Actualitate
Elevii hunedoreni „își mută” cursurile la Poliție. Începe săptămâna „Școala altfel”
Inspectoratul de Poliţie Judeţean Hunedoara sprijină programul iniţiat de Ministerul Educaţiei Naţionale, intitulat „Şcoala Altfel: Să ştii mai multe, să fii mai bun!”, ediţia 2015, proiect ce se va desfăşura, la nivel naţional, în perioada 6- 10 aprilie.
Săptămâna „Să ştii mai multe, să fii mai bun!” va debuta luni, cu proiectul de marketing instituţional „Poliţist pentru o zi”, ajuns la ediția a patra, care se va desfăşura în parteneriat cu Inspectoratul Şcolar al Judeţului Hunedoara, în întreg judeţul, inclusiv la sediul IPJ Hunedoara.
În proiect sunt implicaţi 155 de elevi din clasele a XI-a şi a XII-a de la unităţile şcolare liceale din toate municipiile şi oraşele din judeţul Hunedoara, care au împlinit vârsta de 18 ani. Elevii vor fi angrenaţi în activităţile curente ale echipajelor de poliţie rutieră şi patrulelor de ordine publică, în scopul familiarizării cu activităţile specifice ale oamenilor legii.
Echipamentele polițiștilor, prezentate pe heliportul unității
De asemenea, în contextul programului naţional „Săptămâna ŞCOALA ALTFEL – Să ştii mai multe, să fii mai bun” ediţia 2015, în data de 7 aprilie, începând cu ora 10:00, la sediul IPJ Hunedoara va fi organizată Ziua Porţilor Deschise, pe heliportul unităţii.
La eveniment sunt aşteptaţi toţi şcolarii şi profesorii de la unităţile de învăţământ, din judeţul Hunedoara, care vor putea observa o parte din echipamentele aflate în dotarea actuală a Poliţiei Hunedorene (autolaboratorul criminalistic mobil destinat cercetării la faţa locului, cu tehnica foto-video digitală, trusele specializate, şi echipamentele criminalistice, câinele de urmă, autospecialele Serviciului Rutier şi pe cele ale Serviciului pentru Acţiuni Speciale).
Aparat de zbor, prezentat elevilor
Marți, în intervalul orar 12:00 – 15:00, elevii vor avea ocazia să vadă şi un aparat de zbor, din dotarea Inspectoratului General de Aviaţie al Ministerului Afacerilor Interne. În situaţia în care vremea nu va permite aterizarea în condiţii de siguranţă a aparatului de zbor, acesta va fi disponibil la data de 8 aprilie 2015, în acelaşi interval orar.
Simularea unui accident rutier
Printre activităţile programate a se desfăşura săptămâna viitoare, se numără şi derularea workshop-ului „Credeai că ştii totul despre droguri?” la Centrul de Tineret Deva, în parteneriat cu Direcţia Judeţeană pentru Sport şi Tineret Hunedoara şi Centrul de Evaluare, Consiliere şi Prevenire Antidrog Hunedoara, destinat elevilor voluntari ai I.P.J. Hunedoara, în domeniul prevenirii consumului şi traficului de droguri, organizarea unui exerciţiu de simulare a unui accident rutier în care este implicat un pieton. Acţiunea se va desfăşura în incinta Colegiului Tehnic „Transilvania” Deva, în parteneriat cu Asociaţia Română pentru Promovarea Educaţiei şi Siguranţei Rutiere (ARPER) Bihor – Oradea, Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă „Iancu de Hunedoara” al Judeţului Hunedoara şi Colegiul Tehnic „Transilvania” Deva, 9 aprilie, între orele 10:00 – 12:00.
Activităţi interactive pe teme legate de istorie şi patrimoniu naţional UNESCO
De asemenea, poliţiştii din cadrul Serviciului Rutier vor realiza cinci activităţi de educaţie rutieră destinate preşcolarilor şi elevilor din cadrul Liceului de Arte „S. Toduţă” Deva, C.T. „Transilvania” Deva, C.N. „Decebal” Deva şi C.N. „S. Drăgoi” Deva, în timp ce poliţiştii din cadrul Serviciului Investigaţii Criminale vor implementa proiectul „Cunoaşte şi Protejează Patrimoniul Naţional”, în parteneriat cu Fundaţia „Collegium XXI” Bucureşti, Inspectoratul General al Poliţiei Române – Direcţia Investigaţii Criminale, Muzeul Civilizaţiei Dacice şi Romane Deva şi Şcoala Generală „Andrei Şaguna” Deva, prin care elevii vor participa la activităţi interactive pe teme legate de istorie şi patrimoniu naţional UNESCO.
