Connect with us
Data: 26/03/2025
.

Sport

”Marele Circ” pleacă la drum: Amenințarea Ferrari

Publicat

pe

Startul în cea de-a 67-a ediție a Campionatului Mondial de Formula 1 se va da duminică 20 martie, începând cu ora 7, la Melbourne. Sezonul competițional va cuprinde un număr record de întreceri, 21, odată cu revenirea în calendar a Marelui Premiu al Germaniei și cu inaugurarea circuitului citadin de la Baku, unde se va consuma Marele Premiu al Europei. Weekendul din Azerbaidjan se suprapune însă cu întrecerea de anduranță de la Le Mans.

Toți constructorii implicați în competiția supremă a așilor volanului și-au definitivat garniturile de piloți chiar înaintea celor două sesiuni de teste din intersezon, programate la Barcelona. Primele cinci echipe din 2015, plus Toro Rosso, Sauber și McLaren, au rămas în aceeași componență.

Hamilton: ”Timpii obținuți de Ferrari sunt incredibili”

De doi ani încoace, tandemul de bătut este Hamilton-Mercedes, dar acum avansul formației germane nu mai este așa de mare. Calculele hârtiei nu anunță un nou marș triumfal al ”săgeților arginti”, învingătoare în 32 din ultimele 38 de curse, Ferrari reușind să revină. Sebastian Vettel și Kimi Raikkonen au fost cei mai rapizi în cinci din cele opt zile ale testelor, amenințând serios supremația Mercedes, iar arma de luptă a ”căluțului cabrat” din acest an este monopostul SF16-H, execlent pus la punct, atât la capitolul viteză, cât și la fiabilitate. Vettel acuza Mercedes că ”au făcut Formula 1 plictisitoare pentru fani. Nu mai e o competiție sportivă, ci una între tehnologii”! Campionul mondial în exercițiu admite că: ”Vom avea o adevărată luptă și Ferrari și-au ridicat mult nivelul”.

Dorință de revanșă

Advertisement

Nu doar cei doi campioni din echipa italiană vor să-l detroneze pe Lewis Hamilton, ci și colegul acestuia, Nico Rosberg, care a încheiat stagiunea 2015 cu trei victorii și demonstrează că este în stare să ducă un duel la nivel ridicat pe toată durata Campionatului.

Piloții Williams vor fi cu siguranță printre protagoniștii din calificări și curse și speră nu doar la câteva clasări pe podium, ci și la victorii de etapă. Massa și Bottas au la dispoziție varianta FW38, iar pilotul carioca este încrezător: ”Vrem să ne luptam cu Mercedes”.

Va fi devansată Red Bull de… Toro Rosso?

Red Bull va continua să utilizeze motoare Renault, dar acestea vor purta sigla TAG Heuer. Force India are ca obiectiv careul de ași, iar prestațiile din teste le dau speranțe la obținerea unor rezultate notabile. Renault este practic o echipă nouă, renăscută din cenușa celor de la Lotus, iar Toro Rosso revine la motorizarea Ferrari și rămâne aceeași descoperitoare de tinere talente ale acestui sport. Max Verstappen a strâns 49 de puncte anul trecut, cu care a terminat pe locul 12.

Teamul McLaren vine după un an dezastruos, încheiat pe 9 între constructori. Ibericul Alonso amenință ca va renunța la curse dacă mașina nu va fi competitivă, în ciuda faptului că a fost ademenit de un salariu substanțial să concureze cu motoare Honda.

Advertisement

Echipă nouă pe grila de start

Vom vedea pe circuite primul monopost american după o pauză de 30 de ani. Debutează Haas F1 Team, care a apelat la servicile experimentaților Romain Grosjean și Esteban Gutierrez. Va utiliza power unit Ferrari, amplasat pe șasiu dezvoltat de Dallara.

Spre nemulțumirea piloților, în Australia va fi implementat un nou format al calificărilor, care presupune eliminarea treptată a piloților, la fiecare 90 de secunde, pe parcursul sesiunilor. În cea de-a treia vor fi prezenți opt piloți în loc de zece. Tot la capitolul noutăți, semnalăm introducerea pneurilor ultrasoft (marcate cu o bandă violet), ce vor fi nominalizate de Pirelli numai pe circuitele stradale ori de tip lent.

În România, întrecerile Formulei 1 din acest an, cel mai probabil vor putea fi vizionate, atât pe canalele Dolce sport, cât și la Digi sport. Germania este reprezentată acum de patru piloți, iar Marea Britanie de trei. Din 2017 apare cockpitul parțial închis, făcându-și apariția sistemul de protecție ”halo” și monoposturile vor deveni mai rapide.

