Connect with us
Data: 16/01/2025
.

Actualitate

FOTO: Pompierii din Hunedoara au stins un incendiu puternic într-o casă din Hațeg

Publicat

pe

Pompieri de la subunitățile ISU Hunedoara din Totești și Bretea Română au intervenit, în această după-amiază, în orașul Hațeg, pentru stingerea unui incendiu care se manifesta cu degajări de fum atât în interiorul cât și în exteriorul unei case de locuit construită din panouri.

La locul incendiului echipajele de intervenție au acționat cu 2 autospeciale de stingere cu apă și spumă, iar pentru misiune a fost direcționată și o ambulanță SMURD.
Totodată, pentru stingerea incendiului a acționat și un echipaj al Serviciului Voluntar pentru Situații de Urgență (SVSU) Hațeg, cu o autospecială de stingere, de capacitate mică.
Suprafața afectată de flăcări a fost de aproximativ 100 mp, iar după lichidarea incendiului pompierii s-au asigurat că sunt eliminate toate posibilele focare ce s-ar fi putut reaprinde, având în vedere că în zonă erau depozitate cantități mari de material lemnos și deșeuri textile.
Cauzele probabile ale izbucnirii incendiului urmează să fie stabilite.

FOTO: ISU Hunedoara

Actualitate

DAS Deva: 170 de chiriași vor rămâne în locuințele pe care le ocupă, după prelungirea contractelor de închiriere

Publicat

pe

Redactat de

Peste 70 de familii și persoane singure, din municipiul Deva, care locuiesc în imobile tip cameră de cămin sau construite din fondurile statului, aflate în administrarea Direcției de Asistență Socială (DAS) Deva, vor putea rămâne în locuințe pe perioade cuprinse între 1 și 5 ani, după ce Consiliul Local Deva a aprobat prelungirea valabilității contractelor de închiriere.

Mai mult de trei sferturi dintre contracte au fost prelungite până la sfârșitul anului 2029.

Concret, au fost prelungite contractele de închiriere pentru un număr de 74 de locuințe, dintre care mai mult de 80% sunt locuințe tip cameră de cămin, situate în zonele Hărăului, Nicolae Grigorescu, Aleea Moților și 1 Mai, iar alte 15% sunt imobile construite din fondurile statului.

Prelungirea termenului de valabilitate a contractelor de închiriere a fost efectuată la propunerea Comisiei sociale de repartizare a locuințelor destinate închirierii, care a constatat că titularii contractelor și membrii familiilor acestora îndeplinesc condițiile prevăzute de lege pentru a avea acces la o locuință și își respectă obligațiile din contract cu privire la plata chiriei și a taxelor comune.

În cele 74 de locuințe ale căror contracte de închiriere au fost prelungite locuiesc, în total, 170 de persoane, dintre care șase sunt copii, potrivit datelor centralizate de Serviciul Fond Locativ al DAS Deva.

Advertisement

Titularii contractelor de închiriere a căror durată a fost prelungită vor fi anunțați de către reprezentanții Serviciului Fond Locativ cu privire la data la care trebuie să se prezinte la sediul DAS Deva, pentru semnarea și ridicarea actelor adiționale de prelungire a contractelor.

Informații suplimentare se pot obține la numerele de telefon 0755.878.380 și 0737.036.002 (Serviciul Fond Locativ – Locuințe sociale), de luni până joi – între orele 8:00-16:30 sau vineri – între orele 8:00-14:00.

 

Sursa: Direcția de Asistență Socială Deva

Advertisement
Citeste mai mult ...

Actualitate

Creștere a numărului de cazuri de infecții respiratorii și gripă în județ. Câte persoane au fost internate

Publicat

pe

Redactat de

Peste 1.600 de cazuri de infecții respiratorii acute și aproape o sută de gripă s-au înregistrat în județul Hunedoara, pe parcursul unei săptămâni, potrivit celei mai recente centralizări a Direcției de Sănătate Publică (DSP) Hunedoara. Numărul cazurilor este în creștere, o situație normală pentru sezonul rece, spun specialiștii.

 

Conform statisticilor DSP Hunedoara, numărul infecțiilor respiratorii acute, înregistrate în județul Hunedoara, în săptămâna 6 -12 ianuarie 2025, este de 1.603 de persoane. Dintre acestea, 41 au fost internate. Alți 580 de hunedoreni au fost diagnosticați cu pneumonie, 80 fiind internați. Tot în aceeași săptămână, s-au înregistrat la nivelul județului 99 de cazuri de gripă, iar în 27 de situații a fost necesară spitalizarea.

