Actualitate
Reprezentanții Protecției Copilului, precizări despre cazul celor trei copii dispăruți din Sântandrei

Căutările celor trei copii dispăruți din satul Sântandrei, de lângă Simeria, două fetițe și un băiețel, continuă. Ancheta a fost extinsă, fiind luate în calcul mai multe variante. Reprezentanții Autorității Naționale pentru Protecția Drepturilor Copilului și Adopție (ANPDCA) au transmis, astăzi, precizări cu privire la acest caz și au arătat că situația micuților se afla în atenția DGASPC Hunedoara, ultima vizită a reprezentanților instituției având loc cu trei zile înaintea dispariției copiilor.
Potrivit reprezentanților ANPDCA, cu trei zile înainte de dispariția copiilor, doi agenți de la Poliția Simeria, însoțiți de reprezentanți ai DGASPC Hunedoara, i-au vizitat pe minori la locuința în care aceștia erau găzduiți provizoriu. “Vizita de monitorizare inopinată a avut loc în contextul în care, în cazul celor trei copii, în luna august, Tribunalul Hunedoara a hotărât măsura plasamentului în regim de urgență prin ordonanță președințială, stabilind plasarea acestora la Centrul de Primiri în Regim de Urgență Deva, însă copiii au refuzat permanent să meargă acolo”, au transmis reprezentanții Autorității Naționale pentru Protecția Drepturilor Copilului și Adopție.
Din precizările reprezentanților DGASPC Hunedoara, care au monitorizat situația copiilor, reiese că s-a ajuns la această măsură după ce, tot în luna august, ei fuseseră încredințați mamei prin sentință a tribunalului, împotriva tatălui fiind stabilit ordin de protecție. “Tatăl este obligat să păstreze o distanță de 100 de metri față de copii și de mama lor, nu are voie să ia legătura cu ei nici măcar telefonic și trebuie să se prezinte periodic la secția de poliție. Cu toate acestea, în cursul vizitelor de monitorizare, DGASPC Hunedoara a constatat că tatăl copiilor locuia, de fapt, în proximitatea locuinței lor, într-o rulotă auto”, mai arată reprezentanții instituției.
Micuții ajung în grija statului
Reprezentanții Autorității mai spun că, între părinții celor trei copii dispăruți există, de mai mult timp, o stare conflictuală și că, în momentul în care aceștia vor fi localizați, vor fi preluați de DGASPC Hunedoara. “Istoricul conflictului dintre părinți este unul vechi, existând nenumărate neînțelegeri privind modul de exercitare a drepturilor și obligațiilor părintești, fiecare având deschise pe rolul instanțelor, în ultimii doi ani, mai multe procese prin care solicită stabilirea domiciliului copiilor la locuința proprie. Menționăm că, timp de 10 ani, părinții au locuit împreună cu copiii în Cluj Napoca, iar între 2021 și 2022, în Spania, la Barcelona. “În iunie 2022, tatăl a revenit în România, împreună cu copiii.Ulterior revenirii în România a tatălui împreună cu copiii, între părinți s-au derulat o serie de procese civile și penale, atât în România, cât și în Spania. Încă de la momentul notificării cazului și luării în evidență, DGASPC Hunedoara a dispus toate măsurile necesare asigurării protecției adecvate a copiilor, situația acestora fiind atent monitorizată de specialiștii Direcției. De asemenea, menționăm că, în momentul localizării celor trei copii, aceștia vor fi preluați de DGASPC Hunedoara pentru a li se asigura protecția necesară, precum și pentru a li se acorda toate serviciile de suport și consiliere în vederea depășirii momentului traumatic pe care l-au traversat”, au mai precizat reprezentanții ANPDCA.
Reamintim faptul că, cei trei copii au fost dați dispăruți, luni seară, de tatăl lor, după ce acesta a fost anunțat de bonă că nu i-a mai găsit în locuința în care stăteau. Ei au fost dați imediat în urmărire națională și în consemn la frontieră. Cei trei frați au apărut, marți, într-o filmare în mediul online în care spun că sunt bine și că vor să stea cu tatăl lor, imaginile difuzate în spațiul public fiind analizate de polițiști.
