Actualitate
Campion pe sate. Un tânăr din Băcia a reușit să comită peste 10 furturi în ultimele șase luni
Un tânăr în vârstă de 18 ani, din comuna Băcia a reușit „performanța” de a comite 10 infracțiuni de furt calificat în ultimele șase luni. Din fericire, „distracția” lui a fost întreruptă de oamenii legii care l-au reținut. Poliţia Oraşului Simeria a luat măsura preventivă a reţinerii pentru 24 de ore faţă de acest tânăr care este acum cercetat. În urma probatoriului administrat, poliţiştii au stabilit că individul a comis, în ultimele șase luni, peste 10 infracţiuni de furt calificat din locuinţe şi anexe situate pe raza oraşului Simeria şi a satelor învecinate. „Poliţiştii simerieni, sprijiniți de lucrători din cadrul Serviciului pentru Acţiuni Speciale Hunedoara, au fost efectuat șapte percheziții domiciliare (pe raza localităţilor Totia, Băcia, Tîmpa, Simeria şi Zam), la locuinţele unor persoane suspectate de implicare, sub diferite forme şi participaţii, în infracţiunile de furt calificat comise de tânărul din comuna Băcia. În urma efectuării perchezițiilor, au fost identificate mai multe bunuri susceptibil a face obiectul infracțiunilor de furt calificat, în valoare totală de peste 12.000 lei, obiecte ce au fost ridicate pentru cercetări”, a precizat comisar Bogdan Nițu, purtătorul de cuvânt al IJP Hunedoara. Față de tânărul în vârstă de 18 ani, Parchetul de pe lângă Judecătoria Deva a dispus măsura controlului judiciar pentru 60 de zile.
Actualitate
Garda de Mediu Hunedoara: Amenzi de 130.000 de lei, în ultimul trimestru din 2024
Comisarii de mediu, din județul Hunedoara, au aplicat amenzi în valoare totală de 130.000 de lei, în urma controalelor efectuate în ultimul trimestru din 2024.
În perioada 1 octombrie – 31 decembrie 2024, comisarii din cadrul Comisariatului Judeţean Hunedoara al Gărzii Naţionale de Mediu au efectuat un număr total de 158 inspecţii, atât inspecţii planificate cât și inspecţii neplanificate.
Inspecţiile planificate (93) au fost realizate conform Planului anual de activitate al Comisariatului Judeţean Hunedoara al Gărzii Naţionale de Mediu, la operatorii economici care desfăşoară activităţi cu impact asupra mediului şi se supun procedurii de reglementare.
În cadrul inspecţiilor neplanificate au fost efectuate un număr de 65 controale după cum urmează: șase controale în urma autosesizării; 31 controale de verificare a respectării condiţiilor din actele de reglementare; cinci controale efectuate în urma sesizărilor; un control pentru investigarea unor accidente sau incidente cu impact asupra mediului; 18 controale dispuse de Comisariatul General al Gărzii Naţionale de Mediu; patru controale cu alte autorităţi, conform protocoalelor încheiate în acest sens cu instituţii la nivel judeţean/național.
“Principalele neconformităţi constatate în urma controalelor efectuate în perioada menţionată au fost: lipsa solicitării/obţinerii actelor de reglementare din punct de vedere al protecţiei mediului; nerespectarea prevederilor autorizaţiei/autorizatiei integrate de mediu/acordului de mediu; gestionarea necorespunzatoare a deșeurilor deținute sau generate în urma desfășurării activității; lipsa evidentei gestiunii deșeurilor; nerespectarea prevederilor legale privind protecția apelor; nedepunerea în termenul legal al declarațiilor privind obligațiile de plată la Administratția Fondului pentru Mediu; neatingerea în anul 2023 a unui nivel de pregătire pentru reutilizare și reciclare de minim 50% din masa totală generată, cel puțin pentru deșeurile de hârtie, metal, plastic și sticlă provenind din deșeurile menajere; neluarea măsurilor necesare în vederea prevenirii poluarii solului; neluarea măsurilor necesare în vederea reducerii emisiilor de poluanți în atmosferă. În urma acestor controale, au fost aplicate 66 sancţiuni contravenţionale principale, respectiv 56 avertismente și 10 amenzi (cele mai mari au avut valoarea de 50000 lei), în valoare totală de 160.000 lei”, se arată într-un comunicat transmis de Comisariatul Judeţean Hunedoara al Gărzii Naţionale de Mediu.
