Connect with us
Data: 13/02/2025
.

Actualitate

(P) Proiect important al sindicaliștilor din Garda de Mediu

Publicat

pe

Sindicatul Național al Gărzii de Mediu (SNGM) şi Garda Națională de Mediu (GNM) au organizat miercuri, 13 februarie, la Deva, o conferință tematică. Acțiunea face parte din proiectul „Sindicatul Național al Gărzii de mediu și Garda de Mediu – un parteneriat social strategic pentru digitalizare, modernizarea dialogului social, consolidare organizațională, formare și consiliere“.

Subiecte importante

În cadrul conferinței s-a discutat despre dezvoltarea nivelului de cunoaștere a structurii și serviciilor furnizate membrilor de către SNGM; promovarea digitalizării SNGM și GNM si îmbunătățirea capacității organizațiilor; promovarea dialogului social, dezvoltarea nivelului de cunoaștere și modernizarea dialogului social; promovarea importanței negocierilor colective și identificarea de teme ce pot constitui baza revitalizării acordurilor colective de muncă sectoriale; promovarea serviciilor pieței muncii la nivel sectorial/regional în corelare cu dinamica profesiei. La eveniment au participat reprezentanți ai Gărzilor de Mediu și din sindicatele din instituție din mai multe județe ale țării. Alături de aceștia au mai fost prezenți reprezentanți ai mediului academic, ai ONG-urilor cu activitate semnificativă în domeniul de mediu, precum și cei ai instituțiilor deconcentrate din teritoriu și ai autorităților publice locale.

Aderarea la Schengen, o mare provocare

În cadrul discuțiilor s-a subliniat importanța formării profesionale continue în contextul în care intrarea României în Spațiul Schengen și pașii pentru aderarea țării noastre la Organizația pentru Colaborare și Dezvoltare Economică (OCDE) au adus noi provocări, în condițiile în care personalul este insuficient. „Cea mai importantă activitate din cadrul acestui proiect este pregătirea profesională a comisarilor de mediu. La Deva au fost puse în discuție și alte aspecte ale activității instiuției, dar și ale sindicatului. Astfel, la ora actuală ne confruntăm cu o mare provocarea, cea a intrării României în Schengen. Înainte de aderarea la acest spațiu tot ce însemna intrări de deșeuri în România se făcea prin 15 puncte de trecere a frontierei. În prezent, pentru că s-au deschis granițele, deșeurile intră prin toate punctele de frontieră, iar numărul de comisari este foarte mic. La suprața teritorială a României avem un comisar la 520 de kilometri pătrați, iar la nivel național avem 450 de comisari. Aceste transporturi care, majoritatea, sunt ilegale, ne provoacă și trebuie să acționăm. Avem nevoie de personal, de mărirea capacității instituționale și, mai mult de atât, de pregătirea profesională a acestui personal. Ne dorim întinerirea instituției prin aducerea de debutanți, care să învețe și să ajungă la un nivel de pregătire care să le permită să acționeze în acest gen de activități. În plus, pentru aderarea României la OCDE s-a impus să avem minim 150 de posturi în plus față de actualul număr de comisari”, a declarat Valentin Neagoe, președinte Sindicatul Național al Gărzii de Mediu.

Lipsa de personal, principala problemă

Lipsa de personal a fost fost subliniată și de cei de la Sindicatul Gărzii de Mediu Hunedoara. „Noi suntem o organizație sindicală tânără, cu circa 600 de membri. Prin acest proiect ne dorim dezvoltarea organizației, să creștem, să înțelegem ce se întâmplă în domeniul sindical legat de dialog social, conflict de muncă, de tot ce înseamnă activitatea pe acest palier. Noi suntem o organizație de forță, care ar trebui să arate foarte bine și să își facă bine datoria, dar avem personal foarte puțin. Deci aceste tipuri de proiecte ne folosesc foarte mult. În urma acestora probabil vom aduce și alți membri în sindicat, de la alte instituții din domeniul de mediu. În plus, în cadrul acestui proiect sunt cursuri de consiliere și mediere, dar și pe partea de pregătire profesională și pe cea de dialog social”, a spus Remus Guță, lider sindical la Garda de Mediu Hunedoara.

