Actualitate
Fostul prefect, Fabius Tiberiu Kiszely, despre numirea ilegală a unor prefecți și subprefecți din țară
Nu mai puțin de 24 de prefecți și subprefecți din țară au fost învestiți, în aceste funcții, ilegal, după preluarea de către PNL a guvernării. Există și documente oficiale, care susțin acest lucru. Inițial, a fost depusă o plângere prealabilă premierului Ludovic Orban și, ulterior, în 13 februarie 2020, a fost depus, la Curtea de Apel București, la Secția de Contencios Administrativ și Fiscal, un document prin care această decizie a fost atacată în instanță. Practic, în această „luptă” pentru dreptate și pentru respectarea legilor în vigoare au intrat reprezentanți ai Asociației Prefecților și Subprefecților din România. Marcel Ciolacu, şeful PSD la nivel naţional, a fost cel care a afirmat că avizele din partea Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici au fost negative pentru 24 de prefecţi şi subprefecţi. „S-au numit 28 de prefecți și subprefecți. Dintre ei sunt patru numiți legal și 24 ilegal. Trebuiau să aibă studii de profil sau să fie funcționari publici și i-au trecut pe unii funcționari publici parlamentari asimilați funcționarilor publici. Avizele de la ANFP au fost negative, iar noul șef al Agenției a stat până la ora 03:00 în ședința de Guvern și a scris fiecare aviz”, declara, în urmă cu aproximativ două săptămâni, Marcel Ciolacu.
Fostul prefect al județului Hunedoara, Fabius Tiberiu Kiszely, a acordat cotidianului Servus Hunedoara, un interviu cu privire la modul în care au fost schimbați unii prefecți și subprefecți din țară, în calitatea sa de vicepreședinte pe zona Vest al Asociației Prefecților și Subprefecților din România. Facem precizarea că județul Hunedoara nu este pe această listă, însă, Kiszely spune că: „apăr un principiu”. Tot în cadrul acestui interviu Fabius Kiszely vorbește și despre planurile pe care le are în viitorul apropiat, pe scena politică hunedoreană.
Reporter: După învestirea Guvernului Orban, zeci de prefecți și subprefecți din țară au fost schimbați, inclusiv dumneavoastră. În calitate de vicepreședinte, pe zona Vest, al Asociației Prefecților și Subprefecților din România v-ați alăturat altor colegi din țară, în acest demers pentru a demonstra că 24 de prefecți și subprefecți din țară au fost învestiți ilegal. De ce acest lucru?
Fabius Tiberiu Kiszely: Acțiunea aceasta a pornit în luna decembrie, în 2019, și au fost urmați anumiți pași. Primul lucru pe care l-am făcut, a fost depunerea unei plângeri prealabile la Guvernul României. S-a primit răspunsul în termenul legal, iar acesta spunea că totul este legal și corect. Cu acel răspuns am făcut acum următorul pas, respectiv ne-am adresat instanței. De subliniat faptul că, în această problemă, județul Hunedoara nu este implicat, în sensul că aici, nu au fost comise ilegalități din acest punct de vedere. Mă simt dator, însă, să apăr un principiu. Județele afectate de aceste numiri sunt: Alba, Arad, Vrancea, Sibiu, Brăila, Cluj, Covasna, Ialomița, Olt, Sălaj, Tulcea, Gorj, Vâlcea, Bihor, Brașov, Dâmbovița, Harghita, Maramureș, Prahova, Botoșani, Giurgiu, Iași, Teleorman, Vaslui și Constanța. Legea trebuie respectată de toți și tot timpul.
Reporter: Care a fost, de fapt, scopul Guvernului României în tot acest demers?
Fabius Tiberiu Kiszely: Scopul declarat al Guvernului României, înainte de învestirea de schimbare a prefecților și subprefecților, s-a realizat doar pe criterii politice și nu legale, cu toate că, aceste funcții nu sunt politice. Faptul că prefectul, ca reprezentant al Guvernului în teritoriu, dar mai ales ca autoritate unipersonală, poate fi supus „jocului politic”, nu a oprit legiuitorul să includă categoria în sfera înalților funcționari publici, în acest sens Guvernul României este ținut a respecta norma legală incidentă în materia instituției juridice a prefectului și a înalților funcționari publici.
