecu o zi in urma
LPS Cetate, campioana județului la fotbal licee
- Stiri nationalecu o zi in urma
Restricții de circulație pe Valea Oltului, timp de aproximativ o lună