Connect with us
Data: 12/02/2025
.

Actualitate

Debutul primei etape a campaniei naționale “Informare acasă! Siguranță în lume!”

Publicat

pe

Ministerul pentru Românii de Pretutindeni (MRP) a dat ieri startul primei etape a campaniei naționale “Informare acasă! Siguranță în lume!”, în prezența oficialilor din ministerele și instituțiile partenere în acest proiect și cu participarea a aproape 300 de elevi și studenți.

Evenimentul s-a adresat tinerilor din municipiul București și județul Ilfov și s-a derulat în Aula Magna „Nicolae Constantinescu” din cadrul Facultății de Horticultură, campusul Universității de Ştiinţe Agronomice şi Medicină Veterinară.

În deschiderea activității, secretarul de stat Lilla Debelka s-a referit la importanța pe care tinerii care își propun să plece la studii în afara țării trebuie să o acorde informării prealabile.

“Oportunitatea de a studia peste hotare este un avantaj extraordinar iar voi, tinerii români, faceți cinste țării oriunde alegeți să continuați studiile începute acasă. Este esențial ca atunci când căutați o universitate, o bursă, un program de studii să aflați în detaliu la ce riscuri vă puteți expune, ce drepturi și obligații vă revin în statul respectiv și cum să evitați să deveniți victime ale abuzurilor de orice fel. Informația vă face mai pregătiți, mai puternici”, a subliniat Lilla Debelka.

Totodată, secretarul de stat Veaceslav Șaramet le-a recomandat celor prezenți să transmită, la rândul lor, informațiile primite și să se sprijine reciproc în demersuri care țin de șederea lor în alte state.

“Suntem la cea de-a doua ediție a campaniei, una la nivel național. Cu toții știm că un cetățean informat este un cetățean puternic, de aceea e important ca informațiile și mesajele pe care le vedem astăzi împreună, aici, să le transmitem mai departe, noi, cei prezenți în sală”, a spus secretarul Veaceslav Șaramet.

La eveniment au participat: Lilla Debelka, Secretar de Stat, MRP, Veaceslav Saramet, Secretar de Stat, MRP, Remus Munteanu, Secretar de Stat, Ministerul Tineretului și Sportului, Paula Pîrvănescu, secretar de stat, Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Anca Urda, SGA, Ministerul Educației Naționale, Petru Blenariu, Director ANOFM, Nicolae Bratu Dantes, Inspector General de Stat, Inspectia Muncii, Marius Burcea- șef serviciu prevenire, Asoltanei Georgiana- reprezentant Centrul Regional București, Ghiţuleasa Ciprian- comisar-șef, Agenția Națională împotriva Traficului de Persoane, Ioana Udriste, Expert Directia Consulara, Ministerul Afacerilor Externe, Adelina Brad, Director Strategie, Politici Publice si Cooperare, MRP.

Advertisement

Au mai fost prezenți fostul ministru al Educației Naționale, senatorul Ecaterina Andronescu și deputatul Matei Dobrovie.

Campania “Informare acasă! Siguranță în lume!” își propune informarea cetățenilor români asupra riscurilor la care se pot expune odată cu decizia de a căuta un loc de muncă, un program de studii sau de a se stabili în afara granițelor României.

Proiectul se va derula în două etape, prima în lunile mai-iunie, destinată tinerilor, iar a doua în perioada septembrie-octombrie, destinată persoanelor adulte și se va desfășura la nivelul celor 41 de județe ale României.

Advertisement

Actualitate

Junioarele IV s-au întrecut pe semicerc

Publicat

pe

Redactat de

Sala Sporturilor din Deva a găzduit prima etapă a Campionatului Județean de handbal pentru junioare IV, fete născute în 2014 și 2015.

Pe lângă gazdele de la CSM Deva, la acest turneu au mai participat CFR Simeria, CSȘ Hunedoara și, respectiv, CSȘ Petroșani. După jocuri spectaculoase, disputate cu ardoarea specifică vârstei, turneul a fost câștigat de CSȘ Petroșani, pe locurile următoare situându-se, în ordine, CSȘ Hunedoara, CSM Deva și CFR Simeria. Data și locația următorului turneu urmează a fi anunțată de către Asociația Județeană de Handbal Hunedoara, cea care organizează competiția.

Citeste mai mult ...

Actualitate

Aproape 400 de infracțiuni informatice, instrumentate anul trecut, în creștere cu 12 la sută față de 2023

Publicat

pe

Redactat de

Aproape 400 de infracțiuni informatice au fost instrumentate de polițiști, pe parcursul anului trecut, în creștere cu 12 procente față de 2023.

“Domeniul criminalității informatice a cunoscut, în ultimii ani, un trend ascendent. Faptele incriminate de Codul Penal pe acest segment au crescut cu circa 12%”, arată reprezentanții Inspectoratului de Poliție Județean (IPJ) Hunedoara.

Polițiștii din structurile de investigații criminale, cei care au competența să cerceteze astfel de fapte, atrag atenția și asupra infracțiunilor de înșelăciune, comise în mediul on-line. Fiecare utilizator al internetului, în special tinerii și persoanele în vârstă, ar trebui să acționeze cu mare atenție și responsabilitate atunci când vine vorba despre datele personale.

