Actualitate
Mii de oi, ale celui mai mare crescător de ovine din județ, blocate trei zile pe o navă în Canalul Suez

Dumitru Andreșoi, fermier hunedorean, cel mai mare crescător de ovine din România, cu efective de zeci de mii de oi a avut parte în acest an, după 20 de ani de când exportă mioare în țările arabe, de o experiență unică. Aproape 10.000 de mioare au rămas blocate în Canalul Suez, după ce o navă a blocat traficul naval vreme de mai multe zile. Unul dintre cel mai bogați oieri din România, apreciat și la nivel internațional, Dumitru Andreșoi a avut emoții pentru oițele pe care le-a crescut în propria fermă, în cele trei zile în care au stat la coadă, alături de alte sute de nave, pentru a traversa Canalul Suez. Mioarele fermierului hunedorean au ajuns, în final, cu bine la destinație.
Aproape 10.000 de oi ce au plecat din județul Hunedoara au rămas blocate vreme de trei zile, pe o navă, în Canalul Suez, din cauza unui vas cargo a eșuat aici. Nu mai puțin de 422 de vase au așteptat la coadă, zile în șir, până când a fost deblocată una dintre cele mai importante rute pentru comerțul internațional, care face legătura între Marea Mediterană și Oceanul Indian, prin Marea Roșie.
„Am avut chiar eu blocate aproape 10.000 de capete pe una dintre navele blocate în Canalul Suez. Vasul în care s-au aflat oile, care urmau sp ajungă în țările arabe, a stat blocat trei zile. Nu au fost probleme mari. Animalele au fost în regulă, au avut hrană și apă. Este obligatoriu ca din port, orice ambarcațiune care pleacă de acolo trebuie să aibă minim 25 la sută în plus de hrană față de cât e necesar până să ajungă la destinație. Autoritățile nu lasă navele să plece, dacă nu fac dovada că au aceste resurse de hrană. De exemplu, dacă un animal consumă 1,5 kilograme de granule pe zi și două kilograme de paie, câte zile face nava până în port unde trebuie să descarce nouă zile, se calculează cât consumă și pe lângă aceasta, mai trebuie să asigure în plus 25 la sută, pentru evenimente neprevăzute”, a declarat Dumitru Andreșoi, președintele Asociației Crescătorilor de Ovine „Dacia” din Hunedoara.
Emoții pentru miile de oi, crescute în propria fermă
Chiar dacă fermierul hunedorean știa că oile au hrana necesară pentru a supraviețui câteva zile, acesta tot a avut emoții pentru mioarele sale aflate la mii de kilometri distanță de casă. „Am avut emoții, dar așa ca om, pentru animale, pentru că de când pleacă din fermă animalele, noi nu mai avem nicio problemă legislativă. Când pleacă de la noi, animalele au acte sanitar-veterinare de mișcare, iar după ce sunt încărcate pe navă, este responsabilitatea clientului și a transportatorului. Nu mai depinde de noi, dar nu am putut sta indiferent. Mă gândeam să fie bine și să nu sufere, pentru că le-am crescut un an de zile la mine în fermă și le-am îngrijit. Dacă ar mai fi continuat acest blocaj maritim, cu certitudine trebuiau să se întoarcă cu nava sau trebuia să meargă un alt vas care să le suplimenteze hrana. Din fericire, nu a fost nevoie, iar animalele au ajuns cu bine la clientul nostru. Am discutat în permenență cu transportatorul, iar după ce a fost deblocată situația și au putut să plece la drum, acesta mi-a spus că nu a murit nici măcar un animal din cele pe care le-am trimis eu”, a mai povestit Dumitru Andreșoi.
În 20 de ani, de când exportă ovine, nu a pățit așa ceva
Dumitru Andreșoi este cel mai mare crescător de oi din județul Hunedoara, renumit la nivel național și internațional. De mai bine de două decenii, fermierul hunedorean trimite în țările arabe oi și miei, dar niciodată nu s-a mai întâlnit cu o astfel de situație. „De aproximativ 20 de ani export oi și miei în țările arabe, dar niciodată nu am pățit așa ceva, că s-a mai stricat un vas sau alte lucruri. Au mai fost colegi care au mai avut parte de astfel de situații, când navele au fost blocate, dar eu nu niciodată în atâția ani”, a mai adăugat Dumitru Andreșoi.
Încă două vase au eșuat, din nou, în Canalul Suez
Nava Ever Given, cu o lungime de 400 de metri, a eşuat pe diagonala canalului, pe 23 martie, din cauza vântului puternic însoţit de o furtună de nisip care a redus vizibilitatea, blocând ambele sensuri de navigaţie. Autoritatea Canalului Suez (SCA) a început o investigaţie pentru a stabili cauza eşuării navei, care a fost în cele din urmă ranfluată după o operaţiune dificilă în care s-a apelat la dragarea nisipului şi la mişcarea portcontainerului cu ajutorul unor remorchere. Sâmbăta trecută, Canalul Suez a fost deblocat. Săptămâna aceast, încă două vase au blocat, din nou, Canalul Suez. Acestea au o lungime de 240 de metri fiecare și au eșuat în balast. Cele două nave făceau parte dintr-un convoi de 22 de vase. Potrivit Digi 24 „S-a întâmplat în urmă cu două zile și între timp au fost puse din nou pe linia de plutire. De această dată nu au fost semnalate pagube, dar, astfel de incidente pe una dintre cele mai importante căi comerciale de pe planetă riscă să dea peste cap transporturile de mărfuri. După blocajul navei Ever Given, autoritățile Canalului au anunțat că au în vedere extinderea secțiunii în care s-a produs.
Actualitate
Hunedorean reținut pentru racolare de minori în scopuri sexuale

