Actualitate
Două săptămâni, termen pentru rezolvarea situației de la Policlinica din Deva. „Se va implementa sistemul online de programări!”-managerul SJU
Conducerea Spitalului Județean de Urgență Deva a primit un termen de două săptămâni să rezolve problema policlinicii, unde bolnavii trebuie să meargă, cu noaptea-n cap, pentru a prinde un bon de ordine să poată beneficia de gratuitate la investigațiile medicale. Consiliul Județean (CJ) Hunedoara, instituție în subordinea căreia se află unitatea medicală, a acordat acest termen în urma apariției, în presa locală, a articolelor despre situația cu care se confruntă bolnavii care au nevoie de consultații în Ambulatoriul de Specialitate Clinic al spitalului județean.
„Se va implementa sistemul online de programări!”, afirmă managerul Spitalului Județean de Urgență (SJU) Deva, Daniela Roșca. Sistemul online de programare este nefuncțional, la ora actuală, singura posibilitatea ca bolnavii să se programeze pentru investigații medicale de specialitate fiind la fișierul Ambulatoriul de Specialitate Clinic.
Managerul spitalului județean spune că, în paralel, se caută și alte variante, în acest sens, fiind purtate discuții și cu reprezentanții Casei Județene de Asigurări de Sănătate. „Ne gândim și la alte variante, astfel încât să nu mai fie așa nebunie și să nu se mai formeze cozi. Mâine dimineață, am o întrunire cu reprezentantul firmei în vederea implementării sistemului online de programări. Am discutat și cu cei de la Casa de Asigurări pentru a găsi și alte soluții. CJ ne-a dat un termen de două săptămâni și a fost cât se poate de fermă poziția, iar acum încercăm să rezolvăm cât mai repede această situație”, a declarat managerul SJU Deva, Daniela Roșca, contactată telefonic de ziarul „Servus Hunedoara”.
Aceasta a adăugat că, în momentul de față, se identifică cabinetele cu cele mai multe solicitări din cadrul Ambulatoriului de Specialitate Clinic al spitalului județean. „Am cerut departamentului informatic date în acest sens. Vrem să vedem care sunt cabinetele/specialitățile cu cele mai multe solicitări, fiindcă, de fapt, acolo este problema. Avem în vedere, eventual, să suplimentăm norma, dar acest lucru presupune o discuție pe care o vom purta cu medicii noștri, pentru a afla dacă sunt disponibili și dacă sunt de acord cu propunerile venite”, a mai spus Daniela Roșca, managerul SJU Deva.
Reamintim că, noi imagini cu pacienți care așteaptă, dis de dimineață, în holul Policlinicii din Deva, în fața ghișeului de programare a consultațiilor, pentru „a prinde” un bon de ordine, au fost publicate, recent, pe rețeaua de socializare. De această situație, bolnavii s-au plâns în repetate rânduri, problema trenând de mai mulți ani, fără rezolvare.
Pe aceeași temă:
Actualitate
Alegeri prezidențiale. Peste 1.300 de angajați M.A.I. mobilizați în județul Hunedoara
Pentru asigurarea desfășurării în condiții de siguranță, legalitate și ordine publică a scrutinului pentru alegerea Președintelui României, structurile teritoriale ale Ministerului Afacerilor Interne din județul Hunedoara au adoptat măsuri speciale de protecție și intervenție.
La acest moment, vă pot confirma că pe parcursul nopții, cât timp cele 524 de secții de vot organizate la nivel județean s-au aflat sub protecția efectivelor Ministerului Afacerilor Interne (M.A.I.), nu au fost înregistrate incidente, iar în această dimineață toate secțiile au fost predate președinților birourilor electorale ale secțiilor de vot cu sigiliile intacte.
Pe parcursul nopții și în cursul zilei de ieri, au fost semnalate 9 sesizări cu privire la posibile incidente electorale ce au vizat continuarea propagandei electorale, toate fiind soluționate cu celeritate de către polițiști.
Vă asigurăm că fiecare sesizare cu privire la încălcarea legii a fost tratată cu imparțialitate de angajații M.A.I., indiferent de persoanele implicate.
Reamintesc că persoana care continuă propaganda electorală, după încheierea oficială a campaniei electorale, inclusiv prin intermediul rețelelor de socializare, considerate spațiu public, poate fi sancționată cu amendă cuprinsă între 1.500 și 4.500 de lei.
