Actualitate
Adrian Năstase vine în județ. Fostul premier va susține Conferința „Actualitatea lui Titulescu”, la Deva și Petroșani

Biblioteca Județeană „Ovid Densusianu” Hunedoara – Deva, cu sprijinul Consiliului Județean Hunedoara, și în parteneriat cu Fundația Europeană „Titulescu”, organizează două întâlniri cu profesorul universitar dr. Adrian Năstase.
Oaspete al județului Hunedoara, binecunoscutul jurist și om politic va susține conferința cu tema „Actualitatea lui Titulescu” la Deva, Galeria Națională de Artă „Forma” (în data de 8 iunie 2023, ora 17:00) și în Sala de Conferințe a Bibliotecii Universității Petroșani (în data de 9 iunie 2023, ora 17:00).
„Personalitate complexă a vieții politice și diplomatice românești din prima jumătate a secolului XX, Nicolae Titulescu și-a dedicat întreaga viață slujirii Patriei, fiind un model de om politic care până în ultima clipă a vieții a militat pentru ca România să ocupe un loc demn pe harta Europei. Excelent jurist și diplomat, prof. dr. Adrian Năstase, unul dintre cei mai avizați și mai dăruiți cunoscători ai moștenirii pe care ne-a lăsat-o Nicolae Titulescu, este fondatorul și președintele Fundației Europene „Titulescu”, organizație ce are ca scop restituirea operei politico-diplomatice a marelui diplomat, operă ce trebuie cunoscută, înțeleasă și însușită de toți cei care iubesc România și se preocupă de viitorul ei. De aceea, orice acțiune menită să aducă în atenția noastră personalitatea și moștenirea lui Nicolae Titulescu merită salutată și promovată, cu atât mai mult când ea aparține unui exeget de talia domnului prof. dr. Adrian Năstase. Nu întâmplător, conferințele susținute de distinsul nostru oaspete sunt denumite „Actualitatea lui Titulescu”: traversăm o perioadă extrem de dificilă, o perioadă care ne pune pe toți la grea încercare și ne cufundă în teamă, neliniște, îndoială. În astfel de momente, ideile și realizările diplomatice ale lui Nicolae Titulescu sunt mai actuale ca oricând și ne oferă modele de comportament valabile și astăzi, la peste opt decenii de când au fost exprimate. Cu un devotament desăvârșit, Nicolae Titulescu rostea aceste cuvinte atât de potrivite și astăzi: „Nu dau dreptul nimănui din afară să se amestece în treburile noastre lăuntrice; cer, dimpotrivă, ca directivele politicii noastre interne să fie pur româneşti. Cu această concepţie şi în acest spirit am condus politica externă a ţării (…). Dar tocmai pentru că vreau ca românul să fie stăpân la el acasă, doresc să găsească el singur, în plina lui suveranitate, normele cele mai bune pentru păstrarea unităţii noastre naţionale”, a transmis, într-un comunicat, Sebastian Bara, managerul Bibliotecii Județene „Ovid Densusianu” Hunedoara- Deva.
Expoziție de obiecte ce au aparținut lui Nicolae Titulescu
În cadrul evenimentului va fi organizată și o mică expoziție de obiecte care i-au aparținut lui Nicolae Titulescu. „Un element de mare interes, pe lângă conținutul conferințelor, îl va constitui o mică expoziție sui-generis formată din câteva obiecte autentice care i-au aparținut lui Nicolae Titulescu: documente și fotografii de epocă originale cu privire la viața, activitatea diplomatică și cariera sa politică, obiecte personale (livretul militar, pașaportul, jurnalele anilor 1920-1930, bicornul de diplomat, cărți de vizită, tabachere, ciocănelul folosit în calitate de președinte al Adunării Generale a Societății Națiunilor, medalia oficială a primei adunări a Societății Națiunilor, fotografii înfățișându-l pe Nicolae Titulescu la cele mai importante evenimente diplomatice din Europa interbelică etc.). Expoziția a fost concepută și alcătuită de doamna Adina Rențea, președinta Asociației Culturale pentru Sprijinirea Artelor Frumoase. Toate acestea vor spori interesul pentru cele două manifestări care, fără nicio îndoială, vor avea o puternică înrâurire asupra auditoriului și vor trezi emoție în inimile tuturor celor care vor dori să cunoască, din cea mai competentă sursă, portretul complet și complex al uneia dintre cele mai ilustre personalități ale diplomației românești”, a mai spus Sebastian Bara, managerul Bibliotecii Județene „Ovid Densusianu” Hunedoara- Deva.
Actualitate
AJF Hunedoara, la o sesiune organizată de FRF

Președintele Asociației Județene de Fotbal (AJF) Hunedoara, Cristian Petrean, a participat la sesiunea de lucru organizată de Federația Română de Fotbal (FRF) la Sibiu, alături de omologii săi din țară.
