Connect with us
Data: 16/01/2025
.

Actualitate

Sesiune de lucru a AJF Hunedoara

Publicat

pe

Asociația Județeană de Fotbal (AJF) Hunedoara organizează o importantă sesiune de lucru, una din cadrul eforturilor continue de modernizare și dezvoltare a activităților fotbalistice din județ. Această sesiune va avea loc joi, 16 ianuarie, începând cu ora 17:00, la Facultatea de Inginerie din Hunedoara.

Subiecte importante

Această întâlnire va aborda teme de interes major. Astfel, un prim capitol este “Digitalizarea activităților de transfer, legitimare și acordare a vizelor”, prin prezentarea platformei Football Connect”, dezvoltată de Federația Română de Fotbal (FRF) în colaborare cu Departamentul de Competiții. Interesant se anunță și subiectul intitulat „Certificarea fotbalului amator”, care va cuprinde o informare privind condițiile și etapele acestui proces. De mare interes este și „Regulamentul jocurilor de baraj accedere Liga 3”, în contextul noilor reglementări ale FRF, subiect tratat pe larg în cotidianul SERVUS HUNEDOARA în ediția din 13 ianuarie 2025, acesta fiind disponibil AICI, dar și pe pagina de Facebook a ziarului nostru. În fine, ultimul capitol al sesiunii de lucru va fi „Distribuirea mingilor achiziționate, prin proiectul finanțat de Federația Română de Fotbal, intitulat „Împreună pentru dezvoltarea fotbalului hunedorean”, și beneficiile aduse cluburilor locale. “Prin implementarea soluțiilor digitale, ne propunem să creștem eficiența și transparența în administrarea competițiilor și să facilităm tranziția către un sistem modern, în linie cu cerințele actuale. Subliniem importanța participării dumneavoastră la această sesiune de lucru, având în vedere că operațiunile menționate vor fi realizate exclusiv prin mijloace digitale. Vă mulțumim pentru implicare și vă așteptăm cu drag să continuăm, împreună, dezvoltarea fotbalului hunedorean”, au transmis reprezentanții AJF Hunedoara.

Actualitate

Guvernul a decis: Noile alegeri prezidențiale vor avea loc pe 4 mai

Publicat

pe

Redactat de

Guvernul României a aprobat, astăzi, ca primul tur al noilor alegeri prezidențiale să aibă loc pe data de 4 mai. Totodată, Executivul a stabilit și ca votul în străinătate să se desfășoare trei zile, secțiile de vot urmând să se închidă în 4 mai, la ora 21:00, ora României, nu la cea locală, cum era până acum.

“Actele normative care stabilesc data alegerilor prezidențiale au fost aprobate. (…) Au fost emise două hotărâri de Guvern și o Ordonanță de urgență. Hotărârile de Guvern premerg această ordonanță de urgență și stabilesc data alegerilor: 4 mai 2025, alegeri prezidențiale și locale în anumite UAT-uri.(…) Pentru cele două scrutine va fi utilizată aceeași infrastructură electorală ca și în anul precedent 2024 tocmai pentru asigurarea fluidității, transparenței și corectitudinii procesului de votare, a anunțat, după ședința de Guvern, purtătorul de cuvânt al Executivului, Mihai Constantin.

Și Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) a informat că, ziua de duminică, 4 mai 2025, a fost stabilită ca dată pentru alegerea Preşedintelui României. De asemenea, ziua de duminică, 4 mai 2025, a fost stabilită ca dată pentru organizarea şi desfăşurarea alegerilor locale parţiale pentru președintele Consiliului Județean Bihor și pentru primari în circumscripțiile electorale prevăzute în anexa la Hotărârea Guvernului privind stabilirea datei alegerilor locale parţiale pentru preşedintele Consiliului judeţean Bihor şi pentru primari în unele circumscripţii electorale.