Aproximativ 1.300 de angajați M.A.I. sunt mobilizați, în județul Hunedoara, pentru a asigura desfășurarea alegerilor în condiții de siguranță.
Peste 300 de cadre au ca principală sarcină menținerea climatului de ordine publică la nivelul județului, în timp ce aproximativ 1.000 de angajați sunt responsabili cu protecția secțiilor de vot.
În același timp, sunt pregătite echipe care să asigure intervenția și verificarea imediată a sesizărilor privind producerea unor incidente electorale, respectiv comiterea unor contravenții și infracțiuni care au legătură cu procesul de vot.
Permiteți-mi să reamintesc principalele fapte interzise în ziua votului, precum și pedepsele prevăzute de lege:
• Persoana care continuă propaganda electorală sau sfătuiește alegătorii, la sediul secțiilor de votare, să voteze sau să nu voteze un anumit candidat, poate primi o amendă cuprinsă între 1.500 și 4.500 de lei.
• Tot cu amendă cuprinsă între 1.500 și 4.500 lei poate fi sancționată persoana care refuză să se conformeze dispoziţiilor preşedintelui biroului electoral al secţiei de votare cu privire la asigurarea ordinii în localul de vot şi în împrejurimi.
• Nerespectarea dispozițiilor legale privind prezența altor persoane în cabina de vot se sancționează cu amendă cuprinsă între 4.500 lei și 10.000 lei.
Vă reamintesc că prezența oricărei persoane în cabinele de vot, în afara celei care votează, este interzisă.
Alegătorul care, din motive temeinice, constatate de președintele biroului electoral al secției de votare, nu poate să voteze singur are dreptul să cheme în cabina de votare un însoțitor ales de el, pentru a-l ajuta. Însoțitorul nu poate fi din rândul persoanelor acreditate, al membrilor biroului electoral al secției de votare sau al candidaților.
• Comercializarea şi consumul băuturilor alcoolice în spaţiul de protecţie al secţiei de votare, între orele 7,00 – 21,00 se sancționează cu amendă de la 1.500 la 4.500 de lei.
• Împiedicarea, prin orice mijloace, a liberului exerciţiu al dreptului de a alege sau de a fi ales se pedepseşte cu închisoare de la 6 luni la 3 ani.
• Oferirea sau darea de bani, de bunuri ori de alte foloase în scopul determinării alegătorului să voteze sau să nu voteze un anumit candidat se pedepseşte cu închisoarea de la 6 luni la 3 ani şi interzicerea exercitării unor drepturi. Nu intră în categoria bunurilor interzise cele cu valoare simbolică, inscripţionate cu însemnele unei formaţiuni politice.
• Persoana care votează fără a avea acest drept, de două sau mai multe ori sau prin introducerea în urnă a mai multor buletine de vot decât are dreptul, se pedepseşte cu închisoare de la 6 luni la 3 ani sau cu amendă şi interzicerea exercitării unor drepturi.
• Tot cu închisoare de la 6 luni la 3 ani sau cu amendă şi interzicerea exercitării unor drepturi, se sancţionează utilizarea unui act de identitate nul ori fals sau a unui buletin de vot fals.
• Violarea prin orice mijloace a secretului votului se pedepseşte cu amendă, însă atunci când fapta este comisă de un membru al biroului electoral al secţiei de votare, pedeapsa este închisoare de la 6 luni la 3 ani sau amendă şi interzicerea exercitării unor drepturi.
Așa cum știți, birourile electorale ale secţiilor de votare asigură buna organizare a votării.
Preşedintele biroului electoral al secţiei de votare este obligat să ia măsurile necesare pentru ca alegerile să decurgă în bune condiţii, precum și măsurile de ordine în localul de vot şi în jurul acestuia.
În afară de membrii biroului electoral al secţiei de votare, de operatorii de calculator, de persoanele însărcinate cu menţinerea ordinii, candidaţii, persoanele acreditate, reprezentanţii Autorităţii Electorale Permanente, membrii birourilor electorale ierarhic superioare şi personalul tehnic desemnat să asigure remedierea deranjamentelor sistemelor informatice şi de comunicaţii utilizate în procesul electoral, nicio altă persoană nu poate staţiona în locurile publice din zona de votare sau în localul de vot mai mult decât timpul necesar pentru votare.
Preşedintele poate lua măsuri ca staţionarea unui alegător în cabina de votare să nu se prelungească nejustificat.