Trei debutanți

Advertisement

Numai Grosjean a schimbat echipa, în vreme ce mexicanul Gutierrez și danezul Magnussen se reîntorc pe circuitele de viteză. 2016 înseamnă debutul în ”Marele Circ” pentru trei piloți. Primul, Jolyon Palmer (25 de ani), va concura într-o echipă de top, Renault. Britanicul este campionul de acum doi ani al seriei GP2 și a participat în mod regulat, cu Lotus, la antrenamentele libere ale curselor de anul trecut. Germanul Pascal Wehrlein este promovat de Mercedes în echipa Manor. Nu a împlinit încă 22 de ani și este cel mai tânăr campion din DTM, în 2015. Tot la Manor îl găsim pe Rio Haryanto (23 de ani), primul indonezian din Formula 1. Anul trecut a terminat al patrulea în GP2. Campionul Formulei BMW Pacific din 2009 a primit o sponsorizare de zece milioane de dolari din partea guvernului țării sale.

Așa tată, așa fiu

Jolyon Palmer, fiul fostului pilot Jonathan, speră să confirme încă de la debut și să fie concurență pentru ”lupii tineri” din noua generație, precum Valtteri Bottas, Daniel Ricciardo, Daniil Kvyat sau Max Verstappen, piloți ce încearcă să-și facă loc spre vârful piramidei. Jolyon este cel de-al 14-lea fiu care își urmează tatăl în Formula 1. Hill este singura familie cu doi campioni, Damon egalând performanța părintelui său Graham. Printre familiile încărcate de glorie se numără și Rosberg (campion Keke, Nico vicecampion) ori Villeneuve (Gilles vicecampion, campion fiul Jacques). Copiii iluștrilor campioni (Mario) Andretti, (Jack) Brabham sau (Nelson) Piquet nu au impresionat deloc. Pe lângă Palmer și Rosberg, Jos Verstappen și Jan Magnussen își vor vedea odraslele la lucru în acest sezon.

___________________________________________________________________________

MAREA BRITANIE ȘI FORMULA 1

Advertisement

Silverstone

O treime din campionii mondiali ai Formulei 1 sunt din Marea Britanie, zece dintre ei cucerind nu mai puțin de 16 titluri. Cu excepția anilor 80, în fiecare decadă a triumfat cel puțin un pilot din Albion. Faptul că aceștia sunt în fruntea listei nu este deloc întâmplător. În Anglia, sportul automobilistic a luat un deosebit avânt încă de prin anii 20, când în Marile Premii ale epocii s-au impus piloți ca Henry Seagrave, ”Williams” și apoi Dick Seaman, după al doilea război alergătorii britanici începând din nou să se remarce, câștigând primul titlu mondial în 1958, prin Mike Hawthorn. Cele mai multe victorii din ”Marele Circ” stau în dreptul steagului britanic. Dintre cei 159 de piloți care au luat startul în cel puțin o întrecere, 19 au strâns 247 de victorii pentru Albion, un record greu de egalat. Numai trei driveri dintre cei cu victorii nu s-au clasat pe podiumul final al unei ediții a Campionatului Mondial. De asemenea, nu a existat niciun sezon competițional în care vreun britanic să nu marcheze puncte, iar podiumul a 618 curse a avut în componență cel puțin un concurent din Regatul Unit. Galeria campionilor britanici se compune din: Lewis Hamilton, Jackie Stewart (câte trei titluri), Jim Clark, Graham Hill (câte două), Jenson Button, Damon Hill, Nigel Mansell, James Hunt, John Surtees și Mike Hawthorn (câte unul).

Cooper, BRM, Lotus, Vanwall, Brabham, McLaren, Williams, Tyrrell, Benetton și Brawn reprezintă cele zece nestemate ale coroanei britanice. McLaren este, fără îndoială, expresia perfectă de rentabilizare a moștenirii lăsate de un mare pilot, echipa britanică având cele mai multe titluri cumulate la piloți și constructori din Formula 1. Poate că cea mai frumoasă poveste de succes a pornit în 1952, atunci când inginerul Colin Chapman a înființat Lotus Engineering, iar șase ani mai târziu, după ce a făcut pasul spre lumea celor mai înaripați cai putere, avea să înceapă o perioadă în care triumfurile lor s-au datorat inovațiilor de senzație. Lotus 25 a fost primul șasiu-monococă, versiunea 49 a fost primul monopost conceput pentru a ține cont de performanțele motorului, iar Lotus 72 a deschis orizonturi noi în aerodinamică. În anii 70, inginerii au aplicat efectul la sol, rezultatul fiind remarcabil: Lotus 79. Alte teamuri din Albion, precum March, Arrows, Jordan ori BAR nu au reputat vreun succes notabil.

