Connect with us
Data: 04/03/2025
.

Actualitate

Primăria Râu de Mori a avut un an plin de lucrări de investiţii

Publicat

pe

S-au schimbat multe lucruri în comună

În prag de iarnă şi de sfârşit de an, administraţia locală a comunei Râu de Mori „trage” tare să finalizeze câteva dintre investiţiile începute pe parcursul lui 2013.

Scoala-Rau-de-Mori-(6)Printre acestea se numără şi proiectul de introducere a apei potabile în şase sate ale comunei, însă nici infrastructura rutieră nu este uitată de Primăria Râu de Mori. În plus, transformarea „din temelii” a staţiunii Râuşor este o investiţie pe fonduri europene care va fi demarată abia în 2014, din cauza birocraţiei.

Racordarea populaţiei la apă

Lucrările de introducere a apei potabile în satele Râu de Mori, Clopotiva, Suseni, Ostrovel, Valea Dâljii şi Brazi au fost demarate pe parcursul acestui an. Valoarea totală a proiectului este de circa 4,1 milioane de lei, fondurile fiind acordate de la guvern prin HG 577. „Sper să reuşim să finalizăm cea mai mare parte a lucrărilor în acest an. Acum am primit acceptul pentru racordarea populaţiei la reţea, de la nişte cişmele. Mai trebuie să construim un baraj de unde să luăm apă, pentru că nu avem o sursă de apă pentru toate aceste sate. Sperăm să reuşim să facem rost de bani şi pentru acest baraj, anul viitor”, a declarat Niculiţă Mang (foto medalion), primarul comunei Râu de Mori.

Pe de altă parte, cu ajutorul unui proiect european, administraţia locală a comunei vrea să reabiliteze şi 500 de metri din şoseaua de centură care duce din satul Râu de Mori spre staţiunea Râuşor. Valoarea totală a acestuia este de 300.000 de lei.

Advertisement

Staţiune cu proiect de dezvoltare „în stand by”

Pe de altă parte, cea mai importamtă investiţie pentru comuna Râu de Mori vizează dezvoltarea şi transformarea „din temelii” a staţiunii montane Râuşor. Valoarea totală a proiectului depus de Primăria Râu de Mori este de circa 6,8 milioane de lei, Primar-Rau-De-Mori-(2)fonduri ce vor proveni din Programul Operaţional Regional (POR). Asfaltări de drumuri, iluminat public modern, construirea unui parc, a unui restaurant, dar şi a cinci terenuri de agrement, acestea sunt doar câteva dintre investiţiile ce, odată puse în practică, vor transforma Râuşorul într-o staţiune montană de interes local. Investiţia a fost aprobată iniţial pentru a primi finanţare, însă, ulterior, s-au descoperit o serie de neconcordanţe care au amânat semnarea contractului de alocare a banilor. Acestea au fost, în final, rezolvate, însă, şi în prezent primarul Niculiţă Mang aşteaptă să fie chemat pentru a semna contractul de finanţare. „Sper să-l semnez cât mai curând pentru că nu am decât un an şi jumătate la dispoziţie pentru a finaliza investiţia, adică până în 15 iunie 2015. Este o perioadă foarte scurtă, iar acesta este un proiect foarte amplu”, a mai spus primarul comunei Râu de Mori.

Şi declararea Râuşorului, de către Guvern, drept „staţiune de interes naţional” este foarte întârziată. Deşi documentaţia a fost depusă încă din vară, la Bucureşti, de către administraţia locală, lucrurile nu s-au mişcat deloc de atunci.

Şcoli încălzite şi cncert de colinde

Deşi a venit iarna, elevii care învaţă la şcolile din comuna Râu de Mori stau la căldură.  Primăria a fost prevăzătoare şi şi-a făcut aprovizionarea cu lemne, aşa că, de acest combustibil, beneficează şi cele cinci şcoli din comună. „Am adus lemne la şcoli cu ajutorul beneficiarilor de venit minim garantat, deci niciun elev nu va suferi de frig în această iarnă”, a declarat Niculiţă Mang.

Iar pentru că se apropie sărbătorile de iarnă, în decembrie, administraţia din Râu de Mori a pregătit mai multe surprize locuitorilor. Printre acestea se numără şi organizarea unui concert de colinde, de Crăciun, la Căminul Cultural din Râu de Mori. Acesta va fi susţinut de corul Episcopiei Devei şi Hunedoarei, dar şi de mai mulţi interpreţi care au în repertoriu cântece de Crăciun.