Săptămâna „Să ştii mai multe, să fii mai bun!” este un bun prilej pentru a-i familiariza pe elevi cu rolul şi principalele atribuţii ale poliţiştilor hunedoreni şi, în egală măsură, pentru a-i învăţa cum trebuie să procedeze pentru a nu deveni victime ale diverselor fapte antisociale.
Astfel, ca în fiecare an, poliţiştii hunedoreni se vor afla şi în şcoli sau grădiniţe, unde, în cadrul unor întâlniri, vor prezenta elevilor aspecte referitoare la munca de zi cu zi a polițiștilor, precum şi teme legate de prevenirea delincvenţei juvenile, dar şi a criminalităţii în general.
Actualitate
APIA a început campania de primire a Cererilor de plată pentru anul 2025

Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA) a demarat astăzi, 3 martie 2025, Campania de primire a Cererilor de plată în anul 2025. Fermierii pot depune Cererea de plată până pe data de 30 mai, fără obligația de a se prezenta la Centrele APIA, doar prin accesarea aplicației geospațiale AGI Online, conform Instrucţiunilor de utilizare disponibile în interfaţa aplicaţiei, pe site-ul APIA www.apia.org.ro.
În situația în care se accesează și scheme din sectorul zootehnic, fermierii se vor prezenta la Centrele APIA conform programării pe care au stabilit-o în prealabil cu funcționarii APIA, în vederea completării declarației sector zootehnic în aplicația dedicată sectorului zootehnic, înainte de accesarea AGI Online. Astfel, funcționarii APIA vor contacta fermierii în vederea programării pentru depunerea Cererilor de plată.
La completarea Cererii, fermierii care sunt beneficiari APIA își vor actualiza informațiile din Cererea de plată pentru Campania 2025. Se va completa o singură Cerere de Plată, chiar dacă solicitantul utilizează suprafeţe de teren și/sau deține explotații cu cod ANSVSA în diferite localităţi/judeţe.
Fermierii trebuie să verifice împreună cu primăria pe raza căreia utilizează terenul, situația înscrierii în Registrul agricol a datelor despre terenul agricol și să permită acesteia să transmită la APIA adeverințele privind utilizarea terenului conform înscrierii în Registrul Agricol.
Documentele care fac dovada că terenul agricol se află la dispoziţia fermierului trebuie să fie încheiate înaintea depunerii Cererii de plată şi să fie valabile la data depunerii acesteia.
Adeverințele emise pentru schemele de sprijin cuplat din sectorul zootehnic de către asociaţia/agenţia acreditată pentru înfiinţarea şi menţinerea registrului genealogic al rasei/oficiul pentru zootehnie judeţean, pot fi transmise electronic prin platforma pusă la dispoziție de către APIA, cu informarea fermierului conform procedurii deja utilizate și în anii anteriori de campanie. De asemenea, fermierii care deţin animale în exploataţie au obligația să se asigure că datele acestora sunt actualizate/corectate în Baza Națională de Date (BND) (la medicul veterinar concesionar/asociaţie/propriile evidenţe, dacă este utilizator SNIIA).
Responsabilitatea privind legalitatea şi valabilitatea documentelor aparţine fermierului şi/sau autorităţii care a emis/atestat aceste documente, după caz.
Fermierii pot semna Cererile folosind și semnătura electronică. În această situație este necesar să anunțe (prin mesaj, telefonic sau prin e-mail) funcționarul desemnat să gestioneze cererea despre faptul că dorește să se semneze electronic Cererea de plată. Semnătura electronică aplicată pe cererea de plată trebuie descărcată din aplicația AGI Online la data depunerii Cererii. Angajamentele și declarațiile, părți ale cererii de plată, se vor semna, de asemenea, electronic la aceeași dată.