Actualitate
Altercație pe o stradă din Uricani: Șapte persoane au fost reținute

Șapte persoane au fost reținute pentru 24 de ore, în urma unei altercații iscată pe o stradă din Uricani. Conflictul ar fi izbucnit între doi tineri și a degenerat.
“Poliția Orașului Uricani a intervenit sâmbătă seara, 13 iulie 2025, în jurul orei 21:10, în urma unui apel la 112 care semnala un scandal în desfășurare pe strada Muncii, în apropierea unui bloc de locuințe. Ajunși de urgență la fața locului, polițiștii au identificat apelantul – un adolescent în vârstă de 16 ani – și au constatat că, pe fondul consumului excesiv de alcool, un conflict verbal izbucnit între doi tineri, de 24, respectiv 23 de ani, a degenerat rapid în agresiuni fizice. Cei doi s-au lovit reciproc, iar altercația a implicat și alte persoane aflate în zonă, rude ale celor doi”, a informat Inspectoratul de Poliție Județean (IPJ) Hunedoara.
În total, opt persoane, cu vârste cuprinse între 16 și 61 de ani, din Uricani, au fost identificate de polițiști ca fiind implicate în conflict. Acestea au fost conduse la sediul Poliției, pentru audieri.
În cauză, polițiștii efectuează cercetări sub aspectul săvârșirii infracțiunilor de încăierare și tulburarea ordinii și liniștii publice, în vederea stabilirii circumstanțelor comiterii faptelor.
“În urma administrării probatoriului, față de șapte, dintre cele opt, persoane conduse la sediu a fost dispusă măsura reținerii, pentru 24 de ore, fiind depuși în Centrele de Reținere și Arestare Preventivă Mureș si Alba”, a mai informat IPJ Hunedoara.
Cercetările sunt în desfășurare, iar în funcție de evoluția acestora, urmând a se lua măsurile legale corespunzătoare, sub coordonarea Parchetului de pe lângă Judecătoria Petroșani.
Foto: captură video IPJ Hunedoara
Actualitate
O cincime dintre asociațiile de proprietari din Deva nu au cont bancar. Ce amenzi riscă administratorii acestora

Aproape 20 la sută, dintre cele peste 450 de asociații de proprietari care funcționează în municipiul Deva, nu dețin încă un cont bancar, potrivit datelor centralizate de Compartimentul Asociații de Proprietari al Direcției de Asistență Socială (DAS) Deva.
Deși legea obligă în mod clar la deschiderea și utilizarea unui cont bancar, aproximativ o cincime dintre asociațiile de proprietari din Deva nu respectă această obligație legală.
„Fiecare asociație de proprietari este obligată prin lege să aibă un cont bancar – oferind astfel locatarilor posibilitatea de a plăti cheltuielile de întreținere direct în cont și oricând, nu doar în ziua stabilită pentru încasarea în numerar a acestora. Mai mult, pentru a facilita locatarilor plata întreținerii în cont, reprezentanții asociației de proprietari trebuie să afișeze la avizier datele de identificare ale contului, odată cu lista de plată a cheltuielilor comune. Cu toate acestea însă, aproape 20% dintre cele peste 450 de asociații de proprietari care funcționează în municipiul Deva nu dețin încă un cont bancar”, atrag atenția reprezentanții DAS Deva.
Legislația în vigoare care reglementează organizarea și funcționarea asociațiilor de proprietari obligă administratorul să utilizeze contul bancar al asociației pentru toate plățile și încasările. “Practic, toate sumele primite în numele asociației de proprietari trebuie depuse în cont, în cel mult 24 de ore de la primire – cu o singură excepție, stabilită pentru cheltuieli neprevăzute, în limita a maximum 1.000 de lei”, arată reprezentanții DAS Deva.
În cazul în care administratorii asociațiilor de proprietari refuză să deschidă un cont bancar, folosind și gestionând veniturile asociației altfel decât cum prevede legea, aceștia pot fi sancționați cu amendă de la 5.000 lei la 10.000 lei.
Reprezentanții și membrii asociațiilor de proprietari din municipiul Deva pot solicita Direcției de Asistență Socială Deva sprijin, îndrumare sau consiliere privind obligațiile și drepturile ce le revin, potrivit legii, în administrarea proprietății comune, la numerele de telefon 0755.878.637 și 0254.218.030 / Tasta 7 (Compartiment Asociații de Proprietari), de luni până joi – între orele 08:00-16:30 sau vineri – între orele 08:00-14:00.
