Actualitate
Responsabilitățile unui administrator de asociație de proprietari

Administrația locală de la Deva vine cu o serie de precizări pentru cei care sunt sau doresc să devină administrator de asociație de proprietari. Astfel un administrator trebuie să deţină un certificat de calificare profesională prin care să dovedească calificarea profesională pentru a îndeplini ocupaţia de administrator de condominii.
Mai mult decât atât un administrator are multe responsabilități în cadrul asociație de proprietari.
”Administrarea unui condominiu se realizează în baza unui contract de administrare – adică, un acord scris, încheiat între o asociaţie de proprietari şi un administrator de imobile, care poate fi persoană fizică, persoană fizică autorizată sau o persoană juridică al cărei obiect de activitate este administrarea condominiilor. Conform Legii nr. 196/2018, care reglemenează organizarea şi activitatea asociaţiilor de proprietari, administratorul are OBLIGAŢIA să deţină un certificat de calificare profesională – adică, actul care dovedeşte calificarea profesională a persoanelor fizice pentru a îndeplini ocupaţia de administrator de condominii. Principalele atribuţii ale administratorului asociaţiei de proprietari: ADMINISTREAZĂ imobilul, propune şi supraveghează lucrările care vizează întreţinerea şi conservarea acestuia; organizează şi CONDUCE contabilitatea şi activitatea de casierie a asociaţiei de proprietari; GESTIONEAZĂ bunurile materiale și fondurile bănești ale asociației – în concordanţă cu hotărârile adunării generale și deciziile comitetul executiv, precum şi fondul de rulment, fondul de reparații și alte fonduri constituie la nivelul asociației; CALCULEAZĂ, ÎNTOCMEŞTE, supune verificării cenzorului şi aprobării comitetului executiv şi AFIȘEAZĂ la avizier lista lunară a cheltuielilor de întreținere – în cel mult 5 zile de la primirea ultimei facturi de la furnizorii de servicii; AFIŞEAZĂ lunar, la avizier, lista de venituri şi cheltuieli ale asociaţiei de proprietari; ÎNTOCMEŞTE, lunar, situaţia financiară a asociaţiei (situaţia soldurilor elementelor de activ şi pasiv), pe care o DEPUNE, semestrial, la compartimentul specializat în sprijinirea și îndrumarea asociațiilor de proprietari din cadrul administrației publice locale. Foloseşte contul bancar unic al asociaţiei atât pentru plăţi, cât şi pentru încasări – cont la care au acces, pentru informare, toţi proprietarii; NU POATE UTILIZA în niciun fel fondurile asociaţiei de proprietari, fără hotărârea scrisă a adunării generale sau decizia comitetului executive. Prezintă toate datele, documentele și informațiile cu privire la conținutul și respectarea contractului de administrare, acordurile de plată în rate a cheltuielilor anuale și cuantumul prestațiilor convenite – la solicitarea oricărui proprietar. Notifică, în scris, proprietarii care au plăţi restante la cheltuielile comune ale imobilului asupra datoriilor şi înştiinţează preşedintele şi comitetul executiv al asociaţiei de proprietari despre restanţe. Asigură respectarea normelor de apărare împotriva incendiilor la folosirea părților comune – adică, se asigură că intrările/ieșirile imobilului și căile de evacuare în caz de incendiu nu sunt blocate de obiecte depozitate în dreptul sau în apropierea acestora. La solicitarea asociaţiei de proprietari, ÎNCHEIE, pe propria cheltuială, o poliță de asigurare de răspundere civilă profesională – pentru protejarea intereselor proprietarilor și ale asociației împotriva riscurilor aferente activității de administrarea într-un condominium. În cazul schimbării sale, TRANSMITE noului administrator toate documentele şi bunurile asociaţiei aflate în administrarea sa, situaţia financiar-contabilă a asociaţiei şi a fiecărui proprietar în raport cu asociaţia şi situaţia soldurilor elementelor de activ şi pasiv la data plecării – în termen de 5 zile de la încetarea contractului. IMPORTANT! Pentru desfăşurarea activităţii de administrare a imobilelor fără îndeplinirea prevederilor legale, folosirea fondurilor bănești ale asociaţiei altfel decât stabileşte legea, neîndeplinirea sau depăşirea atribuţiilor, nerespectarea statutului asociaţiei şi alte astfel de exemple, administratorii riscă amenzi de 500 lei la 10.000 de lei, conform Legii asociațiilor de proprietari. DE REŢINUT! Proprietarii de apartamente și reprezentanții asociațiilor de proprietari pot solicita Direcției de Asistență Socială Deva sprijin, îndrumare sau consiliere privind obligațiile și drepturile ce le revin în administrarea proprietății comune, la numerele de telefon 0755.878.637 și 0254.218.030 / Tasta 7 (Compartiment Asociații de Proprietari), de luni până joi – între orele 8:00-16:30 și vineri – între orele 8:00-14:00”, informează Primăria Municipiului Deva.
FOTO: FACEBOOK PRIMĂRIA MUNICIPIULUI DEVA
Actualitate
Întreruperi de energie electrică, programate în perioada 23 – 25 aprilie, în județul Hunedoara