Advertisement
Advertisement

Actualitate

Fondurile europene – cheia succesului. Peste 200 de milioane de euro, valoarea proiectelor pentru dezvoltarea Hunedoarei

Publicat

pe

Redactat de

Valoarea proiectelor pentru dezvoltarea municipiului Hunedoara, gestionate de Primărie, a depăşit pragul de 200 de milioane de euro. Anul trecut, administrația publică locală din municipiul de pe Cerna a gestionat proiecte de investiţii în valoare totală de 232.761.800 euro. Este vorba despre proiecte susţinute din fonduri europene, fonduri guvernamentale şi fonduri de la bugetul local (proiecte finalizate, în implementare, sau în faza de întocmire a documentaţiilor necesare pentru obţinerea finanţării). Potrivit reprezentanților municipalității hunedorene, aproximativ 97 la sută din total este reprezentat de proiectele cu finanţare UE.

 

În anul 2024, administraţia publică locală a Hunedoarei a finalizat proiecte cu finanţare europeană în valoare de 7.096.112 euro. La ora actuală, Primăria Hunedoara mai are în faza de implementare proiecte cu bani europeni în valoare de 136.735.778 euro. Conform conducerii municipalității, o bună parte dintre acestea se vor finaliza în 2025. De asemenea, la această dată, municipalitatea deţine, în diferite stadii procedurale, proiecte pentru care a depus deja sau urmează să depună cereri de finanţare europeană în valoare totală de 82.869.200 de euro. La aceste sume se adaugă investiţiile derulate, anul trecut, strict din fonduri guvernamentale, în valoare de aproximativ 2.516.304 de euro, şi cele susţinute din bugetul local – în valoare de aproximativ 3.544.406 de euro.

Primarul municipiului Hunedoara, Dan Bobouțanu, a subliniat importanța acestor proiecte și a fondurilor europene nerambursabile. „Valoarea totală a proiectelor cu finanţare europeană de care a trebuit să ne ocupăm în 2024 a fost de 226.701.090 euro. Suma include atât banii europeni nerambursabili câştigaţi de Primăria Hunedoara, dar şi cofinanţările pe care trebuie să le suportăm din bugetul local. Sincer să fiu, la începutul anului 2024, când aveam în gestiune proiecte cu bani europeni în valoare de vreo 117 de milioane de euro, nu credeam că vom depăşi pragul de 200 de milioane. Totul este însă posibil prin munca susţinută depusă împreună cu echipa Primăriei. Cea mai mare parte a sumei este reprezentată de proiectele aflate încă în implementare – aproape 137 de milioane de euro, dar multe dintre aceste proiecte se vor finaliza anul acesta. De fapt, în cazul unora dintre proiecte, lucrările sunt finalizate, însă procedurile birocratice de încheiere a implementării lor mai durează”, spune primarul municipiului Hunedoara, Dan Bobouțanu.

Sursa: Primăria Hunedoara

Anul trecut, administrația publică a municipiului Hunedoara nu s-a rezumat doar la a implementa proiectele deja câştigate, ci s-a concentrat şi pe întocmirea unora noi. “Până acum, avem proiecte pentru care am depus sau urmează să depunem cereri de finanţare în valoare de aproape 83 de milioane de euro. Până la finele acestui an şi această sumă s-ar putea să crească. Ştiu că multe proiecte au întârzieri. Şi eu sunt nemulţumit de asta. Ştiu că hunedorenii şi-ar fi dorit să fie gata multe dintre ele, dar au fost fel de fel de probleme independente de voinţa mea şi a colegilor din Primărie. Trebuie să ţinem însă cont de un fapt important: dacă ne-am fi propus să facem toate aceste investiţii în şcoli, grădiniţe, eficienţă energetică, modernizare a transportului şi aşa mai departe doar din bugetul local, ar fi trebuit să „strângem” bani vreo 30-40 de ani şi abia după aceea să ne apucăm de treabă. Spun asta pentru că doar din taxele şi impozitele colectate de la contribuabili, persoane fizice şi juridice, astfel de proiecte nu ar fi fost posibile, într-un interval relativ scurt, de 2, 3 sau 4 ani”, mai spune primarul municipiului Hunedoara, Dan Bobouţanu.