Actualitate
Deva: A fost aprobată lista de priorități pentru repartizarea locuințelor sociale pe acest an. Peste 60 la sută dintre solicitanți, persoane singure
Consiliul Local Deva a aprobat, prin Hotărârea nr. 361/2024, lista de priorități a persoanelor din municipiul Deva îndreptățite să primească o locuință socială în anul 2025, în ordinea de prioritate stabilită de Comisia socială de analiză a solicitărilor de locuințe destinate închirierii, a informat Direcția de Asistență Socială (DAS) Deva.
Documentul cuprinde numele a 137 de persoane care au solicitat o locuință socială, ordonate în funcție de punctajul obținut pe baza criteriilor de stabilire a ordinii de prioritate, aprobate prin hotărâre a Consiliului Local.
Conform datelor prezentate de către DAS Deva, aproape două treimi (62%) din totalul solicitanților incluși pe lista de priorități sunt persoane singure. Pe de altă parte, trei sferturi dintre aceștia au depus cereri pentru atribuirea unei locuințe sociale în perioada 2020-2024.
“La întocmirea listei de priorități a persoanelor îndreptățite să primească o locuință socială în acest an au fost luate în calcul dosarele complete și actualizate, conform legii, până în data de 31 octombrie 2024. Dosarele depuse după această dată vor fi analizate în 2025, în vederea întocmirii listei cu ordinea de prioritate valabilă pentru anul viitor”, arată într-un comunicat reprezentanții instituției.
Lista devenilor îndreptățiți să primească o locuință socială în anul 2025 poate fi consultată la sediul Direcției de Asistență Socială Deva (Str. I.L. Caragiale, nr. 4, etaj 1) sau pe pagina de internet a instituției – https://dasdeva.ro, Secțiunea Locuințe și asociații – Locuințe sociale.
Informații suplimentare se pot obține la numerele de telefon 0755.878.380, 0737.036.002 și 0254.218.030 / Tasta 3 (Serviciul Fond Locativ – Locuințe sociale), de luni până joi – între orele 8:00-16:30 sau vineri – între orele 8:00-14:00.
Potrivit datelor centralizate de Serviciul Fond Locativ, anul trecut, 55 de persoane, cu domiciliul în municipiul Deva, au solicitat atribuirea unei locuințe sociale.
DAS Deva administrează, în prezent, un număr de peste 650 de locuințe sociale (garsoniere, apartamente și camere de cămin), aflate în 17 imobile.
Foto: DAS Deva
Actualitate
3 februarie – prima zi de încasare a taxelor de închiriere a parcărilor rezidențiale din Deva
Prima zi de încasare a taxelor aferente contractelor de închiriere pentru parcările rezidențiale din municipiul Deva este 3 februarie 2025, informează Serviciul Administrare Domeniul Public și Privat din cadrul Primăriei Municipiului Deva.
“Toți deținătorii de contracte de închiriere a locurilor de parcare vor putea efectua plățile conform termenilor contractuali stabiliți. Plățile se realizează la casieria Serviciul Administrare Domeniul Public și Privat, de luni până joi, între orele 8:30-16:00 și vineri, între orele 8:30-13:00”, se arată într-un comunicat al Primăriei Deva.
Pentru informații suplimentare, cetățenii sunt invitați să contacteze Serviciul Administrare Domeniul Public și Privat la numărul de telefon 0787727614.
Sursa foto: Primăria Municipiului Deva
-
Actualitatecu 2 zile in urma
INSP – Informare privind Metapneumovirusul uman (HMPV). Este un virus respirator obișnuit
-
Actualitatecu 3 zile in urma
Incendiu la acoperișul unei case din satul Ormindea
-
Actualitatecu 2 zile in urma
UPDATE| O tânără de 17 ani și fiica ei în vârstă de nicio lună, date dispărute
-
Actualitatecu 2 zile in urma
Corvinul, 2-2 la transferuri
-
Actualitatecu 2 zile in urma
Au rămas, în toiul iernii, fără agoniseala de o viață. Apel la ajutor pentru o familie din satul Bucium – Orlea
-
Actualitatecu 2 zile in urma
Peste 70 de turiști, salvați de pe munte, în ultimele 24 de ore. Cinci apeluri pentru Salvamont Lupeni
-
Actualitatecu 2 zile in urma
Reguli mult mai stricte pentru promovarea în Liga 3
-
Actualitatecu 2 zile in urma
Cardurile sociale, alimentate doar cu 125 de lei, o dată la șase luni