Marele Premiu al Marii Britanii nu a lipsit niciodată din calendarul competițional, acesta alergându-se pe circuitele de la Silverstone (unde a avut loc prima cursă din istorie, la 13 mai 1950), Aintree și Brands Hatch, ultimul traseu, împreună cu cel de la Donington Park, găzduind ediții ale Grand Prix-ului Europei.

COMPONENȚA ECHIPELOR
Mercedes

44. Lewis Hamilton (Marea Britanie)

Advertisement

6. Nico Rosberg (Germania)

Ferrari

5. Sebastian Vettel (Germania)

7. Kimi Raikkonen (Finlanda)

Williams-Mercedes

Advertisement

19. Felipe Massa (Brazilia)

77. Valtteri Bottas (Finlanda)

Red Bull-TAG Heuer

3. Daniel Ricciardo (Australia)

26. Daniil Kvyat (Rusia)

Advertisement

Force India-Mercedes

11. Sergio Perez (Mexic)

27. Nico Hulkenberg (Germania)

Renault

20. Kevin Magnussen (Danemarca)

Advertisement

30. Jolyon Palmer (Marea Britanie)

Toro Rosso-Ferrari

33. Max Verstappen (Olanda)

55. Carlos Sainz (Spania)

Sauber-Ferrari

Advertisement

9. Marcus Ericsson (Suedia)

12. Felipe Nasr (Brazilia)

McLaren-Honda

14. Fernando Alonso (Spania)

22. Jenson Button (Marea Britanie)

Advertisement

Manor-Mercedes

94. Pascal Wehrlein (Germania)

88. Rio Haryanto (Indonezia)

Haas-Ferrari

8. Romain Grosjean (Franța)

Advertisement

21. Esteban Gutierrez (Mexic)

 

CALENDARUL MARILOR PREMII

AUSTRALIA, Melbourne – 20 martie

BAHRAIN, Sakhir – 3 aprilie

Advertisement

CHINA, Shanghai – 17 aprilie

RUSIA, Sochi – 1 mai

SPANIA, Barcelona – 15 mai

MONACO, Monte Carlo – 29 mai

CANADA, Montreal – 12 iunie

Advertisement

EUROPA (Azerbaidjan), Baku – 19 iunie

AUSTRIA, Spielberg – 3 iulie

MAREA BRITANIE, Silverstone – 10 iulie

UNGARIA, Hungaroring – 24 iulie

GERMANIA, Hockenheim – 31 iulie

Advertisement

BELGIA, Spa-Francorchamps – 28 august

ITALIA, Monza – 4 septembrie

SINGAPORE, Marina Bay – 18 septembrie

MALAYSIA, Sepang – 2 octombrie

JAPONIA, Suzuka – 9 octombrie

Advertisement

S.U.A., Austin – 23 octombrie

MEXIC, Mexico City – 30 octombrie

BRAZILIA, Interlagos – 13 noiembrie

ABU DHABI, Yas Marina – 27 noiembrie

935

Advertisement

este numărul Marilor Premii desfășurate din 1950 încoare, pe 70 de circuite, din 31 de țări; 750 de piloți au concurat în cel puțin o întrecere, 105 (din 21 de țări) au obținut victorii, iar 32 au reușit să cucerească titlul suprem; 30 de echipe au izbutit să câștige curse, dintre care 15 campionatul costructorilor; Ferrari, singura formație participantă la toate edițiile Formulei 1, deține recordurile de: cele mai multe MP (908), titluri mondiale (16), victorii (224), pole-position (208), tururi rapide (233), podiumuri (696) și puncte (6262,5)

Grupaj realizat de Laurențiu BORCA

Advertisement

Actualitate

Jurnalistul Nicolae Gavrea lansează o nouă carte despre sport

Publicat

pe

Redactat de

 

 

Joi, 27 martie, de la ora 17:00, Sala de lectură a Bibliotecii Județene „Ovid Densusianu” Hunedoara – Deva va fi gazda unui eveniment editorial de excepție. Colegul nostru de breaslă, jurnalistul sportiv Nicolae Gavrea, își va lansa o nouă lucrare din domeniul său de activitate.

