Connect with us
Data: 03/03/2025
.

Actualitate

Agenţia deveană „Mareea” a intrat în insolvenţă

Publicat

pe

Una dintre cele mai mari agenţii de turism din România, „Mareea Comtur”, fondată în Deva, şi-a anunţat, sâmbătă, intrarea în insolvenţă.

Încă o agenție de turism foarte cunoscută în ţară a intrat în insolvență. După „Genius Travel”, intrată în blocaj financiar în plin sezon estival, agenţia de turism Mareea şi-a informat clienţii că, din 4 septembrie, nu le mai garantează vacanţele.

Probleme mai vechi

La „Genius Travel” paguba suferită de 147 de turişti care şi-au cumpărat vacanţe de la această agenţie a fost de 136.000 de euro, şi nici la „Mareea” situaţia nu este cu mult diferită. „Pe 3 septembrie  reprezentanții Direcției Generale de Control și Autorizare Turism au stabilit că sunt aproape 1.100 de turiști păgubiți de către agenția de turism „Mareea”, suma tuturor contractelor ridicându-se la valoarea de 460.000 euro, din care sume restrante către furnizori reprezintă 285.000 euro”, se arată într-un comunicat al Autorităţii Naţionale pentru Turism (ANT). Problemele celor de la „Mareea”, agenţie de turism înfiinţată în Deva, în urmă cu 18 ani, de către Marius Usturoiu, au apărut de ceva vreme. Preşedintele patronatului agenţiilor de turism, Alin Burcea, susţine că în ultimele douătrei săptămâni, o parte din vacanţele cumpărate de la Mareea au fost suportate de către alţi touroperatori. 150 de persoane ar fi riscat altfel să rămână fără cazare. În plus, cei de la ANT au făcut un control, săptămâna trecută, la „Mareea”, în urma primirii a patru sesizări. „Autoritatea Națională pentru Turism menționează faptul că o echipă aparținând Direcției Generale de Control și Autorizare Turism investighează speța încă de săptămâna trecută, acțiunea debutând în urma a patru reclamații venite pe adresa ANT-ului. Controlul s-a desfășurat în perioada 26.08.2016 – 3.09.2016. În urma acțiunii de verificare au fost aplicate sancțiuni pentru neîndeplinirea obligațiilor contractuale, pentru prezentarea informațiilor nereale în oferte, dar și pentru neprezentarea Registrului Unic de Control. În afară de sancțiunea pecuniară în valoare de 14.000 lei, a mai fost aplicată și sancțiunea complementară de retragere a licenței”, se mai arată într-un comunicat al ANT.

Nu le vine să creadă

Advertisement

Anunţul intrării în insolvenţă a celor de la „Mareea Comtur” i-a surprins teribil pe unii cu afaceri în turism. „Este un şoc pentru noi pentru că era un touroperator care avea 10.000 de locuri de cazare pe litoralul românesc. Mai avea nişte datorii la hotelieri. Mulţi eram dispuşi să-i mai anulăm din datorii”, spunea Nicolae Bucovală, preşedintele Asociaţiei Patronale Mamaia, la Digi24. Agenţia Mareea a încheiat 2015 cu un profit de aproape 770 de mii de lei, în urma unor afaceri de 66 de milioane de lei. Datoriile companiei, care are închiriate şi două hoteluri în staţiunea Mamaia, se ridicau la finalul anului trecut la 18 milioane de lei. „Mareea” a închiriat două hoteluri în Mamaia, transformate în complexul all-inclusiv „Mercur-Minerva”, precum şi hotelul „Rozmarin” din Predeal, plăţile fiind făcute din banii încasaţi de la turişti, deoarece băncile nu s-ar fi arătat interesate de acordarea unui credit, acestea fiund, conform unor surse, motivul intrării în insolvenţă.

