Connect with us
Data: 18/01/2025
.

Actualitate

Ajutor pentru încălzire: Devenii pot depune cereri – din 23 octombrie

Publicat

pe

Direcția de Asistență Socială (DAS) Deva va prelua cererile pentru acordarea ajutorului de încălzire a locuinței și suplimentului pentru energie, începând cu data de 23 octombrie 2023.

Ajutorul pentru încălzirea locuinței se acordă pe perioada 1 noiembrie 2023 – 31 martie 2024, iar suplimentul pentru energie, pe tot parcursul anului, anunță reprezentanții DAS Deva.

Categoriile de beneficiari sunt familiile cu venit net mediu lunar de până la 1.386 lei/persoană și persoanele singure cu venit net mediu lunar de până la 2.053 lei

La calcularea venitului, nu se iau în considerare alocațiile de stat, ajutorul social, alocația pentru susținerea familiei, bursele de orice tip, alocațiile elevilor cu cerințe educaționale speciale (CES), bugetul complementar (în cazul persoanelor cu dizabilități)”, precizează reprezentanții DAS.

Aceștia atrag atenția că persoanele care dețin clădiri sau alte spații locative în afara locuinței de domiciliu, mai mult de un autoturism/motocicletă cu vechime mai mică de 10 ani, utilaje agricole sau de prelucrare a lemnului, terenuri, depozite bancare mai mari de 3.000 lei etc. NU POT BENEFICIA de ajutor de încălzire și supliment pentru energie.

Cererile și documentele justificative pentru acordarea ajutorului de încălzire a locuinței și suplimentului pentru energie se depun în clădirea Pieței Centrale Deva, etaj 1, Birourile nr. E22 și E24, după următorul program: luni – joi, între orele 8:00 – 11:00 și 14:00 – 16:00, vineri, între orele 8:00-11:00

Advertisement

Prin EXCEPȚIE, persoanele care beneficiază de venit minim garantat (ajutor social) și alocație pentru susținerea familiei vor depune cererile în clădirea DAS Deva, etaj 1, Compartiment Ajutor Social, Beneficii Locale, după același program.

INFORMAȚII SUPLIMENTARE se pot obține la numerele de telefon 0755.878.814 și 0254.218.030 / Tasta 1 (Biroul Beneficii Sociale), în timpul programului de lucru.

ACTE NECESARE pentru acordarea ajutorului de încălzire a locuinței și suplimentului pentru energie:

– acte de identitate pentru totți membrii familiei

– certificat de căsătorie/deces/sentință de divorț

Advertisement

– adeverință sau orice alt document care să ateste veniturile realizate în luna anterioară depunerii cererii (se declară toate veniturile realizate, inclusiv bonuri de masă, indemnizații de șomaj, indemnizații speciale, venituri din activități agricole etc.)

– document din care să rezulte calitatea de proprietar/chiariaș/comodatar al locuinței, clauză de întreținere, uzufruct viager, habitație viageră (în cazul contractului de închiriere, se prezintă dovada înregistrării la ANAF)

– factură de furnizare a energiei electrice, gazelor naturale

– adeverință eliberată de Asociația de Proprietari privind numele, prenumele și numărul persoanelor care locuiesc în imobil (în cazul familiilor/persoanelor singure care locuiesc la casă, informațiile vor fi identificate de DAS Deva)

– cerere-declarație pe propria răspundere (tipizat; formularul poate fi descărcat de pe https://dasdeva.ro, Secțiunea Copii și Familie)

Advertisement

– acord cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal (poate fi descărcat de pe https://dasdeva.ro, Secțiunea Copii și Familie)

– alte acte doveditoare privind componența familiei, acolo unde este cazul (ex.: adopție, plasament, tutelă/curatelă, soț sau soție declarați dispăruți, arestați preventiv sau care execută pedepse privative de libertate etc.)

Toate informațiile cu privire la acordarea ajutorului de încălzire a locuinței și suplimentului pentru energie (acte necesare, bunuri ce conduc la excluderea acordării beneficiilor, valoarea subvențiilor etc.) pot fi consultate pe https://dasdeva.ro, Secțiunea Copii și Familie sau accesând link-ul: https://dasdeva.ro/index.php/copii_familie/ajutor_familie_detaliu/28.

DAS Deva va verifica veniturile realizate, precum și bunurile mobile și imobile deținute de solicitanți și de membrii familiei acestora, prin intermediul sistemelor informatice puse la dispoziție de Agenția Națională de Administrare Fiscală, Direcția Impozite și Taxe Locale Deva și Registrul Agricol”, mai arată reprezentanții DAS Deva.

Advertisement

Actualitate

Incendiu la o anexă gospodărească din Simeria

Publicat

pe

Redactat de

Echipaje de intervenție de la Detașamentul de pompieri Deva au intervenit, în această dimineață, pentru stingerea unui incendiu izbucnit în camera centralei pe lemne și la acoperișul unei anexe de la o gospodărie din Simeria.

Pentru misiune au fost alocate 2 autospeciale de stingere și o ambulanță SMURD, iar la locul incendiului s-a aflat și un echipaj al Serviciului Voluntar pentru Situații de Urgență Simeria.
Intervenția a constat în localizarea și lichidarea incendiului care a cuprins camera centralei și un șopron cu lemne. Acțiunile pompierilor au eliminat riscul de a fi cuprinsă de flăcări și casa de locuit. Nicio persoană nu a fost rănită.
Sursa probabilă a izbucnirii flăcărilor a fost efectul termic

FOTO: Arhivă

Citeste mai mult ...

