Connect with us
Data: 13/02/2025
.

Actualitate

FOTO: 90 % din lotul 2 al căii ferate, între Simeria și Vințu de Jos, finalizat

Publicat

pe

Lucrările pe lotul 2 al căii ferate între Simeria și Vințu de Jos, care face parte din Coridorul Feroviar Rin-Dunăre Nord, sunt aproape finalizate. Asociația Pro Infrastructura a realizat câteva fotografii excepționale pe acest tronson, de 43 de kilometri. Valoarea acestor lucrări este de 1,35 de miliarde de lei.

În mediul online, pe site-urile de socializare au apărut imagini inedite cu stadiul lucrărilor de reconstrucție totală a Magistralei M200 de cale ferată, parte din Coridorul Feroviar Rin-Dunăre Nord, tronsonul Deva-Vințu de Jos. Imaginile au fost surprinse de reprezentanții Asociației Pro Infrastructura și sunt de pe două loturi distincte. Primul, între Deva și Simeria, este într-o fază incipientă, contractul fiind semnat pe 31.08.2017 cu asocierea FCC-Astaldi, având ordin de începere octombrie 2017. Oficialii CFR Infrastructura promit că se emite autorizația de construire pentru aliniamentul nou în această lună.

Reconstrucția segmentului Simeria-Vințu – 1,35 de miliarde de lei

Al doilea lot, între Simeria și Vințu de Jos, este gata în proporție de aproape 90%, contractul fiind semnat în 2013 cu grupul Swietelski-Strabag-Alstom, cu promisiuni de recepție parțială în T3-T4 2018, lucrările având șanse de finalizare în T3 2019. Pe alocuri lucrările sunt spectaculoase. Un exemplu este zona tunelului Turdaș, unul dintre cele trei tuneluri noi între Deva și Sighișoara. Reconstrucția segmentului Simeria-Vințu de Jos, pe o lungime de 43 de kilometri, are un cost de 1,35 miliarde lei, adică o medie de aproximativ 7 milioane euro pe kilometru. „Când vedem aceste costuri imense, nu putem să trecem cu vederea o serie de probleme. În primul rând, este inacceptabil ca acest tronson să aibă nu mai puțin de 10 treceri la nivel cu calea ferată (barieră). Cel puțin una din acestea este nou-proiectată. Fiecare trecere la nivel este un obstacol atât pentru exploatarea feroviară cât și pentru traficul rutier, mai ales că vorbim de o magistrală pe care trenurile ar trebui să circule cu 160 km/h. Atât regulile CFR de exploatare, cât și normele europene, interzic (cu excepții limitate) trecerile la nivel la viteze de peste 140 km/h. Un alt aspect de neînțeles este proiectarea unei gări imense, cu peroane de 400 de metri, la Vințu de Jos (o localitate cu trafic modest), dar fără a renova clădirea gării care este într-o stare deplorabilă.

Ne îngrijorează și mobilizarea nesatisfăcătoare a constructorilor în zona Turdaș. Avansul este nesemnificativ față de ultima vizită a noastră în acest punct (noiembrie 2017). Nu știm dacă vina aparține antreprenorilor sau celor de la CFR. În trecut au existat multiple probleme, multe dintre ele cauzate de calitatea slabă a proiectării, cum ar fi „descoperirea” unor culee de pod din cărămidă (vizibile cu ochiul liber) care însă erau descrise în documente ca fiind din beton. Solicităm atenție maximă din partea proiectanților și mobilizare puternică în teren din partea constructorilor! În același timp, cerem soluții adecvate și, acolo unde este necesar, chiar re-evaluarea proiectelor noi de pe Coridorul Feroviar Rin-Dunăre. Considerăm inacceptabilă cheltuirea a 7-9 milioane de euro pentru fiecare kilometru pentru reconstrucția unei căi ferate fără eliminarea completă a gâtuirilor de trafic, trecerilor la nivel sau a altor restricții feroviare și/sau rutiere”, spun reprezentanții Asociației Pro Infrastructura.

Advertisement

Sursa foto: Facebook/Asociația Pro Infrastructura

Advertisement

Actualitate

Accident pe DN 7, la ieșirea din Deva spre Mintia. O femeie rănită, în urma unei coliziuni

Publicat

pe

Redactat de

O femeie, în vârstă de 38 de ani, a fost rănită, în urma unui accident rutier produs în această dimineață, în jurul orei 08:00, pe Drumul Național (DN) 7, la ieșirea din Deva spre Mintia.

Din primele cercetări, accidentul ar fi avut loc pe fondul neacordării de prioritate.

