Actualitate
Colegi noi la ISU Hunedoara. Doi absolvenți ai Școlii de Subofițeri de Pompieri s-au alăturat echipei de salvatori din județ

Pompierii hunedoreni au doi colegi noi, începând de astăzi. Doi absolvenți ai Școlii de Subofițeri de Pompieri și Protecție Civilă „Pavel Zăgănescu” Boldești, care au încheiat cursurile în această lună, s-au alăturat colectivului de pompieri militari ai Inspectoratului pentru Situații de Urgență (ISU) Hunedoara.
Sergent major Viorel Răzvan-Tudor Bădeață (foto stânga) va activa în funcția de Subofițer opreativ principal la Detașamentul de Pompieri Hunedoara, iar sergent major Flavius Valentin Rîșteiu își va desfășura activitatea la Detașamentul Petroșani, în funcția de Subofițer administrativ principal – suport operativ.
Pompierii militari hunedoreni îi asigură pe noii camarazi de tot sprijinul de care au nevoie la început de carieră, le urează bun venit și mult succes.
Foto: ISU Hunedoara
Actualitate
Incident șocant la Lupeni. O elevă s-a aruncat de la geamul școlii

Intervenție a polițiștilor la o unitate de învățământ din Lupeni: O elevă de 15 ani s-ar fi aruncat de la etajul al doilea al școlii.
Un incident a avut loc astăzi, în jurul orei 16:20, la o unitate de învățământ din municipiul Lupeni, o angajată a școlii sesizând SNUAU 112 cu privire la faptul că o elevă în vârstă de 15 ani, absolventă a clasei a VIII-a, ar fi revenit în incinta școlii după orele de curs și, la scurt timp după ce i s-a permis accesul în școală, s-ar fi precipitat de la etajul al doilea al clădirii.
La fața locului au intervenit de urgență echipaje ale Poliției și ale serviciilor medicale, care au preluat minora și au transportat-o în stare gravă la Spitalul din Lupeni. Ulterior, aceasta a fost transferată la Spitalul din Petroșani pentru investigații și îngrijiri medicale suplimentare.
Polițiștii au întocmit dosar penal pentru vătămare corporală din culpă și desfășoară cercetări pentru a stabili cu exactitate împrejurările în care s-a produs incidentul, precum și motivele care au condus la acest gest.
Reprezentanții școlii colaborează cu polițiștii pentru clarificarea situației, despre acesst caz fiind notificata și DAS Lupeni.
Actualitate
Un nou punct de lucru pentru eliberarea cărților de identitate electronice, deschis la Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Hunedoara

Un nou punct de lucru pentru eliberarea cărților de identitate electronice (CEI) a fost deschis în cadrul Direcției Județene de Evidență a Persoanelor Hunedoara, fiind marcat un pas important în procesul de digitalizare a serviciilor publice locale.
La evenimentul oficial de deschidere au participat prefectul județului Hunedoara, Constantin Fulga, președintele Consiliului Județean Hunedoara, Laurențiu Nistor, și subprefectul Széll Lörincz.

Sursa foto: Instituția Prefectului – Județul Hunedoara
„Este o bucurie să participăm pentru a doua oară la o astfel de activitate ce ține de eliberarea cărților de identitate electronice. Județul Hunedoara este printre primele județe din țară care implementează acest proiect. Totodată aceste cărți electronice de identitate îi avantajează și pe părinții care doresc să călătorească în Europa alături de copiii minori sub 14 ani, ținând cont de faptul că poate fi utilizată ca și document de călătorie. Evenimentul marchează un pas important în îmbunătățirea accesului cetățenilor la servicii publice esențiale, prin reducerea timpilor de așteptare și eficientizarea proceselor de emitere a actelor de identitate. Deschiderea acestui punct de lucru reflectă angajamentul autorităților județene față de modernizarea și apropierea serviciilor publice de cetățeni”, a declarat prefectul județului Hunedoara, Constantin Fulga.
În municipiul Deva se eliberează cărți de identitate electronice începând cu data de 5 iunie 2025, fiind primul oraș din județul Hunedoara în care se emit astfel de documente moderne care înlocuiesc buletinele clasice.
Actualitate
Hațeg introduce cartea electronică de identitate: Un pas important în digitalizarea serviciilor publice