Activități dedicate promovării siguranței în mediul on-line

Anual, la data de 11 februarie, este marcată „Ziua Siguranței pe Internet”. În acest sens, polițiștii hunedoreni au desfășurat, în cursul zilei de marți, mai multe activități dedicate promovării siguranței și responsabilității în mediul on-line.

Advertisement

Două dintre activitățile educative s-au desfășurat la școlile gimnaziale din localitățile Brănișca și Vețel. Scopul a fost ca minorii să conștientizeze pericolele online, precum cyberbulliyng, furtul de date personale și expunerea la materiale ilegale sau cu conținut dăunător.

Pentru a nu ajunge victime în mediul online, polițiștii vă recomandă următoarele măsuri: utilizarea unor parole puternice, cu un nivel ridicat de complexitate; evitați folosirea termenilor uzuali și schimbați periodic parolele; asigurați-vă că aplicațiile și programele antivirus sunt actualizate, pentru a preveni vulnerabilitățile; atenție la e-mailurile și mesajele suspecte; nu deschideți link-uri din surse necunoscute, primite pe e-mail sau prin SMS, prin intermediul comunicărilor de pe social media ori prin platformele de tip chat (WhatsApp, Telegram etc.); evitați partajarea informațiilor personale pe rețelele de socializare și setați nivelurile de confidențialitate corespunzătoare; verificați sursele de informare, pentru a combate dezinformarea; fiți atenți la mesajele care par să vină din partea băncilor; unitățile bancare nu solicită prin SMS date confidențiale, cum ar fi datele cardurilor, parolele de access sau coduri PIN. “În situația în care ați fost înșelați sau ați furnizat datele bancare altor persoane, vă sfătuim să anunțați imediat banca la care aveti conturile, precum și cea mai apropiată unitate de poliție. Prin educație și măsuri de precauție, internetul poate deveni mai sigur!”, mai transmit reprezentanții IPJ Hunedoara.

Citeste mai mult ...

Actualitate

ASOCIAȚII DE PROPRIETARI. Administratorii ale căror atestate expiră, notificați de DAS Deva

Publicat

pe

Redactat de

Administratorii asociațiilor de proprietari din municipiul Deva ale căror atestate au expirat sau urmează să expire în cursul anului 2025 au fost notificați de către Direcția de Asistență Socială Deva cu privire la reînnoirea documentelor, în cel mai scurt timp.

Conform legislației care reglementează activitatea asociațiilor de proprietari, atestatul este actul care dovedește calitatea de administrator de imobile (condominii).

Documentul este valabil timp de 4 ani de la data emiterii și poate fi reînnoit în aceleași condiții în care a fost emis.

Expirarea atestatului determină imposibilitatea exercitării activității de administrare a imobilelor, iar legea prevede amenzi de la 5.000 lei la 10.000 lei pentru administratorii care își desfășoară activitatea fără să dețină un atestat valabil.

Atestatul pentru dobândirea calității de administrator de condominii se eliberează pe baza unei cereri scrise, care se depune la Direcția de Asistență Socială Deva (Str. I.L. Caragiale, nr. 4, etaj 1 – Registratură), însoțită de următoarele documente:

Advertisement

– act de identitate

– acte de stare civilă (certificat de naștere, certificat de căsătorie – unde este cazul)

– certificat de calificare profesională pentru ocupația de administrator de condominii, conform Legii nr. 196/2018, cu modificările și completările ulterioare

– cazier judiciar

– cazier fiscal

Advertisement

– adeverință medicală, eliberată de medicul de familie, din care să rezulte că solicitantul este apt din punct de vedere medical pentru a îndeplini funcția de administrator de condominii

– declarație pe propria răspundere, din care să rezulte că solicitantul nu se află în curs de urmărire penală sau de judecată pentru săvârșirea de infracțiuni

Persoanele fizice din municipiul Deva care solicită emiterea atestatului de administrator de condominii vor plăti o taxă specială de 110 de lei, conform prevederilor Hotărârii Consiliului Local nr. 379/2024 privind stabilirea impozitelor și taxelor locale, precum și a taxelor speciale pentru anul 2025.

Mai multe detalii cu privire la emiterea atestatului pot fi consultate pe pagina de internet a Direcției de Asistență Socială Deva – https://dasdeva.ro, Secțiunea Locuințe și Asociații, de unde poate fi descărcat și formularul de cerere.

INFORMAȚII SUPLIMENTARE se pot obține la numerele de telefon 0755.878.637 și 0254.218.030 / Tasta 7 (Compartimentul Asociații de Proprietari), după următorul program: luni – joi, între orele 8.00 – 16:30 și vineri, între orele 8:00 – 14:00.

Advertisement

În municipiul Deva, funcționează 456 de asociații de proprietari, în care își desfășoară activitatea un număr de 79 de administratori, conform evidențelor Compartimentului Asociații de Proprietari.

Aproape o treime dintre administratori au obligația să-și reînnoiască atestatele în anul 2025. De la începutul anului, doar 9 dintre aceștia au solicitat eliberarea unui nou document.

Sursa: Direcția de Asistență Socială Deva

Citeste mai mult ...

URMĂREȘTE ServusHD TV

Ultima ora

PROGNOZA METEO

CURS VALUTAR

PUBLICITATE

Cumpara si citeste PDF

ABONAMENT ONLINE

MICA / MARE PUBLICITATE

LOCURI DE MUNCA

ANUNTURI MICA PUBLICITATE

publica anunt servuspress

Agentie Imobiliara Deva

Actualitate