Actualitate
A avut loc consultarea publică pe proiectul bugetului Devei pe anul 2021

Consultarea publică privind dezbaterea proiectului de buget general al municipiului Deva pe anul 2021 s-a desfăşurat, astăzi, 6 aprilie, în sala de sedinţe a primăriei. Reprezentanţii municipalităţii au prezentat proiectul de buget pe anul 2021 din data de 23 martie, acesta fiind publicat pe site-ul primăriei, precum şi în presa locală, cetăţenii fiind invitaţi să se adreseze cu sesizări, observaţii sau puncte de vedere.
Bugetul general al municipiului Deva are trei componente: bugetul local al municipiului Deva, bugetul creditelor interne şi bugetul instituțiilor publice și activităților finanțate integral sau parțial din venituri proprii. „Pentru anul 2021, totalul veniturilor bugetului general este în sumă de 274.170,77 mii lei, iar totalul cheltuielilor bugetului general este în sumă de 296.555,67 mii lei, diferenţa dintre venituri şi cheltuieli o constituie excedentul anului 2020, în cuantum total de 22.384,90 mii lei, care va fi utilizat pentru finanţarea secţiunii de dezvoltare”, a informat Primăria Deva.
În ceea ce priveşte bugetul local, totalul veniturilor este în cuantum de 245.401,56 mii lei. „Ponderea cea mai mare din totalul veniturilor o constituie veniturile proprii. Acestea constau în veniturile încasate din impozite şi taxe locale, din concesiuni şi prestări servicii, respectiv din cotele defalcate din impozitul pe venit care sunt repartizate prin decizia Direcţiei Generale a Finanţelor Publice”, transmit reprezentanţii municipalităţii.
Economiştii primăriei prognozează o creşte a veniturilor, în 2021, cu peste cinci procente faţă de încasările de anul trecut. „Fundamentarea bugetului se face ținând cont de gradul de realizare al veniturilor proprii. Având în vedere faptul că gradul de realizare a veniturilor proprii ale U.A.T. Municipiul Deva a depășit în ultimii 2 ani procentul de 97 la sută pe fiecare an, în conformitate cu prevederile Legii nr. 273/2006, pentru anul 2021 s-a prognozat o creștere a veniturilor proprii cu 5,79 la sută față de încasările anului precedent, ca rezultat în principal al creșterii sumelor estimate a se încasa din cotele defalcate din impozitul pe venit, precum şi datorită creşterilor cu rata inflaţiei a taxelor şi impozitelor locale”.
În ceea ce priveşte partea de cheltuieli a bugetului local, acestea sunt în sumă de 267,265.94 mii lei. „Diferenţa dintre venituri şi cheltuieli o constituie excedentul anului trecut, în sumă de 21.864,38 mii lei, a cărui utilizare a fost aprobată prin Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Deva nr. 12/2021, pentru finanțarea secțiunii de dezvoltare, respectiv pentru finanțarea obiectivelor de investiții, în anul 2021”, au mai transmis reprezentanţii Primăriei Deva.
Potrivit acestora, ponderea cheltuielilor cu bunuri şi servicii este de 24,37 la sută din totalul cheltuielilor bugetului local. În aceste sume nu sunt cuprinse numai cheltuielile de funcţionare a instituţiilor şi serviciilor publice, ci şi cele cu serviciile de utilitate publică şi anume: iluminat public, întreţinere-menţinere sistem de iluminat public, salubrizare căi publice, servicii de dezinsecţie şi deratizare, cheltuielile de întreţinere şi funcţionare ale unităţilor de învăţământ.
„Prioritate la alocarea fondurilor pentru investiții au avut-o proiectele cu finanțare nerambursabilă și proiectele de investiții aflate în continuare. Proiectele de investiții finanțate din fonduri europene nerambursabile acoperă o plajă mare de domenii gestionate de Primăria Municipiului Deva: clădirile și dotările unităților de învățământ preuniversitar de stat, cresterea eficienței energetice prin anveloparea blocurilor, mobilitatea urbană și infrastructură socială. Ponderea cheltuielilor cu proiectele cu finanţare nerambursabilă este de 25,86 la sută din totalul cheltuielilor bugetului local. Sumele estimate din finanțările nerambursabile UE, atât pe partea de venituri cât și pe partea de cheltuieli, înregistrează o creștere substanțială datorată avansării lucrărilor aflate în execuție, finalizării procedurilor de licitație a investițiilor aferente ultimelor contracte de finanțare semnate, precum și a faptului că o parte din sumele achitate în anul 2020 urmează să fie încasate în anul 2021”.
