Connect with us
Data: 14/02/2025
.

Actualitate

Foştii ortaci din Valea Jiului – viitori patiseri, barmani sau zidari

Publicat

pe

Se anunţă un nou val de disponibilizări în minerit

Cursurile de calificare într-o nouă meserie sunt ajutorul pe care îl pot oferi autorităţile celor care vor părăsi munca din subteran

Deşi urmează noi disponibilizări de personal în mineritul Văii Jiului, Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă (AJOFM) Hunedoara nu a fost solicitată să facă vreo consiliere.

Totuşi, agenţiile de şomaj din Valea Jiului sunt pregătite să-i califice pe foştii mineri în meserii precum zidar, patiser, brutar sau barman.

Reconversia profesională, singura soluţie

Advertisement

1328102392Mina,-mineri,-muncitoriLegea prevede că, în situaţiile în care se fac disponibilizări masive, reprezentanţii firmei ce face concedieri să fie obligaţi să ofere consiliere. Responsabilii AJOFM Hunedoara spun că încă nu li s-a specificat de ce servicii minerii disponibilizaţi ar avea nevoie şi nici nu au fost solicitaţi să le ofere. „Nu avem o adresă oficială din partea fostei CNH şi nici din partea Complexului Energetic Hunedoara. Noi suntem pregătiţi, prin agenţiile pe care le avem, atât pentru eventuala disponibilizare, cât şi beneficiul pe care îl vor avea, pentru acele venituri ulterioare disponibilizării”, a declarat Vasile Iorgovan (foto mic), directorul executiv al AJOFM Hunedoara.

Minerii care pleacă din sistem vor fi îndrumaţi să se recalifice. Pentru ei vor fi accesate proiecte de reconversie profesională, iar cei care au lucrat ani la rând sub pământ sunt acum invitaţi să caute joburi la suprafaţă. „Căutăm proiecte pe fonduri europene cu care să avem posibilitatea să recalificăm această forţă de muncă. Vrem să îi îndreptăm şi spre cabinetele de informare şi consiliere şi îi vom redirija spre meserii lucrative care se cer pe piaţa muncii. Avem în construcţii, confecţionarea articolelor de pielărie, restaurante, turism, brutării sau patiserii”, a mai adăugat Iorgovan.

Reprezentanţii AJOFM Hunedoara spun că aceasta e o soluţie, dar până în momentul în care şi piaţa va fi saturată şi nu va mai putea atrage şomeri. De la Societatea Naţională de Închideri de Mine (SNIM) vor pleca câteva sute de oameni, care au ştiut doar să sape sub pământ şi acum vor fi recalificaţi.

Actualitate

AJF Hunedoara, la o sesiune organizată de FRF

Publicat

pe

Redactat de

Președintele Asociației Județene de Fotbal (AJF) Hunedoara, Cristian Petrean, a participat la sesiunea de lucru organizată de Federația Română de Fotbal (FRF) la Sibiu, alături de omologii săi din țară.

În cadrul întâlnirii s-au discutat direcții strategice și proiecte esențiale pentru dezvoltarea fotbalului amator la nivel județean. “FRF acordă o atenție deosebită fotbalului amator, promovând inițiative care vizează îmbunătățirea activității fotbalistice, printre care “Hai la fotbal!”, Clasificarea fotbalului amator”, Football Connect” sau Regionalizarea fotbalului românesc”. Educția joacă un rol esențial în creșterea calității fotbalului. Prin Academia Națională de Fotbal sunt oferite cursuri specializate, iar județul Hunedoara beneficiază, prin proiectul „Fotbalul este mai mult decât un joc”, de profesioniști formați prin cursul de manager sportiv”, au transmis cei de la AJF Hunedoara.

Citeste mai mult ...

Actualitate

FOTO| Exercițiu complex de salvare persoane, în stațiunea turistică Râușor

Publicat

pe

Redactat de

Un exercițiu complex de salvare persoane din telescaunul ce deservește pârtiile de schi s-a desfășurat, astăzi, în stațiunea turistică Râușor.

Sursa foto: ISU Hunedoara

Aplicația, coordonată de Serviciul Salvamont al Consiliului Județean Hunedoara, a beneficiat de sprijinul personalului ce deservește telescaunul, precum și a ISU Hunedoara.