Reporter: În acest context, considerați că au fost încălcate drepturile și libertățile fundamentale prevăzute de lege?
Fabius Tiberiu Kiszely: Privitor la necesitatea motivării în fapt și în drept, într-o măsură suficientă și de natură a permite mai apoi exercitarea controlului judiciar, s-a pronunțat și Înalta Curte de Casașie și Judtiție prin Decizia nr. 1580 din 11 aprilie 2008, arătându-se ca puterea discreționară conferită nu poate fi privită, într-un stat de drept, ca o putere absolută și fără limite. Exercitarea dreptului de apreciere prin încălcarea drepturilor și libertăților fundamentale prevăzute de lege, constituie exces de putere, în contextul în care Constituția României prevede obligația autorităților de a asigura informarea corectă a cetățeanului asupra treburilor publice și asupra problemelor de interes personal. Prin urmare, în opinia ÎCCJ, orice decizie de natură a produce efecte privind drepturile și libertățile fundamentale, trebuie motivată inclusiv din perspectiva posibilității persoanei și a societății de a aprecia asupra legalității măsurii, respectiv asupra respectării granițelor dintre puterea discreționară și arbitrariu, fiindcă a accepta teza, potrivit căreia autoritatea nu trebuie să motiveze deciziile, echivalează cu golirea de conținut a esenței democrației și a statului de drept bazat pe principiul legalității. Astfel, noi solicităm anularea individuală a actelor administrative reprezentate de Hotărârile Guvernului României pentru toți cei 24 de prefecți și subprefecți.
Reporter: Ce planuri de viitor aveți? Luați în calcul și o posibilă candidatură la președinția Consiliului Județean Hunedoara. Dacă da, de ce? Vă adresez această întrebare, întrucât, președintele PSD Hunedoara, Laurențiu Nistor, a anunțat că partidul va efectua în această perioadă un sondaj de opinie cu privire la persoanele care au șanse mari de a intra în această luptă electorală și de a și câștiga, evident.
Fabius Tiberiu Kiszely: Da, este normal ca în cadrul partidului să existe o analiză cât mai riguroasă cu privire la soluția optimă de a răspunde cerințelor electoratului și acest lucru poate fi făcut printr-o cercetare sociologică.
Partidul Social Democrat are nevoie de coeziune și unitate, pentru că altfel nu avem șanse să câștigăm în bătăliile electorale care vor urma. Este nevoie de o abordare extrem de lucidă și de discuții serioase și raționale, fără resentimente. Orice fel de forță și personalitate care aduce plus valoare acestui partid este binevenită și trebuie să se implice în proiectele partidului. Pentru că toată experiența ultimilor ani în administrația publică, întâi din poziția de consilier local, din cea de director al operatorului regional de apă, apoi din cea de subprefect și nu în ultimul rând din cea de prefect al județului, mi-au oferit suficiente oportunități încât să realizez că oamenii au nevoie de un fel nou de a face politică. Ceea ce am înțeles și am aplicat, este faptul că opozanții politici nu ne sunt neapărat dușmani. Cu respect reciproc și cu bună credință, putem coagula personalități la nivelul județului care ne pot fi parteneri, iar împreună putem construi un județ în care tinerii să își dorească să rămână. Cred cu putere în libertatea fiecăruia de a alege și de a se exprima potrivit alegerilor și convingerilor sale. Faptul că dumneavoastră, de pildă, nu sunteți de acord cu mine, ne poate fi benefic amândurora. Nu întotdeauna cei care ne contrazic ne vor răul, după cum, de multe ori, cei care ne aprobă nu ne vor neapărat binele. Ceea ce este esențial este că doar echilibrul, comunicarea și încrederea câștigată de cuvântul dat și respectat ne pot duce înainte. Fără a vrea să sune prea pretențios, județul Hunedoara merită o abordare vizionară în administrație și instituții, cu oameni determinați care să respecte pentru a fi respectați, care să dea, prin consultare și comunicare, direcția pentru dezvoltarea județului acesta, pentru mai mult de 4 ani. Vă spun cu mare sinceritate că decizia de a candida nu este una ușoară, pentru că înseamnă sacrificiu personal, dar nu pot să nu mă străduiesc, în primul rând din respect pentru toți oamenii care m-au învestit în toți anii ăștia cu încrederea lor, care m-au sprijinit necondiționat și care m-au criticat atunci când a fost nevoie.