Materialele de informare (afiș, pliante, broșură) aferente Campaniei 2025, legislația aferentă, informațiile detaliate pentru accesarea fiecărei măsuri de sprijin/intervenții și listele cu UAT-uri eligibile pentru Măsura 10, DR-01, DR-02, DR-03, DR-09, DR-10, DR-11, pot fi consultate la Centrele APIA și pe site-ul instituției: www.apia.org.ro.
Foarte important este ca, înainte de semnarea Cererii de plată 2025, solicitanții să verifice încă o dată infomațiile înscrise în aceasta și documentația care o însoțește.
„Asigurăm fermierii de tot sprijinul specialiștilor APIA în informarea cât mai eficientă cu privire la depunerea Cererilor de plată în anul 2025 și furnizarea informaţiilor necesare pentru accesarea intervenţiilor/măsurilor/schemelor prevăzute în Planul Strategic 2023-2027 și măsurilor de mediu și climă din PNDR 2014 – 2020. Totodată, rugăm fermierii să respecte data și ora programării la APIA în vederea depunerii în timp util a Cererii de plată în anul 2025”, transmit reprezentanții APIA.
Actualitate
Distrugere de muniţie în poligonul din zona Bârcea Mică. Activitățile de detonare vor avea loc joi

Unitatea Militară 01794 Deva aduce la cunoștința cetățenilor că, joi, 06 martie 2025, între orele 09:00-14:00, va efectua activități de instrucție, respectiv detonare a unor încărcături de exploziv în poligonul cu destinație specială Bârcea Mică.
“Toate activitățile de instrucție se vor desfășura cu respectarea de către Unitatea Militară 01794 Deva a tuturor normelor de siguranță, sănătate și securitate în muncă, protecția mediului și apărare împotriva incendiilor prevăzute de actele normative în vigoare. Accesul populației în zona poligonului este interzis în timpul executării distrugerii muniției”, se arată într-un comunicat transmis de Compartimentul Comunicare al Primăriei Municipiului Deva.
Actualitate
Acțiuni pentru siguranța școlară. Întâlniri cu elevi și verificări în școli și în localuri din apropiere

Polițiștii din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean (IPJ) Hunedoara, în colaborare cu jandarmii Inspectoratului de Jandarmi Județean (IJJ) Hunedoara, au desfășurat, zilele trecute, o amplă acțiune privind creșterea gradului de siguranță școlară la nivelul întregului județ.
În cadrul acțiunii, au fost organizate 45 de activități de informare cu caracter educativ-preventiv, adresate elevilor, la care au participat 1.242 de persoane.
“Polițiștii au fost prezenți în cadrul a patru întâlniri tematice realizate cu reprezentanții unor unități de învățământ, întâlniri care au avut drept scop îmbunătățirea climatului de siguranță școlară. De asemenea, au fost efectuate controale la nivelul unităților de învățământ și al zonelor adiacente. Patru agenți de pază din cadrul unor instituții școlare au fost verificați pentru respectarea atribuțiilor de serviciu, iar 62 de unități de alimentație publică situate în apropierea școlilor au fost controlate pentru respectarea normelor legale. În cadrul verificărilor, au fost legitimate peste 100 de persoane în zonele din proximitatea școlilor, 4 elevi fiind identificați absentând de la orele de curs”, au informat reprezentanții IPJ Hunedoara.
Acțiuni de acest gen vor continua și în perioada următoare, pentru menținerea un mediu de siguranță și protecție pentru toți elevii.
Sursa foto: IPJ Hunedoara
- Actualitatecu 2 zile in urma
Copil de 5 ani din Uricani, răpus de meningită meningococică
- Actualitatecu o zi in urma
Accident rutier în Orăștie: Trei persoane rănite ușor
- Actualitatecu 3 zile in urma
Două șoferițe, implicate în două accidente rutiere
- Actualitatecu o zi in urma
Întreruperi de energie electrică, programate în perioada 3 -7 martie, în județul Hunedoara
- Actualitatecu 2 zile in urma
Ați văzut-o? O femeie din Hunedoara este căutată de familie și polițiști
- Actualitatecu 2 zile in urma
O hunedoreancă la naționala de handbal
- Actualitatecu 3 zile in urma
Numai cu reprezentanți din Valea Jiului. O nouă formulă la conducerea Prefecturii Hunedoara
- Actualitatecu 17 ore in urma
Rutenii din întreaga lume s-au întâlnit la Pojoga