Asigurări de la patron

Cei de la „Mareea”, care a deservit, doar anul acesta, 60.000 de turişti susţin, însă, că motivele ar fi altele, respectiv rezultatele slabe pe componenta de chartere, precum şi de scăderea cu 50-60% a vânzărilor de vacanţe pe Turcia. Totuşi, Marius Usturoiu, cel care a început activitatea companiei în Deva, în urmă cu 18 ani, într-un apartament cu două camere de la parterul unui bloc turn de pe Bulevardul Nicolae Bălcescu, promite că niciun turist nu va rămâne fără vacanţă. „Până astăzi n-a rămas nici un turist fără vacanţă, toţi au fost rerutaţi, relocaţi, acolo unde au fost situaţii să nu mai putem să achităm, s-au dat variante alternative. Pentru zilele următoare, pentru turiştii care urmează să-şi efectueze vacanţele, vom încerca, împreună cu ceilalţi touroperatori şi cu partenerii hotelieri, să găsim variante, opţiuni, astfel încât să nu rămână fără vacanţe. N-o să-şi piardă nimeni vacanţa. Suntem în comunicare cu fiecare turist care urmează să-şi facă vacanţa prin agenţia noastră şi le oferim variante alternative, împreună cu partenerii noştri. (…)A fost un an foarte prost, cu grad de încărcare foarte slab al charterelor pentru care aveam contracte de garanţie, şi din cauza atentatelor. Probabil ar fi trebuit să diminuăm volumul pe această componentă. Şi anul trecut, am avut probleme cu charterele pe Grecia, când timp de o lună s-a blocat destinaţia. În plus, am fost foarte presaţi pentru a face plăţi în avans. (…) Luăm în calcul absolut toate variantele care ne-ar permite să finalizăm cât mai rapid procesul de reorganizare”, a declarat, conform Profit.ro, Marius Usturoiu, patronul de la „Mareea Comtur”. Compania deveană, care s-a şi retras din Asociaţa Naţională a Agenţiilor de Turism, a mai trecut prin momente grele şi în 2013, fiind organizatoarea excursiei în care 18 români şi-au pierdut viaţa în urma unui accident de autocar petrecut în Muntenegru, dar a trecut peste ele.

Marius-Usturoiu

Advertisement

Actualitate

APIA a început campania de primire a Cererilor de plată pentru anul 2025

Publicat

pe

Redactat de

Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA) a demarat astăzi, 3 martie 2025, Campania de primire a Cererilor de plată în anul 2025. Fermierii pot depune Cererea de plată până pe data de 30 mai, fără obligația de a se prezenta la Centrele APIA, doar prin accesarea aplicației geospațiale AGI Online, conform Instrucţiunilor de utilizare disponibile în interfaţa aplicaţiei, pe site-ul APIA www.apia.org.ro.

În situația în care se accesează și scheme din sectorul zootehnic, fermierii se vor prezenta la Centrele APIA conform programării pe care au stabilit-o în prealabil cu funcționarii APIA, în vederea completării declarației sector zootehnic în aplicația dedicată sectorului zootehnic, înainte de accesarea AGI Online. Astfel, funcționarii APIA vor contacta fermierii în vederea programării pentru depunerea Cererilor de plată.

La completarea Cererii, fermierii care sunt beneficiari APIA își vor actualiza informațiile din Cererea de plată pentru Campania 2025. Se va completa o singură Cerere de Plată, chiar dacă solicitantul utilizează suprafeţe de teren și/sau deține explotații cu cod ANSVSA în diferite localităţi/judeţe.

Fermierii trebuie să verifice împreună cu primăria pe raza căreia utilizează terenul, situația înscrierii în Registrul agricol a datelor despre terenul agricol și să permită acesteia să transmită la APIA adeverințele privind utilizarea terenului conform înscrierii în Registrul Agricol.

Documentele care fac dovada că terenul agricol se află la dispoziţia fermierului trebuie să fie încheiate înaintea depunerii Cererii de plată şi să fie valabile la data depunerii acesteia.

Advertisement

Adeverințele emise pentru schemele de sprijin cuplat din sectorul zootehnic de către asociaţia/agenţia acreditată pentru înfiinţarea şi menţinerea registrului genealogic al rasei/oficiul pentru zootehnie judeţean, pot fi transmise electronic prin platforma pusă la dispoziție de către APIA, cu informarea fermierului conform procedurii deja utilizate și în anii anteriori de campanie. De asemenea, fermierii care deţin animale în exploataţie au obligația să se asigure că datele acestora sunt actualizate/corectate în Baza Națională de Date (BND) (la medicul veterinar concesionar/asociaţie/propriile evidenţe, dacă este utilizator SNIIA).

Responsabilitatea privind legalitatea şi valabilitatea documentelor aparţine fermierului şi/sau autorităţii care a emis/atestat aceste documente, după caz.