Actualitate
Două noi proiecte ale administrației din Pestișu Mic
Comuna Pestişu Mic, situată mai ferit de privirile trecătorului, undeva între Deva şi Hunedoara, dar având „graniţă” şi cu alte trei localităţi rurale din judeţ, respectiv Cerbăl, Cârjiţi şi Veţel, are o împărţire destul de interesantă. Astfel, trei dintre satele componente, Ciulpăz, Cutin şi Dumbrava aparţin de Ţinutul Pădurenilor, celelalte aşezări ale comunei Pestişu Mic fiind Almașu Mic, Josani, Mânerău, Nandru, Valea Nandrului şi localitatea de reşedinţă omonimă, fiind „arondate” Văii Mureșului.
Selectați pentru finanțare
În comună, care are o suprafață ce depășește 52 de kilometri pătrați, trăiesc peste 1.200 de oameni, populația fiind în creștere, datorită poziționării geografice, dar și al creșterii gradului de confort. Și pe viitor sunt șanse foarte mari ca acest grad de confort al locuitorilor din Pestișu Mic să continue să crească, administrația publică din comună primind, recent, o veste bună în acest sens. „A fost primită decizia de selecție spre finanțare pentru proiectul cu titlul „Realizare noi capacități de producere a energiei electrice produse din surse regenerabile pentru autoconsum – Comuna Pestișu, Județul Hunedoara”. Acest proiect este finanțat prin Fondul pentru modernizare, Programul-cheie 1: Surse regenerabile de energie şi stocarea energiei – Sprijinirea investiţiilor în noi capacităţi de producere a energiei electrice produsă din surse regenerabile pentru autoconsum pentru entităţi publice, cu o valoare totală a obiectivului de investiții 672.094,69 lei inclusiv TVA. Prin acest proiect se urmărește eficientizarea costurilor legate de iluminatul public, precum și reducerea anuală a emisiilor de gaze cu efect de seră”, a declarat Daniel Saul Dobruțchi, primarul comunei hunedorene Pestișu Mic, care, de luna trecută a început un nou mandat de edil – șef al acestei așezări.
Specific zonelor rurale
Pentru administrația publică locală din Peștișu Mic, dar și pentru cetățenii comunei a mai venit o veste bună. Este vorba despre un proiect specific pentru localitățile din mediul rural, depus de administrația din Pestișu Mic, pe Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), și care a fost inclus pe lista finală a celor selectate de către autoritățile centrale competente. A fost publicată „Lista finală de proiecte selectate în cadrul apelului PNRR/2023/C3/S/I.2.A-B, aferentă Componentei C3 – Managementul deșeurilor – Investiția 2 – Dezvoltarea infrastructurii pentru managementul gunoiului de grajd și al altor deșeuri agricolecompostabile – Subinvestiția I2.A-B – Sisteme integrate de colectare și valorificare a gunoiului de grajd”. Această listă cuprinde și obiectivul de investiție depus de Unitatea Administrativ Teritorială (UAT) Comuna Pestișu Mic. Proiectul se intitulează „Sistem integrat de colectare și valorificare a gunoiului de grajd – UAT Comuna Pestișu Mic, Județul Hunedoara”, iar valoarea sa este de 3.384.606,94 lei, inclusiv TVA. Obiectivul de investiții este unul complex. Astfel, pe de-o parte, acesta prevede un sistem integrat tipic de colectare și valorificare a gunoiului de grajd compus din mai multe elemente, fiind vorba, mai exact, despre o platformă comunală și 7 platforme individuale pentru fermierii mici și mijlocii din comuna Pestișu Mic, respectiv pentru cei care dețin până la 100 Unități Vită Mare (UVM). Totodată, proiectul prevede și achiziționarea de echipamente pentru gestionarea compostului, respectiv încărcător frontal, tractor, remorcă, mașină de împrăștiat gunoiul de grajd și cisternă vidanjă”, a spus primarul comunei hunedorene Pestișu Mic, Daniel Saul Dobruțchi.
