Actualitate
Cum s-a petrecut incidentul aviatic de anul trecut, în urma căruia un avion de antrenament de la Săulești a ajuns pe ulița unui sat din apropiere
Autoritatea de Investigații și Analiză pentru Siguranța Aviației Civile (AIAS) a publicat declarația provizorie privind investigația evenimentului de aviație civilă produs anul trecut, în data de 11 februarie 2022, în zona terenului de zbor Săulești. Un avion de antrenament, în care se aflau un pilot instructor și un elev, a aterizat forțat pe un teren agricol, situat între Sântandrei și Bârcea Mică.
Imagini mai puțin obișnuite, cu o aeronavă de tip ZLIN 142 de la aerodromul Săulești, pe o stradă din satul Sântandrei, erau publicate, anul trecut, în luna februarie, în mediul online. Avionul de mici dimensiuni a aterizat forțat pe un câmp din apropierea localității și ar fi ajuns în sat împins pe roți cu ajutorul unor localnici. La bordul avionului se aflau doi bărbați, respectiv instructorul de zbor, în vârstă de 55 de ani, și elevul său, de 49 de ani. Aparatul de zbor a aterizat forțat, din cauza unor defecțiuni tehnice apărute la motor. Abilităţile instructorului au făcut ca aeronava să aterizeze fară mari probleme. Cei doi ocupați ai aronavei, pilotul instructor și elevul, au scăpat nevătămați
Evenimentul a fost raportat atunci Autorității de Investigații și Analiză pentru Siguranța Aviației Civile (AIAS) care, recent, a dat publicității declarația provizorie privind investigația în cazul acestui incident de aviație civilă.
“În data de 11 februarie 2022, pe terenul de zbor al aerodromului Săulești, au fost planificate mai multe zboruri cu aeronava tip ZLIN 142, înmatriculată YR-ZCL, pentru instruirea piloților elevi. Activitatea de zbor s-a declanșat la ora 09.30 LT. Pilotul instructor a efectuat cu primul elev ture de pistă la aerodrom timp de aproximativ 50 minute. După aterizare aeronava a fost pregătită și alimentată pentru al doilea zbor. Zborul planificat cu al doilea pilot elev consta în efectuarea de ture de pistă, limite de viteză și simulări de aterizări cu motorul oprit. Prima parte a zborului s-a desfășurat în zona aerodromului, iar pentru efectuarea simulărilor de aterizare cu motorul oprit, pilotul instructor a hotărât folosirea unei zone aflată în S-SE aerodromului, deoarece pe aerodrom se declanșase zborul cu planoare. Simularea aterizării cu motorul oprit constă în reducerea motorului la ralanti și efectuarea pantei de aterizare către un teren ales din aer. Când aeronava ajunge la înălțimea de redresare se execută manevrele pentru ratarea aterizării. În momentul în care pilotul elev a luat decizia de ratare a aterizării, acesta a acționat maneta de gaz către în plin și în următoarele secunde motorul a început să dea rateuri cu tendința de a se opri. Pilotul instructor a preluat comenzile și a hotărât efectuarea aterizării de urgență pe un teren agricol aflat în fața aeronavei. Aeronava a luat contact cu solul pe roțile principale ale trenului de aterizare, și, după aproximativ 50 m de rulaj, în momentul în care jamba de bot a luat contact cu solul, aceasta s-a afundat în terenul afânat, fapt care a determinat plierea jambei de bot”, arată cei de la AIAS.
Potrivit sursei citată, pentru această investigație nu au fost emise recomandări de siguranță imediate. “În acest moment, investigația se află în stadiul de verificare și analizare a informațiilor colectate pe timpul investigației”, au precizat cei de la AIAS.
Actualitate
Noi dotări pentru Apele Române Mureș
Administrația Bazinală de Apă Mureș și-a consolidat capacitățile de intervenție și întreținere a infrastructurii de gospodărire a apelor prin achiziționarea a două noi utilaje de excavație în cadrul Planului Național de Redresare și Reziliență.
Echipate cu excavatoare cu braț lung Komatsu PC210LC-11E0, aceste utilaje sunt destinate utilizării în cadrul Sistemului de Gospodărire a Apelor Alba și Hunedoara.
Cu o putere de 165 CP la 2.000 rpm și o greutate de operare cuprinsă între 51.397 și 53.882 lbs (aproximativ 23.313 – 24.440 kg), aceste excavatoare sunt proiectate pentru a maximiza productivitatea în operațiunile de teren. Capacitatea cupei variază între 0,66 și 1,57 yd³ (aproximativ 0,5 – 1,2 m³), asigurând eficiența în manipularea materialelor.
Un aspect esențial al acestor utilaje îl constituie sistemul hidraulic inovator, care utilizează senzori de sarcină în centru închis pentru a asigura o funcționare fluidă, timpi de ciclu rapizi și un consum redus de combustibil. Componentele principale, precum brațul, cupa și link-ul, sunt realizate din oțel cu rezistență mare, conferindu-le durabilitate pe termen lung, necesară în mediul exigent al gospodăririi apelor.
