Connect with us
Data: 12/12/2024
.

Actualitate - Eveniment

Au început înscrierile pentru instituțiile de învățământ ale MAI și SRI

Publicat

pe

Inspectoratul de Poliţie Judeţean Hunedoara informează că, în din data de 27.04.2017, au început înscrierile în vederea şcolarizării într-una dintre instituţiile de învăţământ proprii şi subordonate Ministerului Afacerilor Interne, precum şi în instituţiile de învăţământ ale Serviciului Român de Informaţii care pregătesc specialişti pentru Ministerul Afacerilor Interne.

Pentru acest an, numărul de locuri alocat instituţiilor de învăţământ ale Ministerului Afacerilor Interne este următorul:

 

  1. a) Academia de Poliţie „ Alexandru Ioan-Cuza” Bucureşti:
  2. Facultatea de Științe Juridice și Administrative – Specializarea „Drept” – 85 de locuri .
  3. Facultatea de Poliție – specializarea „Ordine şi Siguranţă Publică”:

– arma poliţie : 270 de locuri din care 18 locuri pentru minorităţi (8 locuri pentru rromi, 6 locuri pentru maghiari şi 4 pentru alte minorităţi).

  1. b) Şcoala de Agenţi de Poliţie „ Vasile Lascăr” Câmpina – 500 locuri din care – 14 locuri pentru rromi, 8 locuri pentru alte minorităţi);
  2. c) Şcoala de Agenţi de  poliţie „Septimiu Mureşan” Cluj–Napoca – 150 de locuri

din care 6 locuri pentru rromi, 3 locuri pentru alte minorităţi);

  1. d) Şcoala de Subofiţeri de Pompieri şi Protecţie Civilă „Pavel Zăgănescu” – Boldeşti – 3 locuri;
  2. e) locurile alocate M.A.I. la instituţiile de învăţământ ale Serviciului Român de Informații:

– Academia Naţională de Informaţii „Mihai Viteazul” – 14 locuri.

Recrutarea candidaţilor pentru admiterea la instituţiile de învăţământ ale M.A.I. se realizează de structurile teritoriale de resurse umane din cadrul inspectoratelor judeţene de poliţie, respectiv Direcţia Generală de Poliţie a Municipiului Bucureşti, în raport de locul de domiciliu/reședința înscris în cartea de identitate.

Pentru a participa la concursurile de admitere în Academia de Poliţie „Alexandru Ioan Cuza” Bucureşti – Facultatea de Poliţie/Facultatea de Științe Juridice și Administrative – beneficiar Poliţie, în Şcolile de Agenţi de Poliţie „Vasile Lascăr” Câmpina şi „Septimiu Mureşan” Cluj-Napoca şi Serviciului Român de Informaţii, candidaţii trebuie să îndeplinească următoarele condiţii legale şi criterii specifice:

Advertisement
  1. a) să aibă cetăţenia română şi domiciliul în România;
  2. b) să cunoască limba română scris şi vorbit;
  3. c) să aibă capacitate deplină de exerciţiu;
  4. d) să fie declaraţi „apt” din punct de vedere medical, fizic şi psihic; aptitudinea/inaptitudinea se constată de structurile de specialitate ale Ministerului Afacerilor Interne, printr-o examinare medicală și evaluare psihologică, potrivit reglementărilor specifice în domeniu. În situația în care se constată inaptitudinea pentru oricare dintre situații, procedura de recrutare încetează pentru candidatul respectiv. Comisiile şi subcomisiile de concurs, ca urmare a examinării medicale, verificării îndeplinirii criteriilor antropometrice, existenţei semnelor / tatuajelor neacoperite de vestimentaţie, în ţinuta de vară, verificării aptitudinilor fizice şi, respectiv, evaluării psihologice, potrivit baremelor şi/sau criteriilor aplicabile
  5. e) să aibă vârsta de minimum 18 ani împliniţi în cursul anului în care participă la concurs;
  6. f) să fie absolvenţi de liceu cu diplomă de bacalaureat; dovada absolvirii se face cu diploma sau cu adeverinţă din care să rezulte faptul că au susţinut şi promovat examenul de bacalaureat;
  7. g) să aibă un comportament corespunzător principiilor care guvernează profesia de polițist;
  8. h) să nu aibă antecedente penale, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea;
  9. i) să nu fie în curs de urmărire penală ori de judecată pentru săvârşirea de infracţiuni
  10. j) să nu fi fost destituiţi dintr-o funcţie publică sau să nu fi încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 7 ani;
  11. k) nu au desfăşurat activităţi de poliţie politică, astfel cum sunt definite prin lege;
  12. l) îndeplinesc condiţiile prevăzute la art. 10 alin. (3) din Legea nr. 360/2002 privind Statutul poliţistului, cu modificările şi completările ulterioare.

