Connect with us
Data: 22/05/2025
.

Social

Calendar OFICIAL. Când intră banii în luna mai: alocații, indemnizații, pensii și alte drepturi sociale

Publicat

pe

Ministerul Muncii a anunțat că toate sumele aferente plății alocațiilor pentru copii, indemnizațiilor, pensiilor și tuturor celorlalte drepturi sociale vor ajunge la timp la beneficiari, chiar dacă începutul lunii aduce mini-vacanța de 1 Mai.

 

Agenția Națională pentru Plăți și Inspecție Socială va face plata prestațiilor și beneficiilor sociale astfel:

 

Alocația de stat pentru copii: 8 MAI în cont bancar; începând cu 13 MAI prin mandat poștal;

Advertisement

Indemnizația de creștere a copilului: 8 MAI în cont bancar; începând cu 13 MAI prin mandat poștal;

Stimulentul de inserție: 8 MAI în cont bancar; începând cu 13 MAI prin mandat poștal;

Alocația de plasament: 8 MAI în cont bancar; începând cu 13 MAI prin mandat poștal;

Drepturile persoanelor cu dizabilități: 12 MAI în cont bancar; începând cu 14 MAI prin mandat poștal;

Alocația lunară de hrană pentru persoane cu HIV/SIDA: 20 MAI în cont bancar; începând cu 20 MAI prin mandat poștal;

Advertisement

Indemnizația lunară de hrană pentru bolnavii de TBC: 20 MAI în cont bancar; începând cu 20 MAI prin mandat poștal;

Ajutorul pentru susținerea familiei (VMI): 20 MAI în cont bancar; începând cu 20 MAI prin mandat poștal;

Ajutorul de incluziune (VMI): 20 MAI în cont bancar; începând cu 20 MAI prin mandat poștal.

Casa Națională de Pensii Publice va face plata pensiilor astfel:

-Prin mandat poștal: începând cu 2 MAI 2025

Advertisement

-În cont bancar: 12 MAI 2025

-Pentru pensionarii din străinătate (prin Citi Bank): 20 MAI 2025

Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă va face plata prestațiilor astfel:

Între 14-16 MAI plata ajutorului de șomaj va ajunge la beneficiari atât prin mandat poștal, cât și pe card.

Advertisement

Actualitate

Trusou pentru nou -născuți. Încă cinci mame din Deva au primit cardurile sociale destinate copiilor de până la trei luni

Publicat

pe

Redactat de

 

Încă cinci mame cu nou-născuți, din municipiul Deva, care provin din medii devavorizate, au intrat în posesia cardurilor sociale în valoare de 2.000 de lei, cofinanțate din fonduri UE, prin programul „Acordarea de trusouri pentru nou-născuți”, au informat reprezentanții Direcției de Asistență Socială (DAS) Deva.

Acest sprijin financiar, oferit sub forma unor tichete sociale pe suport electronic, este destinat achiziționării de produse necesare îngrijirii nou-născutului. Banii pot fi utilizați în termen de șase luni de la data emiterii cardurilor, în rețeaua de magazine afiliate.

“Aceasta este a cea de-a doua serie de mame din municipiul Deva care beneficiază de sprijinul material destinat nou-născuților, de la debutul programului, în 12 aprilie 2024. Pe de altă parte, alte trei mame, dintre care două minore, cu copii în vârstă de până la 3 luni, au depus cereri, în luna aprilie 2025, la Direcția de Asistență Socială Deva, pentru acordarea tichetelor sociale pe suport electronic. Lista beneficiarilor se actualizează lunar. Măsura de sprijin se aplică până în anul 2027, iar suma de 2.000 de lei se acordă într-o tranșă unică pentru fiecare mamă și nou-născut care îndeplinesc condițiile prevăzute de lege”, arată reprezentanții DAS Deva.

Informații suplimentare se pot obține la numerele de telefon 0799.992.311 și 0254.218.030 / Tasta 1 (Serviciul Evidență și Plată Beneficii de Asistență Socială), de luni până joi, între orele 8:00 – 16:30 sau vineri, între orele 8:00 – 14:00.

Advertisement

Conform OUG nr. 34/2024, sprijinul material este completat cu măsuri auxiliare, care includ indicații de îngrijire a nou-născutului și educație sanitară și de prim-ajutor pentru acesta, educație cu privire la asigurarea igienei corporale și a locuinței, recomandări nutriționale și facilitarea accesului la servicii medicale și sociale.

Citeste mai mult ...

Actualitate

Două săptămâni până la expirarea cardurilor de 2.000 de lei, pentru nou -născuți

Publicat

pe

Redactat de

Mămicile care au beneficiat de cardurile pentru nou – născuți, emise în noiembrie 2024 și distribuite în luna decembrie a aceluiași an, mai au la dispoziție 14 zile pentru utilizarea sumelor încărcate. Banii pot fi folosiți până în data de 28 mai 2025, inclusiv, au anunțat reprezentanții Direcției de Asistență Socială (DAS) Deva.

Cardurile, în valoare de 2.000 de lei, sunt susținute din fonduri externe nerambursabile și se acordă, la cerere, o singură dată – până în anul 2027. “Sprijinul material de 2.000 de lei este destinat copiilor în vârstă de până la 3 luni, ale căror mame fac parte din următoarele 6 categorii sociale defavorizate: mame care beneficiază de venit minim de incluziune; mame cu dizabilități; mame minore; mame aflate temporar în situații critice de viață, stabilite prin anchetă socială (ex.: victime ale calamităților, ale violenței domestice etc.); mame care nu dețin acte de identitate; mame cetățeni străini sau apatrizi care provin din zone de conflict armat și dețin permis de ședere temporară”, arată reprezentanții DAS Deva.