Reamintim faptul că, reluarea alegerilor prezidențiale în luna mai 2025 vine după ce judecătorii Curții Constituționale a României au decis, pe 6 decembrie 2024, în unanimitate, anularea alegerilor prezidențiale de anul trecut, hotărârea fiind luată cu două zile înaintea desfășurării celui de-al doilea tur de scrutin în care urmau să se confrunte Călin Georgescu și Elena Lasconi. Întregul proces electoral va fi reluat de la zero. Perioada electorală începe pe 18 februarie.

Citeste mai mult ...

Actualitate

DAS Deva: 170 de chiriași vor rămâne în locuințele pe care le ocupă, după prelungirea contractelor de închiriere

Publicat

pe

Redactat de

Peste 70 de familii și persoane singure, din municipiul Deva, care locuiesc în imobile tip cameră de cămin sau construite din fondurile statului, aflate în administrarea Direcției de Asistență Socială (DAS) Deva, vor putea rămâne în locuințe pe perioade cuprinse între 1 și 5 ani, după ce Consiliul Local Deva a aprobat prelungirea valabilității contractelor de închiriere.

Mai mult de trei sferturi dintre contracte au fost prelungite până la sfârșitul anului 2029.

Concret, au fost prelungite contractele de închiriere pentru un număr de 74 de locuințe, dintre care mai mult de 80% sunt locuințe tip cameră de cămin, situate în zonele Hărăului, Nicolae Grigorescu, Aleea Moților și 1 Mai, iar alte 15% sunt imobile construite din fondurile statului.

Prelungirea termenului de valabilitate a contractelor de închiriere a fost efectuată la propunerea Comisiei sociale de repartizare a locuințelor destinate închirierii, care a constatat că titularii contractelor și membrii familiilor acestora îndeplinesc condițiile prevăzute de lege pentru a avea acces la o locuință și își respectă obligațiile din contract cu privire la plata chiriei și a taxelor comune.

În cele 74 de locuințe ale căror contracte de închiriere au fost prelungite locuiesc, în total, 170 de persoane, dintre care șase sunt copii, potrivit datelor centralizate de Serviciul Fond Locativ al DAS Deva.

Advertisement

Titularii contractelor de închiriere a căror durată a fost prelungită vor fi anunțați de către reprezentanții Serviciului Fond Locativ cu privire la data la care trebuie să se prezinte la sediul DAS Deva, pentru semnarea și ridicarea actelor adiționale de prelungire a contractelor.

Informații suplimentare se pot obține la numerele de telefon 0755.878.380 și 0737.036.002 (Serviciul Fond Locativ – Locuințe sociale), de luni până joi – între orele 8:00-16:30 sau vineri – între orele 8:00-14:00.

 

Sursa: Direcția de Asistență Socială Deva

Advertisement
Citeste mai mult ...

Actualitate

Creștere a numărului de cazuri de infecții respiratorii și gripă în județ. Câte persoane au fost internate

Publicat

pe

Redactat de

Peste 1.600 de cazuri de infecții respiratorii acute și aproape o sută de gripă s-au înregistrat în județul Hunedoara, pe parcursul unei săptămâni, potrivit celei mai recente centralizări a Direcției de Sănătate Publică (DSP) Hunedoara. Numărul cazurilor este în creștere, o situație normală pentru sezonul rece, spun specialiștii.

 

Conform statisticilor DSP Hunedoara, numărul infecțiilor respiratorii acute, înregistrate în județul Hunedoara, în săptămâna 6 -12 ianuarie 2025, este de 1.603 de persoane. Dintre acestea, 41 au fost internate. Alți 580 de hunedoreni au fost diagnosticați cu pneumonie, 80 fiind internați. Tot în aceeași săptămână, s-au înregistrat la nivelul județului 99 de cazuri de gripă, iar în 27 de situații a fost necesară spitalizarea.

