Connect with us
Data: 20/02/2025
.

Actualitate

Poliția Locală Deva a răspuns prompt solicitărilor în 2023

Publicat

pe

Poliția Locală Deva s-a aflat în slujba cetățenilor și în anul 2023. Aceștia au luat parte la o serie de misiuni. De la ordine publică, la asigurarea transportului de valori sau de persoane sau protejarea obiectivelor cu ar fi Primăria Municipiului Deva sau protecția personalului din cadrul Direcției Impozite și Taxe Locale Deva.

Prin toate structurile, polițiștii locali au avut mii de intervenții pe parcursul anului 2023.

”În perioada 01.01.2023 – 31.12.2023, polițiștii locali din cadrul Direcției Poliția Locală Deva, având la bază prevederile Legii nr.155/2010 Poliției Locale coroborate cu prevederile HG nr.1332/2010 privind aprobarea Regulamentului-Cadru de organizare și funcționare a Poliției Locale și cu prevederile Ordonantei de Urgenta nr.57 din 3 iulie 2019 privind Codul administrativ, precum și în conformitate cu prevederile Hotărârilor Consiliului Local Deva si a tuturor actelor normative care intră în sfera de competență au acționat înregistrând următoarele rezultate: Structura Ordine și Liniște Publică (OP); Polițiștii locali au aplicat un număr de 908 sancțiuni; Structura Circulație pe Drumurile Publice (CR). Polițiștii locali au aplicat un număr de 2392 sancțiuni; Structura Disciplina în Construcții, Activitate Comercială, Protecția Mediului. Polițiștii locali au aplicat un număr de 553 sancțiuni; Centrul Monitorizare Video Trafic. S-au preluat un număr de 2377 sesizări telefonice. De asemenea, operatorii din cadrul compartimentului operator trafic supraveghere au dat un număr de 1179 sesizări şi s-au efectuat 2567 de identificări în Baza Națională de Date. Totodată au pus la dispoziție eliberarea de date obtinute cu ajutorul camerelor de supraveghere, la 131 de solicitări venite din partea institutiilor competente, în baza protocoalelor de colaborare. Alte activități:  Structura Ordine și Liniște Publică: polițiștii locali asigură transportul de valori de la Primăria Municipiului Deva la Trezorerie și retur; asigură transportul și protecția personalului din cadrul DPLEPSC, a ofițerului de stare civilă pentru buna desfășurare a activității de oficiere a casătoriilor în afara sediului Casei Casătoriilor; asigură protecția personalului din aparatul de specialitate al primarului, prin paza care se efectuează permanent la ușa de acces în Primăria Municipiului Deva; asigură protecția personalului din cadrul Direcției Impozite și Taxe Locale Deva; însoțesc executorii judecătorești la evacuările din imobilele aparținând Primăriei Municipiului Deva; sesizări scrise – 37 răspunsuri; sesizări prin aplicaţia Deva 24 – 35 răspunsuri; răspund şi soluționează sesizări telefonice și de operator venite prin Dispeceratul Poliției Locale. De asemenea, prin efectuarea patrulelor mobile și pedestre se previne săvârșirea eventualelor fapte de natură antisocială care ar putea periclita viața și integritatea persoanelor. Structura Circulație pe Drumurile Publice: restricţionarea traficului rutier cu ocazia lucrărilor la carosabil – 68 acţiuni; restricționarea traficului rutier cu ocazia adunărilor publice – 113 acțiuni; au răspuns prin aplicația Deva 24, la un număr de 102 sesizări; au primit în audiență 57 persoane; au soluţionat 44 petiţii primite de la cetăţeni; autovehicule fără stăpân/abandonate, monitorizate 122; autovehicule staţionate neregulamentar, ridicate 650; autovehicule fără stăpân/abandonate, ridicate de proprietar în urma somaţiei – 72; au implementat 1820 P.V., în Baza Naţională de Date a Poliției Române. Structura Disciplina în Construcții, Activitate Comercială, Protecția Mediului: polițiștii locali au efectuat controale pentru identificarea lucrărilor de construcții executate fără autorizaţie de construire sau desfiinţare, după caz, inclusiv a construcţiilor cu caracter provizoriu, în număr de 151; polițistii locali au verificat respectarea normelor legale privind afişajul publicitar, şi orice altă formă de afişaj/reclamă, inclusiv cele referitoare la amplasarea firmei la locul de desfăşurare a activităţii economice, în număr de 46; politistii locali au verificat ridicarea deşeurilor menajere de către operatorii de servicii de salubrizare, în conformitate cu graficele stabilite, în număr de 253; politistii locali au verificat legalitatea activităţilor de comercializare a produselor, desfăşurate de operatori economici, persoane fizice şi juridice autorizate şi producători particulari în pieţele agroalimentare si târguri, respectarea prevederilor legale de către administratorii pieţelor agroalimentare precum şi vericarea comerciantilor ambulanți, în număr de 947”, informează reprezentanții Poliției Locale Deva.

