Connect with us
Data: 02/12/2024
.

Stiri nationale

ANAT: Tarifele de cazare pe litoralul românesc au crescut cu 8%, în acest an; 85%,grad de ocupare în minivacanţa de Rusalii

Publicat

pe

Tarifele pentru cazare pe litoralul românesc au crescut cu 8%, în acest an faţă de 2023, iar gradul de ocupare este de 85%, de Rusalii, când peste 80.000 de turişti sunt aşteptaţi la malul mării, se arată într-un comunicat de presă al Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT), transmis miercuri AGERPRES.

Cele mai căutate staţiuni de pe Litoral sunt Mamaia, Eforie şi Venus, iar în context se înregistrează o creştere cu 20% a cererii, în luna iunie a acestui an, faţă de iunie 2023.

Potrivit ANAT, atracţiile din zonă, noile investiţii în hoteluri, creşterea cererii pentru hotelurile cu all inclusive, o imagine mai bună a litoralului românesc dar şi vremea foarte caldă au determinat această creştere.

La ora actuală, pentru Rusalii, agenţiile de turism membre ANAT, specializate pe litoralul românesc, înregistrează un grad de ocupare de 85%, peste 80.000 de turişti urmând să-şi petreacă minivacanţa din weekend. Este o creştere şi faţă de 1 iunie, Ziua Copilului, când, de asemenea, a fost un grad de ocupare mai mare decât anul precedent, de circa 70%, iar mai ales după 15 iunie numărul sejururilor a crescut considerabil.

În prezent, există încă promoţii last minute sau oferte speciale precum „plăteşti 6 nopţi, stai 7”. Datorită tarifelor mici, de extrasezon, este posibil ca numărul de rezervări să crească în continuare pentru minivacanţa de Rusalii dar şi pentru finele lunii iunie, susţine sursa citată.

Advertisement

„O altă veste bună este că în sudul litoralului, în Mangalia şi staţiunile care aparţin de municipalitate (Neptun-Olimp, Jupiter, Cap Aurora, Venus şi Saturn) parcarea este gratuită şi în acest sezon”, se menţionează în comunicat.

Potrivit patronatelor din turism, de Rusalii, tarifele practicate de către hotelieri pornesc de la 130 de lei camera/noapte, la un hotel de 3 stele din Jupiter, respectiv 140 de lei/noapte la un hotel de 4 stele din Saturn.

Pentru un pachet „All inclusive” la un hotel de 3 stele din Mamaia, o cameră dublă costă 549 lei/noapte, în timp ce la un hotel de 4 stele din Neptun se achită 494 lei camera dublă/noapte.

În acelaşi timp, o noapte într-o cameră la un hotel de 4 stele din Eforie Nord costă 340 de lei, tarif în care intră plajă privată şi şezlongurile.

În ceea ce priveşte sejururile, ANAT notează că, în minivacanţa de Rusalii, pentru trei nopţi cu „all inclusive”, la un hotel de 4 stele din Mamaia tariful este porneşte de la 1.436 lei/persoană, în timp ce pentru două nopţi, cu mic dejun, la un hotel de 3 stele din Eforie Nord, preţul este de 220 lei/persoană.

Advertisement

De asemenea, 743 lei/persoană costă un sejur de trei nopţi, cu demipensiune, la un hotel de 3 stele, în staţiunea Venus

Pe segmentul balnear, tarifele pleacă de la 424 lei/persoană, un sejur de două nopţi, cu pensiune completă, la un hotel de 3 stele din Călimăneşti-Căciulata şi ajung la 1.150 lei/persoană – sejur de trei nopţi, cu demipensiune, la un hotel de 4 stele, în Băile Herculane.

Sursa: AGERPRES

Stiri nationale

Parlamentare2024/ AEP: 18.008.555 de cetăţeni – înscrişi în listele electorale permanente

Publicat

pe

Redactat de

Autoritatea Electorală Permanentă a informat sâmbătă că, pentru alegerile parlamentare, sunt înscrişi în listele electorale permanente un număr total de 18.008.555 de alegători.

