Connect with us
Data: 14/01/2025
.

Actualitate

Acțiune de sănătate gratuită la Mărtinești: Salvital Hunedoara oferă consultații medicale

Publicat

pe

Asociația Salvital Hunedoara, în parteneriat cu Consiliul Județean Hunedoara și Primăria comunei Mărtinești, organizează miercuri, 27 noiembrie 2024, o campanie de testare gratuită a sănătății, care va avea loc la sediul Primăriei Mărtinești, începând cu ora 10:00.

Evenimentul oferă localnicilor oportunitatea de a beneficia de consultații medicale complexe, fără costuri, incluzând:

Electrocardiograma (EKG): identificarea problemelor cardiace;

Spirometrie: diagnosticarea afecțiunilor pulmonare;

Test INR: monitorizarea tratamentului cu anticoagulante;

Măsurarea glicemiei și tensiunii arteriale;

Advertisement

Hemoglobina glicozilată: evaluarea controlului glicemic;

Determinarea indicelui braț-gleznă: depistarea bolii arteriale periferice, un factor de risc pentru atac de cord sau accident vascular cerebral;

Osteodensitometria: analiza densității osoase;

Audiometria: verificarea problemelor de auz.

FOTO: FACEBOOK SALVITAL HUNEDOARA

Advertisement

Actualitate

Garda de Mediu Hunedoara: Amenzi de 130.000 de lei, în ultimul trimestru din 2024

Publicat

pe

Redactat de

Comisarii de mediu, din județul Hunedoara, au aplicat amenzi în valoare totală de 130.000 de lei, în urma controalelor efectuate în ultimul trimestru din 2024. 

În perioada 1 octombrie – 31 decembrie 2024, comisarii din cadrul Comisariatului Judeţean Hunedoara al Gărzii Naţionale de Mediu au efectuat un număr total de 158 inspecţii, atât inspecţii planificate cât și inspecţii neplanificate.

Inspecţiile planificate (93) au fost realizate conform Planului anual de activitate al Comisariatului Judeţean Hunedoara al Gărzii Naţionale de Mediu, la operatorii economici care desfăşoară activităţi cu impact asupra mediului şi se supun procedurii de reglementare.

În cadrul inspecţiilor neplanificate au fost efectuate un număr de 65 controale după cum urmează: șase controale în urma autosesizării; 31 controale de verificare a respectării condiţiilor din actele de reglementare; cinci controale efectuate în urma sesizărilor; un control pentru investigarea unor accidente sau incidente cu impact asupra mediului; 18 controale dispuse de Comisariatul General al Gărzii Naţionale de Mediu; patru controale cu alte autorităţi, conform protocoalelor încheiate în acest sens cu instituţii la nivel judeţean/național.

“Principalele neconformităţi constatate în urma controalelor efectuate în perioada menţionată au fost: lipsa solicitării/obţinerii actelor de reglementare din punct de vedere al protecţiei mediului; nerespectarea prevederilor autorizaţiei/autorizatiei integrate de mediu/acordului de mediu; gestionarea necorespunzatoare a deșeurilor deținute sau generate în urma desfășurării activității; lipsa evidentei gestiunii deșeurilor; nerespectarea prevederilor legale privind protecția apelor; nedepunerea în termenul legal al declarațiilor privind obligațiile de plată la Administratția Fondului pentru Mediu; neatingerea în anul 2023 a unui nivel de pregătire pentru reutilizare și reciclare de minim 50% din masa totală generată, cel puțin pentru deșeurile de hârtie, metal, plastic și sticlă provenind din deșeurile menajere; neluarea măsurilor necesare în vederea prevenirii poluarii solului; neluarea măsurilor necesare în vederea reducerii emisiilor de poluanți în atmosferă. În urma acestor controale, au fost aplicate 66 sancţiuni contravenţionale principale, respectiv 56 avertismente și 10 amenzi (cele mai mari au avut valoarea de 50000 lei), în valoare totală de 160.000 lei”, se arată într-un comunicat transmis de Comisariatul Judeţean Hunedoara al Gărzii Naţionale de Mediu.