 

Criterii specifice:

  1. a) să aibă înălţimea de minimum 1,70 m bărbaţii şi 1,65 m femeile; candidaţii pentru instituţiile de formare a ofiţerilor şi agenţilor de poliţie de frontieră pentru specializarea marină trebuie să aibă înălţimea de minimum 1,60 m, se realizează cu ocazia examinării medicale;
  2. b) să fi obţinut la purtare, în perioada studiilor liceale, media de cel puţin 9,00, cu excepţia candidaţilor care au absolvit instituţii de învăţământ de nivel liceal în state membre ale Uniunii Europene în care nu se evaluează prin notă/punctaj/calificativ purtarea elevului;
  3. c) să nu fi fost exmatriculaţi pentru abateri disciplinare dintr-o instituţie de învăţământ;
  4. d) să nu aibă semne particulare evidente sau tauaje neacoperite de vestimentație, în ținuta de vară; se realizează cu ocazia examinării medicale.
  5. e) să aibă vârsta de până la 27 de ani, împliniţi în anul participării la concursul de admitere, pentru candidaţii pe locurile MAI la alte instituții de învățământ militare (pentru instituţiile de învăţământ ale M.Ap.N. şi pentru Şcoala de Subofiţeri de Pompieri şi Protecţie Civilă “Pavel Zăgănescu” Boldeşti) şi 23 de ani, împliniţi în anul 2017 pentru candidaţii la Academia Naţională de Informaţii „Mihai Viteazul”;
  6. f) pentru admiterea în instituțiile de învățământ din sistemul de apărare, ordine publică și securitate națională, altele decât cele din subordinea MAI, pe locurile rezervate MAI, candidații trebuie să îndeplinească, după caz, și criteriile specifice de recrutare prevăzute de acestea.
  7. g) candidații care au fost declarații ”admis” la concursul de admitere în instituțiile de învățământ nu trebuie să aibă calitatea de membru al vreunui partid politic sau organizație cu caracter politic.
  8. h) alte cerințe specifice fiecărei instituții de învățământ.

 

Activitățile de recrutare și selecție încetează pentru candidații aflați în următoarele situații:

  1. Nu depun în termenul limită stabilit dosarul de recrutare în volum complet;
  2. Încearcă su fraudează, prin orice mijloace, activitatea de recrutare și selecție;
  3. Nu îndeplinesc în mod cumulativ condițiile și criteriile de admitere.

 

Candidații la Academia Naţională de Informaţii „Mihai Viteazul” trebuie să îndeplinească inclusiv criteriile de recrutare și selecționare mediatizate prin oferta publică de școlarizare a Serviciului Român de Informații, care este disponibilă la adresa http://animv.ro/licenta.

