Actualitate
DAS Deva: Au fost aprobate criteriile de repartizare a locuințelor ANL

Consiliul Local Deva a aprobat, joi, 28 martie 2024, forma finală a noilor criterii pentru stabilirea ordinii de prioritate în soluționarea cererilor de locuințe și în reparatizarea locuințelor ANL aflate în administrarea Direcției de Asistență Socială Deva.
Principala noutate face referire la situațiile în care titularul cererii de locuință își desfășoară activitatea la domiciliu sau în regim de telemuncă. În astfel de cazuri, acesta trebuie să facă dovada adresei la care își desfășoară activitatea, cu respectarea prevederilor legislației care reglementează munca la domiciliu.
Cererea de locuință se efectuează doar individual și în nume propriu.
Criteriile de ierahizare a dosarelor de locuință sunt stabilite prin punctaj și au în vedere situația locativă și civilă a solicitanților, starea de sănătate a acestora, vechimea cererii, venitul realizat, nivelul de educație, dar și situațiile locative sau sociale deosebite.
În cazul în care mai mulți solicitanți au înregistrat același punctaj, departajarea acestora se realizează pe baza a trei criterii:
– situația locativă constatată la momentul repartizării locuinței; prioritate va avea solicitantul a cărui situație locativă este sau poate deveni gravă
– vechimea cererii; prioritate va avea cererea cu o vechime mai mare
– punctajul acordat în baza criteriilor cu caracter de protecție socială (starea civilă și starea de sănătate)
Criteriile de acces la locuințe ANL:
-titularul cererii de locuință trebuie să fie major, în vârstă de până la 35 de ani, la data depunerii cererii, și care poate primi repartiție până la împlinirea vârstei de 40 de ani
-titlularul cererii de locuință și membrii familiei sale trebuie să nu dețină și să nu fi deținut o locuință în proprietate și, de asemenea, să nu fie chiriași într-o altă locuință proprietate de stat, proprietate a unității administrativ-teritoriale sau a instituției în care își desfășoară activitatea, în municipiul Deva și localitățile aparținătoare.
INFORMAȚII SUPLIMENTARE cu privire la locuințele pentru tineri, destinate închirierii se pot obține la numerele de telefon 0737.036.001 și 0755.878.451 (Serviciul Fond Locativ – Locuințe ANL), de luni până joi – între orele 8:00-16:30 și vineri – între orele 8:00-14:00.
În prezent, Direcția de Asistență Socială Deva administrează un număr total de 137 de locuințe ANL, situate în trei imobile.
Direcția de Asistență Socială Deva
Actualitate
Curtea de Apel Alba Iulia, creștere record a volumului de dosare în 2024

Curtea de Apel Alba Iulia a prezentat joi, 20 februarie 2025, bilanțul activității din anul precedent, evidențiind o creștere considerabilă a volumului de dosare aflate pe rolul instanțelor din circumscripția sa.
La Adunarea generală a judecătorilor au participat și reprezentanți ai Consiliului Superior al Magistraturii (CSM), alături de invitați din instituțiile colaboratoare.
Creștere cu peste 22% a volumului de activitate
În 2024, numărul total al cauzelor aflate pe rol la instanțele din circumscripția Curții de Apel Alba Iulia a fost de 217.434 dosare, înregistrând o creștere de 22,18% față de anul anterior. Dintre acestea, 152.096 au fost cauze nou intrate, cu aproape 19% mai multe decât în 2023.
Pe rolul Curții de Apel Alba Iulia s-au aflat 12.893 dosare în 2024, dintre care 8.807 au fost cauze nou intrate.
Tribunalul Hunedoara, cea mai mare creștere
Tribunalele din circumscripția Curții de Apel Alba Iulia au înregistrat, în ansamblu, o creștere a volumului de activitate cu 20,29%, totalizând 45.430 dosare. Cele mai mari creșteri s-au înregistrat la:
- Tribunalul Hunedoara: 19.956 dosare (+47,88% față de 2023)
- Tribunalul Sibiu: 11.287 dosare (+6,89%)
- Tribunalul Alba: 14.187 dosare (+3,47%)
Judecătoriile, creștere de peste 24%
La nivelul celor 16 judecătorii din circumscripție, numărul cauzelor aflate pe rol a crescut cu 24,05%, ajungând la 159.111 dosare în 2024.
Cea mai mare creștere s-a înregistrat la Judecătoria Hunedoara, unde volumul de activitate a fost cu 41,15% mai mare decât în 2023.
Evoluția dosarelor pe materii
În funcție de specializare, s-au remarcat creșteri semnificative la:
- Litigii de muncă: +37,31%
- Asigurări sociale: +45,38%
- Drept civil: +27,52%
- Drept penal: +9,45%
Pe de altă parte, numărul litigiilor comerciale a scăzut cu 12,50%, iar cel al cauzelor de contencios administrativ și fiscal cu 3,81%.
Tendințe la nivelul secțiilor Curții de Apel Alba Iulia
Datele statistice indică o creștere a activității la Secția I Civilă și Secția de Contencios Administrativ și Fiscal, în timp ce Secția a II-a Civilă a înregistrat o ușoară scădere.
Situația volumului de dosare pe secții:
- Secția Penală: 2.429 dosare (-0,74% față de 2023)
- Secția I Civilă: 7.780 dosare (+11,34%)
- Secția a II-a Civilă: 774 dosare (-7,53%)
- Secția de Contencios Administrativ și Fiscal: 1.910 dosare (+15,34%)
Raportul anual al Curții de Apel Alba Iulia reflectă o creștere constantă a volumului de activitate, cu un număr tot mai mare de dosare pe rol. Creșterile semnificative la litigiile de muncă și asigurările sociale sugerează o accentuare a problemelor economico-sociale care ajung în instanțe. În același timp, scăderea litigiilor comerciale ar putea indica o stabilizare a mediului de afaceri.
Actualitate
Ajutorul de deces, majorat. Câți bani se dau în plus