În cadrul întâlnirii s-au discutat direcții strategice și proiecte esențiale pentru dezvoltarea fotbalului amator la nivel județean. “FRF acordă o atenție deosebită fotbalului amator, promovând inițiative care vizează îmbunătățirea activității fotbalistice, printre care “Hai la fotbal!”, „Clasificarea fotbalului amator”, „Football Connect” sau „Regionalizarea fotbalului românesc”. Educția joacă un rol esențial în creșterea calității fotbalului. Prin Academia Națională de Fotbal sunt oferite cursuri specializate, iar județul Hunedoara beneficiază, prin proiectul „Fotbalul este mai mult decât un joc”, de profesioniști formați prin cursul de manager sportiv”, au transmis cei de la AJF Hunedoara.
Actualitate
FOTO| Exercițiu complex de salvare persoane, în stațiunea turistică Râușor

Un exercițiu complex de salvare persoane din telescaunul ce deservește pârtiile de schi s-a desfășurat, astăzi, în stațiunea turistică Râușor.
Aplicația, coordonată de Serviciul Salvamont al Consiliului Județean Hunedoara, a beneficiat de sprijinul personalului ce deservește telescaunul, precum și a ISU Hunedoara.
„La acțiune au participat echipe de salvatori montani atestați, atât angajați, cât și colaboratori ai serviciului. Acțiunea a debutat cu o ședință tehnică, care a constat în folosirea kit-ului de salvare din telescaun după care a continuat practic cu fazele de: alarmare, acces în mijloacele de transport pe cablu, acordarea primului ajutor medical, evacuarea turiștilor sau accidentaților, precum și transportul și predarea acestora colegilor SMURD a ISU”, au informat reprezentanții Salvamont Hunedoara.
La exercițiul, organizat de Serviciul Public Județean Salvamont Hunedoara, au participat și pompieri alpiniști, echipaje de intervenție și echipaje SMURD din cadrul ISU Hunedoara.
“În baza Dispoziției Șefului Departamentului pentru Situații de Urgență (DSU), dr. Raed Arafat, pompierii militari ai ISU Hunedoara au participat la această acțiune de pregătire cu forțe, dar și cu mijloace tehnice care se alocă în astfel de situații: autospeciale de intervenție și ambulanțe SMURD. Exercițiul, organizat pentru antrenarea structurilor de intervenție, a presupus salvarea persoanelor rămase blocate în instalații de transport pe cablu, la înălțime”, au informat și reprezentanții ISU Hunedoara.
Pregătirea salvatorilor hunedoreni reprezintă o preocupare permanentă a structurilor județene implicate în situații de urgență produse în zonele montane, astfel de exerciții desfășurându-se frecvent, în baza unor scenarii complexe.
Actualitate
Sistemul informatic din sănătate, nefuncțional. Serviciile medicale se acordă off-line, fără validarea cardului

Sistemul informatic al asigurărilor sociale de sănătate nu funcționează de câteva zile. Problemele tehnice le dau mari bătăi de cap medicilor de familie, farmaciștilor și celorlați furnizori de servicii medicale. La nivel național, s-a luat decizia ca, până la repunerea în funcțiune a platformei informatice, întreaga activitate să se desfășoare în regim off-line, astfel încât pacienții să nu aibă de suferit.
Adrian David, directorul CAS Hunedoara. „Prioritatea noastră este ca asistența medicală să nu fie întreruptă din cauza acestor disfuncționalități”
Directorul Casei de Asigurări de Sănătate (CAS) Hunedoara, Adrian David, a explicat situația sistemului informatic, indisponibil în această perioadă, și a transmis că, în momentul de față, pentru asigurarea continuității asistenței medicale, serviciile medicale, medicamentele și dispozitivele medicale se acordă în regim off-line.
„Pentru că sistemul nu funcționează, este foarte complicat, de fapt, este aproape imposibil pentru furnizorii de servicii să respecte regulile obișnuite, de a valida acest card de sănătate, pe care îl avem cu toții, de a raporta către Casa de Asigurări de Sănătate serviciile pe care le prestează și, apoi, pentru noi, este imposibil să le decontăm, având în vedere că nu putem interoga baza de date online. Astfel, s-au creat nemulțumiri, neliniște, la nivelul spitalelor, cabinetelor de medicină de familie sau la clinicile pe care le avem în județ. Oamenii sunt speriați, există informații că nu pot primi asistență medicală. (…) Prioritatea noastră numărul unu este ca asistența medicală în județul Hunedoara și în România să nu fie întreruptă din cauza acestor probleme de sistem informatic”, a declarat, într-o conferință de presă susținută ieri, directorul CAS Hunedoara, Adrian David.
El a explicat că oamenii pot să meargă la medic, dacă au nevoie, și vor primi îngrjirile la care au dreptul și care se potrivesc cu diagnosticele de care suferă, iar raportarea informatică se va face ulterior. „S-a luat decizia, la nivel național, ca serviciile să se acorde în regim off -line. Adică, furnizorii de servicii, medicii, spitalele, clinicile, indiferent despre ce asistență medicală discutăm, nu mai au obligația de a interoga cardurile de sănătate și de a încărca în maximum 72 de ore, cum e în mod normal regula, în sistemul informatic, tocmai pentru că nu funcționează și pentru că oamenii au dreptul fundamental la sănătate”, a adăugat Adrian David.