„Jurnal Olimpic. Paris, 2024”

Evenimentul va fi unul care, cu siguranță, îi va bucura pe iubitorii sportului din județul Hunedoara, dar nu numai. Nicu, colegul nostru, propune publicului cartea intitulată „Jurnal Olimpic. Paris, 2024”. Este o lucrare în care jurnalistul și comentatorul sportiv Nicolae Gavrea propune publicului o rememorare a zilelor petrecute la ultimele Jocuri Olimpice de anul trecut. Cititorii vor putea afla cum s-au văzut întrecerile desfășurate atât la Paris, cât și bazele sportive învecinate capitalei Franței, cele de la Saint-Denis, Le Bourget, Nanterre, Versailles și Vaires-sur-Marne, prin ochiul jurnalistului aflat în mijlocul sportivilor implicați direct în evenimente. În plus, Nicu povestește, cu mare însuflețire, zile petrecute în mijlocul delegației României, precum și bucuria trăită, împreună, la fața locului la câștigarea celor nouă medalii tricolore, dintre care trei de aur, patru de argint și nouă de bronz, la canotaj, natație, gimnastică și haltere. Pe lângă toate acestea, Nicolae Gavrea mai relateză despre interesantele sale întâlniri nu doar cu sportivii, ci și cu compatrioți din Franța și cu reprezentanți ai Ambasadei României la Paris. De asemenea, jurnalistul scrie și despre vizitele la interesantele obiective culturale ale Parisului, dar și despre cum au fost percepute Jocurile de lumea extra-sportivă. „Competiția de la Paris a focalizat atenția întregii planete și a generat puternice comentarii pro și contra deoarece Franța și-a propus să uimească lumea cu cea mai îndrăzneață și originală ceremonie de deschidere din istoria Jocurilor Olimpice și se pare că a reușit acest lucru. Aceste jocuri s-au desfășurat sub deviza „Singuri mergem mai repede, împreună mergem mai departe!”. Este o deviză care îndeamnă la solidarizare pentru cauze nobile și, mai ales, utile omenirii”, spune autorul.

Advertisement

La a patra „ispravă”, și nu se oprește aici

Cartea ce va fi lansată joi după-masă este a patra lucrare semnată de Nicolae Gavrea, membru al Asociației Internaționale a Presei Sportive. Au mai purtat semnătura sa alte două volume sub semnul celor cinci cercuri înfrățite, respectiv „Rio 2016. Jurnal Olimpic”, cartea sa de debut, și fascinantul „Jurnal Olimpic, Tokyo, 2021. Olimpiada în pandemie”, între care a fost și lucrarea sa de suflet intitulată, mai mult decât sugestiv „Gimnastelor, cu dragoste”.

În cadrul evenimentului de lansare a cărții, una care va fi citită pe nerăsuflate, ca și celelalte, organizat de către Biblioteca Județeană „Ovid Densusianu” Hunedoara – Deva, cu sprijinul Consiliului Județean Hunedoara și în parteneriat cu Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România, al cărei membru este Nicu Gavrea, autorul va avea un dialog cu cei prezenți, va vorbi despre zilele petrecute la Jocurile Olimpice, va răspunde la întrebări și, în final, va susține o sesiune de autografe. Și nu este niciun secret că Nicu ne „amenință”, încă de pe acum, cu o nouă carte sportivă, care se anunță a fi la fel de captivantă, cea dedicată următoarelor Jocuri Olimpice, cele de la Los Angeles, din 2028.

Citeste mai mult ...

Actualitate

Noutăți din handbalul juvenil hunedorean

Publicat

pe

Redactat de

 

 

Echipele hunedorene de handbal junioare își continuă parcursul în campionatele naționale, unele evoluând deja în primele turnee semifinale. În schimb CSȘ Petroșani, care are asigurată calificarea în primul turneu semifinal al junioarelor 2, de pe prima poziție, mai are de jucat în sezonul regular.

Petroșănencele, care conduc în seria G, cu 18 puncte, sunt mari favorite în deplasarea de la Traian Vuia Reșița, ultima clasată, cu 2 puncte, partida din penultima rundă fiind programată miercuri, 26 martie, de la ora 16:00. În această rundă, în care stă penultima clasată, Alpha Oradea (locul VI), cu 2 puncte, petroșănencele ar putea afla și celelalte trei echipe care le vor însoți în primul turneu semifinal, lucru ce depinde de rezultatele din meciurile Unirea Sânnicolau Mare (II, 13p) – Banatul Timișoara (V, 11p) și Millenium Giarmata (IV, 12p) – Cîțu Timișoara (III, 12p).