Așteaptă forțe proaspete cât mai curând

Se pare, totuși, că lipsa de personal va fi rezolvată, cel puțin parțial, prin noi angajări, existând un memorandum semnat și aprobat de anul trecut pe această temă, conducerea instituției fiind alături de sindicaliști în această chestiune. „Suntem alături de colegii de la Sindicat, care au reușit să atragă finanțare pentru acest proiect extraordinar, atât pe planul formării profesionale, cât și pe cel al interacțiunii instituționale. Este foarte important să punem o bază clară de discuție între mebrii de sindicat și conducerea instituției. Odată cu ointrarea în Spațiul Schengen au apărut și alte provocări, care necesită noi abordări și discuții pe tematicile care au legătură cu obiectul nostru de activitate. Una dintre tematici este și cea a numărului de angajați. Astfel, conform prevedreilor legale în vigoare, sunt 827 de posturi de comisari de mediu, iar în prezent sunt în jur de 450 ocupate. Iar aderarea la Schengen, chiar dacă o așteptam demult, a ridicat noi probleme. În acest context, ne bucurăm că în decembrie a fost semnat memorandumul de angajare a 150 de noi comisari de mediu. Așteptăm să se întâmple acest lucru, pentru că va trebui să facem acea schimbare dintre generații, cu livrarea de cunoștințe pentru cei care vin în domeniu. Sperăm să fie organizat cât mai repede la nivel național acest concurs și să beneficiem, în toată țara, de noi colegi, pe care să-i învățăm procedurile noastre de control”, a precizat Dorel Bretean, comisar șef al Gărzii de Mediu Hunedoara.

Creșterea calității serviciilor

Pe de altă parte, prin implementarea proiectului, pe lângă completarea personalului și a intensificarea activității de pregătire profesională continuă, va cerște și calitatea serviciilor oferite de Garda de Mediu. Este un proiect ambițios. „Sindicatul și Garda de Mediu au pornit de la o necesitate a angajaților de a se forma profesional. Acest proiect aduce un element de noutate în ceea ce privește funcția publică. Astfel pentru prima dată în ultimii ani, se dezvoltă pe acest consilierea, informarea, mentoratul și formarea profesională continuă în zona funcției publice, respectiv a comisarului de mediu. Pe de altă parte, unul dintre obiectivele strategice ale proiectului este de a digitaliza instituția, de a înlesni comunicarea între GNM și membrii de sindicat, ceea ce ar duce și la găsirea mai ușoară a soluțiilor la problemele existente. O apropiere între cele două părți nu face decât să ridice calitatea serviciilor oferite către cetățean”, a afirmat Răzvan Bordeanu, manager de proiect. Perioada de implementare a proiectului, care are o valoare de aproape 2,5 milioane de lei și este finanțat prin Programul Educație și Operare, este aprilie 2024 – mai 2025. Acțiunea de la Deva a fost cea de-a treia din cele cinci conferințe tematice organizate pe perioada de implementare a proiectului.

Advertisement

Actualitate

FOTO| Exercițiu complex de salvare persoane, în stațiunea turistică Râușor

Publicat

pe

Redactat de

Un exercițiu complex de salvare persoane din telescaunul ce deservește pârtiile de schi s-a desfășurat, astăzi, în stațiunea turistică Râușor.

Sursa foto: ISU Hunedoara

Aplicația, coordonată de Serviciul Salvamont al Consiliului Județean Hunedoara, a beneficiat de sprijinul personalului ce deservește telescaunul, precum și a ISU Hunedoara.

„La acțiune au participat echipe de salvatori montani atestați, atât angajați, cât și colaboratori ai serviciului. Acțiunea a debutat cu o ședință tehnică, care a constat în folosirea kit-ului de salvare din telescaun după care a continuat practic cu fazele de: alarmare, acces în mijloacele de transport pe cablu, acordarea primului ajutor medical, evacuarea turiștilor sau accidentaților, precum și transportul și predarea acestora colegilor SMURD a ISU”, au informat reprezentanții Salvamont Hunedoara.

La exercițiul, organizat de Serviciul Public Județean Salvamont Hunedoara, au participat și pompieri alpiniști, echipaje de intervenție și echipaje SMURD din cadrul ISU Hunedoara.

