Actualitate
Fisura de pe lotul 3 al A1 Lugoj -Deva, apărută într-un loc unde „nu se va circula cel puțin până în 2024”
Reprezentanții Asociației „Pro Infrastructură” au reacționat în urma ultimelor informații cu privire la lotul 3 al autostrăzii A1 Lugoj -Deva, afectat de o crăpătură de 15 metri. Fisura există, însă, aceasta se află, se pare că, într-o zonă în care oricum nu se putea circula în următorii patru -cinci ani.
În opinia celor de la “Pro Infrastructură”, lotul 3 al autostrăzii A1 Lugoj -Deva este apt de trafic. „În încercarea disperată de a justifica o nemaivăzută reziliere de contract la 99% stadiu fizic și de a ascunde că antreprenorul (Comsa) a câștigat deja pe fond primul proces privind executarea garanției, CNAIR escaladează conflictul și se agață de fiecare crăpătură. Ieri, CNAIR și ministrul Cuc au declanșat un circ mediatic făcut pe baza unei manipulări grosolane, prezentând o fisură în asfalt fără a preciza locul acesteia: la granița cu lotul 2 de la Holdea, acolo unde nu se va circula cel puțin până în 2024, tronson abia scos la licitație în 03 iulie 2019. Este manipulare să măsori cu pixul o crăpătură, fără să spui că au existat zeci de fisuri asemănătoare remediate pe multe segmente inaugurate recent, remedieri făcute în perioada de garanție pe banii constructorilor. (…) Orice problemă tehnică putea fi rezolvată de constructor (Comsa) pe banii lui! Dar, în urma rezilierii, garanția de patru ani s-a pierdut! Este manipulare să legi crăpătura de o alunecare a marginii terasamentului dintr-un alt loc, din 2017, fără să spui că astfel de alunecări au apărut pe mai toate șantierele de autostradă, ba chiar mult mai grave. Exemple? A1 Lugoj-Deva lot 4 în 2015 (lângă Bretea Mureșană) sau A10 Sebeș-Turda lot 4 în 2017 (zona Stejeriș) când a luat-o la vale toată autostrada, pe întreaga lățime. Ambele cazuri au fost, evident, remediate de constructori pe cheltuiala lor. Este manipulare să vorbești de blocarea traficului timp de încă un an ca să faci o expertiză, când știm că pe A1 Orăștie-Sibiu lotul 3 traficul e deschis din 2014 și expertiza nici nu s-a putut contracta, licitația fiind anulată de două ori!”, spun reprezentanții Asociației „Pro Infrastructură”.
Aceștia invită CNAIR și pe ministrul Cuc „să lase acrobațiile mediatice și să termine cu preocuparea exclusiv de imagine”. „Ruperile de contracte nu vor aduce dezvoltare economică și nici siguranță rutieră, șoferii fiind nevoiți să circule pe DN7 și DN68A unde nu avem fisuri, ci cratere! Să se judece ani de zile cu antreprenorul, dar cu autostrada deschisă! Le reamintim că nu dumnealor vor plăti daunele decise de instanțe, ci tot cetățenii: singurii pentru care noi facem lobby”, au mai scris pe pagina oficială de Facebook, reprezentanții Asociației “Pro Infrastructură”.
Actualitate
Tehnologia modernă și tradițiile fac casă bună la Lelese
Comuna Lelese este așezată în partea de Sud-Vest a județului, la o distanță de aproximativ 45 de kilometri față de municipiul Deva. Este situată în ținutul pitoresc al pădurenilor, care cuprinde ramificațiile de Est ale Munților Poiana Ruscă, mărginit la Nord de Valea Mureșului, la Sud de Țara Hațegului, iar spre Est se oprește brusc în Valea Cernei, pe linia Nandru, Teliuc, Hunedoara.