Rețele Electrice România anunță întreruperi de energie electrică, în perioada 23 -25 aprilie 2025, în câteva localități din județul Hunedoara.
Ziua / Data |
| ||||||
Miercuri, 23 Aprilie 2025 |
| ||||||
Joi, 24 Aprilie 2025 |
| ||||||
Vineri, 25 Aprilie 2025 |
|
„Rețele Electrice România a redus pe cât posibil întreruperile programate pentru a minimiza disconfortul clienților. Acestea au loc când sunt necesare lucrări de mentenanță sau modernizări ale rețelei, situații în care sunt luate toate măsurile de siguranță pentru protejarea consumatorilor și colegilor noștri. Regretăm neplăcerile resimțite, în cazurile în care aceste lucrări vă perturbă temporar activitățile”, transmit reprezentanții companiei.
Lista întreruperilor programate se regăsește şi pe site-ul www.reteleelectrice.ro şi poate fi consultată în secțiunea Întreruperi programate.
Actualitate
Activități de tragere în poligonul de la Bârcea Mică

În poligonul cu destinație specială de la Bârcea Mică, de lângă Deva, vor avea loc, mâine, activități de tragere.
“Unitatea Militară 02332 aduce la cunoștința cetățenilor că marți, 22 aprilie 2025, între orele 09:00-15:30, va efectua activități de tragere în poligonul cu destinație specială Bârcea Mică. Accesul populației în zona poligonului este interzis în timpul executării activității de tragere”, se arată într-un comunicat transmis de Compartimentul de presă al Primăriei Muncipiului Deva.
Actualitate
Acțiuni ferme ale polițiștilor rutieri în trafic: șoferi fără permis, viteze excesive și conducere sub influența alcoolului sancționate drastic

Polițiștii rutieri hunedoreni au desfășurat, la sfârșitul săptămânii trecute, o serie de acțiuni intensificate în trafic. Controalele au vizat prevenirea accidentelor rutiere și identificarea celor care pun în pericol siguranța circulației publice. În urma acestor activități, au fost constatate mai multe încălcări ale legislației rutiere.
Un tânăr, în vârstă de 18 de ani, a fost surprins, sâmbătă, la volanul unui autoturism pe DJ 687C, în localitatea General Berthelot, deși nu deținea permis de conducere pentru nicio categorie. Un caz similar a fost depistat la Hațeg, unde un alt tânăr, tot de 18 ani, a fost prins conducând un autoturism, chiar dacă avea dreptul de a conduce suspendat.
În aceeași zi, pe DN 76, la Vălișoara, a fost depistat un conducător auto în vârstă de 24 de ani, care, potrivit polițiștilor, nu poseda permis de conducere valabil pe teritoriul României și nu avea dreptul legal de a conduce pe teritoriul țării. Viteza cu care se deplasa – 107 km/h într-o zonă limitată la 50 km/h – a atras atenția radarului, iar polițiștii l-au oprit și au întocmit dosar penal pentru conducere fără permis.
Tot sâmbătă, pe raza comunei Lăpugiu de Jos, un bărbat de 55 de ani a fost depistat conducând un autoturism fără numere de înmatriculare. Verificările au arătat că vehiculul nu era înmatriculat, faptă ce a condus la întocmirea unui dosar penal pentru punerea în circulație a unui vehicul neînmatriculat. De asemenea, la Lupeni, un tânăr de 25 de ani a fost surprins de polițiști conducând fără a deține permis de conducere. Și în acest caz, a fost întocmit dosar penal pentru conducere fără permis.
La Petrila, un bărbat de 49 de ani a fost depistat în timp ce conducea sub influența băuturilor alcoolice, cu o concentrație de 1,45 mg/l alcool pur în aerul expirat. Acesta a fost condus la spital pentru recoltarea de probe biologice, iar cercetările continuă pentru stabilirea alcoolemiei, în cauză fiind întocmit dosar penal.
Un alt caz de conducere sub influența alcoolului a fost descoperit de polițiști duminică, 20 aprilie, în municipiul Vulcan, unde un bărbat de 50 de ani, din Vulcan, a fost înregistrat de aparatul etilotest cu o valoare de 0,53 mg/l, alcool pur în aerul expirat, motiv pentru care s-au recoltat probe biologice, în cauză fiind întocmit dosar penal.
Polițiștii transmit un mesaj ferm: nu va fi tolerată nicio abatere care ar putea pune în pericol viețile participanților la trafic. Astfel de acțiuni vor continua, iar cei care ignoră legea vor fi trași la răspundere conform prevederilor legale.
- Actualitatecu 2 zile in urma
Update: Femeia a fost găsită decedată
- Actualitatecu 20 de ore in urma
A murit Papa Francisc
- Actualitatecu 2 zile in urma
Tradiția ciocnitului ouălor de Paște. O practică plină de semnificații și legături ancestrale
- Actualitatecu 3 zile in urma
Lumina Sfântă s-a aprins la Ierusalim
- Actualitatecu 2 zile in urma
Retezatul Hațeg, ultima calificată în Final Four
- Actualitatecu 2 zile in urma
Momârlanii din Valea Jiului dau startul nedeilor în prima zi de Paște
- Actualitatecu 20 de ore in urma
Incendiu puternic la o casă din satul Tărățel. Focul ar fi pornit de la o lumânare aprinsă
- Actualitatecu 2 zile in urma
Mihai Bobonete și Mihai Rait revin la Deva cu un nou spectacol de comedie. Show-ul de stand-up comedy „Life is life”, la Centrul Cultural „Drăgan Muntean”