Actualitate
Reforma statului și reforma clasei politice, prioritare pentru PNL!
Alegerile parlamentare de duminică sunt cruciale pentru viitorul nostru. Acum nu mai este vorba despre partide, ci despre țara noastră. Votul pentru PNL este votul pentru România modernă.
Biroul Politic Național a probat azi în unanimitate pachetul de măsuri reformatoare, propuse de președintele interimar al PNL, Ilie Bolojan. Acestea vor fi suspuse spre aprobare următorului parlament în primele 6 luni de mandat.
PNL urmărește 4 direcții: reforma clasei politice, reforma statului, reguli bune pentru un stat de încredere, economie și dezvoltare.
Reforma clasei politice
Fără reforma lumii politice nu se poate realiza reforma statului.
PNL își asumă reforma clasei politice:
• Reducerea numărului de parlamentari la 300, ținând cont și de reprezentarea minorităților
• Reducerea subvenției pentru partidele politice, între anii electorali
• Limitarea cheltuielilor din campanie decontate și în costuri per vot și stabilirea unui plafon de costuri per vot
• PNL asumă drept criterii de promovare internă rezultatele și profesionalismul
• Reducerea cheltuielilor administrative pentru demnitari (nr de cabinete, vile de protocol)
Reforma statului
PNL propune reforma statului:
1. Reforma administrației centrale:
• În administrația centrală, reducem numărul de ministere și agenții
• Comasarea serviciilor deconcentrate
Specialiștii vor rămâne, șefii vor fi mai puțini, iar structurile piramidale ineficiente vor fi reduse.
• Reducerea numărului de secretari de stat cu cel puțin 50%. Regula de maximum 2 secretari de stat/minister și maximum 3 la ministerele mari
• Audit de eficiență pentru fiecare autoritate centrală și pentru companiile de sta în primele 6 luni ale anului viitor
• Eliminăm sinecurile. Punem preț pe eficiență și rezultate.
Nimeni nu trebuie să ocupe un post de conducere decât dacă este competent și face ceva pentru banii pe care îi primește.
2. Debirocratizare, simplificare, dereglementare
• Comasarea autorităților de reglementare
• Anularea sau simplificarea reglementărilor
• Digitalizare și interconectarea bazelor de date
• Transfer de competențe în teritoriu între instituțiile statului
3. Descentralizare și creșterea eficienței administrației publice locale
Trebuie să mutăm decizia spre autoritățile locale. O țară nu se schimbă din București, ci din miile de localități și dintr-un efort colectiv în fiecare localitate.
• Transfer de competențe, active și responsabilități către autoritățile locale
• Reorganizarea administrativă sau primării organizate mai eficient
• Primăria trebuie să fie un factor de dezvoltare pentru comunități, iar primarul un manager.
• Finanțarea proiectelor de la bugetul de stat pe bază de eficiență și cofinanțare din partea autorităților locale
Totodată, Partidul Național Liberal vine cu reguli bune și clare pentru a pune bazele unui stat de încredere:
1. Analizarea reglementărilor din toate domeniile în așa fel încât să genereze comportamente corecte
2. Creșterea vârstei de pensionare la magistrați
3. Accces corect în serviciile publice (concursuri corecte/ dimensionarea corectă a muncii)
4. Eliminarea inechităților sociale
Nu guvernul schimbă o țară, ci oamenii. Guvernul creează condiții pentru ca oamenii și companiile să schimbe țara. Asta înseamnă o țară de încredere, în care tinerii rămân.
Sunt trasate linii directoare și în ceea ce privește economia și dezvoltarea
1. Continuarea susținerii marilor investiții.
Investițiile urmează infrastructura. PNL susține proiectele mari de infrastructură. Nu vom putea dezvolta o zonă săracă fără o cale de acces. Investițiile străine se opresc cel mai aproape de graniță pentru că nimeni nu vrea să meargă unde nu sunt drumuri.