Cererile pentru acordarea cardurilor se depun la Direcția de Asistență Socială Deva (Str. I.L. Caragiale, nr. 4, etajul 1) – Serviciul Evidență și Plată Beneficii de Asistență Socială, de luni până joi, între orele 8:00 – 16:30 sau vineri, între orele 08:00 – 14:00.

Lista mamelor și nou-născuților, din municipiul Deva, care pot beneficia de cardurile în valoare de 2.000 de lei este actualizată lunar de Direcția de Asistență Socială Deva.

Informații suplimentare se pot obține la numerele de telefon 0799.992.311 și 0254.218.030 / Tasta 1 (Serviciul Evidență și Plată Beneficii de Asistență Socială), în timpul programului de lucru.

Advertisement

 

Sursa foto: DAS Deva
Citeste mai mult ...

Actualitate

Zeci de angajați ai Primăriei Deva au donat sânge

Publicat

pe

Redactat de

 

Peste 40 de angajați ai Primăriei Deva și Direcției de Asistență Socială Deva au donat sânge, în cadrul unei acțiuni ce s-a desfășurat astăzi, pentru a salva viețile oamenilor aflați în situații critice.

Acțiunea de donare de sânge a fost organizată în colaborare cu Centrul de Transfuzie Sanguină Hunedoara.

Sursa: DAS Deva

Mai mult de trei sferturi dintre participanți au fost femei, iar printre donatori s-au aflat și secretarul general al municipiului Deva și arhitectul șef.

Acțiunea s-a desfășurat timp de patru ore, la sediul Primăriei Deva, și a fost deschisă oricărui cetățean care a dorit să doneze „picătura salvatoare”, pentru a suplini rezervele de sânge de care au nevoie pacienții din spitale.

Cei 41 de angajați ai administrației publice locale prezenți la acțiune au donat, în total, peste 18 litri de sânge care pot salva cel puțin 120 de vieți.

Advertisement

Aceasta este a doua acțiune de donare de sânge la care participă angajații municipalității, de la începutul anului 2025 – după campania desfășurată în luna ianuarie.

Citeste mai mult ...

Anunţ referitor la elaborarea unui proiect de act normativ

Astăzi, 22.05.2025, Primăria Municipiului Deva, anunţă deschiderea procedurii de transparenţă decizională a procesului de elaborare a proiectului următorului act normativ:

  1. Aprobarea documentaţiei Plan Urbanistic Zonal ,,Zonă Rezidențială”, generat de imobilul situat în intravilan, municipiul Deva, strada Mihail Sadoveanu, nr. 28”

Documentația aferentă proiectului de hotărâre include: proiect de hotărâre, referat de aprobare, raport compartiment de specialitate,

  1. Documentaţia poate fi consultată pe site-ul Primăriei municipiului Deva: www.primariadeva.ro – Secțiunea: Ședințe de Consiliu local – Transparență decizională – Proiecte de hotărâri 2025, pe Monitorul oficial local – Secțiunea – Alte documente – 6.4 – Informare asupra proiectelor de acte administrative cu caracter normativ și la sediul Primăriei municipiului Deva, Piața Unirii, nr.4.

  2. Proiectul de act normativ se poate obţine în copie, pe bază de cerere depusă la sediul Primăriei municipiului Deva, Compartimentul Centrul de informare a cetățenilor.

Eventualele propuneri, sugestii, opinii cu valoare de recomandare privind proiectul de act normativ supus procedurii de transparenţă decizională, se pot depune până la data de 02.06.2025, folosind formularul pentru colectarea de sugestii, propuneri, opinii cu valoare de recomandare, disponibil pe pagina de internet a instituţiei la linkul www.primariadeva.ro – Secțiunea: Ședințe de consiliu local – Transparență decizională – Propuneri sugestii pentru proiectele de hotărâre, pe adresa de e-mail: primar@primariadeva.ro sau la sediul Primăriei municipiului Deva – Compartimentul Centrul de informare a cetățenilor, de luni până joi, între orele 08 – 16 și vineri între orele 08 – 14.

Materialele transmise vor purta menţiunea „Propuneri privind…………”(se va menționa titlul proiectului la care se face referire).

Propunerile, sugestiile, opiniile cu valoare de recomandare vor fi publicate pe pagina de internet a instituţiei, la linkul www.primariadeva.ro.

Nepreluarea recomandărilor formulate şi înaintate în scris va fi justificată în scris.
   Pentru cei interesaţi există şi posibilitatea organizării unei întâlniri în care să se dezbată public proiectul de act normativ, în cazul în care acest lucru este cerut în scris de către o asociaţie legal constituită sau de către o altă autoritate sau instituţie publică până la data de 02.06.2025.
   Pentru informaţii suplimentare, vă stăm la dispoziţie la următoarele date de contact: telefon: 0254232310, e-mail:apl@primariadeva.ro, Compartiment administrație publică locală.

URMĂREȘTE ServusHD TV

Ultima ora

PROGNOZA METEO

CURS VALUTAR

PUBLICITATE

Cumpara si citeste PDF

ABONAMENT ONLINE

MICA / MARE PUBLICITATE

LOCURI DE MUNCA

ANUNTURI MICA PUBLICITATE

publica anunt servuspress

Agentie Imobiliara Deva

Actualitate