Față de săptămâna anterioară, respectiv 30 decembrie 2024 – 05 ianuarie 2025, numărul cazurilor de infecții respiratorii acute s-a dublat. Astfel, în intervalul menționat, în județul Hunedoara s-au înregistrat 799 de cazuri de infecții respiratorii acute, dintre care 65 au necesitat internare, 305 cazuri de pneumonii, 105 cazuri de gripă și un caz de COVID-19, potrivit datelor DSP Hunedoara.

În săptămâna 30.12.2024 – 05.01.2025 la nivelul județului Hunedoara s-au înregistrat:
Nr. total cazuri
Din care internate
IACRS
799 cazuri
65
PNEUMONII
305 cazuri
81
GRIPĂ
105 cazuri
22
COVID-19
1 caz
0
În săptămâna 06 – 12 ianuarie 2025 la nivelul județului Hunedoara s-au înregistrat:
Nr. total cazuri
Din care internate
IACRS
1603 cazuri
41
PNEUMONII
580 cazuri
80
GRIPĂ
99 cazuri
27
COVID-19
0
0
Sursa: DSP Hunedoara

Campanie de informare, derulată de DSP Hunedoara

Advertisement

DSP Hunedoara desfășoară o campanie de informare a populației cu privire la măsurile generale ce trebuie respectate pentru prevenirea îmbolnăvirilor. Printre acestea, consultarea medicului de familie la apariția simptomelor respiratorii pentru a stabili indicațiile terapeutice, izolarea și eventuale investigații suplimentare; respectarea igienei tusei și a strănutului: acoperirea nasului și a gurii cu un șervețel în timpul tusei și al strănutului și aruncarea lui după utilizare sau acoperirea în totalitate a nasului și a gurii în plica cotului în timpul strănutului; menținerea unei igiene adecvate a mâinilor, spălarea regulată a mâinilor cu apă și săpun în vederea reducerii răspândirii virusului; evitarea aglomerațiilor, aerisirea spațiilor închise și purtarea măștii de protecție; evitarea intrării în colectivitate și în alte locuri aglomerate a persoanelor care au semne și simptome sugestive pentru gripă (febră, strănut, tuse, dureri în gât, dureri musculare) până la dispariția acestora și adresarea la medicul de familie, continuarea vaccinării antigripale de catre medicul familie, pentru intreaga populație punandu-se accent pe grupele expuse la risc crescut de îmbolnăvire sau complicații ale gripei — persoane cu vârsta peste 65 de ani, gravide, persoane imunodeprimate, persoane cu afecțiuni cronice, copii si personal medico-sanitar.

Virozele respiratorii nu se tratează cu antibiotic!”

Gripa sezonieră este o infecție respiratorie acută cauzată de virusurile gripale care circulă în toate părțile lumii. Gripa sezonieră se caracterizează printr-un debut brusc de febră, tuse (de obicei uscată), dureri de cap, dureri musculare și articulare, stare de rău severă (senzație de rău), dureri în gât și rinoree (secreție nazală abundentă). Tusea poate fi severă și poate trena două sau mai multe săptămâni dupa vindecare. Astfel, la primele simptome trebuie consultat obligatoriu medicul de familie. Sub nici o formă nu se recomandă auto-medicația. Pentru pacienții care nu fac parte dintr-un grup cu risc ridicat, tratamentul se concentrează pe ameliorarea simptomelor gripei. Pacienții despre care se știe că fac parte dintr-un grup cu risc crescut pot dezvolta forme severe sau complicații trebuie să solicite asistență medicală și ar trebui să fie tratați cu medicamente antivirale. Virozele respiratorii nu se tratează cu antibiotic! De ce trebuie să evităm administrarea antibioticelor în viroze respiratorii? Principalul motiv pentru care nu trebuie să luăm antibiotice în viroze respiratorii este faptul că acestea nu au niciun rol în tratarea acesteia. Antibioticele se administrează numai în momentul în care apare o complicație (suprainfecția bacteriană), întotdeauna fiind nevoie de recomandarea medicului specialist. Cele mai cunoscute medicamente simptomatice sunt analgezicele (care calmează durerile, reduc febra și inflamația), expectorantele –astfel încât secrețiile pulmonare să poată fi eliminate mai ușor prin tuse; anti-tusivele – liniștesc tusea; decongestionantele – reduc congestia nazală”, transmit reprezentanții DSP Hunedoara.