Conform reprezentanţilor municipalităţii, întreg bugetul din acest an se axează mult pe finanţarea investiţiilor. „Ponderea totală investiţiilor în bugetul general al Municipiului Deva este de 40,40 la sută. Din totalul cheltuielilor bugetului general, pentru partea de investiții s-a alocat suma de 119.820,83 mii lei”, au mai transmis reprezentanţii Primăriei Deva.
Actualitate
APIA a început campania de primire a Cererilor de plată pentru anul 2025

Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA) a demarat astăzi, 3 martie 2025, Campania de primire a Cererilor de plată în anul 2025. Fermierii pot depune Cererea de plată până pe data de 30 mai, fără obligația de a se prezenta la Centrele APIA, doar prin accesarea aplicației geospațiale AGI Online, conform Instrucţiunilor de utilizare disponibile în interfaţa aplicaţiei, pe site-ul APIA www.apia.org.ro.
În situația în care se accesează și scheme din sectorul zootehnic, fermierii se vor prezenta la Centrele APIA conform programării pe care au stabilit-o în prealabil cu funcționarii APIA, în vederea completării declarației sector zootehnic în aplicația dedicată sectorului zootehnic, înainte de accesarea AGI Online. Astfel, funcționarii APIA vor contacta fermierii în vederea programării pentru depunerea Cererilor de plată.
La completarea Cererii, fermierii care sunt beneficiari APIA își vor actualiza informațiile din Cererea de plată pentru Campania 2025. Se va completa o singură Cerere de Plată, chiar dacă solicitantul utilizează suprafeţe de teren și/sau deține explotații cu cod ANSVSA în diferite localităţi/judeţe.
Fermierii trebuie să verifice împreună cu primăria pe raza căreia utilizează terenul, situația înscrierii în Registrul agricol a datelor despre terenul agricol și să permită acesteia să transmită la APIA adeverințele privind utilizarea terenului conform înscrierii în Registrul Agricol.
Documentele care fac dovada că terenul agricol se află la dispoziţia fermierului trebuie să fie încheiate înaintea depunerii Cererii de plată şi să fie valabile la data depunerii acesteia.
Adeverințele emise pentru schemele de sprijin cuplat din sectorul zootehnic de către asociaţia/agenţia acreditată pentru înfiinţarea şi menţinerea registrului genealogic al rasei/oficiul pentru zootehnie judeţean, pot fi transmise electronic prin platforma pusă la dispoziție de către APIA, cu informarea fermierului conform procedurii deja utilizate și în anii anteriori de campanie. De asemenea, fermierii care deţin animale în exploataţie au obligația să se asigure că datele acestora sunt actualizate/corectate în Baza Națională de Date (BND) (la medicul veterinar concesionar/asociaţie/propriile evidenţe, dacă este utilizator SNIIA).
Responsabilitatea privind legalitatea şi valabilitatea documentelor aparţine fermierului şi/sau autorităţii care a emis/atestat aceste documente, după caz.
Fermierii pot semna Cererile folosind și semnătura electronică. În această situație este necesar să anunțe (prin mesaj, telefonic sau prin e-mail) funcționarul desemnat să gestioneze cererea despre faptul că dorește să se semneze electronic Cererea de plată. Semnătura electronică aplicată pe cererea de plată trebuie descărcată din aplicația AGI Online la data depunerii Cererii. Angajamentele și declarațiile, părți ale cererii de plată, se vor semna, de asemenea, electronic la aceeași dată.
Materialele de informare (afiș, pliante, broșură) aferente Campaniei 2025, legislația aferentă, informațiile detaliate pentru accesarea fiecărei măsuri de sprijin/intervenții și listele cu UAT-uri eligibile pentru Măsura 10, DR-01, DR-02, DR-03, DR-09, DR-10, DR-11, pot fi consultate la Centrele APIA și pe site-ul instituției: www.apia.org.ro.