În ton cu tendințele actuale
Comuna are în componență patru sate, respectiv Lelese, Cerișor, Runcu Mare și Sohodol. Multe dintre locuințe, în care trăiesc mai puțin de 400 de oameni, sunt destul de răsfirate, iar distanța între sate este destul de mare, fiind 41 de kilometri între prima și ultima casă, dar drumurile de legătură între ele sunt mai mult decât decente. Mai mult, în acest an rețeaua de drumuri s-a extins, iar administrația din Lelese are proiecte pentru dezvoltarea așezării cu ajutorul tehnologiei de ultimă generație. “În acest an a fost finalizată asfaltarea pe DJ 687 F, de la Govăjdia până la intrarea în comuna noastră, printr-un proiect al Consiliului Județean Hunedoara. Reamintesc că pe raza comunei Lelese drumurile sunt, deja, asfaltate, prin proiecte pe care le-am câștigat noi, pe diverse surse de finanțare sau de la bugetul local. Pe de altă parte, am depus un proiect pe Programul Național pentru Transformarea Digitală a Autorităților Publice Locale, derulat prin Ministerul Cercetării, Inovării și Dezvoltării. Prin acest demers încercăm oferirea unui acces simplificat și rapid la o gamă variată de servicii publice online pentru locuitorii comunei. Astfel, populația poate obține documente, poate să plătească taxe și impozite, ori poate să facă programări de oriunde, toate acestea online, eliminându-se drumurile la primărie și, totodată, câștigându-se timp. De asemenea, am depus un proiect la Administrația Fondului de Mediu, pe Programul Iluminat Public 2024. Prin acest proiect ne propunem să modernizăm rețeaua de iluminat public din comună. Tehnologia a avansat și noi dorim să ținem pasul cu ea. Este un sistem modern, cu reglaj individualizat, cel actual fiind pe automat, proiectul prevăzând înlocuirea elementelor actuale, care au un consum riddicat de energie electrică, cu corpuri de iluminat cu surse LED, precum și completarea și extinderea rețelei existente. În plus, acest sistem aduce reduceri majore la costuri, facturile urmând a fi cu 30-40% mai mici. Și tot la acest capitool al tehnologiei moderne vreau să mai precizez că am întocmit documentația pentru un proiect ce prevede înscrierea comunei în Registrul Electronic Național al Nomenclaturilor Stradale (RENNS). Prin această lucrare tehnică se vor renumerota casele, iar străzile vor fi redenumite, însă altceva este cel mai important. Mai exact, toate noile date vor fi încărcate în RENNS și vor fi disponibile pe toate aparatele de tip GPS. În plus, toate aceste noutăți vor intra și în baza de date de la Poliție, salvare, Pompieri, firme de curierat și altele, care vor avea, astfel, locația exactă unde trebuie să ajungă”, a spus primarul comunei hunedorene Lelese, Ciprian Gheorghe Achim.
Model național
La Lelese și tradițiile sunt la loc de cinste, acestea fiind păstrate și în 2024. Mai mult, Lelese este un model național în acest sens. „Am devenit model național pentru implementarea proiectului finanțat prin PNRR, intitulat “Ruta satelor cu arhitectură tradițională”, care prevede reabilitarea și introducerea în circuitul turistic a opt case din Runcu Mare. Investiția este într-un stadiu avansat de execuție și, deși nu am fost primii care l-au pornit, datorită eficienței de care am dat dovadă în implementarea lui am fost luați ca model în toată țara, mai fiind 15 astfel de proiecte. De asemenea, continuă, cu bune rezultate, activitatea de la Ansamblul de dansuri pădurenești „Leleșana”. Am avut mai multe acțiuni în acest an, în județ, dar și în țară. Aș aminti, printre altele, prezența, la „ASTRA Multicultural 2024”, unde am prezentat obiceiurile de nuntă ale pădurenilor, dar și că în acest weekend vom fi prezenți la Băița, cu obiceiuri de Crăciun. Și, bineînțeles, am organizat măsuratul oilor și tradiționalele nedei, care, su siguranță, vor avea loc și în 2025”, a declarat Ciprian Gheorghe Achim, primarul comunei hunedorene Lelese.
Actualitate
Proiectul de investiții „Centrala Electrică Mintia”, declarat de Guvern de importanță națională
Proiectul de investiții „Centrala Electrică Mintia” a fost declarat de importanță națională în domeniul energiei electrice, printr-o hotărâre de Guvern, aprobată în ședința de astăzi.
“Proiectul de investiții “Centrala Electrică Mintia” a fost declarat de importanță națională în urma dialogului purtat cu investitorul privat Mass Global Energy Rom. Centrala Mintia proiectată cu turbine cu gaz în ciclu combinat, echipată cu două turbine pe gaz, va avea o putere instalată de 1770 Megawați. Acest proiect de investiții va contribui la creșterea siguranței în alimentarea cu energie electrică, la asigurarea echilibrării sistemului energetic național și la reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră. Costurile aferente construirii și punerii în funcțiune vor fi finanțate de societatea privată menționată Mass Global Energy Rom şi este într-un cuantum de 1,4 miliarde de euro. Alimentarea centralei va fi asigurată printr-o conducă nouă de transport gaze naturale, realizată de Transgaz și conectată la conducta BRUA, instalarea acestei conducte fiind estimată la peste 300 de milioane de lei”, a declarat, miercuri, la finalul ședinței de Guvern, purtătorul de cuvânt al Executivului, Mihai Constantin.