 

Principalele documente cuprinse în dosarul de recrutare sunt:

Advertisement

 

  1. cererea de înscriere, pusă la dispoziție de către structurile cu sarcini de recrutare;
  2. declaraţia de confirmare a cunoaşterii şi acceptării condiţiilor de recrutare;
  3. copii ale actului de identitate, carnetului de muncă şi, dacă este cazul, a livretului militar;
  4. diploma de bacalaureat (original/copie legalizată/copie) şi foaia matricolă (original/copie legalizată/copie); sau adeverinţă eliberată de liceu din care să reiasă faptul că este înscris la sesiunea de bacalaureat 2017; Excepție de la prezentarea actului de studii la recrutare fac candidații promoției 2017, care depun o adeverință eliberată de către instituția de învățământ la care au susținut examenul de bacalaureat fie la dosarul de recrutare, fie în momentul înscrierii la instituția de învățământ pentru probele de selecție și verificare a cunoștințelor. Adeverința să conțină: notele obținute la probele de examen, media generală de bacalaureat, mediile obținute în anii de liceu, termenul de valabilitate și faptul că nu a fost eliberată diploma. Sunt acceptate şi copii legalizate ale documentelor de studii, – diplomă de bacalaureat și foaie matricolă – dacă acestea sunt prezentate din iniţiativa candidatului

Documentele vor fi prezentate de către candidat, în original, urmând a fi certificate pentru conformitate, în prezenţa acestuia conform prevederilor legale. Precizăm faptul că nu se acceptă xerocopierea documentelor originale care prezintă deteriorări sau alterări ale elementelor de siguranţă şi care nu permit stabilirea autenticităţii acestora sau sunt plastifiate.

  1. următoarele documente în copie: certificatul de naştere pentru candidat, soţ/soţie şi fiecare copil, certificatul de căsătorie, precum şi hotărârile judecătoreşti privind starea civilă;
  2. CV, autobiografia şi tabelul nominal cu rudele candidatului;
  3. cazierul judiciar al candidatului;
  4. certificatul de examinare psihologică al candidatului sau nota compartimentului de resurse umane în cazul în care rezultatele examenului psihologic s-au comunicat pe bază de tabel nominal;
  5. fişa medicală tip de încadrare în Ministerul Afacerilor Interne;
  6. caracterizarea de la ultimul loc de muncă, respectiv din instituţia de învăţământ în cazul absolvenţilor în primul an de la absolvire;
  7. 3 fotografii 3×4 cm și 1 fotografii 9×12 cm.

 

Candidaţii etnici/minoritari care se înscriu pentru locurile alocate distinct acestora declară pe propria răspundere apartenența la etnia/minoritatea respectivă și depun o adeverință emisă de  o organizație etnică/minoritară, constituită potrivit legii, care să ateste etnia de apartenenţă a candidatului, respectiv calitatea de etnic.

 

Candidaţii pe locurile destinate minorităţii maghiare la Academia de Poliţie „Alexandru Ioan Cuza” trebuie să dovedească faptul că au susţinut examenul de bacalaureat la limba maternă, limba maghiară.

Candidaţilor care nu îndeplinesc condiţiile legale şi criteriile specifice stabilite de actele normative în vigoare nu li se mai întocmesc dosare de recrutare.

Advertisement

Cererile de înscriere la concursul de admitere pot fi primite până la data de 26.05.2017 pentru candidaţii care optează pentru admiterea la Academia de Poliţie „Alexandru Ioan Cuza” – Bucureşti, M.Ap.N., Academia Naţională de Informaţii „Mihai Viteazul” – Bucureşti, școlile postliceale ale M.Ap.N,  și până la data de 21.07.2017 pentru candidații la şcolile postliceale ale Ministerului Afacerilor Interne.

 

Datele limită până la care candidaţii vor depune la dosarul de recrutare toate documentele necesare, cu respectarea condiţiilor de organizare a concursului sunt: 20.06.2017 pentru instituțiile de învățământ superior, iar pentru şcolile postliceale ale Ministerului Afacerilor Interne este 11.08.2017

Pentru înscriere, candidaţii se vor prezenta cu cartea de identitate, iar cu această ocazie le vor fi înmânate adresele pentru examinarea medicală.

Perioadele de desfăşurare, tematica şi bibliografia pentru concursul de admitere în instituţia de învăţământ a Serviciului Român de Informaţii pot fi obţinute de pe site-ul acestei instituţii.