FOTO: FACEBOOK PRIMĂRIA MUNICIPIULUI DEVA

Actualitate

Curtea de Apel Alba Iulia, creștere record a volumului de dosare în 2024

Publicat

pe

Redactat de

Curtea de Apel Alba Iulia a prezentat joi, 20 februarie 2025, bilanțul activității din anul precedent, evidențiind o creștere considerabilă a volumului de dosare aflate pe rolul instanțelor din circumscripția sa.

La Adunarea generală a judecătorilor au participat și reprezentanți ai Consiliului Superior al Magistraturii (CSM), alături de invitați din instituțiile colaboratoare.

Creștere cu peste 22% a volumului de activitate

În 2024, numărul total al cauzelor aflate pe rol la instanțele din circumscripția Curții de Apel Alba Iulia a fost de 217.434 dosare, înregistrând o creștere de 22,18% față de anul anterior. Dintre acestea, 152.096 au fost cauze nou intrate, cu aproape 19% mai multe decât în 2023.

Pe rolul Curții de Apel Alba Iulia s-au aflat 12.893 dosare în 2024, dintre care 8.807 au fost cauze nou intrate.

Tribunalul Hunedoara, cea mai mare creștere

Tribunalele din circumscripția Curții de Apel Alba Iulia au înregistrat, în ansamblu, o creștere a volumului de activitate cu 20,29%, totalizând 45.430 dosare. Cele mai mari creșteri s-au înregistrat la:

  • Tribunalul Hunedoara: 19.956 dosare (+47,88% față de 2023)
  • Tribunalul Sibiu: 11.287 dosare (+6,89%)
  • Tribunalul Alba: 14.187 dosare (+3,47%)

Judecătoriile, creștere de peste 24%

La nivelul celor 16 judecătorii din circumscripție, numărul cauzelor aflate pe rol a crescut cu 24,05%, ajungând la 159.111 dosare în 2024.

Cea mai mare creștere s-a înregistrat la Judecătoria Hunedoara, unde volumul de activitate a fost cu 41,15% mai mare decât în 2023.

Advertisement

Evoluția dosarelor pe materii

În funcție de specializare, s-au remarcat creșteri semnificative la:

  • Litigii de muncă: +37,31%
  • Asigurări sociale: +45,38%
  • Drept civil: +27,52%
  • Drept penal: +9,45%

Pe de altă parte, numărul litigiilor comerciale a scăzut cu 12,50%, iar cel al cauzelor de contencios administrativ și fiscal cu 3,81%.

Tendințe la nivelul secțiilor Curții de Apel Alba Iulia

Datele statistice indică o creștere a activității la Secția I Civilă și Secția de Contencios Administrativ și Fiscal, în timp ce Secția a II-a Civilă a înregistrat o ușoară scădere.

Situația volumului de dosare pe secții:

  • Secția Penală: 2.429 dosare (-0,74% față de 2023)
  • Secția I Civilă: 7.780 dosare (+11,34%)
  • Secția a II-a Civilă: 774 dosare (-7,53%)
  • Secția de Contencios Administrativ și Fiscal: 1.910 dosare (+15,34%)

Raportul anual al Curții de Apel Alba Iulia reflectă o creștere constantă a volumului de activitate, cu un număr tot mai mare de dosare pe rol. Creșterile semnificative la litigiile de muncă și asigurările sociale sugerează o accentuare a problemelor economico-sociale care ajung în instanțe. În același timp, scăderea litigiilor comerciale ar putea indica o stabilizare a mediului de afaceri.