“În baza Dispoziției Șefului Departamentului pentru Situații de Urgență (DSU), dr. Raed Arafat, pompierii militari ai ISU Hunedoara au participat la această acțiune de pregătire cu forțe, dar și cu mijloace tehnice care se alocă în astfel de situații: autospeciale de intervenție și ambulanțe SMURD. Exercițiul, organizat pentru antrenarea structurilor de intervenție, a presupus salvarea persoanelor rămase blocate în instalații de transport pe cablu, la înălțime”, au informat și reprezentanții ISU Hunedoara.

Advertisement

Pregătirea salvatorilor hunedoreni reprezintă o preocupare permanentă a structurilor județene implicate în situații de urgență produse în zonele montane, astfel de exerciții desfășurându-se frecvent, în baza unor scenarii complexe.

Un exercițiu similar a fost organizat de salvamontiștii hunedoreni și în urmă cu două săptămâni, la telegondola din Pasul Vâlcan.

Citeste mai mult ...

Actualitate

Sistemul informatic din sănătate, nefuncțional. Serviciile medicale se acordă off-line, fără validarea cardului

Publicat

pe

Redactat de

Sistemul informatic al asigurărilor sociale de sănătate nu funcționează de câteva zile. Problemele tehnice le dau mari bătăi de cap medicilor de familie, farmaciștilor și celorlați furnizori de servicii medicale. La nivel național, s-a luat decizia ca, până la repunerea în funcțiune a platformei informatice, întreaga activitate să se desfășoare în regim off-line, astfel încât pacienții să nu aibă de suferit.

Adrian David, directorul CAS Hunedoara. „Prioritatea noastră este ca asistența medicală să nu fie întreruptă din cauza acestor disfuncționalități”

Directorul Casei de Asigurări de Sănătate (CAS) Hunedoara, Adrian David, a explicat situația sistemului informatic, indisponibil în această perioadă, și a transmis că, în momentul de față, pentru asigurarea continuității asistenței medicale, serviciile medicale, medicamentele și dispozitivele medicale se acordă în regim off-line.

„Pentru că sistemul nu funcționează, este foarte complicat, de fapt, este aproape imposibil pentru furnizorii de servicii să respecte regulile obișnuite, de a valida acest card de sănătate, pe care îl avem cu toții, de a raporta către Casa de Asigurări de Sănătate serviciile pe care le prestează și, apoi, pentru noi, este imposibil să le decontăm, având în vedere că nu putem interoga baza de date online. Astfel, s-au creat nemulțumiri, neliniște, la nivelul spitalelor, cabinetelor de medicină de familie sau la clinicile pe care le avem în județ. Oamenii sunt speriați, există informații că nu pot primi asistență medicală. (…) Prioritatea noastră numărul unu este ca asistența medicală în județul Hunedoara și în România să nu fie întreruptă din cauza acestor probleme de sistem informatic”, a declarat, într-o conferință de presă susținută ieri, directorul CAS Hunedoara, Adrian David.

El a explicat că oamenii pot să meargă la medic, dacă au nevoie, și vor primi îngrjirile la care au dreptul și care se potrivesc cu diagnosticele de care suferă, iar raportarea informatică se va face ulterior. „S-a luat decizia, la nivel național, ca serviciile să se acorde în regim off -line. Adică, furnizorii de servicii, medicii, spitalele, clinicile, indiferent despre ce asistență medicală discutăm, nu mai au obligația de a interoga cardurile de sănătate și de a încărca în maximum 72 de ore, cum e în mod normal regula, în sistemul informatic, tocmai pentru că nu funcționează și pentru că oamenii au dreptul fundamental la sănătate”, a adăugat Adrian David.

Directorul CAS Hunedoara a menționat că s-a făcut astfel o excepție, până când sistemul informatic va fi repus în funcțiune. „În ceea ce privește documentele necesare dovedirii calității de asigurat, în această perioadă, îi încurajăm pe oameni să ne trimită solicitările pe e-mail, pe adresa Casei de Sănătate. Și în ceea ce privește Cardul European de Sănătate există o platformă online unde pot fi încărcate datele în sistem fără să mai fie nevoie să se deplaseze la sediul nostru din Deva sau din Petroșani. Și în ceea ce privește dispozitivele medicale, îi rugăm pe cei care au nevoie de ele sau pe aparținătorii lor să ne trimită prin Poștă sau prin curier. Tocmai pentru a evita cozile, până când reușim noi să le procesăm. E mult mai ușor și mai convenabil pentru toată lumea să fie trimise prin Poștă. În ceea ce privește concediile medicale, am luat decizia, la fel, să le primim doar prin Poștă, pentru o perioadă determinată, în fiecare lună, între 10 și 25 ale lunii”, a mai spus Adrian David, directorul CAS Hunedoara.