Fermierii pot semna Cererile folosind și semnătura electronică. În această situație este necesar să anunțe (prin mesaj, telefonic sau prin e-mail) funcționarul desemnat să gestioneze cererea despre faptul că dorește să se semneze electronic Cererea de plată. Semnătura electronică aplicată pe cererea de plată trebuie descărcată din aplicația AGI Online la data depunerii Cererii. Angajamentele și declarațiile, părți ale cererii de plată, se vor semna, de asemenea, electronic la aceeași dată.

Materialele de informare (afiș, pliante, broșură) aferente Campaniei 2025, legislația aferentă, informațiile detaliate pentru accesarea fiecărei măsuri de sprijin/intervenții și listele cu UAT-uri eligibile pentru Măsura 10, DR-01, DR-02, DR-03, DR-09, DR-10, DR-11, pot fi consultate la Centrele APIA și pe site-ul instituției: www.apia.org.ro.

Foarte important este ca, înainte de semnarea Cererii de plată 2025, solicitanții să verifice încă o dată infomațiile înscrise în aceasta și documentația care o însoțește.

Advertisement

„Asigurăm fermierii de tot sprijinul specialiștilor APIA în informarea cât mai eficientă cu privire la depunerea Cererilor de plată în anul 2025 și furnizarea informaţiilor necesare pentru accesarea intervenţiilor/măsurilor/schemelor prevăzute în Planul Strategic 2023-2027 și măsurilor de mediu și climă din PNDR 2014 – 2020. Totodată, rugăm fermierii să respecte data și ora programării la APIA în vederea depunerii în timp util a Cererii de plată în anul 2025”, transmit reprezentanții APIA.

Citeste mai mult ...

Actualitate

Distrugere de muniţie în poligonul din zona Bârcea Mică. Activitățile de detonare vor avea loc joi

Publicat

pe

Redactat de

Unitatea Militară 01794 Deva aduce la cunoștința cetățenilor că, joi, 06 martie 2025, între orele 09:00-14:00, va efectua activități de instrucție, respectiv detonare a unor încărcături de exploziv în poligonul cu destinație specială Bârcea Mică.

“Toate activitățile de instrucție se vor desfășura cu respectarea de către Unitatea Militară 01794 Deva a tuturor normelor de siguranță, sănătate și securitate în muncă, protecția mediului și apărare împotriva incendiilor prevăzute de actele normative în vigoare. Accesul populației în zona poligonului este interzis în timpul executării distrugerii muniției”, se arată într-un comunicat transmis de Compartimentul Comunicare al Primăriei Municipiului Deva.

Citeste mai mult ...

Actualitate

Acțiuni pentru siguranța școlară. Întâlniri cu elevi și verificări în școli și în localuri din apropiere

Publicat

pe

Redactat de

Polițiștii din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean (IPJ) Hunedoara, în colaborare cu jandarmii Inspectoratului de Jandarmi Județean (IJJ) Hunedoara, au desfășurat, zilele trecute, o amplă acțiune privind creșterea gradului de siguranță școlară la nivelul întregului județ.

În cadrul acțiunii, au fost organizate 45 de activități de informare cu caracter educativ-preventiv, adresate elevilor, la care au participat 1.242 de persoane.

“Polițiștii au fost prezenți în cadrul a patru întâlniri tematice realizate cu reprezentanții unor unități de învățământ, întâlniri care au avut drept scop îmbunătățirea climatului de siguranță școlară. De asemenea, au fost efectuate controale la nivelul unităților de învățământ și al zonelor adiacente. Patru agenți de pază din cadrul unor instituții școlare au fost verificați pentru respectarea atribuțiilor de serviciu, iar 62 de unități de alimentație publică situate în apropierea școlilor au fost controlate pentru respectarea normelor legale. În cadrul verificărilor, au fost legitimate peste 100 de persoane în zonele din proximitatea școlilor, 4 elevi fiind identificați absentând de la orele de curs”, au informat reprezentanții IPJ Hunedoara.

Acțiuni de acest gen vor continua și în perioada următoare, pentru menținerea un mediu de siguranță și protecție pentru toți elevii.

 

Advertisement
Sursa foto: IPJ Hunedoara
Citeste mai mult ...

URMĂREȘTE ServusHD TV

Ultima ora

PROGNOZA METEO

CURS VALUTAR

PUBLICITATE

Cumpara si citeste PDF

ABONAMENT ONLINE

MICA / MARE PUBLICITATE

LOCURI DE MUNCA

ANUNTURI MICA PUBLICITATE

publica anunt servuspress

Agentie Imobiliara Deva

Actualitate