Față de săptămâna anterioară, respectiv 30 decembrie 2024 – 05 ianuarie 2025, numărul cazurilor de infecții respiratorii acute s-a dublat. Astfel, în intervalul menționat, în județul Hunedoara s-au înregistrat 799 de cazuri de infecții respiratorii acute, dintre care 65 au necesitat internare, 305 cazuri de pneumonii, 105 cazuri de gripă și un caz de COVID-19, potrivit datelor DSP Hunedoara.

În săptămâna 30.12.2024 – 05.01.2025 la nivelul județului Hunedoara s-au înregistrat:
Nr. total cazuri
Din care internate
IACRS
799 cazuri
65
PNEUMONII
305 cazuri
81
GRIPĂ
105 cazuri
22
COVID-19
1 caz
0
În săptămâna 06 – 12 ianuarie 2025 la nivelul județului Hunedoara s-au înregistrat:
Nr. total cazuri
Din care internate
IACRS
1603 cazuri
41
PNEUMONII
580 cazuri
80
GRIPĂ
99 cazuri
27
COVID-19
0
0
Sursa: DSP Hunedoara

Campanie de informare, derulată de DSP Hunedoara

Advertisement

DSP Hunedoara desfășoară o campanie de informare a populației cu privire la măsurile generale ce trebuie respectate pentru prevenirea îmbolnăvirilor. Printre acestea, consultarea medicului de familie la apariția simptomelor respiratorii pentru a stabili indicațiile terapeutice, izolarea și eventuale investigații suplimentare; respectarea igienei tusei și a strănutului: acoperirea nasului și a gurii cu un șervețel în timpul tusei și al strănutului și aruncarea lui după utilizare sau acoperirea în totalitate a nasului și a gurii în plica cotului în timpul strănutului; menținerea unei igiene adecvate a mâinilor, spălarea regulată a mâinilor cu apă și săpun în vederea reducerii răspândirii virusului; evitarea aglomerațiilor, aerisirea spațiilor închise și purtarea măștii de protecție; evitarea intrării în colectivitate și în alte locuri aglomerate a persoanelor care au semne și simptome sugestive pentru gripă (febră, strănut, tuse, dureri în gât, dureri musculare) până la dispariția acestora și adresarea la medicul de familie, continuarea vaccinării antigripale de catre medicul familie, pentru intreaga populație punandu-se accent pe grupele expuse la risc crescut de îmbolnăvire sau complicații ale gripei — persoane cu vârsta peste 65 de ani, gravide, persoane imunodeprimate, persoane cu afecțiuni cronice, copii si personal medico-sanitar.

Virozele respiratorii nu se tratează cu antibiotic!”

Gripa sezonieră este o infecție respiratorie acută cauzată de virusurile gripale care circulă în toate părțile lumii. Gripa sezonieră se caracterizează printr-un debut brusc de febră, tuse (de obicei uscată), dureri de cap, dureri musculare și articulare, stare de rău severă (senzație de rău), dureri în gât și rinoree (secreție nazală abundentă). Tusea poate fi severă și poate trena două sau mai multe săptămâni dupa vindecare. Astfel, la primele simptome trebuie consultat obligatoriu medicul de familie. Sub nici o formă nu se recomandă auto-medicația. Pentru pacienții care nu fac parte dintr-un grup cu risc ridicat, tratamentul se concentrează pe ameliorarea simptomelor gripei. Pacienții despre care se știe că fac parte dintr-un grup cu risc crescut pot dezvolta forme severe sau complicații trebuie să solicite asistență medicală și ar trebui să fie tratați cu medicamente antivirale. Virozele respiratorii nu se tratează cu antibiotic! De ce trebuie să evităm administrarea antibioticelor în viroze respiratorii? Principalul motiv pentru care nu trebuie să luăm antibiotice în viroze respiratorii este faptul că acestea nu au niciun rol în tratarea acesteia. Antibioticele se administrează numai în momentul în care apare o complicație (suprainfecția bacteriană), întotdeauna fiind nevoie de recomandarea medicului specialist. Cele mai cunoscute medicamente simptomatice sunt analgezicele (care calmează durerile, reduc febra și inflamația), expectorantele –astfel încât secrețiile pulmonare să poată fi eliminate mai ușor prin tuse; anti-tusivele – liniștesc tusea; decongestionantele – reduc congestia nazală”, transmit reprezentanții DSP Hunedoara.

