Actualitate
Optimism la CJ – „Deponeul ecologic de la Bârcea Mare va fi operațional din noiembrie”
Una dintre problemele cele mai spinoase cu care se confruntă, la această oră, județul Hunedoara este cea a depozitării deșeurilor, dar se pare că acxeasta are șanse de rezolvare încă din acest an.
Epopeea deponeului ecologic de la Bârcea Mare, în accepțiunea celor de la Consiliul Județean (CJ) Hunedoara, care gestionează, prin intermediul Asociației de Dezvoltare Intercomunitară (ADI) Deșeuri, acest sector de activitate extrem de sensibil, pare a se apropia de sfârșit.
Explicație pentru schimbări
În cursul zilei de marți, Mircea Bobora, vicepreședinte al CJ Hunedoara, care îl înlocuiește, până pe 25 iulie, pe șeful instituției Laurențiu Nistor, aflat în concediu medical, alături de alte persoane cu funcții de răspiundere în executivul județean, a susținut o conferință de presă, în casrul căreia a fost astinsă și problema gestionării deșeurilor. „În cele trei săptămâni de când noul CJ și-a intrat în atribuțiuni s-au făcut câteva analize primare a activității, inclusiv în domeniul gestionării deșeurilor. O primă măsură care s-a luat a fost înlocuirea directorului și a membrilor Comitetului Director, schimbarea aceasta fiind generată și de faptul că există o criză a deșeurilor, care are ca motivație principală încercarea fostei conduceri de a rezolva problemele de pe azi pe mâine, fără a avea un orizont de timp pentru a lua decizii pe termen mediu și lung. Or, când vorbim despre deponeul ecologic de la Bârcea Mare este vorba despre o decizie pe termen lung”, a declarat Mircea Bobora.
Soluții propuse
Vicepreședintele CJ Hunedoara a prezentat și câteva soluții pentru o mai bună funcționare a ADI Deșeuri. „Am dat două decizii de gratuitate pentru deopozit celor de la serviciul de salubritate din Deva, inițial pentru 30.000 de tone și, apoi, pentru 57.000 de tone. Apoi s-a prelungit și termenul de predare al deponeului ecologic de la Bârcea Mare, până pe 17 noiembrie 2016. Acesta este funcțional, dar nu este operațional, fiind depuse mai multe contestații de către operatorii interesați, uar soluționarea acestora este posibil să se deruleze greoi. De asemenea, deși nu era în obligația CJ, s-a depus și cererea pentru obținerea autotizației integrate definitive, deoarece dorim să predăm deponeul cu toate actele în regulă viitorului operator, pentru ca acesta să se poată apuca de lucru chiar din a doua zi de când a obținut licența de exploatare. Acestea sunt soluții temporare, iar dacă deponeul nu se va deschide la termen, pe 17 noiembrie, eu voi fi principalul responsabil. Este în lucru și amenajarea unui deponeu provizoriu la Petroșani, unde operațiunile au fost îngreunate din cauza precipitațiilor abundente din ultimele zile”, a mai spus Mircea Bobora.
Crede că termenul va fi respectat
Vicepreședintele CJ a detaliat și alte chestiuni referitoare de funcționarea deponeului de la Bârcea Mare. „Ne mai gândim și la o atribuirea gratuită a altei cote suplimentare către operator. În schimb, a căzut varianta de a lămuri operatorul pentru a rămâne cu gratuitatea de 57.000 de tone, iar diferența, în valoare de 42,41 de lei per tonă, să fie plătită de către unitățile administrativ – teritoriale (UAT). Și asta pentru că operatorul nu poate să încaseze sumele. Cea mai îndrituită să facă acest lucru este ADI Deșeuri, care apoi se poate deconta cu operatorul. Și acest lucru trebuia stabilit dinainte de fosta conducere a ADI, dar nu vreau să blamez pe nimeni, lucru care nu ajută cu nimic, pentru că noi avem obligativitatea de a lua niște decizii. Soluțiile cele mai bune pe care le găsim vor fi comunicate în următoarea ședință de CJ, de pe 29 iulie. Problema se pune, acum, între diminuarea profitului operatorului de la Bârcea Mare sau aruncarea într-o degringoladă totală a acțiunii de colectare a deșeurilor. Obiectivul principal este soluționarea situației cu cât mai puține probleme pe care să le transferăm către primării. Oricum, sunt oprimist și cred că deponeul ecologic de la Bârcea Mare, cu toate constestațiile depuse, va deveni operațional chiar înainte de data de 17 noiembrie 2016”, a mai precizat vicepreședintele CJ Hunedoara, Mircea Bobora.
