Connect with us
Data: 12/02/2025
.

Actualitate

Debutul primei etape a campaniei naționale “Informare acasă! Siguranță în lume!”

Publicat

pe

Ministerul pentru Românii de Pretutindeni (MRP) a dat ieri startul primei etape a campaniei naționale “Informare acasă! Siguranță în lume!”, în prezența oficialilor din ministerele și instituțiile partenere în acest proiect și cu participarea a aproape 300 de elevi și studenți.

Evenimentul s-a adresat tinerilor din municipiul București și județul Ilfov și s-a derulat în Aula Magna „Nicolae Constantinescu” din cadrul Facultății de Horticultură, campusul Universității de Ştiinţe Agronomice şi Medicină Veterinară.

În deschiderea activității, secretarul de stat Lilla Debelka s-a referit la importanța pe care tinerii care își propun să plece la studii în afara țării trebuie să o acorde informării prealabile.

“Oportunitatea de a studia peste hotare este un avantaj extraordinar iar voi, tinerii români, faceți cinste țării oriunde alegeți să continuați studiile începute acasă. Este esențial ca atunci când căutați o universitate, o bursă, un program de studii să aflați în detaliu la ce riscuri vă puteți expune, ce drepturi și obligații vă revin în statul respectiv și cum să evitați să deveniți victime ale abuzurilor de orice fel. Informația vă face mai pregătiți, mai puternici”, a subliniat Lilla Debelka.

Totodată, secretarul de stat Veaceslav Șaramet le-a recomandat celor prezenți să transmită, la rândul lor, informațiile primite și să se sprijine reciproc în demersuri care țin de șederea lor în alte state.

“Suntem la cea de-a doua ediție a campaniei, una la nivel național. Cu toții știm că un cetățean informat este un cetățean puternic, de aceea e important ca informațiile și mesajele pe care le vedem astăzi împreună, aici, să le transmitem mai departe, noi, cei prezenți în sală”, a spus secretarul Veaceslav Șaramet.

La eveniment au participat: Lilla Debelka, Secretar de Stat, MRP, Veaceslav Saramet, Secretar de Stat, MRP, Remus Munteanu, Secretar de Stat, Ministerul Tineretului și Sportului, Paula Pîrvănescu, secretar de stat, Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Anca Urda, SGA, Ministerul Educației Naționale, Petru Blenariu, Director ANOFM, Nicolae Bratu Dantes, Inspector General de Stat, Inspectia Muncii, Marius Burcea- șef serviciu prevenire, Asoltanei Georgiana- reprezentant Centrul Regional București, Ghiţuleasa Ciprian- comisar-șef, Agenția Națională împotriva Traficului de Persoane, Ioana Udriste, Expert Directia Consulara, Ministerul Afacerilor Externe, Adelina Brad, Director Strategie, Politici Publice si Cooperare, MRP.

Advertisement

Au mai fost prezenți fostul ministru al Educației Naționale, senatorul Ecaterina Andronescu și deputatul Matei Dobrovie.

Campania “Informare acasă! Siguranță în lume!” își propune informarea cetățenilor români asupra riscurilor la care se pot expune odată cu decizia de a căuta un loc de muncă, un program de studii sau de a se stabili în afara granițelor României.

Proiectul se va derula în două etape, prima în lunile mai-iunie, destinată tinerilor, iar a doua în perioada septembrie-octombrie, destinată persoanelor adulte și se va desfășura la nivelul celor 41 de județe ale României.

Advertisement

Actualitate

ASOCIAȚII DE PROPRIETARI. Administratorii ale căror atestate expiră, notificați de DAS Deva

Publicat

pe

Redactat de

Administratorii asociațiilor de proprietari din municipiul Deva ale căror atestate au expirat sau urmează să expire în cursul anului 2025 au fost notificați de către Direcția de Asistență Socială Deva cu privire la reînnoirea documentelor, în cel mai scurt timp.

Conform legislației care reglementează activitatea asociațiilor de proprietari, atestatul este actul care dovedește calitatea de administrator de imobile (condominii).

Documentul este valabil timp de 4 ani de la data emiterii și poate fi reînnoit în aceleași condiții în care a fost emis.

Expirarea atestatului determină imposibilitatea exercitării activității de administrare a imobilelor, iar legea prevede amenzi de la 5.000 lei la 10.000 lei pentru administratorii care își desfășoară activitatea fără să dețină un atestat valabil.

Atestatul pentru dobândirea calității de administrator de condominii se eliberează pe baza unei cereri scrise, care se depune la Direcția de Asistență Socială Deva (Str. I.L. Caragiale, nr. 4, etaj 1 – Registratură), însoțită de următoarele documente:

Advertisement

– act de identitate

– acte de stare civilă (certificat de naștere, certificat de căsătorie – unde este cazul)

– certificat de calificare profesională pentru ocupația de administrator de condominii, conform Legii nr. 196/2018, cu modificările și completările ulterioare

– cazier judiciar

– cazier fiscal

Advertisement

– adeverință medicală, eliberată de medicul de familie, din care să rezulte că solicitantul este apt din punct de vedere medical pentru a îndeplini funcția de administrator de condominii

– declarație pe propria răspundere, din care să rezulte că solicitantul nu se află în curs de urmărire penală sau de judecată pentru săvârșirea de infracțiuni

Persoanele fizice din municipiul Deva care solicită emiterea atestatului de administrator de condominii vor plăti o taxă specială de 110 de lei, conform prevederilor Hotărârii Consiliului Local nr. 379/2024 privind stabilirea impozitelor și taxelor locale, precum și a taxelor speciale pentru anul 2025.