Într-un comunicat transmis AGERPRES, Autoritatea Electorală Permanentă a precizat că:

* numărul total al persoanelor care au dreptul de vot interzis este de 19.403 cetăţeni;

* numărul total al alegătorilor români din străinătate care au optat pentru votul prin corespondenţă prin înregistrarea pe site-ul votstrainatate.ro şi înscrişi în listele electorale permanente din străinătate pentru votul prin corespondenţă este de 6.656 cetăţeni;

* numărul total al alegătorilor români din străinătate care au optat pentru votul la secţia de votare prin înregistrarea pe site-ul votstrainatate.ro şi sunt înscrişi în listele electorale permanente din străinătate este de 5.864 cetăţeni.

Advertisement

Potrivit Legii nr. 208/2015, cu modificările şi completările ulterioare, Registrul electoral este un sistem informatic naţional de înregistrare şi actualizare a datelor de identificare a cetăţenilor români cu drept de vot şi a informaţiilor privind arondarea acestora la secţiile de votare. Registrul electoral este structurat pe judeţe, municipii, oraşe, comune, pentru cetăţenii români cu domiciliul sau reşedinţa în ţară. Persoanele autorizate să efectueze operaţiuni în Registrul electoral cuprinzând cetăţenii români cu domiciliul sau reşedinţa în ţară sunt primarii sau persoanele desemnate de către primari, prin dispoziţie, conform legii.

 

Sursa: AGERPRES

Citeste mai mult ...

Stiri nationale

CNA: Campania electorală pentru turul al II-lea al alegerilor prezidenţiale nu începe pe 29 noiembrie

Publicat

pe

Redactat de

Campania electorală pentru turul al II-lea al alegerilor prezidenţiale nu începe vineri, 29 noiembrie, anunţă Consiliul Naţional al Audiovizualului, care solicită radiodifuzorilor să respecte prevederile legislaţiei audiovizuale.

„Consiliul Naţional al Audiovizualului reaminteşte radiodifuzorilor că, în perioada de după încheierea votării, 24 noiembrie 2024, şi până la data când, potrivit art. 54 alin. (2) şi (3) din Legea nr. 370/2004, Curtea Constituţională aduce la cunoştinţă publică numele candidaţilor şi ziua votării pentru al doilea tur de scrutin este interzisă difuzarea emisiunilor specifice campaniei electorale pentru alegerea Preşedintelui României, fiind aplicabile dispoziţiile generale ale Legii audiovizualului nr. 504/2002, cu modificările şi completările ulterioare şi ale Deciziei CNA nr. 220/2011 privind Codul de reglementare a conţinutului audiovizual, cu modificările şi completările ulterioare. Prin urmare, campania electorală pentru turul al II-lea al alegerilor prezidenţiale nu începe azi, vineri, 29 noiembrie 2024”, transmite CNA.

Totodată, CNA reaminteşte posturilor de televiziune şi radio că vineri, 29 noiembrie, ora 7,00, s-a încheiat, în audiovizual, campania electorală pentru alegerea Senatului şi a Camerei Deputaţilor.

 

Sursa: AGERPRES

Advertisement
Citeste mai mult ...

Stiri nationale

Prezidenţiale2024/ BEC: Dispoziţiile legale nu stabilesc posibilitatea observării procesului de renumărare a buletinelor de vot

Publicat

pe

Redactat de

Biroul Electoral Central (BEC) a precizat vineri că dispoziţiile legale nu prevăd posibilitatea observării procesului de renumărare a buletinelor de vot, menţionând că pentru un astfel de demers trebuie modificată Legea 370/2002 privind alegerea Preşedintelui României.

„Ca urmare a informaţiilor apărute în spaţiul public, Biroul Electoral Central pentru alegerea Preşedintelui României din anul 2024 (BEC) aduce la cunoştinţa opiniei publice că dispoziţiile legale incidente organizării scrutinului pentru alegerea preşedintelui României din anul 2024 nu stabilesc posibilitatea observării procesului de renumărare a buletinelor de vot, pentru extinderea cadrului de observare a alegerilor fiind necesară modificarea dispoziţiilor art. 47 alin, fi) din Legea nr. 370/2004, cu modificările şi completările ulterioare, care stabilesc că persoanele acreditate participă la toate operaţiunile efectuate de birourile electorale ale secţiilor de votare, şi nu la operaţiunile desfăşurate de celelalte birouri electorale”, se arată într-un comunicat transmis de BEC.

