Actualitate
Pro Infrastructură: „Margina-Holdea, la sfârșit de 2027 în cel mai optimist scenariu”
Reprezentanții Asociației Pro Infrastructură spun că, „în ciuda promisiunilor fanteziste ale politicienilor”, nu este nicio șansă ca lotul 2 al autostrăzii A1 Lugoj -Deva să fie finalizat complet până în anul 2026.
Într-o postare publicată pe pagina oficială de pe rețeaua de socializare, aceștia au explicat motivele pentru care consideră că lucrările la acest segment de autostradă nu vor putea fi finalizate la termen.
„Margina-Holdea, la sfârșit de 2027 în cel mai optimist scenariu. Așa cum vă tot explicăm de doi ani de zile, în ciuda promisiunilor fanteziste ale politicienilor, nu este nicio șansă ca Autostrada A1 dintre Holdea și Margina să fie gata complet în actualul termen PNRR, 2026. Contractul a fost semnat cu UMB în 14.10.2022, are ordin de începere emis în 05.12.2022 și prevede 11 luni de proiectare și alte 34 de execuție. Termenul de finalizare a proiectării, noiembrie 2023, a fost cu mult depășit. Pe subsecțiunea E1 (7 kilometri înspre Margina) antreprenorul are autorizație de construire și front de lucru arhisuficient dar nu mai are capacitate, fiind concentrat pe A7 Buzău-Focșani, toate celelalte șantiere suferind, inclusiv acesta. Mobilizarea este foarte, foarte slabă. Pe subsecțiunea E2 (cea cu tunelurile de 2,13 kilometri în apropiere de Holdea) UMB a livrat recent proiectul tehnic în CNAIR, iar acum mingea este din nou la stat care trebuie să rezolve exproprierile suplimentare, defrișările extra la portaluri și, desigur, emiterea autorizației de construire. Nu se poate intra în teren. Ca să susținem concluzia din primul paragraf, reiterăm cele 3 argumente principale explicate de nenumărate ori: (1) contractul, (2) stadiul actual, (3) provocările tehnice. (1) Nu există presiune contractuală pe UMB pentru finalizare în 2026. Termenul de execuție este 34 de luni, deadline care va începe să curgă din momentul emiterii autorizației de construire pe cei 2,13 kilometri de tuneluri. (2) Stăm după… stat. Sperăm să iasă AC în câteva luni, procedurile de expropriere și scoatere din circuitul forestier (plus defrișări) fiind foarte anevoioase. (3) Antreprenorul nu poate accelera în stilu-i caracteristic, așa cum o face la câmpie. Procedeul tehnologic pe tunel (NATM) este foarte complex și nu poate fi grăbit, iar experiența celor de la UMB este zero, tocmai de aceea fiind nevoiți să se asocieze cu bosniacii de la Euro-Asfalt”, au scris, pe Facebook, reprezentanții Asociației Pro Infrastructură, care monitorizează marile proiecte de infrastructură din România.
Reprezentanții asociației mai arată că „tot pe Autostrada A1, austriecii de la Porr fac cei 1,35 kilometri ai tunelului Curtea de Argeș cu specialiști cu experiență vastă din 14 țări. Au început portalul de est în iunie 2023 și forarea propriu-zisă abia în octombrie 2023. Deci vreo 4 luni doar pregătirea portalului! La sfârșit de iulie 2024, Porr a raportat 1500 metri forați (55%) din cei 2700 metri de galerii cale simplă, deci o medie de 150 săpați lunar, 5 metri pe zi dacă vreți. Porr lucrează nonstop la tunel, zi și noapte, 7 din 7. S-a muncit inclusiv de Paște! Dar forarea este doar parte din poveste. Urmează hidroizolația și pereții-casetă, fundația & calea de rulare, dotările, finisajele. Porr este în grafic cu inaugurarea în decembrie 2026. UMB are de făcut peste 4 km de galerie simplă și deocamdată nici nu se poate apuca de portaluri ca să intre-n deal. Ce se va întâmpla în urma pierderii trenului PNRR?! Acest ciot de 365 milioane euro, parte din lotul 2 al A1 Lugoj-Deva, este întins deja pe două exerciții financiare UE, POS-T și POIM. Și nu se poate faza încă o dată, pe actualul Program Transport, tocmai de aceea fiind pus în PNRR în 2021”, au explicat cei de la Asociația Pro Infrastructură.
Sursa foto: Asociația Pro Infrastructură/Facebook
Actualitate
Incendiu la o anexă gospodărească din Simeria
Echipaje de intervenție de la Detașamentul de pompieri Deva au intervenit, în această dimineață, pentru stingerea unui incendiu izbucnit în camera centralei pe lemne și la acoperișul unei anexe de la o gospodărie din Simeria.