Mai multe detalii cu privire la emiterea atestatului pot fi consultate pe pagina de internet a Direcției de Asistență Socială Deva – https://dasdeva.ro, Secțiunea Locuințe și Asociații, de unde poate fi descărcat și formularul de cerere.

INFORMAȚII SUPLIMENTARE se pot obține la numerele de telefon 0755.878.637 și 0254.218.030 / Tasta 7 (Compartimentul Asociații de Proprietari), după următorul program: luni – joi, între orele 8.00 – 16:30 și vineri, între orele 8:00 – 14:00.

Advertisement

În municipiul Deva, funcționează 456 de asociații de proprietari, în care își desfășoară activitatea un număr de 79 de administratori, conform evidențelor Compartimentului Asociații de Proprietari.

Aproape o treime dintre administratori au obligația să-și reînnoiască atestatele în anul 2025. De la începutul anului, doar 9 dintre aceștia au solicitat eliberarea unui nou document.

Sursa: Direcția de Asistență Socială Deva

Citeste mai mult ...

Actualitate

Klaus Iohannis și-a încheiat mandatul. Ilie Bolojan – președintele interimar al țării. „Să aveți grijă de România!”

Publicat

pe

Redactat de

Klaus Iohannis și-a încheiat mandatul de președinte al României, după un deceniu în fruntea țării. Ilie Bolojan a preluat funcția de președinte interimar al statului. Ceremonia de încheiere a mandatului s-a desfășurat astăzi, începând cu ora 12:00, la Palatul Cotroceni.

Klaus Iohannis l-a întâmpinat pe Ilie Bolojan, care a preluat interimatul, la Palatul Cotroceni, cei doi având o scurtă întrevedere.

„Domnule președinte interimar, vă urez succes și să aveți grijă de România! Mulțumesc!, i-a spus Klaus Iohannis lui Ilie Bolojan.

Pe Platoul Marinescu, la ceremonia de final de mandat, s-a intonat Imnul Național al României, iar Garda de Onoare i-a prezentat onorul pentru ultima oară în calitatea sa de președinte al țării.

Advertisement
Sursa foto: presidency.ro

Ceremonia de plecare a avut loc în prezența a numeroși angajați ai Administrației Prezidențiale și jurnaliști. „Dumnezeu să binecuvânteze România!”, a spus Klaus Iohannis.

Klaus Iohannis și-a anunțat luni demisia din fruntea țării, în contextul în care, în Parlament, se pusese în mișcare procedura de suspendare a sa din calitatea de șef al statului, “un demers inutil pentru că, oricum, peste puține luni plec din funcție după alegerea noului Președinte”, a spus Klaus Iohannis.

“Pentru a scuti România și pe cetățenii români de această criză, de această evoluție inutilă și negativă, demisionez din funcția de Președinte al României. Voi pleca din funcție (…) pe 12 februarie”, a transmis, luni, Klaus Iohannis. În ziua următoare, marți, Curtea Constituțională a României (CCR) a constatat vacantarea funcției de președinte al României și a stabilit ca Ilie Bolojan, președinte al Senatului, să preia, din 12 februarie, interimatul la Palatul Cotroceni.

Klaus Iohannis a fost șef al statului timp de două mandate, prelungite cu încă aproape două luni, după ce CCR a decis anularea alegerilor prezidențiale din 2024.

Advertisement

Ilie Bolojan va asigura interimatul funcției de președinte al României, până la alegerile prezidențiale din luna mai. Primul tur de scrutin va avea loc pe 4 mai, iar cel de-al doilea, pe 18 mai. Ilie Bolojan s-a suspendat din calitatea de președinte al Partidului Național Liberal și de membru al PNL, pentru a prelua funcția de președinte interimar al României.

Citeste mai mult ...

Actualitate

Faza județeană a ONSȘ la volei

Publicat

pe

Redactat de

Faza județeană a Olimpiadei Naționale a Sportului Școlar (ONSȘ) la volei pentru elevi de liceu s-a disputat la Sala de Sport a Colegiului “Iancu de Hunedoara” din municipiul de pe malurile Cernei, la întrecere luând startul șase echipe.

Alături de gazdele competiției au mai evoluat echipele de la liceele devene “Decebal” și “Regina Maria”, “Mihai Eminescu” din Petroșani, “Mircea Eliade” din Lupeni și “IC Brătianu” din Hațeg. Câștigătoare a fost echipa băieților de la “Decebal”, care va reprezenta județul la faza regională a ONSȘ. Pe locurile următoare s-au clasat echipele din Hunedoara, Hațeg, Lupeni, Regina Maria și Petroșani.

Foto: Hunedoara sportivă
Citeste mai mult ...

URMĂREȘTE ServusHD TV

Ultima ora

PROGNOZA METEO

CURS VALUTAR

PUBLICITATE

Cumpara si citeste PDF

ABONAMENT ONLINE

MICA / MARE PUBLICITATE

LOCURI DE MUNCA

ANUNTURI MICA PUBLICITATE

publica anunt servuspress

Agentie Imobiliara Deva

Actualitate