BEC aminteşte că, în conformitate cu prevederile art. 12 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 98/2024 privind unele măsuri pentru organizarea şi desfăşurarea alegerilor pentru Preşedintele României din anul 2024 şi a alegerilor pentru Senat şi Camera Deputaţilor din anul 2024, birourile electorale ale secţiilor de votare şi-au încetat activitatea, operaţiunile de renumărare fiind derulate de birourile ierarhic superioare acestora.

Potrivit dispoziţiilor art. 16 alin. (2) ultima teză din Regulamentul de organizare şi funcţionare a birourilor electorale constituite pentru alegerea Preşedintelui României din anul 2024, aprobat prin Hotărârea Biroului Electoral Central nr. l/H/13.09.2024 şi modificat prin Hotărârea Biroului Electoral Central nr. 5H/09.11.2024, după încetarea activităţii birourilor electorale ale secţiilor de votare, atribuţiile acestora sunt aduse la îndeplinire de biroul electoral ierarhic superior.

Biroul Electoral Central a mai precizat că „renumărarea dispusă de Curtea Constituţională la data de 28 noiembrie se realizează în conformitate cu Decizia BEC nr. 205D/28.11.2024, ca urmare a cererii de anulare a alegerilor înregistrată pe rolul instanţei de contencios constituţional, şi nu în proceduri reglementate de legislaţia electorală ca operaţiuni ale birourilor electorale ale secţiilor de votare sau ca operaţiuni de stabilire a rezultatelor alegerilor”.

Advertisement

BEC a menţionat că în art. 47 alin. (1) din Legea nr. 370/2004 şi art. 89 din Legea nr. 208/2015 sunt expres menţionate categoriile de persoane care pot asista în ziua votării la operaţiunile efectuate de birourile electorale ale secţiilor de votare, printre acestea numărându-se persoanele acreditate, respectiv observatori interni, desemnaţi de către asociaţii sau fundaţii, observatori internaţionali şi reprezentanţi ai instituţiilor mass-media străine.

Totodată, observatorii interni, desemnaţi de către asociaţii sau fundaţii, observatorii internaţionali şi reprezentanţii instituţiilor mass-media străine sunt acreditaţi de către Autoritatea Electorală Permanentă, în timp ce reprezentanţii instituţiilor mass-media româneşti au acces în secţiile de votare în ziua votării numai în baza actului de identitate şi a legitimaţiei de jurnalist, conform Hotărârii Autorităţii Electorale Permanente nr. 22/2024.

„Subliniem, în acest context, că Biroul Electoral Central nu are atribuţii să acrediteze asociaţii sau fundaţii, observatori internaţionali şi reprezentanţi ai instituţiilor mass-media străine să participe la operaţiunile birourilor electorale ale secţiilor de votare, iar legislaţia electorală nu prevede posibilitatea acreditării acestor categorii să participe la operaţiunile birourilor electorale superioare acestora”, a arătat BEC în comunicat.

În comunicat se mai menţionează că „toate institutele de sondare a opiniei publice care au formulat solicitări pentru efectuarea sondajelor la ieşirea de la urne şi care îndeplineau condiţiile legale au fost acreditate în acest sens, iar pentru sporirea transparenţei procesului electoral, a fost emisă Decizia nr. 4/D/24.09.2024 privind aprobarea procedurii de acreditare a delegaţilor formaţiunilor politice care participă la alegerile pentru Preşedintele României din anul 2024 şi nu au reprezentanţi în biroul electoral al secţiei de votare sau în biroul electoral pentru votul prin corespondenţă”.

Sursa: AGERPRES

Advertisement
Citeste mai mult ...

Actualitate