Connect with us
Data: 03/03/2025
.

Actualitate

Hunedoreanul Iuliu Winkler, reconfirmat în funcția de vicepreședinte al INTA

Publicat

pe

Hunedoreanul Iuliu Winkler, deputat european UDMR, PPE a fost reconfirmat, în această săptămână, în funcția de vicepreședinte al Comisiei de Comerț Internațional (INTA) a Parlamentului European.

Întruniți în ședință constitutivă la mijlocul mandatului de cinci ani în actuala componență a Parlamentului European, membrii Comisiei INTA, pe baza propunerii grupurilor politice, au decis ca președintele INTA și cei patru vicepreședinți să-și continue activitatea.

Continuarea proiectelor

Iuliu Winkler le-a mulțumit colegilor pentru încrederea acordată și pentru șansa de a-și continua proiectele și munca începută în 2014 în funcția de vicepreședinte al INTA. ”Trăim într-o lume în rapidă schimbare, iar acest lucru este valabil și pentru comerțul exterior. Fiecare al 7-lea loc de muncă din UE este susținut de companiile exportatoare, totalizându-se astfel 30 de milioane de locuri de muncă ocupate, în general, de persoane înalt calificate și plătite cu salarii peste medie. Exportul este motorul creșterii economice și este extrem de important pentru statele din Europa Centrală și de Est în efortul lor de a face pași pe drumul atingerii convergenței europene. Parlamentul European și Comisia INTA vor juca un rol important în negocierile legate de Brexit, precum și în posibila reconfigurare a relației transatlantice pentru care există toate premisele să se petreacă în perioada imediat următoare. În acest context complicat, promovarea intereselor IMM-urilor europene în comerțul global, salvgardarea intereselor industriilor europene în fața competiției globale acerbe și nu întotdeauna loială vor continua să fie prioritățile mele”, a declarat deputatul european de Hunedoara al UDMR la finalul ședinței constitutive a INTA. Potrivit acestuia, pentru UE comerțul internațional este un vehicul important în promovarea, la nivel mondial, a valorilor și principiilor europene, respectiv a drepturilor omului și democrației. ”Globalizarea a condus la o creștere dramatică a inegalității. Având la îndemână instrumentele parlamentare adiacente acordurilor comerciale și noii Politici Comerciale a UE, mă voi alătura celor, care la nivelul UE, și-au propus ca prioritate îmblânzirea globalizării prin reglementări care să ducă la o repartizare mai echitabilă a beneficiilor comerțului internațional generând bunăstare pentru fiecare dintre cetățenii Uniunii”, a adăugat Iuliu Winkler. În cadrul ședinței, deputații europeni l-au reconfirmat pe germanul Bernd Lange (S&D) în funcția de președinte al INTA pentru următorii doi ani și jumătate, iar în funcțiile de vicepreședinți, alături de Iuliu Winkler, pe francezii pe Tokia Saifi (EPP), Yannick Jadot (Verzi/EFA), și pe cehul Jan Zahradil (ECR).

Advertisement

Actualitate

APIA a început campania de primire a Cererilor de plată pentru anul 2025

Publicat

pe

Redactat de

Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA) a demarat astăzi, 3 martie 2025, Campania de primire a Cererilor de plată în anul 2025. Fermierii pot depune Cererea de plată până pe data de 30 mai, fără obligația de a se prezenta la Centrele APIA, doar prin accesarea aplicației geospațiale AGI Online, conform Instrucţiunilor de utilizare disponibile în interfaţa aplicaţiei, pe site-ul APIA www.apia.org.ro.

În situația în care se accesează și scheme din sectorul zootehnic, fermierii se vor prezenta la Centrele APIA conform programării pe care au stabilit-o în prealabil cu funcționarii APIA, în vederea completării declarației sector zootehnic în aplicația dedicată sectorului zootehnic, înainte de accesarea AGI Online. Astfel, funcționarii APIA vor contacta fermierii în vederea programării pentru depunerea Cererilor de plată.

La completarea Cererii, fermierii care sunt beneficiari APIA își vor actualiza informațiile din Cererea de plată pentru Campania 2025. Se va completa o singură Cerere de Plată, chiar dacă solicitantul utilizează suprafeţe de teren și/sau deține explotații cu cod ANSVSA în diferite localităţi/judeţe.

Fermierii trebuie să verifice împreună cu primăria pe raza căreia utilizează terenul, situația înscrierii în Registrul agricol a datelor despre terenul agricol și să permită acesteia să transmită la APIA adeverințele privind utilizarea terenului conform înscrierii în Registrul Agricol.

Documentele care fac dovada că terenul agricol se află la dispoziţia fermierului trebuie să fie încheiate înaintea depunerii Cererii de plată şi să fie valabile la data depunerii acesteia.