„La acțiune au participat echipe de salvatori montani atestați, atât angajați, cât și colaboratori ai serviciului. Acțiunea a debutat cu o ședință tehnică, care a constat în folosirea kit-ului de salvare din telescaun după care a continuat practic cu fazele de: alarmare, acces în mijloacele de transport pe cablu, acordarea primului ajutor medical, evacuarea turiștilor sau accidentaților, precum și transportul și predarea acestora colegilor SMURD a ISU”, au informat reprezentanții Salvamont Hunedoara.

La exercițiul, organizat de Serviciul Public Județean Salvamont Hunedoara, au participat și pompieri alpiniști, echipaje de intervenție și echipaje SMURD din cadrul ISU Hunedoara.

“În baza Dispoziției Șefului Departamentului pentru Situații de Urgență (DSU), dr. Raed Arafat, pompierii militari ai ISU Hunedoara au participat la această acțiune de pregătire cu forțe, dar și cu mijloace tehnice care se alocă în astfel de situații: autospeciale de intervenție și ambulanțe SMURD. Exercițiul, organizat pentru antrenarea structurilor de intervenție, a presupus salvarea persoanelor rămase blocate în instalații de transport pe cablu, la înălțime”, au informat și reprezentanții ISU Hunedoara.

Advertisement

Pregătirea salvatorilor hunedoreni reprezintă o preocupare permanentă a structurilor județene implicate în situații de urgență produse în zonele montane, astfel de exerciții desfășurându-se frecvent, în baza unor scenarii complexe.

Un exercițiu similar a fost organizat de salvamontiștii hunedoreni și în urmă cu două săptămâni, la telegondola din Pasul Vâlcan.

Citeste mai mult ...

Actualitate

Sistemul informatic din sănătate, nefuncțional. Serviciile medicale se acordă off-line, fără validarea cardului

Publicat

pe

Redactat de

Sistemul informatic al asigurărilor sociale de sănătate nu funcționează de câteva zile. Problemele tehnice le dau mari bătăi de cap medicilor de familie, farmaciștilor și celorlați furnizori de servicii medicale. La nivel național, s-a luat decizia ca, până la repunerea în funcțiune a platformei informatice, întreaga activitate să se desfășoare în regim off-line, astfel încât pacienții să nu aibă de suferit.

Adrian David, directorul CAS Hunedoara. „Prioritatea noastră este ca asistența medicală să nu fie întreruptă din cauza acestor disfuncționalități”

Directorul Casei de Asigurări de Sănătate (CAS) Hunedoara, Adrian David, a explicat situația sistemului informatic, indisponibil în această perioadă, și a transmis că, în momentul de față, pentru asigurarea continuității asistenței medicale, serviciile medicale, medicamentele și dispozitivele medicale se acordă în regim off-line.

„Pentru că sistemul nu funcționează, este foarte complicat, de fapt, este aproape imposibil pentru furnizorii de servicii să respecte regulile obișnuite, de a valida acest card de sănătate, pe care îl avem cu toții, de a raporta către Casa de Asigurări de Sănătate serviciile pe care le prestează și, apoi, pentru noi, este imposibil să le decontăm, având în vedere că nu putem interoga baza de date online. Astfel, s-au creat nemulțumiri, neliniște, la nivelul spitalelor, cabinetelor de medicină de familie sau la clinicile pe care le avem în județ. Oamenii sunt speriați, există informații că nu pot primi asistență medicală. (…) Prioritatea noastră numărul unu este ca asistența medicală în județul Hunedoara și în România să nu fie întreruptă din cauza acestor probleme de sistem informatic”, a declarat, într-o conferință de presă susținută ieri, directorul CAS Hunedoara, Adrian David.

El a explicat că oamenii pot să meargă la medic, dacă au nevoie, și vor primi îngrjirile la care au dreptul și care se potrivesc cu diagnosticele de care suferă, iar raportarea informatică se va face ulterior. „S-a luat decizia, la nivel național, ca serviciile să se acorde în regim off -line. Adică, furnizorii de servicii, medicii, spitalele, clinicile, indiferent despre ce asistență medicală discutăm, nu mai au obligația de a interoga cardurile de sănătate și de a încărca în maximum 72 de ore, cum e în mod normal regula, în sistemul informatic, tocmai pentru că nu funcționează și pentru că oamenii au dreptul fundamental la sănătate”, a adăugat Adrian David.

