Connect with us
Data: 28/11/2024
.

Actualitate

CCR: Legea privind regimul juridic al cetăților dacice din Munții Orăștiei – neconstituțională

Publicat

pe

Curtea Constituțională a admis, cu unanimitate de voturi, obiecţia de neconstituţionalitate formulată de Preşedintele României şi a constatat că Legea pentru modificarea şi completarea Legii nr.23/2020 privind regimul juridic al Cetăţilor dacice din Munţii Orăştiei, care fac parte din Lista patrimoniului mondial UNESCO şi unele măsuri pentru protejarea acestora este neconstituţională.

„În esenţă, Curtea a reţinut că, derogarea, printr-o lege cu caracter individual, de la procedura administrativă reglementată în Codul silvic, cu privire la aprobarea de către Guvern a solicitărilor individuale de scoatere definitivă din fondul forestier naţional, a terenurilor aferente zonei de sit şi zonei de protecţie a unor situri arheologice individual determinate, înscrise în patrimoniul mondial UNESCO, respectiv a Cetăţilor dacice din Munţii Orăştiei, echivalează cu legiferarea într-un domeniu care aparţine în exclusivitate actelor cu caracter infralegal, cu încălcarea dispoziţiilor constituţionale referitoare la principiul separaţiei şi echilibrului puterilor în stat, precum şi la rolul Parlamentului. În egală măsură, pentru aceleaşi considerente, în cauză sunt încălcate şi dispoziţiile privind rolul Guvernului, prin excluderea competenţei autorităţii legiuitoare de aprobare a solicitărilor de scoatere definitivă sau de ocupare temporară de terenuri din fondul forestier naţional, pentru suprafeţele mai mari de 10 ha”, se arată într-un comunicat al CCR.

În același document se mai arată că, în acord cu jurisprudenţa Curţii Constituţionale în materie, în lipsa acordului unităţilor administrativ-teritoriale, în speţă a Consiliului Judeţean Hunedoara şi a Consiliului Judeţean Alba în ceea ce priveşte transferul bunurilor din domeniul public al statului în domeniul public judeţean, este încălcat şi principiul constituţional al autonomiei locale. De asemenea, prin scoaterea definitivă din fondul forestier naţional a terenurilor ce fac obiect de reglementare a legii criticate, fără plată şi fără compensare, în condiţiile derogării de la art.41 din Codul silvic, se încalcă şi dispoziţiile din Constituţie referitoare la dreptul la un mediu sănătos şi, respectiv, la obligaţia statului de a asigura refacerea şi ocrotirea mediului înconjurător, precum şi menţinerea echilibrului ecologic.

“Curtea a reţinut că se creează o confuzie în privinţa actului normativ aplicabil, în condiţiile în care textul de lege nou introdus – art.2 alin.(2) din Legea nr.23/2020 – instituie, în acelaşi timp, aplicabilitatea legii speciale în materie, respectiv Legea nr.255/2010, în vederea derulării procedurilor de expropriere ale aceloraşi terenuri, precum şi aplicabilitatea Legii nr.33/1994, fără a institui o derogare şi de la art.6 şi 7 din Legea nr.33/1994, iar terenurile în cauză sunt asimilate de legea în vigoare unor obiective de interes judeţean. Astfel, textul de lege criticat nu respectă exigenţele de claritate şi previzibilitate ale legii şi contravine principiului securităţii juridice, consacrat de Constituţie.
În legătură cu textul nou introdus – art.11 ind.1 în Legea nr. 23/2020, Curtea a reţinut că preluarea, în temeiul legii, în domeniul public judeţean, a unui bun ce aparţine domeniului public al statului, nu este conformă cu dispoziţiile constituţionale privind statul de drept, rolul Parlamentului, rolul Guvernului, principiul autonomiei locale şi efectele deciziilor Curţii Constituţionale şi contravine jurisprudenţei Curţii Constituţionale în materie, având în vedere că transferul bunurilor ce fac obiect de reglementare al legii criticate se face prin lege organică, iar nu prin act individual – hotărâre a Guvernului”, mai arată judecătorii CCR.

Decizia este definitivă şi general obligatorie. Argumentele reţinute în motivarea soluţiilor pronunţate de Curtea Constituţională vor fi prezentate în cuprinsul deciziilor, care se vor publica în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Reamintim că, în data de 31 octombrie, președintele Klaus Iohannis a sesizat CCR cu privire la Legea privind regimul juridic al cetăților dacice din Munții Orăștiei, care fac parte din Lista patrimoniului mondial UNESCO și unele măsuri pentru protejarea acestora.

Advertisement

Actualitate

Reforma statului și reforma clasei politice, prioritare pentru PNL!

Publicat

pe

Redactat de

Alegerile parlamentare de duminică sunt cruciale pentru viitorul nostru. Acum nu mai este vorba despre partide, ci despre țara noastră. Votul pentru PNL este votul pentru România modernă.

Biroul Politic Național a probat azi în unanimitate pachetul de măsuri reformatoare, propuse de președintele interimar al PNL, Ilie Bolojan. Acestea vor fi suspuse spre aprobare următorului parlament în primele 6 luni de mandat.