Specialiștii spun că cea mai eficientă și sigură metodă de protecție împotriva gripei este vaccinarea antigripală, care este recomandată a fi făcută înaintea începerii sezonului rece, pentru ca persoana vaccinată să dezvolte suficienți anticorpi anti-gripali.

Advertisement
Citeste mai mult ...

Actualitate

Polițiștii avertizează: O nouă metodă de înșelăciune a apărut în mediul online

Publicat

pe

Redactat de

Polițiștii avertizează despre o nouă metodă de înșelăciune apărută în mediul online.

În contextul actual al amenințărilor cibernetice, Poliția Română a identificat o tendință de înșelăciune care se răspândește rapid prin intermediul aplicațiilor de mesagerie. În special, una dintre aplicațiile de mesagerie a devenit un teren fertil pentru autorii care caută să exploateze încrederea și naivitatea utilizatorilor. Sub pretextul simplu al „exprimării unui vot online în cadrul unui concurs”, autorii încearcă să atragă utilizatorii într-o schemă de înșelăciune în mediul online.

Cum acționează autorii

Activitatea infracțională începe cu primirea de către utilizatori a unor mesaje nesolicitate, formulate în limba română, care îi îndeamnă să acceseze un link pentru a acorda ajutor (în sensul de a-i acorda un vot în cadrul unui sondaj) unei persoane pe nume Adeline, care participa la un concurs de dans al cărui premiu era o bursă de studii la o școală de prestigiu din străinătate. Mesajul arăta astfel: „Bună! Te rog să o votezi pe Adeline în acest sondaj. Este fiica prietenei mele, iar premiul este o bursă pentru studii în Franța. Mulțumesc mult!” urmat de un link malițios. În etapa următoare, după ce accesează respectivul link, potențialele victime sunt redirecționate către pagina web a aplicației de mesagerie, care permite configurarea și conectarea contului aferent aplicației și pe alte dispozitive electronice, precum alte telefoane mobile, unități pc sau laptop-uri. În prealabil, anterior trimiterii link-ului menționat către potențialele victime, autorii efectuează demersurile necesare în vederea configurării contului aferent aplicației de mesagerie al victimei, prin intermediul platformei web, pe alte dispozitive electronice controlate de aceștia, folosind una dintre opțiunile existente, respectiv „Conectează-te folosind numărul de telefon”.
Astfel, folosind acea opțiune, autorii introduc o solicitare de asociere pe alte dispozitive a contului aferent aplicației de mesagerie al potențialei victime, prin introducerea numărului de telefon al acesteia.

Pentru a finaliza conectarea contului la dispozitivele electronice utilizate de autori, este necesar ca potențiala victimă (titularul contului aplicației de mesagerie) să introducă pe telefonul său mobil (pe care se afla deja configurat contul) un cod pin din 8 caractere (alcătuit de regulă din litere și cifre), cod unic generat de serviciul aplicației de mesagerie la momentul fiecărei solicitări de conectare pe alte dispozitive, solicitare introdusă în acest caz de autori și nu de titularul contului aplicației de mesagerie.
După acest demers, pentru a determina potențialele victime să introducă acel cod pin, autorii le creează iluzia (prin link-ul expediat, precizat mai sus) că vor exprima un vot într-un sondaj, iar pentru aceasta este necesară o presupusă asociere a contului aplicației de mesagerie deși, în fapt, acestea erau redirecționate către pagina web accesată anterior de autor pe dispozitivul său electronic pe care dorea să-și configureze contul aplicației de mesagerie al potențialei victime. În fapt, asocierea contului victimei se efectua cu dispozitivul electronic controlat de autor și nu pentru presupusa participare în cadrul unui sondaj.

Advertisement

Pe această pagină web, aferentă serviciului de mesagerie, potențialei victime îi erau prezentați pașii pe care trebuia să-i urmeze pentru asocierea contului, după cum rezultă și în imaginea de mai jos.

Astfel, aceasta este îndrumată să deschidă aplicația pe telefonul său mobil și, în final, să introducă acel cod pin unic, generat de serviciul de mesagerie al aplicației, fără ca victima să conștientizeze că, în fapt, prin introducerea acelui cod pin va asocia contul său pe alte dispozitive electronice necunoscute, controlate de autori. Ulterior, după ce victima introduce codul PIN generat, autorul finalizează astfel configurarea și conectarea contului victimei pe dispozitivul său electronic, după care restricționează accesul victimei la contul său.