Actualitate

Restricții de trafic în Deva, sâmbătă, 18 ianuarie, din cauza unei manifestații publice

Publicat

pe

Redactat de

Primăria Municipiului Deva anunță restricții temporare de circulație în oraș, sâmbătă, 18 ianuarie 2025, pentru a permite desfășurarea unui marș de protest.

Evenimentul este programat între orele 14:00 și 20:00 și va atrage, potrivit organizatorilor, aproximativ 2500 de participanți. Marșul va traversa mai multe artere importante din oraș, iar traficul rutier va fi restricționat temporar pe următorul traseu:

Strada Avram Iancu

Bulevardul Decebal

Bulevardul 22 Decembrie

Bulevardul Nicolae Bălcescu (sensul giratoriu)

Advertisement

Bulevardul Mihail Kogălniceanu

Piața Victoriei

Bulevardul 1 Decembrie 1918

Strada 1 Decembrie 1918

Autoritățile locale asigură că măsurile luate vizează desfășurarea evenimentului în condiții de siguranță pentru toți participanții. Șoferii sunt rugați să dea dovadă de înțelegere, să respecte indicațiile polițiștilor rutieri și să opteze, pe cât posibil, pentru rute alternative.

Advertisement

Primăria mulțumește cetățenilor pentru cooperare și înțelegere, subliniind că aceste măsuri sunt necesare pentru a sprijini dreptul la liberă exprimare, garantând în același timp siguranța publică.

FOTO: FACEBOOK PRIMĂRIA MUNICIPIULUI DEVA

Citeste mai mult ...

Actualitate

Oferta educațională prezentată la UPET

Publicat

pe

Redactat de

Chiar dacă suntem doar la începutul anului 2025, reprezentanții Universității din Petroșani au făcut, deja, publică oferta educațională pentru admiterea care va avea loc în luna iulie. Oferta este una bogată iar viitorii studenți vor avea de ale din zecile de specializări ale instituției de învățământ superior de la Petroșani.

Mai multe detalii ne oferă Prof Univ Dr Ing Radu Sorin Mihai rectorul Universității din Petroșani.

”Ne pregătim din timp să prezentăm oferta academică. Deocamdată le-am prezentat doar pe cele care sunt acreditate iar dacă vom reuși până în toamnă, le vom promova și pe cele care sunt în curs de acreditare în acest an. Noi estimâm să primim același număr de locuri de la Ministerul Educației, în jur de 600 de locuri la licență, 225 la master și la doctor în jur de 10 locuri. Și la forma cu taxă ne dorim să avem cam tot atătea locuri. Taxele au fost crescute anul trecut cu aproximativ 100 de lei. Mai mult decât atât promovarea o vom face ca și până acum, de la presă, media, rețele de socializare, în școli sau târguri de profil”, a declarat Prof Univ Dr Ing Radu Sorin Mihai rectorul Universității din Petroșani.

Universitatea din Petroșani are o tradiție de peste 75 de ani. În această perioadă instituția de învățământ superior a scos mii de specialiști în mai multe domenii de activitate care sunt căutate pe piața muncii atât din țară cât și de peste hotare.

FOTO: ARHIVĂ

Citeste mai mult ...

PRIMARIA SI CONSILIUL LOCAL
AL ORAȘULUI HAȚEG
ANUNȚĂ

1. Persoanele fizice care la data de 31.12.2024 au avut în proprietate clădiri rezidențiale sau clădiri cu destinație mixtă au obligația să depună declarații la compartimentul Impozite si Taxe din cadrul administrației locale până la data de 31.03.2025;
2. Persoanele juridice au obligația să depună pană la data de 31.03.2025 la compartimentul Impozite si Taxe din cadrul administrației locale declarații privind clădirile pe care le dețineau în proprietate la data de 31.12.2024, legate de destinația si valoarea acestora;
3. Persoanele fizice și juridice care la data de 31.12.2024 dețineau mijloace de transport radiate din circulație au obligația să depună la compartimentul Impozite si Taxe din cadrul administrației locale o declarație în acest sens, însoțită de documente justificative, pană la data de 31.03.2025;
4. Scutirile sau reducerile de la plata impozitului/taxei pe clădiri, teren, mijloace de transport prevăzute la articolul 456, 464 și 469 se aplică persoanelor care dețin documente justificative pe care le depun la compartimentul Impozite si Taxe din cadrul administrației locale, până la data de 31.03.2025;
De amintit că toți contribuabilii care achită întegral, pană la 31.03.2025, impozitele pe clădiri, terenuri și mijloace de transport beneficiază de bonificația de 10%, stabilită de către Consiliul Local Hațeg.
Toti contribuabilii care au restanțe pentru bunurile imobile sau mobile, nu pot înstrăina, intabula, intra în posesie pană la achitarea creanțelor, pană la nivelul anului 2024.
Relații suplimentare la telefon: 0254-770.273

URMĂREȘTE ServusHD TV

Ultima ora

PROGNOZA METEO

CURS VALUTAR

PUBLICITATE

Cumpara si citeste PDF

ABONAMENT ONLINE

MICA / MARE PUBLICITATE

LOCURI DE MUNCA

ANUNTURI MICA PUBLICITATE

publica anunt servuspress

Agentie Imobiliara Deva

Actualitate