Un bărbat, în vârstă de 44 de ani, din municipiul Hunedoara, a fost reținut de polițiști, fiind bănuit că ar fi abordat, prin intermediul unei aplicații on line, o minoră căreia i-ar fi scris mesaje cu conținut indecent.
“Poliția Municipiului Hunedoara a fost sesizată, în data de 03 martie a.c., de către un bărbat cu privire la faptul că o minoră de 15 ani, din localitate, ar fi fost racolată în mediul online de un bărbat. În urma verificărilor, politiștii au identificat minora în cauză și au stabilit faptul că, în data de 25 februarie a.c., aceasta ar fi fost contactată de un bărbat de 44 de ani, care i-ar fi vizualizat profilul online prin intermediul unei aplicații. Cu ajutorul unor mesaje, cei doi ar fi purtat mai multe discuții, în cadrul cărora bărbatul domiciliat în municipiul Hunedoara i-ar fi scris și unele detalii cu tentă sexuală. Ca rezultat al cercetărilor, s-a dispus reținerea bărbatului în cauză pentru o perioadă de 24 de ore, fiind introdus în Centrul de Reținere și Arestare Preventivă Deva”, a informat Inspectoratul de Poliție Județean (IPJ) Hunedoara.
Acesta va fi prezentat, în cursul zilei de astăzi, Parchetului de pe lângă Judecătoria Hunedoara, cu propuneri corespunzătoare.
Polițiștii Biroului de Investigații Criminale din municipiul Hunedoara continuă cercetările pentru comiterea infracțiunii de racolare de minori în scopuri sexuale.
Actualitate
Start vot pentru „Destinația anului 2025”. Trei locuri de poveste din județ, în finala competiției

S-a dat startul votului în concursul „Destinația Anului 2025”, trei locuri de poveste din județul Hunedoara fiind finaliste în această importantă competiție de promovare a turismului intern românesc. Este vorba despre Castelul Corvinilor, care concurează la categoria „Cultură și educație”, Cetățile Dacice din Munții Orăștiei și Țara Hațegului – ambele la categoria „Tărâmuri fermecate”.
În total, sunt peste 70 de destinații din toată țara finaliste în ediția 2025, împărțite în șase categorii („Orașe care inspiră”, „Tărâmuri fermecate”, „Sate de poveste”, „Stațiuni Balneo-climaterice”, „Distracție și aventură”, „Cultură și educație”).
Voturile pentru destinațiile preferate pot fi acordate până pe data de 25 martie 2025, pe www.destinatiaanului.ro.
„Destinația Anului” este o competiție de interes național, organizată în parteneriat cu Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului, Alianța pentru Turism, Uniunea Consiliilor Județene din România, Institutul pentru Orașe Vizionare (IOV), Oficiul Național al Turismului al Republicii Moldova, Asociația Cred în România, Federația Industriei Hoteliere din România (FIHR), Federația Asociațiilor de Promovare Turistică din România (FAPT), RoBoost Antreprenorești, Urlaub in Rumänien, Academia de Studii Economice București și Asociația de Ecoturism din România (AER) și Mamaia.
Reamintim faptul că, în sezonul patru al competiției, printre câștigători au fost Castelul Corvinilor și Cetățile Dacice din Munții Orăștiei, la două categorii foarte disputate – „Atracții Cultural – Educative”, respectiv „Tărâmuri cu istorie și tradiție”.
Actualitate
Lucrări de întreținere a digului de pe malul Mureșului, la Lăpușnic

Personalul Sistemului de Gospodărire a Apelor (SGA) Hunedoara efectuează lucrări de întreținere la digul de pe malul râului Mureș, la Lăpușnic.
„Zilele acestea, Formația Ilia execută lucrări de întreținere dig Lăpușnic pe râul Mureș. Se efectuează lucrări de igienizare (cosit vegetație, degajat vegetație), se verifică și se intervine acolo unde este necesar la stavilele/clapeții aferenți subtraversărilor ce deservesc acest obiectiv”, au informat reprezentanții Apele Române Mureș.
Potrivit acestora, din lungimea totală a digului de 6,52 kilometri, s-a intervenit și se va continua intervenția, în special, la baza taluzurilor digului pe o lungime de circa 2,5 kilometri.
Lucrările sunt realizate conform Planului Tehnic pe 2025 al S.G.A. Hunedoara din cadrul Apele Române Mureș.

Sursa foto: Facebook/Apele Române Mureș – S.H. Deva
- Actualitatecu 2 zile in urma
Întreruperi de energie electrică, programate în perioada 3 -7 martie, în județul Hunedoara
- Actualitatecu 2 zile in urma
Accident rutier în Orăștie: Trei persoane rănite ușor
- Actualitatecu 3 zile in urma
Ați văzut-o? O femeie din Hunedoara este căutată de familie și polițiști
- Actualitatecu 2 zile in urma
Rutenii din întreaga lume s-au întâlnit la Pojoga
- Actualitatecu 2 zile in urma
LPS Cetate, campioana județului la fotbal licee
- Stiri nationalecu 2 zile in urma
Restricții de circulație pe Valea Oltului, timp de aproximativ o lună
- Actualitatecu 3 zile in urma
Victorie importantă pentru Minerul Lupeni
- Actualitatecu 2 zile in urma
40 de școli din Hunedoara, incluse în Programul Național „Masă Sănătoasă”