Tot în cadrul aplicației de mesagerie, autorul transmite mesaje în mod aleatoriu către diverse persoane din agenda victimei, prin care le solicită acestora, cu titlu de împrumut, diverse sume de bani.
În măsura în care acestea din urmă dau curs solicitării, autorii le comunică mai departe un cod IBAN și numele titularului contului bancar unde trebuie virați banii, titularul contului fiind altul decât persoana de la care se presupune că provine solicitarea sumei de bani cu titlu de împrumut, respectiv titularul contului aplicației de socializare. De asemenea, în cazurile în care persoanele cărora li se solicită sume de bani observă acest aspect, respectiv că numele titularului contului este diferit de numele celui care se presupune că solicită sumele de bani, autorii motivează prin faptul că le-a fost blocat contul personal și trebuie să facă o plată exact către acel cont bancar comunicat.
Prin acest mod de operare, autorii reușesc astfel inducerea în eroare, în primă fază, a titularului contului aplicației de socializare asupra căruia preiau controlul și îi restricționează accesul la contul său, prin crearea iluziei că participă la un sondaj.
Astfel, acesta introduce codul pin generat de serviciul de mesagerie ca urmare a solicitării efectuate în prealabil de autori de asociere a contului de pe aplicația de socializare cu alte dispozitive și le permite astfel acestora să-i configureze și conecteze contul personal pe alte dispozitive electronice controlate de aceștia. Mai departe, în a doua fază, autorii induc în eroare persoane din agenda telefonică a victimei inițiale solicitându-le sume de bani, cu titlu de împrumut, în numele acesteia, creând aparența faptului că solicitările ar proveni din partea victimei, prin urmare o persoană cunoscută, determinându-le astfel să remită sume de bani în conturi bancare controlate de autori.

Polițiștii precizează căcă acest mod de operare se bazează pe mai mulți factori, printre care:
1. Încrederea utilizatorilor: Autorii profită de naivitatea și dorința de a ajuta a oamenilor, folosind pretexte credibile.
2. Lipsa de informare: Mulți utilizatori nu sunt conștienți de riscurile asociate cu phishing-ul și nu recunosc semnele unei fraude.
3. Urgența și presiunea socială: Mesajele trimise de infractori pot crea un sentiment de urgență, făcând presiuni asupra victimelor să acționeze rapid fără a verifica autenticitatea solicitării.
4. Prin intermediul acestor activități infracționale, în unele cazuri, autorii, având acces la toate conversațiile purtate de victime prin aplicația de mesagerie, reușesc să obțină și alte date personale ale victimelor, existente în cadrul conversațiilor purtate de regulă cu persoane de încredere sau rude, prin aplicație, cum ar fi date de identificare, financiare ori de autentificare la alte aplicații folosite, expunându-le, totodată, și la alte riscuri, mai exact utilizarea datelor în vederea săvârșirii altor infracțiuni sau crearea altor pagube în sarcina acestora sau cunoscuților.

Polițiștii îndeamnă cetățenii să fie extrem de precauți și să evite orice interacțiune cu mesaje sau link-uri suspecte pe aplicațiile de comunicare online sau platformele de socializare.

Advertisement

“La nivelul țării noastre, au fost înregistrate o serie de fapte cu acest mod de operare, iar pentru o mai bună prevenție, cetățenii trebuie să se protejeze în mediul online și astfel, recomandăm să aibă în vedere mai multe măsuri de contracarare, după cum urmează:
1. Nu accesați link-uri din mesaje nesolicitate, chiar dacă acestea par a proveni de la prieteni sau cunoștințe.
2. Evitați accesarea link-urilor suspecte sau cele din mesajele nesolicitate sau din surse necunoscute, deoarece acestea ar putea conduce către site-uri malware sau ar putea fi utilizate pentru phishing.
3. Nu introduceți informații sensibile: Niciodată nu introduceți coduri sau informații personale pe site-uri care nu sunt oficiale sau pe care nu le recunoașteți. De asemenea verificați dacă site-urile pe care sunteți redirecționați sunt oficiale și nu introduceți coduri sau alte date personale pe aceste site-uri dacă dumneavoastră nu ați efectuat nicio solicitare în acest sens, precum este descrisă pe site-ul accesat.
4. Nu introduceți coduri nesolicitate aferente conectării/asocierii contului dumneavoastră de pe aplicația de mesagerie sau al altor canale de comunicare online pe alte dispozitive electronice dacă nu le-ați solicitat dumneavoastră.
5. Folosiți metode alternative de comunicare: Dacă primiți un mesaj suspect de la un prieten, contactați-l printr-un alt canal (de exemplu, telefonic) pentru a verifica autenticitatea solicitării.
6. Sesizați infracțiunile: Dacă ați fost victima unei astfel de fraude sau ați observat activități suspecte, contactați imediat autoritățile competente și sesizați incidentul.
Educați-vă și educați-i pe alții: Informați-vă despre tehnicile de fraudă și tacticile utilizate de autorii infracțiunilor informatice și fiți mereu vigilenți în mediul online. De asemenea, discutați cu familia și prietenii despre aceste tipuri de fraude pentru a-i ajuta să se protejeze.
8. Folosiți autentificarea în doi pași, aceasta adăugând un nivel suplimentar de securitate la conturile dumneavoastră online, solicitând o parolă suplimentară sau un cod de verificare înainte de a vă conecta;
9. Fiți la curent cu cele mai recente amenințări cibernetice și cu modalitățile de protejare împotriva acestora, participând la cursuri de pregătire sau consultând resurse online de încredere;