Lucrările de construire a noii centrale electrice de la Mintia vor ocupa o suprafață de aproximativ 75.000 metri pătrați, producția estimată de dezvoltator fiind de circa 12.159 GWh/an. Investiția, estimată la 1,4 miliarde de euro, este programată să fie finalizată până în anul 2026.
„Conform informațiilor puse la dispoziție de investitor, pentru construcția noii centrale electrice de la Mintia au fost demarate o serie de lucrări la acest obiectiv și au fost încheiate contracte pentru livrarea de echipamente energetice pentru realizarea unei centrale electrice cu turbine pe gaz în ciclu combinat. Până în prezent au sosit în amplasament, în luna mai, respectiv iulie 2024, cele două turbine Siemens 9000 HL, fiecare cu puterea unitară la generator de 575,019 MW, livrate de compania Siemens Energy din Germania. Coșurile de fum pentru cele 2 turbine, structurile de oțel pentru turbinele cu gaz, ventilatoarele pentru răcirea sistemului de evacuare a gazelor și alte echipamente si materiale necesare construcției centralei sunt deja în amplasament. Generatoarele electrice ale turbinelor cu gaz au fost importate din SUA – Charleston, urmând a ajunge în România”, se arată în Nota de fundamentare a hotărârii de Guvern.
Reamintim că, fosta Termocentrala Mintia, care era deținută de Complexul Energetic Hunedoara SA, a fost cumpărată, în 2022, prin licitație publică, de către Mass Global Energy Rom, parte a Mass Group Holding, un important producător global de energie. În data de 29 aprilie 2024 a fost emis, de către Agenția Națională pentru Protecția Mediului Hunedoara, Acordul de mediu în vederea construirii centralei electrice de la Mintia. De asemenea, pe 4 noiembrie 2024, a fost semnat între Mass Global Energy Rom SRL și C.N T.E.E. Transelectrica S.A., contractul de racordare la Sistemul Energetic Național.
Actualitate
Trei tinere s-au răsturnat cu ATV-ul pe un câmp, la poalele Retezatului
Trei tinere s-au răsturnat cu ATV-ul pe un câmp, pe raza localității Suseni, la poalele Retezatului. Una dintre fete a suferit o fractură la mâna dreaptă, fiind transportată la spital.
La fața locului au intervenit salvamontiștii din Punctul de Permanență al Bazei Județene Salvamont Râușor, din Masivul Retezat, pompieri și polițiști.
“Trei tinere s-au răsturnat cu ATV-ul pe un câmp din zona submontană a Retezatului, pe raza localității Suseni. Una dintre participante, în vârstă de 19 ani, a suferit o fractură la membrul superior drept. După acordarea primului ajutor, aceasta a fost predată serviciilor medicale de specialitate”, a informat, miercuri după-amiază, Salvamont Hunedoara.
Sursa foto: Salvamont Hunedoara
-
Actualitatecu 2 zile in urma
13 milioane de euro disponibile pentru dezvoltarea stațiunilor turistice din județ
-
Actualitatecu 2 zile in urma
Președintele Ungariei, la Deva. A vizitat Fundația „Sfântul Francisc”, fondată de cunoscutul părinte Böjte Csaba
-
Actualitatecu 2 zile in urma
Seri magice la „Târgul de Crăciun” din Deva. Cântece și colinde tradiționale, aduse în dar de îndrăgiți interpreți și grupuri de colindători
-
Actualitatecu 2 zile in urma
Magia Crăciunului, pe două roți. Ciclo-Moșii revin pe străzile Hunedoarei să împartă cadouri copiilor
-
Actualitatecu 3 zile in urma
Monitorizări de carnivore mari în Parcul Național Retezat: Eforturi pentru conservarea biodiversității
-
Stiri nationalecu 2 zile in urma
ANAF dezminte informațiile vehiculate în spațiul public, legate de perceperea a 10% din banii aflați în conturile bancare
-
Actualitatecu 2 zile in urma
Șofer fără permis, prins la volan în Deva
-
Actualitatecu 2 zile in urma
Administrația din Densuș nu este cu gândul la vacanță