Foarte important este ca, înainte de semnarea Cererii de plată 2025, solicitanții să verifice încă o dată infomațiile înscrise în aceasta și documentația care o însoțește.
„Asigurăm fermierii de tot sprijinul specialiștilor APIA în informarea cât mai eficientă cu privire la depunerea Cererilor de plată în anul 2025 și furnizarea informaţiilor necesare pentru accesarea intervenţiilor/măsurilor/schemelor prevăzute în Planul Strategic 2023-2027 și măsurilor de mediu și climă din PNDR 2014 – 2020. Totodată, rugăm fermierii să respecte data și ora programării la APIA în vederea depunerii în timp util a Cererii de plată în anul 2025”, transmit reprezentanții APIA.
Actualitate
Distrugere de muniţie în poligonul din zona Bârcea Mică. Activitățile de detonare vor avea loc joi

Unitatea Militară 01794 Deva aduce la cunoștința cetățenilor că, joi, 06 martie 2025, între orele 09:00-14:00, va efectua activități de instrucție, respectiv detonare a unor încărcături de exploziv în poligonul cu destinație specială Bârcea Mică.
“Toate activitățile de instrucție se vor desfășura cu respectarea de către Unitatea Militară 01794 Deva a tuturor normelor de siguranță, sănătate și securitate în muncă, protecția mediului și apărare împotriva incendiilor prevăzute de actele normative în vigoare. Accesul populației în zona poligonului este interzis în timpul executării distrugerii muniției”, se arată într-un comunicat transmis de Compartimentul Comunicare al Primăriei Municipiului Deva.
Actualitate
Acțiuni pentru siguranța școlară. Întâlniri cu elevi și verificări în școli și în localuri din apropiere

Polițiștii din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean (IPJ) Hunedoara, în colaborare cu jandarmii Inspectoratului de Jandarmi Județean (IJJ) Hunedoara, au desfășurat, zilele trecute, o amplă acțiune privind creșterea gradului de siguranță școlară la nivelul întregului județ.
În cadrul acțiunii, au fost organizate 45 de activități de informare cu caracter educativ-preventiv, adresate elevilor, la care au participat 1.242 de persoane.
“Polițiștii au fost prezenți în cadrul a patru întâlniri tematice realizate cu reprezentanții unor unități de învățământ, întâlniri care au avut drept scop îmbunătățirea climatului de siguranță școlară. De asemenea, au fost efectuate controale la nivelul unităților de învățământ și al zonelor adiacente. Patru agenți de pază din cadrul unor instituții școlare au fost verificați pentru respectarea atribuțiilor de serviciu, iar 62 de unități de alimentație publică situate în apropierea școlilor au fost controlate pentru respectarea normelor legale. În cadrul verificărilor, au fost legitimate peste 100 de persoane în zonele din proximitatea școlilor, 4 elevi fiind identificați absentând de la orele de curs”, au informat reprezentanții IPJ Hunedoara.
Acțiuni de acest gen vor continua și în perioada următoare, pentru menținerea un mediu de siguranță și protecție pentru toți elevii.
Sursa foto: IPJ Hunedoara
- Actualitatecu 2 zile in urma
Copil de 5 ani din Uricani, răpus de meningită meningococică
- Actualitatecu o zi in urma
Accident rutier în Orăștie: Trei persoane rănite ușor
- Actualitatecu o zi in urma
Întreruperi de energie electrică, programate în perioada 3 -7 martie, în județul Hunedoara
- Actualitatecu 2 zile in urma
Ați văzut-o? O femeie din Hunedoara este căutată de familie și polițiști
- Actualitatecu 2 zile in urma
O hunedoreancă la naționala de handbal
- Actualitatecu 3 zile in urma
Numai cu reprezentanți din Valea Jiului. O nouă formulă la conducerea Prefecturii Hunedoara
- Actualitatecu 21 de ore in urma
Rutenii din întreaga lume s-au întâlnit la Pojoga
- Actualitatecu o zi in urma
LPS Cetate, campioana județului la fotbal licee