Advertisement

La înscrierea la instituţiile de învăţământ pentru concursul de admitere participă candidaţii care au promovat evaluarea psihologică/ psihotehnică şi au fost declaraţi „apt medical”.

Cei interesaţi pot obţine detalii suplimentare de la ofiţerii Serviciului Resurse Umane, deplasându-se la sediul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Hunedoara, din municipiul Deva, strada Minai Eminescu, nr. 130, apelând numărul de telefon 0254.206722 (int. 20113, 20114), ori de pe site-ul instituţional (https://hd.politiaromana.ro/), accesând de pe pagina principală butonul „Secțiunea carieră, Admitere instituții învățământ”.

În vederea promovării ofertei educaţionale a M.A.I., poliţiştii hunedoreni, cu sprijinul Inspectoratului Şcolar Judeţean Hunedoara, au demarat o campanie de informare directă a elevilor claselor terminal de liceu cu privire la posibilitatea urmării unei cariere de poliţist.

Până în momentul de faţă, 18 tineri s-au prezentat la sediul Serviciului Resurse Umane pentru a depune cereri în vederea susţinerii examenului de admitere în una dintre instituţiile de învăţământ ale M.A.I.

Advertisement
Advertisement

Actualitate

20 de ani de la înființarea IGSU. Evenimente speciale organizate de ISU Hunedoara

Publicat

pe

Redactat de

Pe 15 decembrie 2024, se împlinesc 20 de ani de la înființarea Inspectoratului General pentru Situații de Urgență (IGSU), o structură esențială în protecția vieții și bunurilor cetățenilor în fața situațiilor de urgență. Cu acest prilej, Inspectoratul pentru Situații de Urgență „Iancu de Hunedoara” al județului Hunedoara organizează o serie de evenimente dedicate marcării acestui moment aniversar.

Programul activităților:

Ziua Porților Deschise
Vineri, 13 decembrie, începând cu ora 10:00, subunitățile ISU din județ își vor deschide porțile pentru public. Detașamentele de Pompieri din Hunedoara, Petroșani și Orăștie, precum și Secțiile de Pompieri din Brad și Ilia, vor oferi vizitatorilor ocazia să descopere echipamentele utilizate în intervenții, să interacționeze cu personalul de intervenție și să afle detalii despre activitatea pompierilor.

Expoziție și demonstrații la Shopping City Deva
Tot vineri, de la ora 12:00, la Shopping City Deva, va fi organizată o expoziție impresionantă de tehnică de intervenție, care va include autospeciale moderne, echipamente de descarcerare și alte dispozitive utilizate de pompieri în misiuni. De asemenea, echipele SMURD vor susține exerciții demonstrative de acordare a primului ajutor, oferind publicului informații utile despre cum pot acționa rapid în caz de urgență.

IGSU, două decenii de dedicare

Creat în decembrie 2004 prin fuziunea Inspectoratului General al Corpului Pompierilor Militari cu Comandamentul Protecției Civile, IGSU a devenit integratorul principal al Sistemului Național de Management al Situațiilor de Urgență. Structurile subordonate, inclusiv ISU „Iancu de Hunedoara,” au misiunea de a gestiona riscurile și de a interveni prompt în cazuri de incendii, inundații, alunecări de teren, accidente colective, calamități naturale sau antropice.

Cu peste 280 de subunități operative la nivel național, IGSU este un reper al siguranței publice, sprijinind comunitățile în momente critice. SMURD, parte integrantă a IGSU, oferă servicii de prim-ajutor calificat și intervenție medicală de urgență, salvând vieți în situații limită.

Advertisement

Implicarea comunității

Evenimentele organizate de ISU Hunedoara sunt o oportunitate pentru cetățeni de a înțelege mai bine activitatea pompierilor și modul în care aceștia contribuie la siguranța comunității. Totodată, ele reprezintă un moment de recunoștință pentru munca și dedicarea personalului ISU, care zilnic își riscă viața pentru a proteja pe ceilalți.