“Potrivit primelor cercetări, o femeie în vârstă de 38 de ani, din Mintia, care conducea un autoturism pe DN 7, din direcția Mintia-Deva, nu ar fi acordat prioritate de trecere unui autoturism condus de un bărbat de 61 de ani, din comuna Certej. Acesta circula pe DN7, în semigirația ce permite deplasarea de pe DN76 spre municipiul Deva, în momentul impactului. În urma coliziunii, femeia de 38 de ani a fost rănită, fiind transportată la spital pentru îngrijiri medicale”, au informat reprezentanții Inspectoratului de Poliție Județean (IPJ) Hunedoara.

Polițiștii au deschis un dosar de cercetare penală și urmează a stabili cu exactitate circumstanțele producerii accidentului.

Traficul rutier a fost afectat pe durata intervenției.

Advertisement

 

Sursa foto: Info Trafic -Județul Hunedoara/Facebook
Citeste mai mult ...

Actualitate

Monitorizarea barajelor din zona Jiu: Creșteri ale nivelului apei, dar sub cotele normale de retenție

Publicat

pe

Redactat de

Reprezentanții Apele Române Jiu au anunțat că monitorizează constant situația hidrologică amonte și aval de baraje, precum și evoluția nivelurilor în acumulări, respectând regulamentele de exploatare.

În această dimineață, la barajul Valea de Pești, nivelul apei în lac a ajuns la cota de 815,63 m, înregistrând o creștere de 13 cm. Cu toate acestea, nivelul rămâne sub Nivelul Normal de Retenție (NNR), stabilit la 826,50 m deasupra nivelului mării (mdM).

De asemenea, Acumularea Ișalnița, aflată în administrarea Sistemului de Gospodărire a Apelor Dolj, funcționează conform regulamentului de exploatare. Ieri, la ora 17:00, nivelul apei în lac era de 85,50 m, iar volumul de apă acumulat se ridica la 1,50 milioane mc.

Autoritățile continuă monitorizarea atentă a barajelor și acumulărilor din regiune pentru a gestiona eficient resursele de apă și a preveni eventualele riscuri hidrologice.

FOTO: FACEBOOK APELE ROMÂNE JIU

Citeste mai mult ...

Actualitate

Handbalistele de la Petroșani, lidere chiar și dacă nu au jucat

Publicat

pe

Redactat de

Campionatele Naționale de handbal pentru junioare sunt în plină desfășurare. Județul Hunedoara are reprezentante la toate cele trei categorii de vârstă la care se desfășoară aceste competiții.

Un avans liniștitor

Multe dintre serii sunt impare, fie că acela a fost numărul echipelor înscrise, fie că au existat retrageri din campionat, iar câte o echipă stă în fiecare etapă. Așa a fost și cazul junioarelor 2 de la CSȘ Petroșani, care au stat, din cauza retragerii celor de la Beldiman Arad, în etapa a zecea din seria G, rezultatele înregistrate în această rundă fiind Banatul Timișoara – 32-33, Unirea Sânnicolau Mare – Alpha Oradea 32-30 și Traian Vuia Reșița – Millenium Giarmata 24-36. În urma acestor rezulate, fetele de la Petroșani rămân lidere, cu maxim de puncte posibile, 16 din 8 meciuri, fiind urmate în clasament, la un ecart de patru lungimi, de Cîțu Timișoara și Millenium Giarmata, ambele având și un joc în plus disputat. Urmează în ierarhie Unirea Sânnicolau Mare, cu 9 puncte din tot atâtea meciuri, Banatul Timișoara, cu 7 din 8 jocuri, iar cu 2 puncte sunt Alpha Oradea (9) și Traian Vuia Reșița (8). La finalul sezonului regular, din care mai sunt de jucat patru etape, primele două clasate se califică în grupele semifinale naționale. Etapa viitoare, programată pe 1 martie și în care va sta Cîțu Timișoara, CSȘ Petroșani se va deplasa la Unirea Sânnicolau Mare, celelalte meciuri ale rundei fiind Millenium Giarmata – Banatul Timișoara și Alpha Oarea – Traian Vuia Reșița.

Citeste mai mult ...

URMĂREȘTE ServusHD TV

Ultima ora

PROGNOZA METEO

CURS VALUTAR

PUBLICITATE

Cumpara si citeste PDF

ABONAMENT ONLINE

MICA / MARE PUBLICITATE

LOCURI DE MUNCA

ANUNTURI MICA PUBLICITATE

publica anunt servuspress

Agentie Imobiliara Deva

Actualitate