Operatorii beneficiază de o experiență confortabilă în cabina spațioasă, echipată cu un scaun cu suspensie pneumatică încălzit și un monitor LCD color mare, care afișează informații esențiale pentru operațiuni. În plus, emisiile sunt semnificativ reduse datorită sistemului de post-tratare, inclusiv filtrului de particule diesel Komatsu (KDPF) și reducerea catalitică selectivă (SCR).
Funcționalitatea avansată a acestor utilaje include identificarea multi-operator, facilitând gestionarea eficientă a informațiilor de operare pentru fiecare utilizator. De asemenea, funcția de oprire automată la ralanti închide motorul după o perioadă setată, reducând astfel consumul inutil de combustibil și emisiile de gaze de eșapament.
FOTO: Apele Române Mureș
Actualitate
FOTO: Accident rutier la Șoimuș
Un accident rutier a avut loc la Șoimuș.
În urmă cu puțin timp, pompierii Detașamentului Deva au intervenit cu o autospecială de stingere cu apă și spumă dotată cu modul de descarcerare și un echipaj SMURD, pe raza localității Soimuș, unde a avut loc un accident rutier.
La sosirea echipajelor operative s-a constatat faptul că în accident au fost implicate un autocamion și două autoturisme.
Din fericire, nu au existat persoane care să necesite îngrijiri medicale.
Pompierii militari au asigurat la locul evenimentului măsurile de prevenire a incendiilor în astfel de cazuri și au acționat pentru pentru sablarea carosabilului întrucât au existat scurgeri de combustibil.
FOTO: ISU Hunedoara
Actualitate
Noaptea Muzeelor, tur în Valea Jiului. Câte muzee vor fi deschise
Valea Jiului va fi gazda unui eveniment de anvergură internațională: „Noaptea Muzeelor”.
Cu un trecut minier bogat, Valea Jiului își deschide porțile către vizitatori prin intermediul a șase obiective muzeale importante. Printre acestea, Muzeul Mineritului din Petroșani se remarcă prin prezentarea istoriei mineritului într-un mod inedit, atrăgând un număr tot mai mare de vizitatori. De asemenea, la mansarda aceleiași clădiri, Muzeul Muntelui expune, în diverse secțiuni, exponate legate de activitățile montane.
Tot în Petroșani, în cadrul evenimentului „Noaptea Muzeelor”, publicul poate vizita Muzeul Momârlanului, Muzeul Instalatorului și Muzeul Mamei din Petrila, toate realizate cu umor și creativitate de artistul Ion Barbu. Pe platforma fostei exploatări miniere din Petrila, Muzeul Salvatorului Minier își deschide porțile, dedicat celor care au salvat vieți în subteran sau au pierit în evenimente tragice. De asemenea, Casa Memorială Ion D. Sîrbu valorifică moștenirea culturală a renumitului scriitor.
Un alt punct de atracție este expoziția organizată de Asociația Casa de Ajutor Reciproc CFR, care prezintă bancnote românești și internaționale, ceasuri, trenulețe și echipamente, oferind o experiență interactivă pentru toți vizitatorii.
La nivel județean, evenimentele culturale se extind și la Castelul Corvinilor din Hunedoara, Muzeul Civilizației Dacice și Romane din Deva, Muzeul de Etnografie și Artă Populară din Orăștie și Muzeul de Istorie Locală și Etnografie din Brad, asigurând o diversitate de activități culturale pentru toate gusturile.
ADTI Valea Jiului încurajează participarea activă la aceste manifestări, subliniind rolul crucial al unei vieți culturale dinamice în îmbunătățirea calității vieții și promovarea potențialului și istoriei regiunii. „Noaptea Muzeelor” reprezintă o oportunitate de a redescoperi și valorifica patrimoniul cultural local, contribuind la conștientizarea impactului fostei industrii miniere asupra comunității.
-
Actualitatecu 3 zile in urma
Să se știe-n toată țara: Cupa e la Hunedoara
-
Actualitatecu 3 zile in urma
Suporterii Corvinului, spectacol în Piața Mică din Sibiu. „Să vină Cupa la Hunedoara!”
-
Actualitatecu 2 zile in urma
Festivalul „Folk la Cetate”, la ediția a treia. Recitaluri cu Vasile Șeicaru, Ducu Bertzi și alți îndrăgiți artiști, la Deva
-
Actualitatecu o zi in urma
Adrian Ahrițculesei a cucerit Everestul
-
Comunitatecu 3 zile in urma
Comuna Lelese, în pas cu tehnologia modernă
-
Actualitatecu 2 zile in urma
De 50 de ani, împreună la bine și la greu! Cuplurile de aur din Deva, premiate de administrația locală
-
Actualitatecu 22 de ore in urma
Scările către Cascada Lolaia, una dintre cele mai frumoase din județ – refăcute
-
Actualitatecu 2 zile in urma
Lucrări pe șantierul lotului de autostradă A1 Margina – Holdea