Începând cu data de 13 iunie 2025, locuitorii orașului Hațeg și ai localităților arondate pot solicita emiterea cărții electronice de identitate (CEI), un document modern și sigur care aduce numeroase avantaje cetățenilor. Anunțul a fost făcut oficial de reprezentanții Primăriei Orașului Hațeg, prin intermediul Serviciului Public Local de Evidența Persoanelor și Stare Civilă.
Cartea electronică de identitate este disponibilă pentru persoanele cu domiciliul în Hațeg și localitățile din jur, începând cu vârsta de 14 ani, iar pentru minorii sub această vârstă poate fi emisă opțional. Spre deosebire de cartea simplă de identitate, CEI conține cip și poate fi utilizată și ca document de călătorie în spațiul Uniunii Europene, facilitând astfel deplasările fără griji.
Noul document oferă și acces la servicii electronice și permite semnătura electronică, având dimensiuni reduse, similare unui card bancar, și include numeroase elemente avansate de siguranță pentru prevenirea falsificării și furtului de identitate. Printre datele conținute se numără fotografia, semnătura olografă, amprentele digitale (preluate și șterse după emitere), date personale și certificate digitale.
Emiterea primei cărți electronice este gratuită, în limita fondurilor alocate prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Pentru minorii sub 14 ani și după epuizarea acestor fonduri se percepe o taxă de 67 lei. Totodată, solicitarea CEI se poate face chiar dacă actualul act de identitate este valabil.
Pentru minorii între 0 și 14 ani, cartea electronică se eliberează la cererea ambilor părinți sau a reprezentantului legal, cu plata unei taxe de 67 lei, exceptând cazurile în care solicitarea este făcută cu cel puțin 30 de zile înainte de împlinirea vârstei de 14 ani, când este gratuită.
Pe lângă cartea electronică, Primăria Hațeg continuă să emită și celelalte tipuri de acte de identitate: cartea simplă (fără cip), care nu este valabilă pentru călătorii în UE și costă 38 lei, și modelul vechi de carte de identitate (1997), la prețul de 7 lei. Ambele tipuri nu se eliberează minorilor sub 14 ani.
Autoritățile locale atenționează că actele de identitate nu pot fi emise pe bază de procură specială, iar termenul de eliberare pentru cartea simplă este de 15 zile lucrătoare.
Pentru programări și informații suplimentare, cetățenii sunt invitați să acceseze platformele online dedicate sau să contacteze Serviciul Public Local de Evidență a Persoanelor Hațeg.
Primăria Hațeg invită toți locuitorii să profite de avantajele oferite de aceste noi tipuri de acte de identitate, care aduc un pas important spre modernizarea serviciilor publice locale.
FOTO: FACEBOOK PRIMĂRIA ORAȘULUI HAȚEG
- Actualitatecu 2 zile in urma
Cinci ani de la deschiderea Casei de tip familial de la Săulești. 12 copii, găzduiți și îngrijiți în acest așezământ social
- Actualitatecu o zi in urma
Mintia devine epicentrul energetic al României: Cea mai mare centrală pe gaz din Europa, în linie dreaptă spre finalizare
- Actualitatecu 2 zile in urma
“Întâlnirea Națională Dacia Clasic”, la Deva. Zeci de „bătrâne doamne” ale automobilisticii românești vor putea fi admirate în centrul istoric
- Actualitatecu 2 zile in urma
UPDATE| Ați văzut-o? Femeie dată dispărută, după ce ar fi plecat să lucreze în Italia și nu mai poate fi contactată
- Actualitatecu 3 zile in urma
Unirea DMO – Viitorul Severin în barajul pentru Liga 3
- Actualitatecu 2 zile in urma
IJJ Hunedoara recrutează candidați pentru Academia de Poliție „Alexandru Ioan Cuza” București – specialitatea Jandarmi
- Actualitatecu o zi in urma
Camioane neînmatriculate, depistate pe un drum județean, în comuna Boșorod
- Actualitatecu o zi in urma
Hațegul se pregătește de sărbătoare: HAȚEG FEST revine cu a IX-a ediție!