Advertisement

În cazul eliberării rețetelor la farmacii, acesta a spus că oamenii nu ar trebui să fie afectați. „Sunt procedurile noastre interne. După ce omul merge cu rețeta la farmacie și își ridică medicamentele, farmacia trebuie să transmită către noi documente, iar acest lucru se întâmplă fără să fie afectat dreptul omului de a-și ridica medicamentele de care are nevoie, indiferent de boala de care suferă”, a precizat directorul CAS Hunedoara, Adrian David.

Eforturi pentru remedierea defecțiunilor sistemului informatic

Directorul CAS Hunedoara, Adrian David, a arătat că se depun eforturi considerabile pentru remedierea disfuncționalităților sistemului informatic al asigurărilor de sănătate, care are o vechime de 14 -15 ani și care este dimensionat la nivelul la care se acordau servicii medicale în acea perioadă. Acum avem un număr de trei – patru ori mai mare de furnizori în țară. Avem un număr mult mai mare de servicii medicale pe care le decontăm și sistemul este sugrumat. Casa Națională de Asigurări de Sănătate face eforturi foarte mari să cumpere spațiu de lucru, să îmbunătățească, să adapteze. Suntem și în procedură de a furniza un nou sistem informatic, dar acest lucru se va întâmpla, probabil, peste un an și jumătate”, a completat Adrian David, directorul CAS Hunedoara.

În județul Hunedoara, sunt aproximativ 387.000 de persoane asigurate.


Ghidul asiguratului se poate descărca și prin Cod QR

Pe de altă parte, CNAS a lansat a treia ediție a Ghidului asiguratului. Acesta are ca scop creșterea gradului de cunoaștere a serviciilor oferite în cadrul sistemului de asigurări de sănătate și a modului de funcționare a acestui sistem, sintetizând prevederile esențiale ale legislației complexe din domeniu.

Advertisement

CAS Hunedoara pune la dispozița asiguraților un Cod QR pe care îl pot scana și afla mult mai ușor și rapid ce drepturi au în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate.

„Eu cred că e foarte important ca fiecare om să-și cunoască drepturile atunci când merge la medic, să știe la ce să se aștepte și cum ar trebui să se comporte, pentru că orice ghid cuprinde și drepturi și obligații, atât pentru pacienți, cât și pentru medici. (…) Am lua decizia de a crea un Cod QR și l-am imprimat pe câteva sute de autocolante, solicitându-le furnizorilor de servicii să-l afișeze în spațiile în care își primesc pacienții. De asemenea, printr-o bună colaborare cu instituțiile din zona administrativă, vor fi afișate și acolo se poate scana și studia, iar dacă există dubii, acest document – Ghidul asiguratului, va răspunde la absolut toate întrebările pe care le poate avea un pacient cu privire la drepturile și obligațiile sale în raport cu sistemul medical din România”, a declarat Adrian David, directorul CAS Hunedoara.

Citeste mai mult ...

Actualitate

Echipamentul potrivit face diferența în fotbal: Aspecte cheie pentru performanțe superioare

Publicat

pe

Redactat de

Fotbalul, sportul rege, este practicat și iubit la nivel global, fiind un canal de exprimare pentru milioane de pasionați. Succesul pe teren nu depinde însă doar de talentul jucătorilor, ci și de echipamentul utilizat. Încălțămintea și tricoul specific acestui sport sunt elemente-cheie care influențează direct performanța și confortul oricărui jucător.

Ghete fotbal: Colaboratoare tăcute ale succesului

Oricine a jucat vreodată poate să confirme că ghetele fotbal bine alese sunt fundamentale pentru orice jucător. Fie că ești un atacant rapid sau un fundaș care își apără cu dârzenie poarta, aderența și confortul sunt esențiale. Alegerea potrivită a acestor articole sporește viteza, controlul asupra mingii și reduce riscul accidentărilor.

În timp ce joci pe diferite suprafețe – de la gazon natural la teren sintetic – tipul tălpii devine deosebit de important. Tălpile create special pentru fiecare tip de sol oferă tracțiunea necesară și stabilitate optimă, un element esențial în realizarea mișcărilor rapide și precise.