Advertisement
Citeste mai mult ...

Actualitate

Deva: A fost aprobată lista de priorități pentru repartizarea locuințelor sociale pe acest an. Peste 60 la sută dintre solicitanți, persoane singure

Publicat

pe

Redactat de

Consiliul Local Deva a aprobat, prin Hotărârea nr. 361/2024, lista de priorități a persoanelor din municipiul Deva îndreptățite să primească o locuință socială în anul 2025, în ordinea de prioritate stabilită de Comisia socială de analiză a solicitărilor de locuințe destinate închirierii, a informat Direcția de Asistență Socială (DAS) Deva.

Documentul cuprinde numele a 137 de persoane care au solicitat o locuință socială, ordonate în funcție de punctajul obținut pe baza criteriilor de stabilire a ordinii de prioritate, aprobate prin hotărâre a Consiliului Local.

Conform datelor prezentate de către DAS Deva, aproape două treimi (62%) din totalul solicitanților incluși pe lista de priorități sunt persoane singure. Pe de altă parte, trei sferturi dintre aceștia au depus cereri pentru atribuirea unei locuințe sociale în perioada 2020-2024.

“La întocmirea listei de priorități a persoanelor îndreptățite să primească o locuință socială în acest an au fost luate în calcul dosarele complete și actualizate, conform legii, până în data de 31 octombrie 2024. Dosarele depuse după această dată vor fi analizate în 2025, în vederea întocmirii listei cu ordinea de prioritate valabilă pentru anul viitor”, arată într-un comunicat reprezentanții instituției.

Lista devenilor îndreptățiți să primească o locuință socială în anul 2025 poate fi consultată la sediul Direcției de Asistență Socială Deva (Str. I.L. Caragiale, nr. 4, etaj 1) sau pe pagina de internet a instituției – https://dasdeva.ro, Secțiunea Locuințe și asociații – Locuințe sociale.

Advertisement

Informații suplimentare se pot obține la numerele de telefon 0755.878.380, 0737.036.002 și 0254.218.030 / Tasta 3 (Serviciul Fond Locativ – Locuințe sociale), de luni până joi – între orele 8:00-16:30 sau vineri – între orele 8:00-14:00.

Potrivit datelor centralizate de Serviciul Fond Locativ, anul trecut, 55 de persoane, cu domiciliul în municipiul Deva, au solicitat atribuirea unei locuințe sociale.

DAS Deva administrează, în prezent, un număr de peste 650 de locuințe sociale (garsoniere, apartamente și camere de cămin), aflate în 17 imobile.

 

Foto: DAS Deva
Advertisement
Citeste mai mult ...

Actualitate

3 februarie – prima zi de încasare a taxelor de închiriere a parcărilor rezidențiale din Deva

Publicat

pe

Redactat de

Prima zi de încasare a taxelor aferente contractelor de închiriere pentru parcările rezidențiale din municipiul Deva este 3 februarie 2025, informează Serviciul Administrare Domeniul Public și Privat din cadrul Primăriei Municipiului Deva.

“Toți deținătorii de contracte de închiriere a locurilor de parcare vor putea efectua plățile conform termenilor contractuali stabiliți. Plățile se realizează la casieria Serviciul Administrare Domeniul Public și Privat, de luni până joi, între orele 8:30-16:00 și vineri, între orele 8:30-13:00”, se arată într-un comunicat al Primăriei Deva.

Pentru informații suplimentare, cetățenii sunt invitați să contacteze Serviciul Administrare Domeniul Public și Privat la numărul de telefon 0787727614.

 

Sursa foto: Primăria Municipiului Deva
Citeste mai mult ...

URMĂREȘTE ServusHD TV

Ultima ora

PROGNOZA METEO

CURS VALUTAR

PUBLICITATE

Cumpara si citeste PDF

ABONAMENT ONLINE

MICA / MARE PUBLICITATE

LOCURI DE MUNCA

ANUNTURI MICA PUBLICITATE

publica anunt servuspress

Agentie Imobiliara Deva

Actualitate