Pentru misiune au fost alocate 2 autospeciale de stingere și o ambulanță SMURD, iar la locul incendiului s-a aflat și un echipaj al Serviciului Voluntar pentru Situații de Urgență Simeria.
Intervenția a constat în localizarea și lichidarea incendiului care a cuprins camera centralei și un șopron cu lemne. Acțiunile pompierilor au eliminat riscul de a fi cuprinsă de flăcări și casa de locuit. Nicio persoană nu a fost rănită.
Sursa probabilă a izbucnirii flăcărilor a fost efectul termic
FOTO: Arhivă
Actualitate
Restricții de trafic în Deva, sâmbătă, 18 ianuarie, din cauza unei manifestații publice
Primăria Municipiului Deva anunță restricții temporare de circulație în oraș, sâmbătă, 18 ianuarie 2025, pentru a permite desfășurarea unui marș de protest.
Evenimentul este programat între orele 14:00 și 20:00 și va atrage, potrivit organizatorilor, aproximativ 2500 de participanți. Marșul va traversa mai multe artere importante din oraș, iar traficul rutier va fi restricționat temporar pe următorul traseu:
Strada Avram Iancu
Bulevardul Decebal
Bulevardul 22 Decembrie
Bulevardul Nicolae Bălcescu (sensul giratoriu)
Bulevardul Mihail Kogălniceanu
Piața Victoriei
Bulevardul 1 Decembrie 1918
Strada 1 Decembrie 1918
Autoritățile locale asigură că măsurile luate vizează desfășurarea evenimentului în condiții de siguranță pentru toți participanții. Șoferii sunt rugați să dea dovadă de înțelegere, să respecte indicațiile polițiștilor rutieri și să opteze, pe cât posibil, pentru rute alternative.
Primăria mulțumește cetățenilor pentru cooperare și înțelegere, subliniind că aceste măsuri sunt necesare pentru a sprijini dreptul la liberă exprimare, garantând în același timp siguranța publică.
FOTO: FACEBOOK PRIMĂRIA MUNICIPIULUI DEVA
Actualitate
Oferta educațională prezentată la UPET
Chiar dacă suntem doar la începutul anului 2025, reprezentanții Universității din Petroșani au făcut, deja, publică oferta educațională pentru admiterea care va avea loc în luna iulie. Oferta este una bogată iar viitorii studenți vor avea de ale din zecile de specializări ale instituției de învățământ superior de la Petroșani.
Mai multe detalii ne oferă Prof Univ Dr Ing Radu Sorin Mihai rectorul Universității din Petroșani.
”Ne pregătim din timp să prezentăm oferta academică. Deocamdată le-am prezentat doar pe cele care sunt acreditate iar dacă vom reuși până în toamnă, le vom promova și pe cele care sunt în curs de acreditare în acest an. Noi estimâm să primim același număr de locuri de la Ministerul Educației, în jur de 600 de locuri la licență, 225 la master și la doctor în jur de 10 locuri. Și la forma cu taxă ne dorim să avem cam tot atătea locuri. Taxele au fost crescute anul trecut cu aproximativ 100 de lei. Mai mult decât atât promovarea o vom face ca și până acum, de la presă, media, rețele de socializare, în școli sau târguri de profil”, a declarat Prof Univ Dr Ing Radu Sorin Mihai rectorul Universității din Petroșani.
Universitatea din Petroșani are o tradiție de peste 75 de ani. În această perioadă instituția de învățământ superior a scos mii de specialiști în mai multe domenii de activitate care sunt căutate pe piața muncii atât din țară cât și de peste hotare.
FOTO: ARHIVĂ
-
Actualitatecu 3 zile in urma
Incendiu izbucnit la un autoturism, stins de un pompier aflat în timpul liber
-
Actualitatecu 2 zile in urma
Bărbat bănuit de braconaj. Ce au găsit polițiștii în mașina sa
-
Actualitatecu 2 zile in urma
Creștere a numărului de cazuri de infecții respiratorii și gripă în județ. Câte persoane au fost internate
-
Actualitatecu 2 zile in urma
DAS Deva: 170 de chiriași vor rămâne în locuințele pe care le ocupă, după prelungirea contractelor de închiriere
-
Actualitatecu 3 zile in urma
Ana Maria Bărbosu va reprezenta, în continuare, România
-
Actualitatecu 3 zile in urma
Autocamion defect pe DN 7, la Mintia. Circulație îngreunată
-
Actualitatecu 3 zile in urma
Incendiu într-o clădire din Baru. Un bărbat a fost evacuat de salvatori
-
Actualitatecu 23 de ore in urma
Avertisment RAR pentru posesorii de autovehicule cu instalații GPL: Ce trebuie să știi despre înlocuirea rezervorului