Actualitate
Deputatul Vetuța Stănescu: “PNL a pornit pe un nou drum. Cu hotărâre, curaj și o viziune clară pentru România”

Partidul Național Liberal (PNL) și-a desemnat noua conducere în cadrul Congresului extraordinar desfășurat sâmbătă, 12 iulie 2025, la Palatul Parlamentului. În prezența a peste 1.200 de delegați, premierul Ilie Bolojan a fost confirmat oficial în funcția de președinte al PNL.
Deputatul PNL Vetuța Stănescu, președintele Organizației Județene a PNL Hunedoara, a salutat direcția fermă asumată de partid, sub conducerea lui Ilie Bolojan. „Congresul extraordinar de sâmbătă a fost mai mult decât un moment statutar – a fost începutul unei reforme profunde în Partidul Național Liberal. Sub conducerea lui Ilie Bolojan, PNL își asumă o direcție clară: reconectarea cu societatea activă, guvernarea responsabilă și reconstrucția încrederii publice. Nu urmează o perioadă ușoară. România are nevoie de echilibru financiar și de reforme reale, chiar dacă ele pot fi nepopulare. Este nevoie de decizii ferme, luate cu responsabilitate și competență. Iar Ilie Bolojan a dovedit, de-a lungul carierei, că este liderul care nu fuge de greutăți, ci le înfruntă cu luciditate și rezultate. Într-un moment în care mulți se ascund în colțuri politice confortabile, PNL alege calea asumării. Alege să conducă onest, eficient și cu respect față de oameni. Acesta este semnalul pe care l-a dat partidul în fața românilor – că are curajul de a guverna bine, nu doar de a promite”, a declarat deputatul PNL de Hunedoara, Vetuța Stănescu.
În discursul său, Ilie Bolojan a transmis un mesaj clar privind prioritățile formațiunii politice. “Este timpul să reconstruim PNL și să reprezentăm România reală, pe cei care muncesc, creează, inovează. Profesioniști, antreprenori, tineri, diaspora, ei sunt viitorul și merită să fie auziți”, a transmis Ilie Bolojan.
Noile direcții asumate de conducerea PNL vizează: reformă internă și meritocrație reală, guvernare eficientă, axată pe rezultate, valorile liberalismului modern, ancorate în identitatea PNL. Sub deviza „Modernizare cu rădăcini”, PNL se întoarce la ceea ce l-a făcut puternic: seriozitate, competență, respect pentru instituții și pentru cetățean.
Deputatul liberal Vetuța Stănescu și-a exprimat încrederea în noua echipă de conducere a partidului și în misiunile lui Ilie Bolojan. „Am încredere în noua echipă de conducere. Am încredere că, împreună, putem reda PNL-ului forța de a fi principalul motor de dezvoltare al României. Și mai presus de toate, cred în misiunea pe care și-o asumă Ilie Bolojan: aceea de a reconstrui România prin muncă, viziune și adevăr”, a mai transmis deputatul PNL Vetuța Stănescu, președintele Organizației Județene a PNL Hunedoara.
- Comunitatecu 22 de ore in urma
Vară plină de investiții pentru administrația din Totești
- Actualitatecu 2 zile in urma
VIDEO: „Meșteri” falși, reținuți după un furt de 36.000 de lei la Petrila. Victima, o femeie de 70 de ani
- Actualitatecu 2 zile in urma
Corvinul, amical de lux cu Dinamo Kiev!
- Actualitatecu o zi in urma
Întreruperi de energie electrică, programate în perioada 14 – 18 iulie, în județul Hunedoara
- Actualitatecu 2 zile in urma
Operațiune de salvare reușită în Masivul Retezat: femeie rănită, preluată cu elicopterul și transportată la spital
- Actualitatecu 17 ore in urma
Un nou caz de violență domestică semnalat. O femeie ar fi fost agresată fizic și amenințată de soțul aflat sub influența alcoolului
- Actualitatecu 15 ore in urma
Tentativă de furt la un centru comercial din Deva. Doi bărbați, identificați de polițiști
- Actualitatecu 18 ore in urma
Corvinul a primit drept de promovare!