Cuantumul ajutorului de deces s-a majorat, începând cu 13 februarie 2025, data intrării în vigoare a Legii nr. 10/2025 privind bugetul asigurarilor sociale de stat pentru anul 2025.
Valoarea ajutorului este de 8.620 de lei (în cazul decesului pensionarului sau asiguratului) și de 4.310 lei (în cazul decesului unui membru de familie neasigurat).
“Pentru perioada 1 ianuarie – 12 februarie 2025, se vor avea în vedere cuantumurile ajutorului de deces, aprobate prin Legea nr. 422/2023, respectiv: 7.567 lei(în cazul decesului pensionarului sau asiguratului), 3.784 lei(în cazul decesului unui membru de familie neasigurat)”, au precizat reprezentanții Casei Naționale de Pensii Publice.
Ajutorul de deces se acordă unei singure persoane, fie că este vorba despre unul dintre soți, copii, părinți sau oricărei persoane care dovedeşte cu acte că a suportat cheltuielile ocazionate de deces.
Actualitate
Ajutoare de urgență pentru familii și persoane singure din mai multe județe, printre care și Hunedoara

Guvernul a aprobat, astăzi, acordarea de ajutoare de urgenţă de peste 1,7 milioane lei pentru sprijinirea unor familii şi persoane singure din mai multe județe, printre care și Hunedoara.
Potrivit unui comunicat transmis de Ministerul Muncii, Familiei, Tineretului și Solidarității Sociale, banii vor ajunge la 431 familii şi persoane singure, care fie se află în situaţii de necesitate cauzate de incendii, fenomene meteorologice severe, fie au probleme grave de sănătate sau se află în situaţii care pot conduce la creşterea riscului de excluziune socială.
„În urma centralizării situaţiilor extreme cu care se confruntă familii sau cetăţeni din toată ţara, am alocat fonduri pentru a le veni în ajutor celor mai greu încercaţi dintre noi. Plata ajutoarelor de urgenţă va fi asigurată din bugetul alocat Ministerului Muncii, Familiei, Tineretului şi Solidarităţii Sociale”, a declarat ministrul Simona Bucura-Oprescu.
Astfel, suma de 409.700 lei a fost alocată pentru 75 familii şi persoane singure aflate în situaţii de necesitate cauzate de incendii, din judeţele: Bacău, Bihor, Brăila, Buzău, Cluj, Dâmboviţa, Dolj, Giurgiu, Gorj, Hunedoara, Ialomiţa, Iaşi, Mureş, Neamţ, Suceava, Teleorman, Tulcea, Vaslui, Vâlcea şi Vrancea, iar 185.500 lei pentru 51 familii şi persoane singure care se află în situaţii de necesitate cauzate de fenomene meteorologice severe produse în acest an, din judeţele Constanţa şi Vaslui. De asemenea, 1.118.900 lei a fost alocată pentru 305 familii şi persoane singure care se confruntă cu situaţii deosebite determinate de starea de sănătate ori alte cauze care pot conduce la apariţia sau sporirea riscului de excluziune socială, din judeţele: Argeş, Bacău, Bihor, Bistriţa-Năsăud, Botoşani, Braşov, Brăila, Buzău, Caraş-Severin, Călăraşi, Covasna, Dâmboviţa, Dolj, Galaţi, Giurgiu, Gorj, Harghita, Hunedoara, Ialomiţa, Iaşi, Ilfov, Mehedinţi, Neamţ, Olt, Sălaj, Sibiu, Suceava, Teleorman, Timiş, Vaslui, Vâlcea, Vrancea şi municipiul Bucureşti.
- Actualitatecu 2 zile in urma
Două noi contracte, semnate de Apa Prod SA Deva. Investiții importante în infrastructura de apă, în 13 localități din județ
- Actualitatecu 2 zile in urma
Accident pe o stradă din Petroșani. Două persoane au ajuns la spital, după ce mașina în care se aflau a lovit un copac
- Actualitatecu 2 zile in urma
Trei persoane, printre care un copil, rănite în urma unui accident rutier produs la Săliștioara
- Actualitatecu 2 zile in urma
La Sarmizegetusa se așteaptă o primăvară bogată
- Actualitatecu 24 de ore in urma
FOTO: Autocamion răsturnat pe serpentinele de la Hațeg
- Actualitatecu 2 zile in urma
“Cupa Baloo”, în weekendul care urmează, la Straja. Vedeta stațiunii din Valea Jiului împlinește 25 de ani
- Actualitatecu o zi in urma
O nouă carte scrisă de Romulus Urs și dedicată unui sat de poveste, Lăpugiu de Sus
- Actualitatecu 2 zile in urma
„Bursa Mărțișorului” aduce oportunități de angajare la Deva, pe 7 martie 2025