FOTO: Curtea de Apel Alba Iulia

Advertisement
Citeste mai mult ...

Actualitate

Ajutorul de deces, majorat. Câți bani se dau în plus

Publicat

pe

Redactat de

Cuantumul ajutorului de deces s-a majorat, începând cu 13 februarie 2025, data intrării în vigoare a Legii nr. 10/2025 privind bugetul asigurarilor sociale de stat pentru anul 2025.

Valoarea ajutorului este de 8.620 de lei (în cazul decesului pensionarului sau asiguratului) și de 4.310 lei (în cazul decesului unui membru de familie neasigurat).

“Pentru perioada 1 ianuarie – 12 februarie 2025, se vor avea în vedere cuantumurile ajutorului de deces, aprobate prin Legea nr. 422/2023, respectiv: 7.567 lei(în cazul decesului pensionarului sau asiguratului), 3.784 lei(în cazul decesului unui membru de familie neasigurat)”, au precizat reprezentanții Casei Naționale de Pensii Publice.

Ajutorul de deces se acordă unei singure persoane, fie că este vorba despre unul dintre soți, copii, părinți sau oricărei persoane care dovedeşte cu acte că a suportat cheltuielile ocazionate de deces.

Citeste mai mult ...

Actualitate

Ajutoare de urgență pentru familii și persoane singure din mai multe județe, printre care și Hunedoara

Publicat

pe

Redactat de

Guvernul a aprobat, astăzi, acordarea de ajutoare de urgenţă de peste 1,7 milioane lei pentru sprijinirea unor familii şi persoane singure din mai multe județe, printre care și Hunedoara.

Potrivit unui comunicat transmis de Ministerul Muncii, Familiei, Tineretului și Solidarității Sociale, banii vor ajunge la 431 familii şi persoane singure, care fie se află în situaţii de necesitate cauzate de incendii, fenomene meteorologice severe, fie au probleme grave de sănătate sau se află în situaţii care pot conduce la creşterea riscului de excluziune socială.

„În urma centralizării situaţiilor extreme cu care se confruntă familii sau cetăţeni din toată ţara, am alocat fonduri pentru a le veni în ajutor celor mai greu încercaţi dintre noi. Plata ajutoarelor de urgenţă va fi asigurată din bugetul alocat Ministerului Muncii, Familiei, Tineretului şi Solidarităţii Sociale”, a declarat ministrul Simona Bucura-Oprescu.

Astfel, suma de 409.700 lei a fost alocată pentru 75 familii şi persoane singure aflate în situaţii de necesitate cauzate de incendii, din judeţele: Bacău, Bihor, Brăila, Buzău, Cluj, Dâmboviţa, Dolj, Giurgiu, Gorj, Hunedoara, Ialomiţa, Iaşi, Mureş, Neamţ, Suceava, Teleorman, Tulcea, Vaslui, Vâlcea şi Vrancea, iar 185.500 lei pentru 51 familii şi persoane singure care se află în situaţii de necesitate cauzate de fenomene meteorologice severe produse în acest an, din judeţele Constanţa şi Vaslui. De asemenea, 1.118.900 lei a fost alocată pentru 305 familii şi persoane singure care se confruntă cu situaţii deosebite determinate de starea de sănătate ori alte cauze care pot conduce la apariţia sau sporirea riscului de excluziune socială, din judeţele: Argeş, Bacău, Bihor, Bistriţa-Năsăud, Botoşani, Braşov, Brăila, Buzău, Caraş-Severin, Călăraşi, Covasna, Dâmboviţa, Dolj, Galaţi, Giurgiu, Gorj, Harghita, Hunedoara, Ialomiţa, Iaşi, Ilfov, Mehedinţi, Neamţ, Olt, Sălaj, Sibiu, Suceava, Teleorman, Timiş, Vaslui, Vâlcea, Vrancea şi municipiul Bucureşti.

Citeste mai mult ...

URMĂREȘTE ServusHD TV

Ultima ora

PROGNOZA METEO

CURS VALUTAR

PUBLICITATE

Cumpara si citeste PDF

ABONAMENT ONLINE

MICA / MARE PUBLICITATE

LOCURI DE MUNCA

ANUNTURI MICA PUBLICITATE

publica anunt servuspress

Agentie Imobiliara Deva

Actualitate