Cetăţenii români cu domiciliul sau reşedinţa în România, care votează la una dintre secţiile de votare din țară, își pot exercita dreptul la vot în baza unuia dintre următoarele documente : cartea de identitate, cartea electronică de identitate, cartea de identitate provizorie, buletinul de identitate, paşaportul diplomatic, paşaportul diplomatic electronic, paşaportul de serviciu, paşaportul de serviciu electronic, paşaportul simplu electronic, paşaportul simplu temporar și, în cazul elevilor din şcolile militare, carnetul de serviciu militar.
Pentru a veni în sprijinul alegătorilor care doresc să voteze, dar nu au documente valabile, Serviciile Publice Locale pentru Evidenţa Persoanelor, din județ, asigură program de lucru cu publicul inclusiv astăzi, până la ora 21.00.
Doamnelor și domnilor,
Efectivele M.A.I. mobilizate în contextul alegerilor sunt pregătite să manifeste o conduită exemplară, cu respectarea strictă a principiilor de legalitate, responsabilitate, echidistanță, neutralitate, imparțialitate politică și eficiență.
Fiecare sesizare cu privire la producerea unor incidente electorale, va fi verificată cu operativitate și profesionalism de echipele M.A.I., indiferent de persoanele implicate.
Pe parcursul zilei vă vom informa periodic cu privire la misiunile și rezultatele activităților desfășurate de structurile M.A.I. la nivel județean.
CENTRUL JUDEȚEAN DE COMUNICARE HUNEDOARA
Actualitate
Prezența la vot alegeri prezidențiale – ora 10:00. 5.64% dintre hunedoreni au votat
Potrivit AEP, până la ora 10:00 au votat un număr de 20.522 de hunedoreni, respectiv 4.64% dintre persoanele din județ cu drept de vot.
Urna mobilă a fost solicitată, până la ora 10:00, de 49 de persoane.
La nivelul județului Hunedoara 14.975 de persoane au votat, până la ora 10:00, în mediul urban și 5.809 în mediul rural.
Actualitate
Recomandările polițiștilor rutieri pentru siguranța traficului
Pentru a preveni accidentele rutiere în această perioadă, polițiștii rutieri subliniază necesitatea respectării stricte a regulilor de circulație și a unei conduite prudente.
Iată câteva măsuri esențiale:
Adaptați viteza la condițiile de drum și la cele meteo.
Măriți distanța de siguranță față de vehiculul din față, mai ales pe carosabil umed sau înghețat.
Evitați manevrele riscante, cum ar fi depășirile fără vizibilitate sau blocarea intersecțiilor.
Nu conduceți obosiți și evitați utilizarea telefonului mobil fără hands-free.
Asigurați-vă temeinic înainte de efectuarea oricărei manevre.
Mesaje pentru pietoni:
Pietonii sunt îndemnați să traverseze doar pe trecerile semnalizate și să se asigure că sunt vizibili, în special pe timp de noapte sau în condiții de vizibilitate redusă.
Într-un trafic tot mai aglomerat, calmul și politețea rutieră sunt esențiale pentru evitarea evenimentelor neplăcute. Poliția amintește că fiecare participant la trafic are un rol important în menținerea siguranței rutiere.
FOTO: ARHIVĂ
-
Actualitatecu 3 zile in urma
Hunedorenii s-au întors cu tolba plină de la Balcaniada de Taekwon do ITF
-
Actualitatecu 3 zile in urma
Microbuze electrice pentru elevii din 23 de localități ale județului
-
Actualitatecu 18 ore in urma
Intervenție salvatoare la Dobra: Patru pompieri hunedoreni, eroi în timpul liber
-
Actualitatecu 3 zile in urma
Tribunele așteaptă, din nou, spectatori în acest weekend
-
Actualitatecu 14 ore in urma
Poliția caută o femeie însărcinată și fiica sa de 2 ani, dispărute din Peștișu Mic
-
Actualitatecu 3 zile in urma
CJSU Hunedoara, întrunit în ședință extraordinară
-
Actualitatecu 2 zile in urma
Activitatea Serviciului Permise și Înmatriculări Hunedoara, afectată de avaria de la RAR. Operațiuni, temporar suspendate
-
Actualitatecu 3 zile in urma
Ajutoare de urgență, aprobate de Guvern, pentru familii și persoane singure din mai multe județe, inclusiv Hunedoara