2. Predictibilitate în reglementările fiscale și susținerea cotei unice
3. Program integrat pentru creșterea producției agricole românești:
– productivitate mai bună prin irigații, întreținerea canalelor și acumulărilor de apă
– procesare, depozitare, ambalare
– cadastrare și diversificarea producției agricole
– sprijinirea certificării produselor tradiționale și agricole
4. Program pentru susținerea exporturilor
– Ajutoare de stat prioritizate pentru tehnologiile noi și pemtru companiile axate pe exporturi
– Susținerea firmelor românești ce pot deveni campioni regionali
5. Susținerea companiilor de tehnologie, a cercetării aplicate și obținerea de brevete
CMF 11240002
Actualitate
Curtea Constituțională a României (CCR) cere renumărarea voturilor valabil exprimate și cele nule din primul tur al alegerilor prezidențiale
Curtea Constituțională a României (CCR) a cerut reverificarea și renumărarea tuturor buletinelor de vot cuprinzând voturile valabil exprimate și cele nule de la primul tur al alegerilor prezidențiale, de duminică, 24 noiembrie 2024.
Plenul Curții Constituționale a examinat, joi, cererea de anulare a alegerilor pentru funcția de președinte al României din data de 24 noiembrie 2024, formulată de Cristian Vasile Terheș și, cu unanimitate de voturi, a dispus reverificarea și renumărarea tuturor buletinelor de vot cuprinzând voturile valabil exprimate și cele nule din primul tur al alegerilor prezidențiale.
Comunicatul Curții Constituționale a României:
„În ziua de 28 noiembrie 2024, Plenul Curții Constituționale a examinat cererea de anulare a alegerilor pentru funcția de Președinte al României din data de 24 noiembrie 2024, formulată de domnul Cristian Vasile Terheș (Dosar nr.3671F/2024), și având în vedere art.146 lit.f) din Constituție, art.3 din Legea nr.370/2004 pentru alegerea Președintelui României, precum și art.37 și 76 din Legea nr.47/1992 privind organizarea și funcționarea Curții Constituționale, cu unanimitate de voturi, a dispus:
1. Reverificarea și renumărarea tuturor buletinelor de vot cuprinzând voturile valabil exprimate și cele nule la alegerile pentru funcția de Președinte al României din data de 24 noiembrie 2024.
2. Înaintarea rezultatelor reverificării și renumărării Curții Constituționale de către Biroul Electoral Central.
3. Termen de judecată pentru data de 29 noiembrie 2024, ora 14,00.
În aceeași ședință, Plenul Curții Constituționale a respins, ca tardivă, cu unanimitate de voturi, cererea de anulare a alegerilor pentru funcția de Președinte al României din data de 24 noiembrie 2024, formulată de domnul Sebastian-Constantin Popescu (Dosar nr.3672F/2024).
Totodată, în Dosarul nr.3670F/2024, a stabilit termen pentru data de 29 noiembrie 2024, ora 14,00.
Hotărârile sunt definitive şi se comunică Biroului Electoral Central.
Argumentele reținute în motivarea soluțiilor pronunțate de Plenul Curții Constituționale vor fi prezentate în cuprinsul hotărârilor, care se vor publica în Monitorul Oficial al României, Partea I.”
.
-
Actualitatecu 3 zile in urma
Controale în patru comune din județ. Amenzi și lemn confiscat
-
Actualitatecu 3 zile in urma
Incendiu la acoperișul unei case din satul Romoșel
-
Actualitatecu 2 zile in urma
La Lelese se muncește cu folos
-
Actualitatecu o zi in urma
Modernizarea comunei Ilia continuă. Sistem fotovoltaic, montat pe acoperișul sediului primăriei
-
Actualitatecu 2 zile in urma
Șoferiță cercetată după ce a lovit un copil pe trecerea de pietoni în Orăștie
-
Actualitatecu 2 zile in urma
România, în urna a doua valorică la tragerea la sorți a preliminariilor Campionatului Mondial de fotbal
-
Actualitatecu 18 ore in urma
Lapoviță, ninsori și vânt puternic
-
Actualitatecu 13 ore in urma
Noi succese hunedorene la Taekwon do ITF