 

Advertisement
Citeste mai mult ...

Actualitate

Controale ale polițiștilor în fitofarmacii. Produse pentru protecția plantelor cu termen expirat, retrase

Publicat

pe

Redactat de

Peste 20 de litri de produse pentru protecția plantelor, care aveau termenul de valabilitate expirat, au fost retrase de la comercializare, în urma unui control al polițiștilor.

Polițiștii din cadrul Serviciului Arme, Explozivi, Substanțe Periculoase au efectuat, ieri, mai multe controale pe linia respectării legislației în domeniul operațiunilor cu produse pentru protecția plantelor și îngrășăminte chimice.

“În urma acțiunii desfășurate în municipiul Deva, aceștia au identificat într-o fitofarmacie cantitatea de 23 litri de produse pentru protecția plantelor, care aveau termenul de valabilitate expirat. Diversele tipuri de erbicid erau expuse în vederea comercializării către persoanele fizice. Având termenul de valabilitate expirat, devenind astfel deșeuri periculoase, reprezentantul legal al societății avea obligația de a preda produsele respective către un operator economic autorizat în domeniul deșeurilor periculoase, în vederea eliminării acestora”, au transmis reprezentanții Inspectoratului de Poliție Județean (IPJ) Hunedoara.

Polițiștii continuă cercetările pentru săvârșirea infracțiunii de ,,neluarea măsurilor de eliminare totală a substanțelor și preparatelor periculoase care au devenit deșeuri”.

Pentru prevenirea și combaterea faptelor care pun în pericol siguranța mediului și a populației, întreaga cantitatea de produse periculoase identificată a fost indisponibilizată, iar agentului economic i s-a impus măsura de predare către un operator economic autorizat, în vederea eliminării acesteia.

Advertisement
Citeste mai mult ...

Actualitate

Plată ajutor de încălzire și supliment pentru energie. Banii pot fi ridicați, miercuri și joi, de la casieria DAS Deva

Publicat

pe

Redactat de

Direcția de Asistență Socială (DAS) Deva efectuează plata ajutorului de încălzire și a suplimentului pentru energie cu combustibili solizi. Banii se pot ridica, mâine și poimâine, de la casieria DAS Deva. Aproape 95 de familii şi persoane singure, din municipiul Deva, beneficiază de ajutor de încălzire a locuinţei şi/sau supliment pentru energie cu combustibili solizi pentru luna ianuarie 2025.

Beneficiarii îşi pot ridica sumele cuvenite de la casieria Direcţiei de Asistenţă Socială Deva (Str. I.L. Caragiale, nr. 4, etaj 1), în zilele de miercuri (5 martie 2025) şi joi (6 martie 2025), după următorul program: miercuri, 5 martie 2025, între orele 12:30 – 15:00, joi, 6 martie 2025, între orele 08:30 – 11:00 şi 12:30 – 15:00.

“Plata sprijinului financiar se face doar titularului cererii, pe baza actului de identitate valabil. Potrivit cifrelor raportate de Compartimentul Beneficii şi Servicii Sociale, 94 de familii și persoane singure, din municipiul Deva, beneficiază de ajutor de încălzire și/sau supliment pentru energie cu combustibili solizi pentru luna ianuarie 2025. Valoarea totală a sprijinului financiar este de 2.820 lei. Ajutorul pentru încălzirea locuinţei și suplimentul pentru energie se acordă familiilor cu un venit mediu net lunar de până la 1.386 lei/persoană și persoanelor singure cu venit mediu net de maximum 2.053 lei/lună”, arată reprezentanții DAS Deva.

Informații suplimentare se pot obţine la numerele de telefon 0755.878.599 şi 0254.218.030 / Tasta 6 (Casierie), în timpul programului de lucru.

Citeste mai mult ...

URMĂREȘTE ServusHD TV

Ultima ora

PROGNOZA METEO

CURS VALUTAR

PUBLICITATE

Cumpara si citeste PDF

ABONAMENT ONLINE

MICA / MARE PUBLICITATE

LOCURI DE MUNCA

ANUNTURI MICA PUBLICITATE

publica anunt servuspress

Agentie Imobiliara Deva

Actualitate