Actualitate
23 de primării hunedorene, dintre cele 69, înscrise în platforma ghișeul.ro. În ce localități din județ, cetățenii își pot achita dările online

În județul Hunedoara, 23 de primării, dintre cele 69, sunt înscrise pe platforma ghișeul.ro – Sistemul Național Electronic de Plată Online, prin intermediul căreia cetățenii își pot achita dările cu cardul online, direct de acasă, mai simplu și fără prea multe bătăi de cap.
Cele 23 de primării din județul Hunedoara care acceptă, în acest moment, plata cu cardul online a taxelor și impozitelor locale prin intermediul platformei Ghișeul.ro – Sistemul Naţional Electronic de Plată Online sunt: Deva, Hunedoara, Petroșani, Brad, Orăștie, Lupeni, Vulcan, Hațeg, Simeria, Călan, Geoagiu, Aninoasa, Uricani, Petrila, Ilia, Șoimuș, Băcia, Vețel, Densuș, Teliucu Inferior, Orăștioara de Sus, Romos, Sântămărie Orlea.
Reprezentanții Prefecturii Hunedoara au subliniat importanța înrolării administrațiilor locale în această platformă. “Pentru a veni în sprijinul locuitorilor din județul Hunedoara care doresc să-și plătească online taxele și impozitele locale este foarte important ca primăriile hunedorene să se înscrie/înroleze pe platforma pusă la dispoziție de Guvernul României prin Autoritatea pentru Digitalizarea României (ADR). Instituțiile publice înrolate în Ghișeul.ro le oferă cetățenilor posibilitatea de a plăti online impozitele şi taxele stabilite, precum și amenzi contravenţionale cu deducerile aferente plăţii în 15 zile calendaristice. În acest fel, este evitată prezența fizică la sediile primăriilor și sunt diminuate cozile formate la ghișee. Plățile online susțin distanțarea socială recomandată pentru limitarea răspândirii noului coronavirus, dar și economisirea timpului petrecut pentru deplasarea la sediile instituțiilor”, au precizat reprezentanții Instituției Prefectului -Județul Hunedoara.
Primăriile trebuie să urmeze câțiva pași pentru înrolarea la Ghiseul.ro. Acestea au nevoie de o hotărâre a Consiliului Local prin care să fie stabilit modul în care va fi suportat comisionul aferent plăţii cu cardul. Primăriile se pot înrola prin depunerea unui dosar care trebuie să conțină anumite documente, între care o cerere privind înrolarea instituțiilor publice în Ghiseul.ro, o copie a contractului cu una dintre băncile înrolate în această platformă, o cerere de numire a persoanelor din cadrul primăriei, care sunt responsabile în relația cu sistemul SNEP, precum și o adresă din partea unității Trezoreriei Statului, în cadrul căreia primăria îşi desfăşoară activitatea financiară. Adresa trebuie să conțină și datele contului colector deschis pentru primărie, special pentru Ghiseul.ro. După pregătirea dosarului cu actele menționate, trebuie accesată pagina web unde se poate lansa solicitarea de înregistrare în Ghiseul.ro. Pentru a lansa o solicitare, este necesară autentificarea sau crearea un cont în platforma eDirect. După parcurgerea acestor pași, primăria va fi înrolată în Ghiseul.ro, iar contribuabilii din localitate vor avea posibilitatea de a plăti amenzile, taxele și impozitele online.
Ghişeul.ro este un proiect ce a fost lansat în anul 2011, derulat în parteneriat de Agenţia pentru Agenda Digitală a României (AADR) şi Asociaţia de Plăţi Electronice din România (APERO), și care permite plata online cu cardul a taxelor şi impozitelor locale.
Actualitate
APIA a început campania de primire a Cererilor de plată pentru anul 2025

Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA) a demarat astăzi, 3 martie 2025, Campania de primire a Cererilor de plată în anul 2025. Fermierii pot depune Cererea de plată până pe data de 30 mai, fără obligația de a se prezenta la Centrele APIA, doar prin accesarea aplicației geospațiale AGI Online, conform Instrucţiunilor de utilizare disponibile în interfaţa aplicaţiei, pe site-ul APIA www.apia.org.ro.
În situația în care se accesează și scheme din sectorul zootehnic, fermierii se vor prezenta la Centrele APIA conform programării pe care au stabilit-o în prealabil cu funcționarii APIA, în vederea completării declarației sector zootehnic în aplicația dedicată sectorului zootehnic, înainte de accesarea AGI Online. Astfel, funcționarii APIA vor contacta fermierii în vederea programării pentru depunerea Cererilor de plată.
La completarea Cererii, fermierii care sunt beneficiari APIA își vor actualiza informațiile din Cererea de plată pentru Campania 2025. Se va completa o singură Cerere de Plată, chiar dacă solicitantul utilizează suprafeţe de teren și/sau deține explotații cu cod ANSVSA în diferite localităţi/judeţe.
Fermierii trebuie să verifice împreună cu primăria pe raza căreia utilizează terenul, situația înscrierii în Registrul agricol a datelor despre terenul agricol și să permită acesteia să transmită la APIA adeverințele privind utilizarea terenului conform înscrierii în Registrul Agricol.
Documentele care fac dovada că terenul agricol se află la dispoziţia fermierului trebuie să fie încheiate înaintea depunerii Cererii de plată şi să fie valabile la data depunerii acesteia.
Adeverințele emise pentru schemele de sprijin cuplat din sectorul zootehnic de către asociaţia/agenţia acreditată pentru înfiinţarea şi menţinerea registrului genealogic al rasei/oficiul pentru zootehnie judeţean, pot fi transmise electronic prin platforma pusă la dispoziție de către APIA, cu informarea fermierului conform procedurii deja utilizate și în anii anteriori de campanie. De asemenea, fermierii care deţin animale în exploataţie au obligația să se asigure că datele acestora sunt actualizate/corectate în Baza Națională de Date (BND) (la medicul veterinar concesionar/asociaţie/propriile evidenţe, dacă este utilizator SNIIA).
Responsabilitatea privind legalitatea şi valabilitatea documentelor aparţine fermierului şi/sau autorităţii care a emis/atestat aceste documente, după caz.
Fermierii pot semna Cererile folosind și semnătura electronică. În această situație este necesar să anunțe (prin mesaj, telefonic sau prin e-mail) funcționarul desemnat să gestioneze cererea despre faptul că dorește să se semneze electronic Cererea de plată. Semnătura electronică aplicată pe cererea de plată trebuie descărcată din aplicația AGI Online la data depunerii Cererii. Angajamentele și declarațiile, părți ale cererii de plată, se vor semna, de asemenea, electronic la aceeași dată.
Materialele de informare (afiș, pliante, broșură) aferente Campaniei 2025, legislația aferentă, informațiile detaliate pentru accesarea fiecărei măsuri de sprijin/intervenții și listele cu UAT-uri eligibile pentru Măsura 10, DR-01, DR-02, DR-03, DR-09, DR-10, DR-11, pot fi consultate la Centrele APIA și pe site-ul instituției: www.apia.org.ro.
Foarte important este ca, înainte de semnarea Cererii de plată 2025, solicitanții să verifice încă o dată infomațiile înscrise în aceasta și documentația care o însoțește.
„Asigurăm fermierii de tot sprijinul specialiștilor APIA în informarea cât mai eficientă cu privire la depunerea Cererilor de plată în anul 2025 și furnizarea informaţiilor necesare pentru accesarea intervenţiilor/măsurilor/schemelor prevăzute în Planul Strategic 2023-2027 și măsurilor de mediu și climă din PNDR 2014 – 2020. Totodată, rugăm fermierii să respecte data și ora programării la APIA în vederea depunerii în timp util a Cererii de plată în anul 2025”, transmit reprezentanții APIA.
Actualitate
Distrugere de muniţie în poligonul din zona Bârcea Mică. Activitățile de detonare vor avea loc joi

Unitatea Militară 01794 Deva aduce la cunoștința cetățenilor că, joi, 06 martie 2025, între orele 09:00-14:00, va efectua activități de instrucție, respectiv detonare a unor încărcături de exploziv în poligonul cu destinație specială Bârcea Mică.
“Toate activitățile de instrucție se vor desfășura cu respectarea de către Unitatea Militară 01794 Deva a tuturor normelor de siguranță, sănătate și securitate în muncă, protecția mediului și apărare împotriva incendiilor prevăzute de actele normative în vigoare. Accesul populației în zona poligonului este interzis în timpul executării distrugerii muniției”, se arată într-un comunicat transmis de Compartimentul Comunicare al Primăriei Municipiului Deva.
Actualitate
Acțiuni pentru siguranța școlară. Întâlniri cu elevi și verificări în școli și în localuri din apropiere

Polițiștii din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean (IPJ) Hunedoara, în colaborare cu jandarmii Inspectoratului de Jandarmi Județean (IJJ) Hunedoara, au desfășurat, zilele trecute, o amplă acțiune privind creșterea gradului de siguranță școlară la nivelul întregului județ.
În cadrul acțiunii, au fost organizate 45 de activități de informare cu caracter educativ-preventiv, adresate elevilor, la care au participat 1.242 de persoane.
“Polițiștii au fost prezenți în cadrul a patru întâlniri tematice realizate cu reprezentanții unor unități de învățământ, întâlniri care au avut drept scop îmbunătățirea climatului de siguranță școlară. De asemenea, au fost efectuate controale la nivelul unităților de învățământ și al zonelor adiacente. Patru agenți de pază din cadrul unor instituții școlare au fost verificați pentru respectarea atribuțiilor de serviciu, iar 62 de unități de alimentație publică situate în apropierea școlilor au fost controlate pentru respectarea normelor legale. În cadrul verificărilor, au fost legitimate peste 100 de persoane în zonele din proximitatea școlilor, 4 elevi fiind identificați absentând de la orele de curs”, au informat reprezentanții IPJ Hunedoara.
Acțiuni de acest gen vor continua și în perioada următoare, pentru menținerea un mediu de siguranță și protecție pentru toți elevii.
Sursa foto: IPJ Hunedoara
- Actualitatecu 3 zile in urma
Copil de 5 ani din Uricani, răpus de meningită meningococică
- Actualitatecu o zi in urma
Accident rutier în Orăștie: Trei persoane rănite ușor
- Actualitatecu o zi in urma
Întreruperi de energie electrică, programate în perioada 3 -7 martie, în județul Hunedoara
- Actualitatecu 2 zile in urma
Ați văzut-o? O femeie din Hunedoara este căutată de familie și polițiști
- Actualitatecu 3 zile in urma
O hunedoreancă la naționala de handbal
- Actualitatecu o zi in urma
Rutenii din întreaga lume s-au întâlnit la Pojoga
- Actualitatecu o zi in urma
LPS Cetate, campioana județului la fotbal licee
- Stiri nationalecu 2 zile in urma
Restricții de circulație pe Valea Oltului, timp de aproximativ o lună