Securitatea dumneavoastră online este esențială. Vă rugăm să rămâneți vigilenți și să acționați cu prudență pentru a evita să deveniți victime ale acestor infracțiuni”, transmit polițiștii.

Citeste mai mult ...

Anunţ public privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu

SC VIVA CONSTRUCT SRL, codul fiscal 16034220, nr. de înmatriculare la Registrul Comerțului J 20/ 29/ 2004, telefon 0729/019/903, cu sediul în mun. Deva, str. Depozitelor, nr. 2B, județul Hunedoara, anunţă publicul interesat asupra depunerii solicitării de emitere a acordului de mediu pentru proiectul, exploatare agregate minerale cu refacere teren natural VIVA 1, propus a fi amplasat în teritoriul localitatii Simeria, judet HD extravilan localitatea Saulesti.

Informaţiile privind proiectul propus pot fi consultate la sediul APM HUNEDOARA din Deva, str. Aurel Vlaicu nr. 25 în zilele de luni pana joi intre orele 800 – 1600 şi vineri intre orele 900 – 1300 si la sediul SC VIVA CONSTRUCT SRL, cu sediul în

(adresa) mun. Deva, str. Depozitelor, nr. 2B, județul Hunedoara, în zilele de luni pana joi intre orele 8:00 – 16:00 şi vineri intre orele 9:00 – 13:00

Observaţiile publicului se primesc zilnic la sediul APM HUNEDOARA.

PRIMARIA SI CONSILIUL LOCAL
AL ORAȘULUI HAȚEG
ANUNȚĂ

1. Persoanele fizice care la data de 31.12.2024 au avut în proprietate clădiri rezidențiale sau clădiri cu destinație mixtă au obligația să depună declarații la compartimentul Impozite si Taxe din cadrul administrației locale până la data de 31.03.2025;
2. Persoanele juridice au obligația să depună pană la data de 31.03.2025 la compartimentul Impozite si Taxe din cadrul administrației locale declarații privind clădirile pe care le dețineau în proprietate la data de 31.12.2024, legate de destinația si valoarea acestora;
3. Persoanele fizice și juridice care la data de 31.12.2024 dețineau mijloace de transport radiate din circulație au obligația să depună la compartimentul Impozite si Taxe din cadrul administrației locale o declarație în acest sens, însoțită de documente justificative, pană la data de 31.03.2025;
4. Scutirile sau reducerile de la plata impozitului/taxei pe clădiri, teren, mijloace de transport prevăzute la articolul 456, 464 și 469 se aplică persoanelor care dețin documente justificative pe care le depun la compartimentul Impozite si Taxe din cadrul administrației locale, până la data de 31.03.2025;
De amintit că toți contribuabilii care achită întegral, pană la 31.03.2025, impozitele pe clădiri, terenuri și mijloace de transport beneficiază de bonificația de 10%, stabilită de către Consiliul Local Hațeg.
Toti contribuabilii care au restanțe pentru bunurile imobile sau mobile, nu pot înstrăina, intabula, intra în posesie pană la achitarea creanțelor, pană la nivelul anului 2024.
Relații suplimentare la telefon: 0254-770.273

URMĂREȘTE ServusHD TV

Ultima ora

PROGNOZA METEO

CURS VALUTAR

PUBLICITATE

Cumpara si citeste PDF

ABONAMENT ONLINE

MICA / MARE PUBLICITATE

LOCURI DE MUNCA

ANUNTURI MICA PUBLICITATE

publica anunt servuspress

Agentie Imobiliara Deva

Actualitate