Specialiștii spun că cea mai eficientă și sigură metodă de protecție împotriva gripei este vaccinarea antigripală, care este recomandată a fi făcută înaintea începerii sezonului rece, pentru ca persoana vaccinată să dezvolte suficienți anticorpi anti-gripali.

Advertisement
Citeste mai mult ...

Anunţ public privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu

SC VIVA CONSTRUCT SRL, codul fiscal 16034220, nr. de înmatriculare la Registrul Comerțului J 20/ 29/ 2004, telefon 0729/019/903, cu sediul în mun. Deva, str. Depozitelor, nr. 2B, județul Hunedoara, anunţă publicul interesat asupra depunerii solicitării de emitere a acordului de mediu pentru proiectul, exploatare agregate minerale cu refacere teren natural VIVA 1, propus a fi amplasat în teritoriul localitatii Simeria, judet HD extravilan localitatea Saulesti.

Informaţiile privind proiectul propus pot fi consultate la sediul APM HUNEDOARA din Deva, str. Aurel Vlaicu nr. 25 în zilele de luni pana joi intre orele 800 – 1600 şi vineri intre orele 900 – 1300 si la sediul SC VIVA CONSTRUCT SRL, cu sediul în

(adresa) mun. Deva, str. Depozitelor, nr. 2B, județul Hunedoara, în zilele de luni pana joi intre orele 8:00 – 16:00 şi vineri intre orele 9:00 – 13:00

Observaţiile publicului se primesc zilnic la sediul APM HUNEDOARA.

PRIMARIA SI CONSILIUL LOCAL
AL ORAȘULUI HAȚEG
ANUNȚĂ

1. Persoanele fizice care la data de 31.12.2024 au avut în proprietate clădiri rezidențiale sau clădiri cu destinație mixtă au obligația să depună declarații la compartimentul Impozite si Taxe din cadrul administrației locale până la data de 31.03.2025;
2. Persoanele juridice au obligația să depună pană la data de 31.03.2025 la compartimentul Impozite si Taxe din cadrul administrației locale declarații privind clădirile pe care le dețineau în proprietate la data de 31.12.2024, legate de destinația si valoarea acestora;
3. Persoanele fizice și juridice care la data de 31.12.2024 dețineau mijloace de transport radiate din circulație au obligația să depună la compartimentul Impozite si Taxe din cadrul administrației locale o declarație în acest sens, însoțită de documente justificative, pană la data de 31.03.2025;
4. Scutirile sau reducerile de la plata impozitului/taxei pe clădiri, teren, mijloace de transport prevăzute la articolul 456, 464 și 469 se aplică persoanelor care dețin documente justificative pe care le depun la compartimentul Impozite si Taxe din cadrul administrației locale, până la data de 31.03.2025;
De amintit că toți contribuabilii care achită întegral, pană la 31.03.2025, impozitele pe clădiri, terenuri și mijloace de transport beneficiază de bonificația de 10%, stabilită de către Consiliul Local Hațeg.
Toti contribuabilii care au restanțe pentru bunurile imobile sau mobile, nu pot înstrăina, intabula, intra în posesie pană la achitarea creanțelor, pană la nivelul anului 2024.
Relații suplimentare la telefon: 0254-770.273

URMĂREȘTE ServusHD TV

Ultima ora

PROGNOZA METEO

CURS VALUTAR

PUBLICITATE

Cumpara si citeste PDF

ABONAMENT ONLINE

MICA / MARE PUBLICITATE

LOCURI DE MUNCA

ANUNTURI MICA PUBLICITATE

publica anunt servuspress

Agentie Imobiliara Deva

Actualitate