Un alt aspect de care trebuie să ții cont este materialul din care sunt fabricate ghetele. Pielea naturală oferă o flexibilitate și o protecție sporită, în timp ce materialele sintetice, devenite din ce în ce mai populare, sunt alese pentru ușurința lor și capacitatea de a elimina rapid umezeala. Numeroși fotbaliști profesioniști optează pentru încălțăminte personalizată, modelată conform specificațiilor personale, pentru a le spori performanțele pe teren.

Inovația Nike în domeniul ghetelor de fotbal

Nike, un pionier recunoscut în echipamentele sportive, a revoluționat piața prin introducerea de tehnologii de vârf. Ghetele de fotbal Nike sunt la intersecția între ingineria de precizie și stilul inconfundabil. Acestea sunt concepute pentru a maximiza performanțele atletice datorită inovațiilor precum materialele ultra-uşoare și tălpile avansate care cresc aderența și susținerea gleznei. Brandul investește constant în cercetare pentru a înțelege și anticipa nevoile sportivilor, creând astfel produse care răspund cerințelor în continuă evoluție ale jocului.

Advertisement

Diversitatea modelelor de ghete fotbal oferă soluții pentru toate tipurile de jucători, indiferent de poziția sau preferințele de joc. Fiecare detaliu este meticulos gândit pentru a răspunde provocărilor dinamicii fotbalului modern, de la atacuri explozive la apărare compactă.

Tricou fotbal: Esență și stil pe teren

Echipamentul pentru fotbal joacă un rol crucial nu doar din punct de vedere estetic, ci și funcțional. Structurate astfel încât să permită o libertatea de mișcare maximă, tricourile sunt confecționate din materiale care permit evaporarea rapidă a transpirației, menținând astfel corpul răcoros și uscat. Aceasta caracteristică este esențială pentru jucătorii care doresc să își păstreze o temperatură optimă a corpului, indiferent de intensitatea efortului fizic depus.

De asemenea, purtarea unui tricou de fotbal personalizat cu numele echipei sau numărul favorit adaugă un surplus de motivație și spirit de echipă. Tricourile, indiferent că sunt ale unui club sau ale echipei naționale, devin simboluri de mândrie și apartenență, reprezentând suportul comunitar și etosul echipei.

Sfaturi pentru alegerea echipamentului de fotbal ideal

  1. Adaptabilitate la tipul de teren: Alege ghete de fotbal cu tălpi potrivite pentru suprafața pe care joci. În acest fel, te asiguri că vei avea tracțiunea și susținerea corespunzătoare.
  2. Atenție la materiale: Optează pentru încălțăminte realizată din materiale de calitate, care să asigure durabilitatea și confortul necesare la antrenamente și meciuri.
  3. Dimensiuni corecte: Verifică mărimea exactă a ghetelor și a tricoului pentru a te asigura că nu apar disconforturi sau riscuri de alunecare.
  4. Stil și preferințe personale: Alege culori și designuri care te reprezintă și care îți sporesc încrederea pe teren.

Îngrijirea echipamentului

Pentru a menține echipamentul în condiţii optime, regularitatea în curățare este crucială. Ghetele trebuie curățate de murdărie după fiecare joc și păstrate într-un loc uscat pentru a-și păstra forma și elasticitatea. În același timp, orice tricou de fotbal ar trebui spălat conform instrucțiunilor producătorului pentru a-i menține calitatea materialului și intensitatea culorilor.

Un echipament bine întreținut contribuie nu doar la performanțe mai bune pe teren, ci și la prelungirea durabilității acestuia, oferindu-ți încredere și confort la fiecare purtare. Alegând cu grijă piesele care te reprezintă, faci un pas important spre maximizarea experienței fotbalistice și îmbunătățirea jocului tău. Cu echipamentul corect, vei fi pregătit să îți depășești limitele și să te bucuri de fiecare meci, alături de colegii și prietenii tăi.

Advertisement
Citeste mai mult ...

URMĂREȘTE ServusHD TV

Ultima ora

PROGNOZA METEO

CURS VALUTAR

PUBLICITATE

Cumpara si citeste PDF

ABONAMENT ONLINE

MICA / MARE PUBLICITATE

LOCURI DE MUNCA

ANUNTURI MICA PUBLICITATE

publica anunt servuspress

Agentie Imobiliara Deva

Actualitate