Actualitate
Stație de sortare, nefuncțională, iar perioada de garanție a utilajelor a expirat
Stația de sortare a deșeurilor din Petroșani nu a funcționat deloc și marți, 18 iulie, a expirat perioada de garanție a utilajelor, așa încât, de acum încolo, dacă ele nu vor fi funcționale, nici nu poate fi tras cineva la răspundere.
În 18 noimebrie 2015 s-a încheiat prima etapă a proiectului din Hunedoara privind sistemul integrat de gestionare a deșeurilor, iar stația de la Petroșani a fost inaugurată cu fast, fără să funcționeze nici o clipă de atunci. Cei de la Consiliul Județean, însă, se roagă la Dumnezeu să și funcționeze toate echipamentele, în momentul în care vor trebui să fie pornite. „După doi ani utilajele au ieșit din garanție. Noi, în perioada asta, am făcut câteva porniri și opriri ale stației de sortare și nu am sesizat defecte majore, dar, în cel mai scurt timp, vom avea și un operator zonal, pentru că, din cele patru caiete de sarcini, sunt pe SEAP toate, și două au și viza ANAF, deci vom organiza licitația pentru atribuirea lui. Implicit, operatorul zonal va prelua și facilitățile de sortare. Doamne, ferește să se defecteze!”, a spus Mircea Bobora, președintele CJ Hunedoara.
Adrian David atacă
Situația este dur atacată de fostul președinte al Consiliului Județean Hunedoara. Operatorul regional, când va fi desemnat, ar putea oricând să ridice obiecții cu privire la utilajele de la stația de sortare și, spune fostul președinte al Consiliului Județean Hunedoara, Adrian David, care a și inaugurat în mandatul său stația, să ne coste bani în plus. Nu este exclusă nici posibilitatea ca ele să nu mai funcționeze și atunci nimeni nu se poate face vinovat de asta. „E un aspect pe care l-am semnat în urmă cu vreo trei luni de zile și mi-amintesc foarte clar că atunci, prin luna mai, conducerea CJ Hunedoara afirma că există discuții și tratative cu furnizorii de echipamente pentru prelungirea acestor termene de garanție. Și atunci, ca și acum, mi se pare năstrușnică această declarație a celor din executivul Consiliului Județean și mi se pare degradant modul în care încearcă să ne păcălească. Este păcat că utilajele nu au fost puse în folosință niciodată și, ca de obicei, executivul CJ Hunedoara s-a aplecat mai mult pe problematica din centrul județului, respectiv, pe punerea în funcțiune a deponeului de la Bârcea Mare”, a adăugat și Adrian David, fost președinte al CJ Hunedoara.
Nu a funcționat nimic!
Capacitatea acestei stații este 15.980 tone pe an și va fi deservită de 24 de operatori, fiind gândită ca un sistem integrat, împreună cu stația de transfer. Fluxul tehnologic începe cu un desfăcător de saci, care are pe lângă funcția de tăiere a sacilor și un angrenaj care nivelează deșeurile, pentru ca acestea să fie împrăștiate pe banda de sortare. Pe banda ascendentă, deșeurile intră în stația de sortare, înainte trecând printr-un separator magnet de feroase, după care la final există un alt separator magnet de neferoase, care elimină dozele de aluminiu. La capăt este o presă de balotat, care trece pe sorturi toate deșeurile. Nimic nu a mers până marți și, din această săptămână, nimic nu mai este în garanție.
Actualitate
Acțiuni pentru siguranța școlară. Întâlniri cu elevi și verificări în școli și în localuri din apropiere

Polițiștii din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean (IPJ) Hunedoara, în colaborare cu jandarmii Inspectoratului de Jandarmi Județean (IJJ) Hunedoara, au desfășurat, zilele trecute, o amplă acțiune privind creșterea gradului de siguranță școlară la nivelul întregului județ.
În cadrul acțiunii, au fost organizate 45 de activități de informare cu caracter educativ-preventiv, adresate elevilor, la care au participat 1.242 de persoane.
“Polițiștii au fost prezenți în cadrul a patru întâlniri tematice realizate cu reprezentanții unor unități de învățământ, întâlniri care au avut drept scop îmbunătățirea climatului de siguranță școlară. De asemenea, au fost efectuate controale la nivelul unităților de învățământ și al zonelor adiacente. Patru agenți de pază din cadrul unor instituții școlare au fost verificați pentru respectarea atribuțiilor de serviciu, iar 62 de unități de alimentație publică situate în apropierea școlilor au fost controlate pentru respectarea normelor legale. În cadrul verificărilor, au fost legitimate peste 100 de persoane în zonele din proximitatea școlilor, 4 elevi fiind identificați absentând de la orele de curs”, au informat reprezentanții IPJ Hunedoara.
Acțiuni de acest gen vor continua și în perioada următoare, pentru menținerea un mediu de siguranță și protecție pentru toți elevii.
Sursa foto: IPJ Hunedoara
Actualitate
DAS Deva: A fost aprobată lista de priorități a solicitanților de locuințe ANL