 

Advertisement

Pe de altă parte, la junioare 1, LPS Cetate Deva a jucat în primul turneu semifinal și a încheiat pe ultimul loc, după ce au pierdut meciurile cu gazdele de la Gloria Bistrița, cu CSȘ Sibiu și cu LPS Târgu Mureș.

Devencele vor juca în al doilea turneu semifinal, pentru locurile 17-32, urmând a face parte, după toate probabilitățile, dintr-o grupă cu Millenium Giarmata, LPS Sebeș și Traian Vuia Reșița. La aceeași categorie de vârstă un turneu semifinal s-a jucat la Deva, ordinea în clasament fiind SCM Râmnicu Vâlcea, Transilvania Brașov, Milleniul Giarmata și HC VM Zalău. Reamintim că, la junioare 3, CSM Vulcan a ratat, de puțin, calificarea între primele 16 din țară și va juca pentru locurile 17-32, într-o grupă în care, foarte probabil, va avea ca adversare pe Chimia Râmnicu Vâlcea, LPS Satu Mare și CSȘ 2 Baia Mare. La aceeași categorie de vârstă CSȘ Petroșani a terminat sezonul regular pe 5 și a părăsit competiția.

Citeste mai mult ...

Actualitate

Devenii au dansat cu atitudine la Cluj

Publicat

pe

Redactat de

 

Municipiul Cluj a găzduit, zilele trecute, cea de-a treia ediție a Concursului Național de Dans Sportiv “Dance whit Attitude”. Competiția a fost una extrem de puternică, una care aduce puncte în clasamentele oficiale, adunând numeroși participanți la start.

La concursul de la Cluj, organizat sub egida Federației Române de Dans Sportiv, au participat și tineri dansatori din Deva. Astfel, la categoria Open Standard 16-35 au participat și frații Ștefana și Alexandra Rusan, cei doi sportivi legitimați la CSM Deva, abia trecuți de vârsta minimă, cu o comportare meritorie în cea mai dificilă categorie de concurs, ocupând un onorant loc 10. Un alt rezultat extrem de valoros l-au obținut Maya Vesa și Rareș Borlea, la Clasa Hobby 10-11 ani, unde au ocupat locul al șaselea, punctajul obținut permițându-le promițătorilor dansatori sportivi de la Elite Dance Academy Deva promovarea în nivelul superior, la Clasa E.

Pentru clubul devean au fost și două debuturi promițătoare. Mai exact Andreea Popa și Cristian Farcău, cel din urmă fiind la primul său concurs, au obținut, la Clasa Precompetițional 10-11 ani, un loc patru la 2 Dansuri și poziția a șasea la 3 Dansuri. De asemenea, la Clasa Debutanți 8-9 ani, Gloria Vasilescu și Mihai Fodor, ambii la primul lor concurs, au ocupat un meritoriu loc 5. Un top 10 au reușit și colegii lor de club Nicole Varga și Alexandru Onea, la Clasa Debutanți 12-15 ani, unde au ocupat poziția a noua. De asemenea, comportări meritorii au avut și perechile Maria Stoica – Mihai Trif, locul 14 la Clasa Hobby 12-13 ani, una dintre cele mai dispute competiții ale concursului de la Cluj, și Antonia Mureșan – David Trif, locul 19 la aceeași categorie. Dansatorii sportivi de la cele două cluburi din Deva sunt pregătiți de Andra Căprioară.

Advertisement
Citeste mai mult ...

Angajăm Bucătar/Ajutor bucatar

Căutăm o persoană pasionată de gătit, pentru a se alătura echipei noastre!
Detalii job:
– Locatie: Deva
– Program: 6 – 17
– Cerinte:
– Cu / Fara experientă în bucătăria românească
– Cunoștințe în pregătirea diverselor preparate tradiționale
– Abilitatea de a lucra în echipă și de a respecta normele de igienă

Oferim:
– Un mediu de lucru plăcut și profesionist
– Salariu atractiv
– Stabilitate și posibilități de dezvoltare
Pentru a aplica, vă rugăm să ne contactați / trimiteti cv-ul pe nr de whatsup 0733402167 sau la adresă de e-mail officebord13@yahoo.com .
Vă asteptăm în echipa Bord13 !

URMĂREȘTE ServusHD TV

Ultima ora

PROGNOZA METEO

CURS VALUTAR

PUBLICITATE

Cumpara si citeste PDF

ABONAMENT ONLINE

MICA / MARE PUBLICITATE

LOCURI DE MUNCA

ANUNTURI MICA PUBLICITATE

publica anunt servuspress

Agentie Imobiliara Deva

Actualitate