Advertisement

Adeverințele emise pentru schemele de sprijin cuplat din sectorul zootehnic de către asociaţia/agenţia acreditată pentru înfiinţarea şi menţinerea registrului genealogic al rasei/oficiul pentru zootehnie judeţean, pot fi transmise electronic prin platforma pusă la dispoziție de către APIA, cu informarea fermierului conform procedurii deja utilizate și în anii anteriori de campanie. De asemenea, fermierii care deţin animale în exploataţie au obligația să se asigure că datele acestora sunt actualizate/corectate în Baza Națională de Date (BND) (la medicul veterinar concesionar/asociaţie/propriile evidenţe, dacă este utilizator SNIIA).

Responsabilitatea privind legalitatea şi valabilitatea documentelor aparţine fermierului şi/sau autorităţii care a emis/atestat aceste documente, după caz.

Fermierii pot semna Cererile folosind și semnătura electronică. În această situație este necesar să anunțe (prin mesaj, telefonic sau prin e-mail) funcționarul desemnat să gestioneze cererea despre faptul că dorește să se semneze electronic Cererea de plată. Semnătura electronică aplicată pe cererea de plată trebuie descărcată din aplicația AGI Online la data depunerii Cererii. Angajamentele și declarațiile, părți ale cererii de plată, se vor semna, de asemenea, electronic la aceeași dată.

Materialele de informare (afiș, pliante, broșură) aferente Campaniei 2025, legislația aferentă, informațiile detaliate pentru accesarea fiecărei măsuri de sprijin/intervenții și listele cu UAT-uri eligibile pentru Măsura 10, DR-01, DR-02, DR-03, DR-09, DR-10, DR-11, pot fi consultate la Centrele APIA și pe site-ul instituției: www.apia.org.ro.

Foarte important este ca, înainte de semnarea Cererii de plată 2025, solicitanții să verifice încă o dată infomațiile înscrise în aceasta și documentația care o însoțește.

Advertisement

„Asigurăm fermierii de tot sprijinul specialiștilor APIA în informarea cât mai eficientă cu privire la depunerea Cererilor de plată în anul 2025 și furnizarea informaţiilor necesare pentru accesarea intervenţiilor/măsurilor/schemelor prevăzute în Planul Strategic 2023-2027 și măsurilor de mediu și climă din PNDR 2014 – 2020. Totodată, rugăm fermierii să respecte data și ora programării la APIA în vederea depunerii în timp util a Cererii de plată în anul 2025”, transmit reprezentanții APIA.

Citeste mai mult ...

Actualitate

Distrugere de muniţie în poligonul din zona Bârcea Mică. Activitățile de detonare vor avea loc joi

Publicat

pe

Redactat de

Unitatea Militară 01794 Deva aduce la cunoștința cetățenilor că, joi, 06 martie 2025, între orele 09:00-14:00, va efectua activități de instrucție, respectiv detonare a unor încărcături de exploziv în poligonul cu destinație specială Bârcea Mică.

“Toate activitățile de instrucție se vor desfășura cu respectarea de către Unitatea Militară 01794 Deva a tuturor normelor de siguranță, sănătate și securitate în muncă, protecția mediului și apărare împotriva incendiilor prevăzute de actele normative în vigoare. Accesul populației în zona poligonului este interzis în timpul executării distrugerii muniției”, se arată într-un comunicat transmis de Compartimentul Comunicare al Primăriei Municipiului Deva.

Citeste mai mult ...

Actualitate

Acțiuni pentru siguranța școlară. Întâlniri cu elevi și verificări în școli și în localuri din apropiere

Publicat

pe

Redactat de

Polițiștii din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean (IPJ) Hunedoara, în colaborare cu jandarmii Inspectoratului de Jandarmi Județean (IJJ) Hunedoara, au desfășurat, zilele trecute, o amplă acțiune privind creșterea gradului de siguranță școlară la nivelul întregului județ.

În cadrul acțiunii, au fost organizate 45 de activități de informare cu caracter educativ-preventiv, adresate elevilor, la care au participat 1.242 de persoane.

“Polițiștii au fost prezenți în cadrul a patru întâlniri tematice realizate cu reprezentanții unor unități de învățământ, întâlniri care au avut drept scop îmbunătățirea climatului de siguranță școlară. De asemenea, au fost efectuate controale la nivelul unităților de învățământ și al zonelor adiacente. Patru agenți de pază din cadrul unor instituții școlare au fost verificați pentru respectarea atribuțiilor de serviciu, iar 62 de unități de alimentație publică situate în apropierea școlilor au fost controlate pentru respectarea normelor legale. În cadrul verificărilor, au fost legitimate peste 100 de persoane în zonele din proximitatea școlilor, 4 elevi fiind identificați absentând de la orele de curs”, au informat reprezentanții IPJ Hunedoara.

Acțiuni de acest gen vor continua și în perioada următoare, pentru menținerea un mediu de siguranță și protecție pentru toți elevii.

 

Advertisement
Sursa foto: IPJ Hunedoara
Citeste mai mult ...

URMĂREȘTE ServusHD TV

Ultima ora

PROGNOZA METEO

CURS VALUTAR

PUBLICITATE

Cumpara si citeste PDF

ABONAMENT ONLINE

MICA / MARE PUBLICITATE

LOCURI DE MUNCA

ANUNTURI MICA PUBLICITATE

publica anunt servuspress

Agentie Imobiliara Deva

Actualitate