Publicul este invitat să participe la activități, să interacționeze cu pompierii și să descopere tehnologiile și echipamentele care fac posibile intervențiile de succes.

Citeste mai mult ...

Actualitate

Acțiune a polițiștilor din cadrul Poliției Orașului Simeria, pentru siguranța rutieră

Publicat

pe

Redactat de

Acțiune a polițiștilor din cadrul Poliției Orașului Simeria, pentru siguranța rutieră

În data de 11 decembrie 2024,  polițiștii din cadrul Poliției Orașului Simeria au desfășurat o acțiune pentru creșterea siguranței în trafic și prevenirea evenimentelor rutiere.

În cadrul acțiunii, în intervalul orar 10.30-12:30, au fost oprite pentru control, în orașul Simeria, 15 autovehicule, iar 15 persoane au fost verificate în bazele de date, prin utilizarea aplicației eDAC.

Ca urmare a neregulilor constatate, polițiștii au aplicat 3 sancțiuni contravenționale pentru încălcarea legislației rutiere, conform O.U.G. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, iar pentru lipsă RCA a fost reținut un certificat de înmatriculare și un  set de plăcuțe de înmatriculare.

Totodată, polițiștii au constatat și două infracțiuni rutiere: conducere sub influența alcoolului și conducere fără permis de conducere.

Cele două infracțiuni au fost constatate în jurul orei 11:00, când polițiștii au oprit pe D.N.7 un autoturism care se deplasa din direcția de mers Simeria-Deva, fiind condus de un bărbat de 50 de ani, din comuna Turdaș.

Advertisement

În urma verificărilor în bazele de date, polițiștii au stabilit că bărbatul nu deține permis de conducere valabil pentru nicio categorie de vehicule.

De asemenea, cel aflat la volan a fost testat cu aparatul etilotest, care a indicat valoarea de 0,93 mg/l alcool pur în aerul expirat, motiv pentru care a fost condus la o unitate medicală, în vederea recoltării probelor biologice de sânge necesare stabilirii cu exactitate a concentrației volumului de alcool în sânge.

 

Citeste mai mult ...

Actualitate

Tânărul de 21 de ani, urmărit de polițiști, a fost reținut pentru 24 de ore 

Publicat

pe

Redactat de

Tânărul de 21 de ani, urmărit de polițiști, a fost reținut pentru 24 de ore .

Polițiștii Serviciului Rutier au continuat cercetările în cazul tânărului de 21 de ani, din Deva, care a fost urmărit în trafic ieri, în municipiul Deva, după ce nu a respectat semnalul regulamentar de oprire. În urma verificărilor, acesta a fost reținut pentru 24 de ore, fiind cercetat pentru:

• Conducere fără permis;

• Conducerea unui autovehicul neînmatriculat;

• Furtul plăcuțelor de înmatriculare montate pe autoturismul pe care îl conducea.

În momentul în care a fost oprit, autoturismul condus de acesta avea montate plăcuțe de înmatriculare care nu corespundeau vehiculului, iar investigațiile polițiștilor au relevat că acestea erau furate.

Advertisement

Poliția reamintește tuturor conducătorilor auto:

– Respectați semnalele polițiștilor și opriți la solicitarea acestora;

– Conducerea fără permis, sub influența alcoolului sau utilizarea unor plăcuțe false ori furate sunt infracțiuni grave, sancționate conform legii;

– Respectați regulile de circulație pentru siguranța dumneavoastră și a celor din jur.

Poliția Rutieră va continua să acționeze ferm față de cei care încalcă legea și pun în pericol siguranța publică.

Advertisement
Citeste mai mult ...

URMĂREȘTE ServusHD TV

Ultima ora

PROGNOZA METEO

CURS VALUTAR

PUBLICITATE

Cumpara si citeste PDF

ABONAMENT ONLINE

MICA / MARE PUBLICITATE

LOCURI DE MUNCA

ANUNTURI MICA PUBLICITATE

publica anunt servuspress

Agentie Imobiliara Deva

Actualitate