Consilierii locali au aprobat, în ședința ordinară de joi, 27 februarie, lista solicitanților care au acces la locuințele pentru tineri, destinate închirierii, precum și lista de priorități în soluționarea cererilor de locuințe ANL, valabilă pentru anul 2025 – pe baza dosarelor depuse până în data de 31 decembrie 2024.
Conform legii, analizarea cererilor de locuințe ANL și stabilirea listei de priorități în soluționarea acestora se fac în fiecare an, până la finele lunii februarie, luându-se în considerare cererile depuse până la sfârșitul anului precedent și se aprobă prin Hotărâre a Consiliului Local.
Potrivit datelor centralizate de Serviciul Fond Locativ al Direcției de Asistență Socială Deva, 203 persoane, cu vârste între 18 și 40 de ani, sunt cuprinse în lista de acces la locuințele pentru tineri destinate închirierii, iar 8 dintre acestea figurează pe lista de priorități valabilă pentru 2025 – ca urmare a actualizării dosarelor până în data de 23 ianuarie 2025.
Informații suplimentare cu privire la locuințele ANL se pot obține la numerele de telefon 0737.036.001 și 0755.878.451 – Serviciul Fond Locativ (Compartiment Locuințe ANL), după următorul program: luni – joi, între orele 8:00 – 16:30 și vineri, între orele 8:00 – 14:00.
În prezent, Direcția de Asistență Socială Deva administrează 134 de locuințe ANL (garsoniere și apartamente), care sunt situate în trei imobile.
Sursa: Direcția de Asistență Socială Deva
Actualitate
31 de infracțiuni informatice – sesizate în județ, în prima lună din acest an

Infracțiunile sesizate în sfera criminalității informatice au scăzut cu opt procente în ianuarie 2025, comparativ cu aceeași lună a anului trecut. Chiar dacă numărul acestui gen de fapte este mai mic față de prima lună din 2024, polițiștii recomandă vigilență maximă în fața noilor metode de fraudă online.
În prima lună din acest an, la nivelul județului, s-au înregistrat 31 de infracțiuni informatice, mai puțin cu opt procente față de ianuarie 2024, potrivit reprezentanților Inspectoratului de Poliție Județean (IPJ) Hunedoara.
Cea mai des sesizată infracțiune din sfera criminalității informatice a fost ,,efectuarea de operațiuni financiare în mod fraudulos”, polițiștii înregistrând 23 de infracțiuni de acest gen (din totalul de 31 de infracțiuni). Unul dintre factorii favorizanți pentru comiterea de infracțiuni informatice vizează nivelul scăzut de pregătire al persoanelor vătămate, care nu sunt familiarizate cu tehnica și cu posibilitățile de fraudare în mediul on-line.
Moduri de operare
Dintre modurile de operare frecvent întâlnite, polițiștii amintesc: “Phishing” – trimiterea de e-mailuri, mesaje SMS sau notificări false care par a veni din partea unor instituții de încredere (bănci, companii de curierat, platforme de comerț online), Falși reprezentanți ai instituțiilor – infractorii se dau drept angajați ai unor bănci, autorități publice sau companii și solicită telefonic informații confidențiale.
Escrocherii pe platforme de vânzări online – vânzătorii sau cumpărătorii falși încearcă să convingă victimele să efectueze plăți în afara platformelor sigure, utilizând linkuri frauduloase. Investiții false și oportunități financiare – promisiuni de câștiguri rapide prin investiții în criptomonede sau alte active financiare fictive, promovate agresiv pe rețele sociale.
Fiți precauți!
Polițiștii recomandă vigilență maximă în fața noilor metode de fraudă online. “Educația digitală și prudența în mediul online, alături de activitatea polițiștilor, sunt cele mai eficiente scuturi împotriva infractorilor cibernetici. Nu furnizați niciodată date personale sau bancare prin telefon, e-mail sau mesaje nesolicitate. Verificați cu atenție sursa mesajelor primite și nu accesați linkuri suspecte. Utilizați parole complexe și activați autentificarea în doi pași pentru conturile online. Evitați să efectuați tranzacții financiare pe site-uri necunoscute sau nesecurizate. În cazul ofertelor „prea bune ca să fie adevărate”, verificați informațiile din surse oficiale. Dacă ați fost victima unei înșelăciuni, sesizați de urgență autoritățile competente”, mai transmit reprezentanții IPJ Hunedoara.
- Actualitatecu 2 zile in urma
Copil de 5 ani din Uricani, răpus de meningită meningococică
- Actualitatecu o zi in urma
Accident rutier în Orăștie: Trei persoane rănite ușor
- Actualitatecu 3 zile in urma
Două șoferițe, implicate în două accidente rutiere
- Actualitatecu 2 zile in urma
Ați văzut-o? O femeie din Hunedoara este căutată de familie și polițiști
- Actualitatecu 2 zile in urma
O hunedoreancă la naționala de handbal
- Actualitatecu 23 de ore in urma
Întreruperi de energie electrică, programate în perioada 3 -7 martie, în județul Hunedoara
- Actualitatecu 3 zile in urma
Numai cu reprezentanți din Valea Jiului. O nouă formulă la conducerea Prefecturii Hunedoara
- Actualitatecu 15 ore in urma
Rutenii din întreaga lume s-au întâlnit la Pojoga