Actualitate
Cine mai conduce CEH și spre ce?
Complexul Energetic Hunedoara (CEH) nu mai este în insolvență, grație unei decizii judecătorești, iar administratorii au plecat din Petroșani în 3 mai. Cel care a contestat insolvența, Adrian Jurca, spune acum că există câteva soluții, iar CEH are șanse să rămână măcar cu două unități viabile, dar se teme de ce va face noua conducere, care este de fapt cea veche.
Adiministratorii judiciar și cel special au plecat de la CEH. Acum, la cârma societății sunt tot cei care erau în decembrie anul trecut. Decizia de a părăsi sediul colosului hunedorean a survenit imediat după ce instanța a dat câștig de cauză celor care au contestat insolvența, iar acum situația se reîntoarce de unde a pornit. „Noi am făcut apelul bazat doar pe faptul că o mină nu poate să intre în faliment. Ea trebuie închisă conform unor legi speciale organice, numite Legea Minelor. Dosarul se reîntoarce la Tribunalul Hunedoara, cu siguranță Tribunalul Hunedoara va impune CEH să respecte legea minelor, dacă sunt nerentabile și lucrurile vor merge pe acest făgaș. Administratorii judiciari m-au sunat marți, în 3 mai, și și-au luat rămas bun de la noi. Cam tot ce au făcut ei până acum devine nul, inclusiv concedierea oamenilor. Administratorul judiciar este posibil să se reîntoarcă, dar în condițiile în care va fi numit în continuare, printr-un ordin de ministru”, a explicat Adrian Jurca, lider al sindicatului Noroc Bun, sindicat care a contestat în instanță decizia de insolvență.
Notificări prim-ministrului Cioloș
Liderul Adrian Jurca spune acum că va trimite notificări premierului Dacian Cioloș și ministrului energiei și că va cere să se implice cât mai urgent în această problemă. „La ora actuală, președintele C.A. este Aurel Ghimpău. Ministerul va trebui foarte repede să vadă dacă se merge cu C.A. vechi sau dacă se revine asupra lui. Este posibil să se decidă o altă conducere la CEH. Sunt foarte multe decizii care trebuie luate rapid. De data asta, o instanță și-a dat seama că oamenii nu pot fi aruncați în stradă, doar că cineva a introdus o cerere de insolvență”, a mai adăugat Jurca. Complexul Energetic Hunedoara este acum într-o etapă cu totul nouă și totuși veche, iar sindicaliștii spun că se tem de consecințe negative. „Este posibil să ne trezim cu decizii aberante, că, probabil, șefii din CEH se vor gândi să revină la vechile salarii mari și la toate beneficiile mari. O măsură care se poate lua urgent este ca cei de la CEH să meargă la judecător să ceară un mandat de concordat preventiv. Adică li se vor debloca absolut toate conturile. Ei recunosc în fața instanței că au o problemă financiară. Judecătorul le aprobă în 48 de ore și ei pot să își desfășoare activitatea fără a avea penalități”, a conchis Adrian Jurca. Ministerul Energiei va fi notificat de cei care au obținut această decizie de anulare a stării de insolvență și, spune Adrian Jurca, premierul Cioloș va afla și el care ar fi pașii spre o altă abordare a activității economice de la Complexul Energetic Hunedoara.
Actualitate
APIA a început campania de primire a Cererilor de plată pentru anul 2025

Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA) a demarat astăzi, 3 martie 2025, Campania de primire a Cererilor de plată în anul 2025. Fermierii pot depune Cererea de plată până pe data de 30 mai, fără obligația de a se prezenta la Centrele APIA, doar prin accesarea aplicației geospațiale AGI Online, conform Instrucţiunilor de utilizare disponibile în interfaţa aplicaţiei, pe site-ul APIA www.apia.org.ro.
În situația în care se accesează și scheme din sectorul zootehnic, fermierii se vor prezenta la Centrele APIA conform programării pe care au stabilit-o în prealabil cu funcționarii APIA, în vederea completării declarației sector zootehnic în aplicația dedicată sectorului zootehnic, înainte de accesarea AGI Online. Astfel, funcționarii APIA vor contacta fermierii în vederea programării pentru depunerea Cererilor de plată.
La completarea Cererii, fermierii care sunt beneficiari APIA își vor actualiza informațiile din Cererea de plată pentru Campania 2025. Se va completa o singură Cerere de Plată, chiar dacă solicitantul utilizează suprafeţe de teren și/sau deține explotații cu cod ANSVSA în diferite localităţi/judeţe.
Fermierii trebuie să verifice împreună cu primăria pe raza căreia utilizează terenul, situația înscrierii în Registrul agricol a datelor despre terenul agricol și să permită acesteia să transmită la APIA adeverințele privind utilizarea terenului conform înscrierii în Registrul Agricol.
Documentele care fac dovada că terenul agricol se află la dispoziţia fermierului trebuie să fie încheiate înaintea depunerii Cererii de plată şi să fie valabile la data depunerii acesteia.
Adeverințele emise pentru schemele de sprijin cuplat din sectorul zootehnic de către asociaţia/agenţia acreditată pentru înfiinţarea şi menţinerea registrului genealogic al rasei/oficiul pentru zootehnie judeţean, pot fi transmise electronic prin platforma pusă la dispoziție de către APIA, cu informarea fermierului conform procedurii deja utilizate și în anii anteriori de campanie. De asemenea, fermierii care deţin animale în exploataţie au obligația să se asigure că datele acestora sunt actualizate/corectate în Baza Națională de Date (BND) (la medicul veterinar concesionar/asociaţie/propriile evidenţe, dacă este utilizator SNIIA).
Responsabilitatea privind legalitatea şi valabilitatea documentelor aparţine fermierului şi/sau autorităţii care a emis/atestat aceste documente, după caz.
Fermierii pot semna Cererile folosind și semnătura electronică. În această situație este necesar să anunțe (prin mesaj, telefonic sau prin e-mail) funcționarul desemnat să gestioneze cererea despre faptul că dorește să se semneze electronic Cererea de plată. Semnătura electronică aplicată pe cererea de plată trebuie descărcată din aplicația AGI Online la data depunerii Cererii. Angajamentele și declarațiile, părți ale cererii de plată, se vor semna, de asemenea, electronic la aceeași dată.
Materialele de informare (afiș, pliante, broșură) aferente Campaniei 2025, legislația aferentă, informațiile detaliate pentru accesarea fiecărei măsuri de sprijin/intervenții și listele cu UAT-uri eligibile pentru Măsura 10, DR-01, DR-02, DR-03, DR-09, DR-10, DR-11, pot fi consultate la Centrele APIA și pe site-ul instituției: www.apia.org.ro.
Foarte important este ca, înainte de semnarea Cererii de plată 2025, solicitanții să verifice încă o dată infomațiile înscrise în aceasta și documentația care o însoțește.
„Asigurăm fermierii de tot sprijinul specialiștilor APIA în informarea cât mai eficientă cu privire la depunerea Cererilor de plată în anul 2025 și furnizarea informaţiilor necesare pentru accesarea intervenţiilor/măsurilor/schemelor prevăzute în Planul Strategic 2023-2027 și măsurilor de mediu și climă din PNDR 2014 – 2020. Totodată, rugăm fermierii să respecte data și ora programării la APIA în vederea depunerii în timp util a Cererii de plată în anul 2025”, transmit reprezentanții APIA.
Actualitate
Distrugere de muniţie în poligonul din zona Bârcea Mică. Activitățile de detonare vor avea loc joi

Unitatea Militară 01794 Deva aduce la cunoștința cetățenilor că, joi, 06 martie 2025, între orele 09:00-14:00, va efectua activități de instrucție, respectiv detonare a unor încărcături de exploziv în poligonul cu destinație specială Bârcea Mică.
“Toate activitățile de instrucție se vor desfășura cu respectarea de către Unitatea Militară 01794 Deva a tuturor normelor de siguranță, sănătate și securitate în muncă, protecția mediului și apărare împotriva incendiilor prevăzute de actele normative în vigoare. Accesul populației în zona poligonului este interzis în timpul executării distrugerii muniției”, se arată într-un comunicat transmis de Compartimentul Comunicare al Primăriei Municipiului Deva.
Actualitate
Acțiuni pentru siguranța școlară. Întâlniri cu elevi și verificări în școli și în localuri din apropiere

Polițiștii din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean (IPJ) Hunedoara, în colaborare cu jandarmii Inspectoratului de Jandarmi Județean (IJJ) Hunedoara, au desfășurat, zilele trecute, o amplă acțiune privind creșterea gradului de siguranță școlară la nivelul întregului județ.
În cadrul acțiunii, au fost organizate 45 de activități de informare cu caracter educativ-preventiv, adresate elevilor, la care au participat 1.242 de persoane.
“Polițiștii au fost prezenți în cadrul a patru întâlniri tematice realizate cu reprezentanții unor unități de învățământ, întâlniri care au avut drept scop îmbunătățirea climatului de siguranță școlară. De asemenea, au fost efectuate controale la nivelul unităților de învățământ și al zonelor adiacente. Patru agenți de pază din cadrul unor instituții școlare au fost verificați pentru respectarea atribuțiilor de serviciu, iar 62 de unități de alimentație publică situate în apropierea școlilor au fost controlate pentru respectarea normelor legale. În cadrul verificărilor, au fost legitimate peste 100 de persoane în zonele din proximitatea școlilor, 4 elevi fiind identificați absentând de la orele de curs”, au informat reprezentanții IPJ Hunedoara.
Acțiuni de acest gen vor continua și în perioada următoare, pentru menținerea un mediu de siguranță și protecție pentru toți elevii.
Sursa foto: IPJ Hunedoara
- Actualitatecu 3 zile in urma
Copil de 5 ani din Uricani, răpus de meningită meningococică
- Actualitatecu 2 zile in urma
Accident rutier în Orăștie: Trei persoane rănite ușor
- Actualitatecu o zi in urma
Întreruperi de energie electrică, programate în perioada 3 -7 martie, în județul Hunedoara
- Actualitatecu 2 zile in urma
Ați văzut-o? O femeie din Hunedoara este căutată de familie și polițiști
- Actualitatecu 3 zile in urma
O hunedoreancă la naționala de handbal
- Actualitatecu o zi in urma
Rutenii din întreaga lume s-au întâlnit la Pojoga
- Actualitatecu 2 zile in urma
LPS Cetate, campioana județului la fotbal licee
- Stiri nationalecu 2 zile in urma
Restricții de circulație pe Valea Oltului, timp de aproximativ o lună