Directorul CAS Hunedoara a menționat că s-a făcut astfel o excepție, până când sistemul informatic va fi repus în funcțiune. „În ceea ce privește documentele necesare dovedirii calității de asigurat, în această perioadă, îi încurajăm pe oameni să ne trimită solicitările pe e-mail, pe adresa Casei de Sănătate. Și în ceea ce privește Cardul European de Sănătate există o platformă online unde pot fi încărcate datele în sistem fără să mai fie nevoie să se deplaseze la sediul nostru din Deva sau din Petroșani. Și în ceea ce privește dispozitivele medicale, îi rugăm pe cei care au nevoie de ele sau pe aparținătorii lor să ne trimită prin Poștă sau prin curier. Tocmai pentru a evita cozile, până când reușim noi să le procesăm. E mult mai ușor și mai convenabil pentru toată lumea să fie trimise prin Poștă. În ceea ce privește concediile medicale, am luat decizia, la fel, să le primim doar prin Poștă, pentru o perioadă determinată, în fiecare lună, între 10 și 25 ale lunii”, a mai spus Adrian David, directorul CAS Hunedoara.

Advertisement

În cazul eliberării rețetelor la farmacii, acesta a spus că oamenii nu ar trebui să fie afectați. „Sunt procedurile noastre interne. După ce omul merge cu rețeta la farmacie și își ridică medicamentele, farmacia trebuie să transmită către noi documente, iar acest lucru se întâmplă fără să fie afectat dreptul omului de a-și ridica medicamentele de care are nevoie, indiferent de boala de care suferă”, a precizat directorul CAS Hunedoara, Adrian David.

Eforturi pentru remedierea defecțiunilor sistemului informatic

Directorul CAS Hunedoara, Adrian David, a arătat că se depun eforturi considerabile pentru remedierea disfuncționalităților sistemului informatic al asigurărilor de sănătate, care are o vechime de 14 -15 ani și care este dimensionat la nivelul la care se acordau servicii medicale în acea perioadă. Acum avem un număr de trei – patru ori mai mare de furnizori în țară. Avem un număr mult mai mare de servicii medicale pe care le decontăm și sistemul este sugrumat. Casa Națională de Asigurări de Sănătate face eforturi foarte mari să cumpere spațiu de lucru, să îmbunătățească, să adapteze. Suntem și în procedură de a furniza un nou sistem informatic, dar acest lucru se va întâmpla, probabil, peste un an și jumătate”, a completat Adrian David, directorul CAS Hunedoara.

În județul Hunedoara, sunt aproximativ 387.000 de persoane asigurate.


Ghidul asiguratului se poate descărca și prin Cod QR

Pe de altă parte, CNAS a lansat a treia ediție a Ghidului asiguratului. Acesta are ca scop creșterea gradului de cunoaștere a serviciilor oferite în cadrul sistemului de asigurări de sănătate și a modului de funcționare a acestui sistem, sintetizând prevederile esențiale ale legislației complexe din domeniu.

Advertisement

CAS Hunedoara pune la dispozița asiguraților un Cod QR pe care îl pot scana și afla mult mai ușor și rapid ce drepturi au în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate.

„Eu cred că e foarte important ca fiecare om să-și cunoască drepturile atunci când merge la medic, să știe la ce să se aștepte și cum ar trebui să se comporte, pentru că orice ghid cuprinde și drepturi și obligații, atât pentru pacienți, cât și pentru medici. (…) Am lua decizia de a crea un Cod QR și l-am imprimat pe câteva sute de autocolante, solicitându-le furnizorilor de servicii să-l afișeze în spațiile în care își primesc pacienții. De asemenea, printr-o bună colaborare cu instituțiile din zona administrativă, vor fi afișate și acolo se poate scana și studia, iar dacă există dubii, acest document – Ghidul asiguratului, va răspunde la absolut toate întrebările pe care le poate avea un pacient cu privire la drepturile și obligațiile sale în raport cu sistemul medical din România”, a declarat Adrian David, directorul CAS Hunedoara.

Citeste mai mult ...

URMĂREȘTE ServusHD TV

Ultima ora

PROGNOZA METEO

CURS VALUTAR

PUBLICITATE

Cumpara si citeste PDF

ABONAMENT ONLINE

MICA / MARE PUBLICITATE

LOCURI DE MUNCA

ANUNTURI MICA PUBLICITATE

publica anunt servuspress

Agentie Imobiliara Deva

Actualitate