PNL urmărește 4 direcții: reforma clasei politice, reforma statului, reguli bune pentru un stat de încredere, economie și dezvoltare.

Reforma clasei politice

Fără reforma lumii politice nu se poate realiza reforma statului.
PNL își asumă reforma clasei politice:
• Reducerea numărului de parlamentari la 300, ținând cont și de reprezentarea minorităților
• Reducerea subvenției pentru partidele politice, între anii electorali
• Limitarea cheltuielilor din campanie decontate și în costuri per vot și stabilirea unui plafon de costuri per vot
• PNL asumă drept criterii de promovare internă rezultatele și profesionalismul
• Reducerea cheltuielilor administrative pentru demnitari (nr de cabinete, vile de protocol)

Reforma statului

PNL propune reforma statului:
1. Reforma administrației centrale:
• În administrația centrală, reducem numărul de ministere și agenții
• Comasarea serviciilor deconcentrate
Specialiștii vor rămâne, șefii vor fi mai puțini, iar structurile piramidale ineficiente vor fi reduse.

Advertisement

• Reducerea numărului de secretari de stat cu cel puțin 50%. Regula de maximum 2 secretari de stat/minister și maximum 3 la ministerele mari
• Audit de eficiență pentru fiecare autoritate centrală și pentru companiile de sta în primele 6 luni ale anului viitor
• Eliminăm sinecurile. Punem preț pe eficiență și rezultate.
Nimeni nu trebuie să ocupe un post de conducere decât dacă este competent și face ceva pentru banii pe care îi primește.

2. Debirocratizare, simplificare, dereglementare
• Comasarea autorităților de reglementare
• Anularea sau simplificarea reglementărilor
• Digitalizare și interconectarea bazelor de date
• Transfer de competențe în teritoriu între instituțiile statului

3. Descentralizare și creșterea eficienței administrației publice locale
Trebuie să mutăm decizia spre autoritățile locale. O țară nu se schimbă din București, ci din miile de localități și dintr-un efort colectiv în fiecare localitate.
• Transfer de competențe, active și responsabilități către autoritățile locale
• Reorganizarea administrativă sau primării organizate mai eficient
• Primăria trebuie să fie un factor de dezvoltare pentru comunități, iar primarul un manager.
• Finanțarea proiectelor de la bugetul de stat pe bază de eficiență și cofinanțare din partea autorităților locale

Totodată, Partidul Național Liberal vine cu reguli bune și clare pentru a pune bazele unui stat de încredere:

1. Analizarea reglementărilor din toate domeniile în așa fel încât să genereze comportamente corecte
2. Creșterea vârstei de pensionare la magistrați
3. Accces corect în serviciile publice (concursuri corecte/ dimensionarea corectă a muncii)
4. Eliminarea inechităților sociale
Nu guvernul schimbă o țară, ci oamenii. Guvernul creează condiții pentru ca oamenii și companiile să schimbe țara. Asta înseamnă o țară de încredere, în care tinerii rămân.

Sunt trasate linii directoare și în ceea ce privește economia și dezvoltarea

1. Continuarea susținerii marilor investiții.
Investițiile urmează infrastructura. PNL susține proiectele mari de infrastructură. Nu vom putea dezvolta o zonă săracă fără o cale de acces. Investițiile străine se opresc cel mai aproape de graniță pentru că nimeni nu vrea să meargă unde nu sunt drumuri.

Advertisement

2. Predictibilitate în reglementările fiscale și susținerea cotei unice
3. Program integrat pentru creșterea producției agricole românești:
– productivitate mai bună prin irigații, întreținerea canalelor și acumulărilor de apă
– procesare, depozitare, ambalare
– cadastrare și diversificarea producției agricole
– sprijinirea certificării produselor tradiționale și agricole

4. Program pentru susținerea exporturilor
– Ajutoare de stat prioritizate pentru tehnologiile noi și pemtru companiile axate pe exporturi
– Susținerea firmelor românești ce pot deveni campioni regionali

5. Susținerea companiilor de tehnologie, a cercetării aplicate și obținerea de brevete

CMF 11240002

Advertisement
Citeste mai mult ...

Actualitate

Curtea Constituțională a României (CCR) cere renumărarea voturilor valabil exprimate și cele nule din primul tur al alegerilor prezidențiale

Publicat

pe

Redactat de

Curtea Constituțională a României (CCR) a cerut reverificarea și renumărarea tuturor buletinelor de vot cuprinzând voturile valabil exprimate și cele nule de la primul tur al alegerilor prezidențiale, de duminică, 24 noiembrie 2024.

Plenul Curții Constituționale a examinat, joi, cererea de anulare a alegerilor pentru funcția de președinte al României din data de 24 noiembrie 2024, formulată de Cristian Vasile Terheș și, cu unanimitate de voturi, a dispus reverificarea și renumărarea tuturor buletinelor de vot cuprinzând voturile valabil exprimate și cele nule din primul tur al alegerilor prezidențiale.