Actualitate
APIA a început campania de primire a Cererilor de plată pentru anul 2025

Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA) a demarat astăzi, 3 martie 2025, Campania de primire a Cererilor de plată în anul 2025. Fermierii pot depune Cererea de plată până pe data de 30 mai, fără obligația de a se prezenta la Centrele APIA, doar prin accesarea aplicației geospațiale AGI Online, conform Instrucţiunilor de utilizare disponibile în interfaţa aplicaţiei, pe site-ul APIA www.apia.org.ro.
În situația în care se accesează și scheme din sectorul zootehnic, fermierii se vor prezenta la Centrele APIA conform programării pe care au stabilit-o în prealabil cu funcționarii APIA, în vederea completării declarației sector zootehnic în aplicația dedicată sectorului zootehnic, înainte de accesarea AGI Online. Astfel, funcționarii APIA vor contacta fermierii în vederea programării pentru depunerea Cererilor de plată.
La completarea Cererii, fermierii care sunt beneficiari APIA își vor actualiza informațiile din Cererea de plată pentru Campania 2025. Se va completa o singură Cerere de Plată, chiar dacă solicitantul utilizează suprafeţe de teren și/sau deține explotații cu cod ANSVSA în diferite localităţi/judeţe.
Fermierii trebuie să verifice împreună cu primăria pe raza căreia utilizează terenul, situația înscrierii în Registrul agricol a datelor despre terenul agricol și să permită acesteia să transmită la APIA adeverințele privind utilizarea terenului conform înscrierii în Registrul Agricol.
Documentele care fac dovada că terenul agricol se află la dispoziţia fermierului trebuie să fie încheiate înaintea depunerii Cererii de plată şi să fie valabile la data depunerii acesteia.
Adeverințele emise pentru schemele de sprijin cuplat din sectorul zootehnic de către asociaţia/agenţia acreditată pentru înfiinţarea şi menţinerea registrului genealogic al rasei/oficiul pentru zootehnie judeţean, pot fi transmise electronic prin platforma pusă la dispoziție de către APIA, cu informarea fermierului conform procedurii deja utilizate și în anii anteriori de campanie. De asemenea, fermierii care deţin animale în exploataţie au obligația să se asigure că datele acestora sunt actualizate/corectate în Baza Națională de Date (BND) (la medicul veterinar concesionar/asociaţie/propriile evidenţe, dacă este utilizator SNIIA).
Responsabilitatea privind legalitatea şi valabilitatea documentelor aparţine fermierului şi/sau autorităţii care a emis/atestat aceste documente, după caz.
Fermierii pot semna Cererile folosind și semnătura electronică. În această situație este necesar să anunțe (prin mesaj, telefonic sau prin e-mail) funcționarul desemnat să gestioneze cererea despre faptul că dorește să se semneze electronic Cererea de plată. Semnătura electronică aplicată pe cererea de plată trebuie descărcată din aplicația AGI Online la data depunerii Cererii. Angajamentele și declarațiile, părți ale cererii de plată, se vor semna, de asemenea, electronic la aceeași dată.
Materialele de informare (afiș, pliante, broșură) aferente Campaniei 2025, legislația aferentă, informațiile detaliate pentru accesarea fiecărei măsuri de sprijin/intervenții și listele cu UAT-uri eligibile pentru Măsura 10, DR-01, DR-02, DR-03, DR-09, DR-10, DR-11, pot fi consultate la Centrele APIA și pe site-ul instituției: www.apia.org.ro.