Directorul CAS Hunedoara a menționat că s-a făcut astfel o excepție, până când sistemul informatic va fi repus în funcțiune. „În ceea ce privește documentele necesare dovedirii calității de asigurat, în această perioadă, îi încurajăm pe oameni să ne trimită solicitările pe e-mail, pe adresa Casei de Sănătate. Și în ceea ce privește Cardul European de Sănătate există o platformă online unde pot fi încărcate datele în sistem fără să mai fie nevoie să se deplaseze la sediul nostru din Deva sau din Petroșani. Și în ceea ce privește dispozitivele medicale, îi rugăm pe cei care au nevoie de ele sau pe aparținătorii lor să ne trimită prin Poștă sau prin curier. Tocmai pentru a evita cozile, până când reușim noi să le procesăm. E mult mai ușor și mai convenabil pentru toată lumea să fie trimise prin Poștă. În ceea ce privește concediile medicale, am luat decizia, la fel, să le primim doar prin Poștă, pentru o perioadă determinată, în fiecare lună, între 10 și 25 ale lunii”, a mai spus Adrian David, directorul CAS Hunedoara.
În cazul eliberării rețetelor la farmacii, acesta a spus că oamenii nu ar trebui să fie afectați. „Sunt procedurile noastre interne. După ce omul merge cu rețeta la farmacie și își ridică medicamentele, farmacia trebuie să transmită către noi documente, iar acest lucru se întâmplă fără să fie afectat dreptul omului de a-și ridica medicamentele de care are nevoie, indiferent de boala de care suferă”, a precizat directorul CAS Hunedoara, Adrian David.
Eforturi pentru remedierea defecțiunilor sistemului informatic
Directorul CAS Hunedoara, Adrian David, a arătat că se depun eforturi considerabile pentru remedierea disfuncționalităților sistemului informatic al asigurărilor de sănătate, care are o vechime de 14 -15 ani și care este dimensionat la nivelul la care se acordau servicii medicale în acea perioadă. „Acum avem un număr de trei – patru ori mai mare de furnizori în țară. Avem un număr mult mai mare de servicii medicale pe care le decontăm și sistemul este sugrumat. Casa Națională de Asigurări de Sănătate face eforturi foarte mari să cumpere spațiu de lucru, să îmbunătățească, să adapteze. Suntem și în procedură de a furniza un nou sistem informatic, dar acest lucru se va întâmpla, probabil, peste un an și jumătate”, a completat Adrian David, directorul CAS Hunedoara.
În județul Hunedoara, sunt aproximativ 387.000 de persoane asigurate.
Ghidul asiguratului se poate descărca și prin Cod QR
Pe de altă parte, CNAS a lansat a treia ediție a Ghidului asiguratului. Acesta are ca scop creșterea gradului de cunoaștere a serviciilor oferite în cadrul sistemului de asigurări de sănătate și a modului de funcționare a acestui sistem, sintetizând prevederile esențiale ale legislației complexe din domeniu.
CAS Hunedoara pune la dispozița asiguraților un Cod QR pe care îl pot scana și afla mult mai ușor și rapid ce drepturi au în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate.
„Eu cred că e foarte important ca fiecare om să-și cunoască drepturile atunci când merge la medic, să știe la ce să se aștepte și cum ar trebui să se comporte, pentru că orice ghid cuprinde și drepturi și obligații, atât pentru pacienți, cât și pentru medici. (…) Am lua decizia de a crea un Cod QR și l-am imprimat pe câteva sute de autocolante, solicitându-le furnizorilor de servicii să-l afișeze în spațiile în care își primesc pacienții. De asemenea, printr-o bună colaborare cu instituțiile din zona administrativă, vor fi afișate și acolo se poate scana și studia, iar dacă există dubii, acest document – Ghidul asiguratului, va răspunde la absolut toate întrebările pe care le poate avea un pacient cu privire la drepturile și obligațiile sale în raport cu sistemul medical din România”, a declarat Adrian David, directorul CAS Hunedoara.
- Actualitatecu 3 zile in urma
Intervenție rapidă a pompierilor din Brad pentru salvarea unei case din Târnava de Criș, după un incendiu izbucnit la o anexă
- Actualitatecu 3 zile in urma
Vizită educativă la Centrul Integrat 112 Deva: Conștientizarea importanței apelurilor corecte de urgență
- Actualitatecu 23 de ore in urma
Accident pe DN 7, la ieșirea din Deva spre Mintia. O femeie rănită, în urma unei coliziuni
- Actualitatecu 3 zile in urma
Casa Județeană de Pensii, anunț pentru cei care primesc pensiile pe carduri
- Actualitatecu 3 zile in urma
Hunedoara: Plata abonamentelor pentru locurile de parcare rezidențială, până la 31 martie
- Actualitatecu 3 zile in urma
Instructor auto prins sub influența băuturilor alcoolice
- Actualitatecu 3 zile in urma
Furt de material lemnos la Deva: Oprit în flagrant de polițiștii locali
- Actualitatecu 2 zile in urma
Imagini cu Cetatea Devei iluminată în roșu, de Ziua 112