Comunicatul Curții Constituționale a României:

„În ziua de 28 noiembrie 2024, Plenul Curții Constituționale a examinat cererea de anulare a alegerilor pentru funcția de Președinte al României din data de 24 noiembrie 2024, formulată de domnul Cristian Vasile Terheș (Dosar nr.3671F/2024), și având în vedere art.146 lit.f) din Constituție, art.3 din Legea nr.370/2004 pentru alegerea Președintelui României, precum și art.37 și 76 din Legea nr.47/1992 privind organizarea și funcționarea Curții Constituționale, cu unanimitate de voturi, a dispus:
1. Reverificarea și renumărarea tuturor buletinelor de vot cuprinzând voturile valabil exprimate și cele nule la alegerile pentru funcția de Președinte al României din data de 24 noiembrie 2024.
2. Înaintarea rezultatelor reverificării și renumărării Curții Constituționale de către Biroul Electoral Central.
3. Termen de judecată pentru data de 29 noiembrie 2024, ora 14,00.
În aceeași ședință, Plenul Curții Constituționale a respins, ca tardivă, cu unanimitate de voturi, cererea de anulare a alegerilor pentru funcția de Președinte al României din data de 24 noiembrie 2024, formulată de domnul Sebastian-Constantin Popescu (Dosar nr.3672F/2024).
Totodată, în Dosarul nr.3670F/2024, a stabilit termen pentru data de 29 noiembrie 2024, ora 14,00.

Hotărârile sunt definitive şi se comunică Biroului Electoral Central.
Argumentele reținute în motivarea soluțiilor pronunțate de Plenul Curții Constituționale vor fi prezentate în cuprinsul hotărârilor, care se vor publica în Monitorul Oficial al României, Partea I.”

Advertisement

.

Citeste mai mult ...

Actualitate

Noi succese hunedorene la Taekwon do ITF

Publicat

pe

Redactat de

Municipiul Focșani a găzduit, recent, o importantă competiție internă de Taekwon do ITF. Printre practicanții de arte marțiale care s-au aliniat la startul de la Cupa Vranceas-au numărat și cei legitimați la două cluburi din județul Hunedoara.

Astfel, cei de la Red Tigers Călan, pregătiți de Cristinel Popa și Cristian Popa, au obținut locul al doilea în clasamentul general pe cluburi, precum și de două ori poziția a treia în ierarhiile de la juniori și, respectiv, pre-juniori. La aceste rezultate se mai adaugă 13 medalii de aur și câte 3 de argint și bronz. Astfel, pentru clubul din Călan au urcat pe podium Alessio Șooș (locul 1 la luptă și măsurarea forței și locul 3 la speed kick), Maria Oprea (locul 1 la luptă și tehnici speciale), Raul Petca (locul 1 la luptă și tehnici speciale), Eva Coțolan (locul 1 la luptă și spedd kick), Alessia Gogoașă (locul 1 la luptă și 2 la speed kick), Alessia Sitaru (locul 1 la luptă și 2 la speed kick), David Gabor (locul 1 la luptă și 3 la speed kick), Tudor Oprescu (locul 1 la luptă și 3 la tehnici speciale), Ioana Ristea (locul 1 la luptă) și Antonia Tănăsoni (locul 2 la luptă). De asemenea, Maria Oprea a fost desemnată cea mai bună competitoare a concursului feminin și al celui de pre-junioare, iar Raul Petca a fost cel mai bun junior.

Totodată, și cei de la Cristal Hațeg, antrenați de Cosmin Oprescu, au avut rezultate excelente, care au obținut 11 medalii, dintre care opt au fost de aur și trei de bronz. Astfel, Adriana Crețu, pe lângă faptul că a fost desemnată cea mai bună junioară II, a fost pe locul 1 la luptă măsurarea forței și tehnici speciale, Mario Ștefan a fost primul la luptă și speed kick și al treilea la măsurarea forței, triplă medaliată fiind și Maia Danciu (locul 1 măsurarea forței și 3 la tehnici speciale și speed kick), în vreme ce Amelia Cărăbaș și Dragoș Popesc s-au impus la luptă. De asemenea, cei de la Hațeg au mai obținut poziția a treia în ierarhia generală a cluburilor, precum și în întrecerea copiilor.

Citeste mai mult ...

Comandat de PNL, executat de TMT MEDIA INTERNATIONAL SRL, CMF 11240002

Comandat de UCRR, executat de TMT MEDIA INTERNATIONAL SRL, CMF 13240028

Comandat de AUR-Hunedoara, executat de TMT MEDIA INTERNATIONAL SRL, CMF 11240014

Comandat de UDMR, executat de TMT MEDIA INTERNATIONAL SRL, CMF 13240004

Comandat de UDMR, executat de TMT MEDIA INTERNATIONAL SRL, CMF 13240004

URMĂREȘTE ServusHD TV

Ultima ora

PROGNOZA METEO

CURS VALUTAR

PUBLICITATE

Cumpara si citeste PDF

ABONAMENT ONLINE

MICA / MARE PUBLICITATE

LOCURI DE MUNCA

ANUNTURI MICA PUBLICITATE

publica anunt servuspress

Agentie Imobiliara Deva

Actualitate