Foarte important este ca, înainte de semnarea Cererii de plată 2025, solicitanții să verifice încă o dată infomațiile înscrise în aceasta și documentația care o însoțește.
„Asigurăm fermierii de tot sprijinul specialiștilor APIA în informarea cât mai eficientă cu privire la depunerea Cererilor de plată în anul 2025 și furnizarea informaţiilor necesare pentru accesarea intervenţiilor/măsurilor/schemelor prevăzute în Planul Strategic 2023-2027 și măsurilor de mediu și climă din PNDR 2014 – 2020. Totodată, rugăm fermierii să respecte data și ora programării la APIA în vederea depunerii în timp util a Cererii de plată în anul 2025”, transmit reprezentanții APIA.
Actualitate
Distrugere de muniţie în poligonul din zona Bârcea Mică. Activitățile de detonare vor avea loc joi

Unitatea Militară 01794 Deva aduce la cunoștința cetățenilor că, joi, 06 martie 2025, între orele 09:00-14:00, va efectua activități de instrucție, respectiv detonare a unor încărcături de exploziv în poligonul cu destinație specială Bârcea Mică.
“Toate activitățile de instrucție se vor desfășura cu respectarea de către Unitatea Militară 01794 Deva a tuturor normelor de siguranță, sănătate și securitate în muncă, protecția mediului și apărare împotriva incendiilor prevăzute de actele normative în vigoare. Accesul populației în zona poligonului este interzis în timpul executării distrugerii muniției”, se arată într-un comunicat transmis de Compartimentul Comunicare al Primăriei Municipiului Deva.
Actualitate
Acțiuni pentru siguranța școlară. Întâlniri cu elevi și verificări în școli și în localuri din apropiere

Polițiștii din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean (IPJ) Hunedoara, în colaborare cu jandarmii Inspectoratului de Jandarmi Județean (IJJ) Hunedoara, au desfășurat, zilele trecute, o amplă acțiune privind creșterea gradului de siguranță școlară la nivelul întregului județ.
În cadrul acțiunii, au fost organizate 45 de activități de informare cu caracter educativ-preventiv, adresate elevilor, la care au participat 1.242 de persoane.
“Polițiștii au fost prezenți în cadrul a patru întâlniri tematice realizate cu reprezentanții unor unități de învățământ, întâlniri care au avut drept scop îmbunătățirea climatului de siguranță școlară. De asemenea, au fost efectuate controale la nivelul unităților de învățământ și al zonelor adiacente. Patru agenți de pază din cadrul unor instituții școlare au fost verificați pentru respectarea atribuțiilor de serviciu, iar 62 de unități de alimentație publică situate în apropierea școlilor au fost controlate pentru respectarea normelor legale. În cadrul verificărilor, au fost legitimate peste 100 de persoane în zonele din proximitatea școlilor, 4 elevi fiind identificați absentând de la orele de curs”, au informat reprezentanții IPJ Hunedoara.
Acțiuni de acest gen vor continua și în perioada următoare, pentru menținerea un mediu de siguranță și protecție pentru toți elevii.
Sursa foto: IPJ Hunedoara
- Actualitatecu 2 zile in urma
Copil de 5 ani din Uricani, răpus de meningită meningococică
- Actualitatecu o zi in urma
Accident rutier în Orăștie: Trei persoane rănite ușor
- Actualitatecu 3 zile in urma
Două șoferițe, implicate în două accidente rutiere
- Actualitatecu 2 zile in urma
Ați văzut-o? O femeie din Hunedoara este căutată de familie și polițiști
- Actualitatecu o zi in urma
Întreruperi de energie electrică, programate în perioada 3 -7 martie, în județul Hunedoara
- Actualitatecu 2 zile in urma
O hunedoreancă la naționala de handbal
- Actualitatecu 3 zile in urma
Numai cu reprezentanți din Valea Jiului. O nouă formulă la conducerea Prefecturii Hunedoara
- Actualitatecu 17 ore in urma
Rutenii din întreaga lume s-au întâlnit la Pojoga